24 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

24 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sayfaya ait küpürler

Gümrükler Evelki gün bir teftiş heyeti hareket etti Rüsumat mıntıkalarında umumi teftiş işlerine başlanmıştır. Teftiş...
 Troçki Rusyada bu isimdeki sokakların ismi değiştiriliyor Moskova 22 (Hususi) — Sovyet hükümeti “Troçki,, ismini taşıyan...
 Alman seyyahları Bu sabah bir Alman yatıyla şehrimize Alman seyyahları gelmiştir. Seyyahlar arasında Alman fabrikatorları...
 Tevellüt Evelki akşam Göztepe İstasyon müdürü Halil Beyin bir kızı Dünyaya gelmiş ve ismi Kevser tesmiye olunmuştur. Nevzada
 Sinemaları teftiş Yanrgın tehlikesine karşı tedabir alınıyor Sinemalarda yangın tertibatına, | İtfaiye müdürünün gösterdiği
 lspanyada dehşet idaresi İdarei ürfiye,sansör teşdit edıldı hükümet hakkında tenkidatta bulunanlar tevkif ediliyor Paris 22
 Çok Türk spor harekâtının en kuvvetli yakın bir zamana tarafı olarak . iftihar  ettiğimiz nihayet sönmek üzredir Bir vakitler

— 24 Mart 1929 — İspanyada dehşet | idaresi İdarei urfıye,sansor teşdit edıldı hükü- | met hakkında tenkidatta bulunanlar tevkif ediliyor Paris 22 (Hususi) — İs baberlere göre İspanyada i miştir. Gazeteler sıkı bir Hükümet her gazetede emretmiştir. Bu iki vafık gördü Tecekti tatil edilmiştir. Hükümet tarafından gizli getirilmiştir. Bunlar casusluk vazifesile mükellefti Her tarafa sokularak halkı anyı ansüre tabi tutulmaktadır. sütun kendisine tahsi: ütuna hükümetin verd haberle gazete havadisi gibi neşredi- Bu emri kabul etmiyen bir çok gazeteler hududundan gelen vei ürfiye teşdit edi ni ve neşrini mu- bir polis teşkilâtı vücude n ne konuştuğunu - dinle- mekte ve hükümet hakkında en küçük tenkitte bu- lunanları bile derhal tevkif etmektedir. Bu suretle tevkif edilenlerden pek ağır nakdi cezalar alınıyor. Bundan başka caddelerde halkın birikmesi de menedilmiştir. Madrit darülfünun talebesi kâmilen tardedilmiş, muallimlerden mühim bir kısmı tevkif olunmuştur. Memleketin her tarafında büyül Karı koca kavgası Karısını yaraladıktan sonra intihara teşebbüs etti Beyoğlunda Kumbaracı yoku- şunda oturan Yako efendi. dün gece zevcesi Evdomina ile kavga etemiştir. Bir aralık eline bir bıcak geçiren Yako, zevcesini yedi ye- rinden ağır surette yaralamıştır. Bundan sonra Yako intihar kastile kendisini de ehemmiyetli cerh etmiştir. Mecruhların il de bastahaneye naklolunmuştur. Kurşun hırsızları Meşhur - sabıkalılardan Recep, Etem, Ahmet, Mustafa, Salih dün gece Sinanpaşa camünden 56 kilo kurşun sökmüşler, kacırırlarken yakalanmıştır. Komşusunun camlarını kırmış Taksimde, oturan Refika hanım dün gece komşusu kadriye hamı- mın evinin camlarını kırmıştır. Zabıta hiddetli komşu hakkında | tahkikat yapıyor. 23 Mart 1929 Altin ; Bd Dahi istikraz Düyunu muvahbide. İogiliz lirası Kümeli talırilaı Esham İş bankanı Anadelü şimendiferi Tramvay şirketi Terkek O Çimente Tahvilât Anadolu Of0 45 Çek Fiatları Kandrn — zerine Paris Nüyork Ameterdam Safya Bökreş Rama Cenerre Bezlin aatl heyecan hüküm sürüyor. Su memurları Çeşmeler caddeler- den sokak içlerine alınacak Cemiyeti deki — çeşmeli sokak içerlerine alınmasına ve bu suların daimi bir kontrola tabi tutularak su kaplarının kurşun mühür ile mühürlenmelerine ka- rar vermişti. Çeşmeler yanında bulunacak olan kulübe de bir su memuru bulunacak, bu memur çeşmeleri muayyen müddet zarfında e şehir için- caddelerden , cadde üzerindeki çeş- meleri tali sokaklara nakletmeye başlamıştır. Su/ memurları İhla- murda, Kızıltoprakta, Valideçeş- mesinde, Kozyatağında, Nişanta- şında, Galatasaray lisesi arkasın- daki çeşmelerin yanında - buluna- caklardır. İki otomobil kazası 1—432 nümerolu otomobil dün Davut paşadan geçerken 15- 16 yaşlarında Zeynep isminde bir kızcağıza çarpmış ve ehemmi- yetli surette yaralanmasına sebe- biyet vermiştir. Mecruh hastahaneye kadırılmış- tır. Kazadan sonra şoför firar etmiştir. 