24 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

24 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sayfaya ait küpürler

Konya mektubu Kış fevkalâde şiddetlidir, şehir dünyadan tecerrüt etmiştir Konya 19 — Muhabınmızden Bir haftadanberi şehrimiz
 Gizli komünist kongrası Prag 22 (A. A.) — Gizli komünist kongrası pek heyecanlı geçmiş olan celselerini hitama erdirmiştir.
 Kadına tecavüz Sirkecide oturan Nebil ağa isminde bir adam dün gece sokaktan geçen Şerife isminde bir kadina tecavüz etmiş,
 Mubadele işleri yürüyor Komisyon bir an evel Gümülcineye taşınmalı Takdiri kıymet heyetlerı faaliyettedir raporların...
 Mardin mahsur Kar yolları | kapadı posta gidemiyor Mardin 22 (Hususı)— Kış gün geçtikçe şiddetini artırıyor. Bir haftadan...
 yamyam | hırsız Hırsızın | karnına giren burun parcası çıkarıldı tekrar yerine takılacak Pariste Trokadero  civarında oturan
 İnkılâp müzesi Komisyon Şehremaetinde ictima edecek Gazi Hazretlerinin mütareke senelerinde ikamet ettikleri Şişlideki evin

— gt zlardıkların tasrih et- Sahife 2 — Akşam eee ” T 24 Şubat 1929 Mardin mahsur Kar yolları kapadı posta gidemiyor Mardin 22 (Hususi) — Kış gün geçtikçe şiddetini artırıyor. Bir haftadan beri şehre posta gel memektedir. Tren yolu Konya ile afyon arasında kapanmıştır. Açılması için oğraşılıyor. Diya- gıbekir yolu, alınan tedabir saye- sinde kapanmamıştır. Münakalât yapılmaktadır. Kelloğ misakı ve Romanya Bükreş 22 (Hususi) — Roman- 'ya meclisi mebusanı, Litvinof. pro- tokolunu tasdik etmiştir. Bu krotokola 'nazaran ” Kelloğ misakı, Rusya ile komşu devlet- Ter arasında hemen mer'i olacaktır. 14 kişi diri diri yandl Nevyork, 22 (Hususi)—Lansing- — gehrinde bir yangın olmuşa, iki âilenin ikamet ettiği bir ev yan- mış ve bir ana ile 13 evlâdı düri diri yanmışlardır. ispanyada isyanlar Madrit 22 (ALA) — Vukuatı izam eden ecnebi muhabirlerin iddiaları hilâfına olarak Fabra ajansı “Segovie,, deki topçu mek- 'tebinde ancak 20,30 talebe bu lunduğunu ve bunların fesih emri şayi olur olmaz sınıflarda .._.rı..... yaşında ihtiyar bir deveci — Harmandalı cıvarında Domuz dere- — sinden geçerken yağmurlardan “taşmış olan derenin ceryanından | ni kurtaramamış ve sular arasında kaybolarak boğulmuştur. Musanın cesedi uzaklarda bu- Tunmuştur. Hükümet tababetince yapılan muayeneden sonra - def- Altn : 9033 Anadol şimendiferi Tenmyay girketi “Terkos Balya Çek Fiatları Landem — Üzerine Farla. Nüyork —) Amaeterdam Sofya Bükreş Roma Genevre Berlin Viyana Bu çedveldekl Mlatlar YAmerikan Ekapreı bankanı darafından yerilinişi Efganistanda Baha Sakayı kral olarak | Biz ve Bulgaritan bitti yakında imzalanacak Atina 21 (Fos) — Türk - Bulgar misakı müzakeratı bitmiş ve parafe edilmiştir. Misak bir kaç güne kadar Ankarada imzalanacaktır. Fransa hükümeti | Troçkiyi istemedi Paris 22, (Hususi) — İstanbul- da olan Troçki, Fransaya gitmek için pasaport istemek teşebbüsünde | bulunmamıştır. -Fransa hükümeti | daha evvel