24 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

24 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahile 4, Akışam «Ankara postııı»ndnn bir sahe Türk artistleri tarafından çoktan beri şehrimizde çevilrin “Ankara poslası, ismindeki filmin itmamamına çalışılmaktadır. Hava- | ların fena gitmesi yüzünden şimdiye kadar itmam edilemiyen Ankara Postası fiminin bir an evel bitmesi için sabahları Beyoğlunda Melek sinemasında bazı sahnelerin çevirilmesine devam edilmektedir. Orada da kadınlar kendilerine intihap 3 hakkı verilmesini istiyorlar Japon kadınları arasında mü- bim bir hareket başlamıştır. Kadınlara hakkı- intihap veril- son kadınları fevkal- İe ediyor. Ade mük Şimdi mevküi iktidarda bulunan fırka kadınlara intihap hakkı ve- rilmesi aleyhindedir. