28 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

28 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

; Yumurcagın aşkı! Çeki Kogan bir ingiliz dansözine aşık olmuş!. Ceki Koğan Bir zamanlar sinema perdesin- de küçük rollerinde büyük bir muvaffakiyet kazanmış olan Ceki kogan şimdi 16 yaşında bir deli- kanlıdır. Elyevm Avrupada seya hat etmekte olan “yumurcak,, Londrada Dorote Simil isminde sarı saçlı, mavi gözlü bir dansöze aşık olmuş ve bu kızla evlenmek merakına düşmüştür. Ailesinin tekdiri, ısrarı, tehdidi para etme- miş, Ceki kogan bir türlü fikrin- den vaz geçmemişti Yumurcak, fazla israr ederlerse Kendisini -öldüreceğini ciddi bir surette söyleyince ailesi izdivaca muvafakat etmiştir, yalnız velime cemiyeti 5 sene sonra, Çeki ko- gan 20 yaşına bastıgı zaman yapılacaktır. Yumurcagın maşu- kası şimdi 26 yaşındadır. Ceki Kogan sevgilisini Âmerikaya gö- türerek birlikte filim çekmeği düşünüyormuş. Perdede daima mahzun bir sinema yıldızı Billi Dov Billi Dov — sinema yildızları n az gülen bir artisttir. Billi Dovun arkadaşları kendisine: — Perdede seni ideta ağlar gibi goriyoruz... bir az güll Diye nasihat ederlermiş. Billi Dov geçenlerde «M aşkır isminde bir filim çevirmi Pilmin kalramanı kadın olan feci bir akıbete iç yüzü gülmeyen sinema yıldızının ba filimde itün hü- Roaç filim kompanyast rejisörü bu filimden bahsederken diyor ki: — Yeni yetişen artistlerin en Yeni filimlerde Sinema filimle- rindeki buse sah- | neleri bir çok | dedikodulara se- bep olmuştur. Bu sahneler ek- seriya - lüzumun- dan fazla devam | ediyor. Bazı filim lerde artistlerin ikide bir. öpüş- leri ve bu öpüşmelerin da- kikalarca sürdüğü görülüyor. Artistler ura- sında sık sık vukua — gelen telâkların — baş- hca sebebi bu buselerdir. Zev« cesinin ve yahut kocasının başka bir artist ile #lerin derin öpüş- gö atkârlar kıska- niyorlar, aralarında imtizaçsızlık başlıyor ve bunü / talâk —takip ediyor. Sinema filimlerindeki öpüşmeler umumi ahlâk üzerinde de tesir yapmaktan hali kalmıyor. Bu ciheti nazarı dikkat Amerika ahlâk cemiyetleri bir mücadeleye girişmiş ve öpüş- menin şeklinde mühim tadilât yaptırmağa muvaffak - olmuştur . yeni çekilen filimlerde derin buse alan Yakın zamana kadar moda leri yalnız kadınlar meşgul olur, erkekler modaya pek ehem- miyet vermezlerdi. Ümumi muba- 'den Sonra vaziyet değişti. îımdl erkekler - için de mo- dayı takip etmek Zarüreti baş gösterdi. Meselâ bir zamanlar erkekler için bir gömlek modası yokhı_îpeklx gömlek meçhul bir şeydi. Halbuki şimdi bir gömlek modası meydana çıkmıştır. Bir gün ince, ertesi gün kalın çizgili bunu takiben Kareli, bir müddet sonra düz renk gömleklik kumaş- lar moda oluyor. Bir zamanki basma ve zefir kumaşlar tarihe karışmış gibidir. Avrupanın bir çok büyük şe- birlerinde erkekler için moda ga- | zeteleri neşredilmeğe başlanmıştır. Erkeklerin - modaya — eskisinden çok fazla ehemmiyet verdikleri yaptıki a kalmalarıdır. Billi De çok hassas ve asabi bir kızdır. Bu gibi artistlere meşeli bulunacakları yerde mü- dder görünmemeleri için ruhla- TInI terbiye € ni tavsiye ederim. Sınemalarda buseye karşı mücadele açıldı eskisi gibi derin buseler yerine hafif öpüşler vardır Mey Murey yeni üsülde öpüşüyor yerine hafif öpüşme ve koklaşma yardır . Sinemada en çok öpüşen Korin Grifit yeni filimlerinde pek az ve hafif surette öpüşmektedir. Kolin Mor da hafifçe koklaşmakla iktifa ediyor. Mamafi — mütehassıslar bunun uzun müddet devam edemiyec ni artislerin oyumun heyecanına kapılmaktan kendilerini kurtara- ıyacaklarını iddia ediyorlar. Erk-kler tuvalete çok merak sarmışlar! Erkek moda gazeteleri birden bire çoğaldı, erkeklere mahsus pudra ve kremler yapılıyor! bu gazetelerin satılmasından an- Taşılmıştız. Gazeteler senenin son moda elbise renkleri, ve biçimleri, pija: ma modelleri, markaları pijama ve gömleklerin neresine