böyle bir seyyahate | muhalif olduğunu bildirmiştir. tanımıyorlar Yemi 'delbi 22 (fos) — Bir çok aşiretler ve bilhassa aşiretler Baha gakayı kral olarak tanımadığı cihet-| le Baha Saka aşiret reislerine yeni kralın intihabı için murahbaslarını Kâbile göndermek için haber göndermiştir. Amerikada kar nnya mektubu | Misakın müzakeresi Kış fevkalâde şiddet- lidir, şehir dünyadan tecerrüt etmiştir Konya 19 — Muhabirimizden Bir haftadanberi şehrimiz ve civarında 40 santimetroluk - bir kar tabası vardır. Şidetli bir pı raz fırtınasından sonra kar çoğ: dı, bir çok yerlede metrolarca kar yığım peyda olmuştur. Den yolları da kapandı. Âlemi tecer- Tütte kalmış gibi olduk. Soğuk da 17 dereceye kadar düştü. Soğuktan — Konyada bir çok koyunlar telef olmuştur. Köylü devamlı bir surette yagan kardan çok memnundur. Çünkü kar çok olunca su da bol olacal Konya muallimleri arasında i cir çekirdeğini doldurmuyacak bazı dedi kodular oldu. Bundan teessir olan heyeti idare de istifa etti . Belediyde de yeniden intihap Halk fırkası namzetleri San'atlar mektebine 450 lira maaşla celbedilen Belçikalı M. Küstav geldi, mektepte hemen hemen bir canlılık başladı. Çinde Nevyork 22 ( Hususi ) — Nev- york şehrinde perşenbe günü şid- | detli bir kar fırtması olmuş ve şehrin münakalâtını alt üst etmiş- | tınası Abrüzze ve Ponilles dağ- larına doğru ilerilemektedir. De- mir yollarında (münakalât güçleş- miştir. Foggia - Termoli hattında arın irtifar 3 ilâ 4 metroya çık- mış olduğundan münakalât dur- muştur. Avezzano-Sulmano hattında bir tren karlar arasında mahsur kal- mış ve yolcular geri dönmüşler- dir. Şark ekspresi Milanoya 41 saat techhürle gelmiştir. Frmııha gümrük işleri Paris, 22 (A.A ) — Meb'usan meclisi zirai mahsullerin himayesi için hükümetçe ittihaz olunan gümrük siyaseti hakkındaki isti- zahları müzakere etmektedir. Gizli komünist kongrası Prag 22 (A. A.) — Gizli komü- | nist kongrası pek heyecanlı geç- miş olan celselerini hitama erdir- | miştir. Kongrada arbedeler çık- | mış ve müdarebeler olmuştur. Donan nehir Londra 22 (A.A.) — Harwich ile “Anvers,, drasında vapur se- ferleri 'pazartesi akşamı başlıya- caktır. Escaut nehrindeki buz parçaları yüzünden Flessingue ile Ânvers arasında yalnız gündüz Çocuk kaçakcılığı Bengala 22 (A.A) — Bir kaç çoçuğun kaçırıldığına dair bazı şayıalar duyulması ü silerden mürekkep bir grup çoçuk- ları - kaçırdıklarım — zannettikleri kimselerin üzerine hücum eti İkisi polis olmak Üzre 11 kişi yaralanmıştır. Şimdiye kadar za- | bıtaya çoçuk kaçırıldığı hakkında biç bir şikâyette bulunulmamıştır. | rine mecu- | oturan 62 yaşlarında irat Şefoo, 25 ÇALA) — Salı sabahı “Lungkow,, da karaya çıkan ma- Öreşal Chang cbung changın 26 bin kişilik bir kuvvetin başında | bulunduğu “Cbefoodaki milliyet- perveylr klımınduııııııı maiyetinde lerin kumandanı bu sabah düş- ilân etmiştir. Almanya ve Prusya Berlin 22 (ALA) — Prusya merkez fırkası halkcilerin gerek Alman ve gerek Prusya