2 — Şoför Mehmedin idaresin- deki otomobil dün Galatadan geçerken - Pelatoş isminde - bir çocugu çiğnemişr. Pelatosun ha- yatı tehlikededir. Cürmü mışlmt halinde yakalanan kumarbazlar Kasımpaşada oturan Mustafa- 'mın evi dün zabıtaca taharri miş ve cürmü meşhut halinde sekiz kumarbaz yakalanmıştır. Ticaret odasında Ticaret odası müdürleri arasında bazı tebeddüllerden bahsederken Celâl Esat beyin de çekileceğini yazmıştık. Bu haberin aslı, esası olmadığı anlaşılmıştır. | hükümsürüyor ve | heyetleri Karadeniz, Rusyada bu isimdeki sokakların ismi değiştiriliyor Moskova 22 (Husust) — Sove * yet hükümeti “Troçki, ismini ta- şıyan - bütün sokak, meydan ve | deşkilâtın isimlerini T mayıstan itibaren tebdile karar vermiştir. Fransız meclisinde Papas cemiyetleri hakkındaki müzakere | bitti Paris, 22 (A. A) — Mebusan meclisi kongregasyonlar hakkındaki 'umumi müzakereye nihayet vermiştir Paris, 22 (A.A.) — M. Poinca- renin itimat meselesini ileri sürmesi üzerine meclis kongragesyonlar hakkındaki maddelerin müzakere- sine geçilmesine 242 reye karşı 334 rey ile karar vermiştir Mısir Kralının seyahatı Berlin 22 (Hususi) — Mısır hariciye nazırı Afif Paşa yakında Berline gelecektir. Afif Paşa Misir. Kralınin — Berlini — ziyareti hakkında Alman hükümeti ile temas edecekti M. Şaht Berlinde Berlin, 22 (A.A.) — M. Şaht Başvekil, Maliye ve İktisat nazır- lariyle görüşmek üzre Paristen buraya gelmiştir. Arnavutlukta kolerayı andıran grip Belgrat 21 ( fos.) — Politika gazetesine göre Arnavutlukta ko- diran şiddetli bir grip çok vefeyata sebebiyet veriyor. Evelki gün bir teftiş heyeti hareket etti Rüsumat mıntıkalarında umumi teftiş işlerine başlanmıştır. Teftiş Adalar de- nizi ve cenup mıntıkasındaki gi rük idarelerini teftiş edecektir. Karadeniz gümrük- idarelerini tetkik ve teftiş edecek olan heyet evelki gün Karadeniz vapuruyla Samsuna hareket etmiştir. Bu heyete Rüsumat umumi müfettiş- lerinden Sıtkı B. riyaset / etmek- tedir. Bu beş kişilik teftiş heyeti sahillerdeki gümrüklerde meşgul ldulitari “Tötire " Tülklean t Türk-Rus hudutlarına gidecektir.| Hudut “üzerindeki — seyahat daha ziyade tetkik mahiyelini hdiz | olacaktır. Bu esnade Trabzon -Tebriz transit yolunun inkişafı da tetkik edilecektir. Teftiş heyeti | seyahatı tam bir sene sürecel Teşekkür Pek sevgili babamızın elim ufulu dolayısiyle lutfen cenaze merasi- mine ve layezel matemimize her süretle iştirâk buyuran zevatı kirama yaralı - kalplerimizle arzı teşekkür ederi; Muhsin Emin Münir Emin Tevellüt akşam Göztepe İstasyon ü Halil Beyin bir kızı Dün- yaya gelmiş ve ismi Kevser te: miye olunmuştur. Nevzada Tülü ömür temenni ederiz. mü Omum,; | haş oldu. | gayrı tabülik göze carpar. | Buna mukabil Beşiktaş oyuncuları — Dünkü İutbol maçı Çalışanlarla lar bu maçta anlaşıldı Beşiktaş takımı bu suretle çalışırsa daha bir çok galibiyetler kazanabilir Çok yakın bir zamana kadar Türk spor harekâtının en kuvvetli tarafı — olarak ; iftihar nihayet sönmek üzredir. Bir vakitler Slavya ve buna bir çok zaferleri kayd- eden Galatasaray -Fener mühteliti Beşiktaş takımı kaşısında hurdu- Beşiktaşın bu >parlak muzalferiyetini kaydetmeden evel şu hakikatı hatırlamak lâzımdır: Bu gün bu muhtelit artık eski küdret ve küvvetine malik olma- yıp alelâde takımlar derecesine sükut etmiştir. Beşiktaş çok tabii bir oyunla şerefli bir muvaffkıyet kazanmıştır. Beşiktaşın bu galibiyetini hiçte tabit görmemelidir. Bu maç dalma çalışan azımlı bir takımın mavaffak olacağını — isbat etti. Ölempiyat — türnesi zamanından- beri yapılan maçlar ve lik oyun- larını tetkik edecek olursak- bi rinci sınıf