işletmek lâzım geldiğini, göstermektedir. Bu sene, sene başı hediyeleri arasında erkeklere en çok verilen pijamalık ağır ipekli kumaş, gi ik ipekliler, palto yakası için irkler olduğunu gazetelerden biri yazmaktadır. Kadınların elbiseleri sadeleştil erkekler elbiselerine daha düşkü: olmaktadırlar. şimdiki halde boya hususunda — erkeklerle " kadınlar arasında fark kalmamış gibidir. Bir çok levanta fabrikaları yalnız erkekler için kremler pudralar, kırmızlar, levantalar imal etmek- tedir. | Hattâ erkekler için yeni bir saç boyası bile son çıkan bir moda -| gazetesi ilân edilmektedir. Kadınların son zamanlarda esmer, kara saçlı erkeklerden hoşlandık- ları anlaşıldığından saçları siyaha gösteren podralar keşfedilmiştir. | Artık bundan sonra erkekler kar dınlara süs meraklısı olduklarını | söylemiyeceklerdir. bayamak için buya ve teni esmer | Pariste 3 sene evel Pariste Madam Deni ismind. bir kadın 1917 senesinden beri kocasından ayrı yaşıyormuş. M. Deninin başka kadınlar peşinde koştuğunu gören karısı Ni | aturdukları evden çıkmış ve Bel- vile, babasının evine gitmişti On beş gün evel madam Deni Nöyiye bir arkadaşını ziyarete geldiği zaman, kocasının oldüğünü haber almıştır. Kadın bunun üze- rine çeyizlik eşyalarını almak is- temiş ve belediyeye müracaat ederek evinin açılmdısını ve eşya- sının verilmesini talep etmiştir. Belediye Madam Deninin kim olduğunu anlayınca üç sene evel kendisinin öldüğü haber verildiğini ve belediyede öylece kaydi oldu- ğunu söylemiştir. Zavallı kadın bu cevap üzerine şaşırmış , nihayet üç sene evel kocasının beraber | oturduğu bir metresinin öldüğü ve onu karısı diye b:lcdîy:y: ihbar ettiği anlaşılmıştır . Tngiliz kadınları intihap hakkına malik olmak için senelerce uğ- raştılar, bir çok kurbanlar ver- iler. Bu hakkı ele geçirmek in bomba kullanan sufrajetler bile görüldü. Bu uzun mesai muvaffakıyetle neticelendi, nihayet kadınlara in- tihap hakkı verildi. O kadar hararetli mücadeleden sonra bütün kadınların rey vermek için derhal sandık başıma koşa- cakları tahmin edilmişti. Halbuki geçan intihapta ingiliz kadınların- dan pek azı iştirak etmiştir. Bunun sebebi tetkik edilince şu garip hakikat meydana çık- maştarı İngiliz — intihap — kanunu mucibince rey verecek - kadınla- rin — yaşlarının — bildirmeleri — ve belediye — dairesinin — kapısma asılan müntehiplerin isimlerini ha- lavhaya müntehibin isminin yaşının da kaydedilmesi lâzımdır. kadınlar yaşlarını bildir- in intihap hakkını talep tmemekte ve hiç bir müracaatta bulunmamaktadir . İngilterde gelecek yaz mebus intihabi yapılacaktır. Bu intihapta kadınların hakkını istimal edebil- | Yaşadığını ispat edecek' ü diye kaydedıle bir kadın henüz hayatta olduğunu ispata calışıyor ! Madam Deni | Şimdi Madam Deni uğraşıp | durüyormuş. Kendisinin sağ oldu- ğunu — ispat için çalışıyormuş. Fakat bu işin pek güç olduğu kendisine — söylenmiştir. — Mosyö Deni karısından intikam almak için bu son hileye tevessül etmiş- tir. Kadınlar bir türlü yaş- larını söylemiyorlar İı-ıgiliz kadınlarının neden intihap haklarını istimâl etmedikleri anlaşıldı meleri için bir çare düşünülmüş ve nihayet yaşını bildirmek kaydı kaldırılmıştır. Şimdi yalnız kadınların 20 ya- şından yukarı “oldukları kaydedi- lecektir. Yeni tadilât neticesinde bu defa bütün kadınların intihaba işti- rak edecekleri tahmin olunuyor. Bunun neticesi olarak avam kama- rasında kadın mebusların birden bire çoğalması muhtemeldir Arslanın süt kardeşi Dört beş sene evel bir. çanbam hane de, dişi bir arslan dögurun ke yar ru ek içim, ayni we n bir. köpegin yanlı kendi ölmüştür. Dogan araları a büyü manda na, verirler. Köpek çar vecir imiş gibi a: vrayu büyütür. Arslan köpeklerle anlaşır ki, g ona süt veren | köpegin bir isu doğurdüğü zaman, süt kardeşinin çocaklarını imiş gibi ayakları nişe onları sevmiştir. © kadar eyi kendi y