kabine- lerinde, ziraat nazırlığının kendile- rine terki ve buna mükabıl mev- kisiz bir nazaret almaları suretin- deki tekliflerini — reddetmişlerdir. M. (Braumn) — vazifesini hitama ermiş olduğu telâkkisinde bulun- öşlemisti yamyam hırsız Hırsızın karnına giren burun parcası çıkarıldı tekrar yerine takılacak| Trokadero — civarında bi M. Josef Brüne isminde biri geçen hafta bir gece odasında bir tıpırdı ile uyanır. Gözlerini açınca dolabını karıştıran birisini görür. Yatağından atlayarak hır- sızı saçlarından yakalar. Hırsız can acısıyla silkinir ve M. Josefin üstüne atılarak burnu- nu ısırır, Boğuşma esnasında ko- pardığı barçayı yutar. M. Josefin feryadı üzerine bü- tün apartıman halkı uyanır ve kaçmağa vakit bulamayen hırsız yakalanır. Hırsızm, M. Jozefin burnundan bir parça kopardığı anlaşılınce mecruh hastahneye kaldırılır. ve Pariste hirsızm. yattuğu parçayı çıkarması in kendisine kusturucu bir ilâç ir. İlâcın tesirile burun par- ve çası çıkar. Bir müddet hırsızın midesinde misafir kalan bu parça temizlene rek yerine takılacaktır. ımnîanı.;. oldâğu (i iyetperver- Mubadele iş Komisyon leri _y rüyor bir an evel Gümülcineye taşınmalı Takdiri kıymet heyetleri faaliyettedir Atina ve Ankara itilâf- namelerindeki sarahata rağmen elan hal edilmedi. Mubadele ko- misyonu 6 senedenberi bu ahkâ- mi tatbik için çalışırken Yunanlı- | lar yeni bir ihtilâf baha çıkarıyor. Artık bir türlü arkası bitüp tükenmeyen bir ihtilâfın bir saat evel ikmali için Ankarada müza- kerat yeniden başladı. Bu müzakere, ara sıra inkıtaa oğramakla Yunan Sefiri M. Papa- Tüzümunu — hissetmesine rağmen bati, fakat tabü / mecrasını takip ediyor. Müzakere başladığı gün- den beri Mübadele komisyonu muattal bir haldedir. Ankara müzakeratının alacağı neticeye intizar etmek zaruretile tevekküf — devresi — başlamıştır. Komisyon elindeki meseleri tesa- düfen halle muktedir. olsa bile Ankara itilâfının neticesine gi | komisyonca — verilecek — kararın ameli bir faydası olmayacaktır. Ancak Türk efkârı umumiyesini şiddetle işğal eden Garbi Trakya meselesinin bir an evel halli hem - komisyondaki — murahhas- larımızın, hem de bitaraf âzann arzularına — tevafuk - ettiğinden , evelce de yazdığımız gibi, nakil mesarifine muktezi tahsisat gelir İgel Kkamfayon derhel — Gö- mülcineye gidecek ve Garbi trakyadaki —ırkdaşlarımızın - vazi- yetini yakından etmek ve İ İnkılâp müzesi Komisyon Şehrema- netinde ictima edecek Gazi Hazretlerinin mütareke senelerinde ikamet ettikleri Şi lideki evin İnkılâp Müzesi haline ifrağ edileceği yazılmıştı. Müeyi teşlki edetek olan ka: misyon azası önümüzdeki- paz: tesi günü Şehremanetinde ima aktederek, müzenin bir an | evel vücude getirilmesi için lâzım çelen programı tespit edecektir. T ';İliıî'ye ialdlabır. mahiyet ve ehemmiyetini gösterecek, re- SY Beylel Ve gö konacaktır. Ayni zamanda inkılâ- | bin ehemmiyetini anlatmak - için mütareke senelerinin kanlı ve fa- caalı levhaları da konacaktır. Bir