klüplerin oyunlarındaki Hiç | ettiğimiz artık — Paris gibi iki mü- him Olempiyat görmüş, Mısır Rusya, Almanya ve Lehistan gibi çok mühim yerlerde maçlar yap- mış olan Galatasaray - Fener o - yuncuları için artık buradaki ku- lüp maçlarında ufak- bir gayret sarfetmek, kuvvetlice bir rejim takip etmek çok müşkül geliyor. | Hulâsa onlar için artık bu gibi maçlarda zevk kalmamıştır. Yek- digerine destek olan oyuncuların bir kısmı mühimmi eski günlerin üyük bir şerefle kazandırdığı imlerile iktifa ederek idmana lüzum görmeden büyük maçları başarmağa kalkmaları klüpleri - nin çok yüksek şereflerini unut- turacak kadar acı ve zararlı ha- reketlerdir Nihat ve Mithat istisna edilirse mühtelit takımın heman — heps fena idi. Müdafaa nisbeten - i) idi; muhacim hatti bir türlü an laşamadı. Beşiktaş esasen canla- nan bir takımdır. Çalışmakta de- vam ederse daha bir çok oyun- lar kazanacağına hiç şüphe yoktur. Maç nasıl oldu Beşiktaş, takımı dün Galatasa- ray- Fener Şmuhtelitini 1-5 gibi kahir bir farkla yendi. Takımlar şu şekilde sahaya çıktılar. Galatasaray-Fenermuhtelit; şüphe yok ki Amsterdam Riza (Fener) | Durhanı M Nazit el Nihat Mit aa Mehini Zeki . Tikret “Müstib —| Beşiktaş takımı da şu şekilde Talis Zeki — Adnan n Hüsnü Nati — Şükra P T Sölüh Oyun başlar başlamaz muhtelit muhacimleri — Beşiktaş — kalesine Alânın şiddetli bir şutu. kale direğine çarparak avuta gittı. Rüzgârın şiddetinden ve topun galiba hafif bulunmasından olacak | vuruşlarda intizam ve sıhhat yok- | to: Mühtelit akıncdarında bariz bir dürgünlük, bir atalet var. gayet canlı ve ateşli.Belli ki galip gelmek azmile oynyor ve pek tehlikeli akmlar yapıyorlar. İşte bu çalışmayan- akınlardan birinde Şükrü muhtelit müdafaasının sağ tarafındaki ak- saklıktan istifade ederek sıkı ve sert bir plase ile ilk golü yaplı. Şükrünün aymı tarzda ani ve tutulmaz iki plasesi kaleci Riza tarafından tutuldu. Birinci hafta- yim top ekseriya Beşiktaş kale- sinin — önünde — dolaştığı halde Beşiktaş müdafaasının, oyuncuları gayet iyimarke etmiş ve muhtelit akıncılarının şaşkınlığından Beşik- taşın lehinde bitti. İkinci devrede M. Nazifin yerine Fruzan Reşadın yerne de Suphi geçti; Muhtelitin bir aüğkamaali Nİk kq:lem: bir vuruşla “yegâne say aa Ce valukğ i bir sayı ile mukabele etti- ler. O sirada dizinden rahatsızla- 'nan Leblebi sahadan çıktı, yerine Mehmet Nazif geçti: Beşiktaşlılar hakim oyunlarma devam ediyorlar. Top hep onlar- da, teşebbüs - onlarda. Bilhassa muhtelitin. havadan oyunu kabul etmesi mükemmel kafa vuruşları sayesinde top Beşiktaşlıların işine | yanyor ve daha 3 gol yaparak 1-5 gibi kahir bir sayı farkile parlak bir. muvaffakiyet kazan- dılar. Bir intihar Ümera Divanı harbırcisi Cemal Paşanın — oğlu Maltepe Askeri lisesi talebesinden Nuri efendi Sinemaları teftiş Yangın tehlikesine karşı tedabir alınıyor Sinemalarda yangın tertibatı İtfaiye müdürünün gösterdi; zum Üzerine sinemalar mütema- diyen teftiş edilmektedir. Bilhassı sinemalardaki / İtfaiye — malzem: sinin tamam olup olmadığı tetkil olunuyor. Bazı sinemalarda- fe müşteri “geldiği zaman - ge: yerlerine sandalye konulup mi teri olurtulmakta ve eğe imkân brakılmamaktadır. Bu hem sıhhi mahzuru müciptir, hem de bir kaza vukuunda salonun kolay boşaltılmasına imkân brakmaz. Bundan başka bazı sinemalarda havanın teedidine ait tertibat bu- lunmaması da doğru görülme- mektedir. Bu noksanların süratle ikmali için sinemalara tebliğat yapılacaktır. Alman seyyahları Bu sabah bir Alman yalıyla imize Alman seyyahları gel- Seyyahlar arasında Alman Telefon 1 İdare İşleri için çi tasa ABONE ÜCRETLERİ Türkiye için Seneliği 1700, altı aylığı 900, üç aylığı 500 kunuş. Henebi memleketler için ; Seneliği 4000 ala Aaylığı 1600) Üç aylığa 900 kuruştur. ü me'liyek Kabl elmen