yankesici yakalandı Fabri isminde bir sabukalı dün akşam tramvayla Aksaraya giden Hacı Nuri efendinin yanına yak - laşmış ve — manitacılık — suretile adamcağızın saat ve kordonunu urmıştır. *PMeseleyi haber alan zabita memurları derhal Fahri yi yakala- mışlardır. Sabıkalının üzeri aranıl dığı zaman yalnız Hacı Nuri efen- dinin kordonu bulunmuştur. Fahri saati kendisinden de çaldıklarını söyliyor. Zabıta tahkikatla meş- guldür. Hadına tecavüz Sirkecide oturan Nebil ağa is- minde bir adam dün gece sokak- tan geçen Şerife isminde bir ka- dına tecavüz etmiş, zabıtaca ya- kalanmıştır. raporların tetkikine başlandı | mevcüt dahilinde | tatbikata girişmek özere yenidep | bir faaliyet safhasına dahil ola- | caktır. Heyeti murabbasamızın bazırlı. ân, Garbi Trakyadaki Vunan to» baası müslümanların — senelerden beri gadredilen haklarını ihkak etmek gayesine matuftur. Bu ihzarat meyanında, çimdiye kadar, garbi Trakya müslümane larının bu meseleye ait şikâyetleri, yapılan tahkikat dosyaları tasnif ve tanzim edilmiştir. | Diğer taraftan yunanistandaki takdiri kıymet heyetleri de şim; diye kadar pek az iş görmüşlere Aacak Lösiyondn ükat kiymet beyetlerine işlerin daha Sur'atle halli için müteaddit emire Vler verildiğinden son günlerde âımıq v a fnameler nın sık sik Atından talimat'almak | bir çok işler intaç « verilen kararlar, ihtilâflı olan rs porlar gönderilmeye başlanmıştığ, Komisyon Garbi trakyaya naks lettikten sonra heyeti murahhil samız tamamile mücehhez bulu> nacak ve oradaki tahkikat o su- retle teshil edileçektir. Türk heyeti murahhasası şimdi- den hazırlığını ikmal / etmiştir. Mübadele — komisyomu — şimdiye kadar en ziyade Garbi Trak, meselesini ihmal edecek bir vi ziyette bulunuyordu omisyon takdiri kiymet hevet- lermden gelen” rapörlari” takdiri kiymet heyetlerinden müsbet iş beklenebilir. Hayvanlara aşı — İlk baharda hay- vanlar aşılanacaktır İktisat Vekâleti bu sene ilk bgr harda hayvanata, sınai aşı tatbil edilmesinin mecburi olduğunu bt tün vilâyetlere tamim etmiş x aşı için İâzım olan edviye ve all fın, noksan Ve ya mevcut çlmi yan yerlere sevkini bildirmiştir. , Beş hırsızlık vak'ası 1— Küçükpazarda oturan Ahmgf beyin evine hırsız girmiş öteberi çalarak firar etmiştir. Zabıta tahi kikat yapmaktadır. 2 — Ayasolyada terzilik eden Mehmet Hulüsi efendinin dükl nına hirsiz gi 10 takım elbis selik kumaş çalarak kaçmıştır. 3 — Dün gece Meyvahoş iskı lesinde bağlı duran büyük en.'z mavunasına üç meçhul adam giye miş ve 13 çuval fasulyayı sırtlar narak sahile taşımağa başlamışa lardır. Lâkin bu esnada - bekcilerin yetişmeleri üzerine hırsızlar fdb sulya - çuvallarını brakarak- ha mışlardır. Yalnız bunlardan Melih met ismindeki yakalanmıştır. 4 — Sabıkalı takımından Fi him isminde biri dün Galatadi arabacı Mehmedin odasına girel rek 15 lira para- aşırmıştır. 5-— Tahtakalede Sabuncu hük pında sakin tüccardı Mehmi heyin odasına birisi girmiş bi geyler çalarak kaçmıştır. -— aa?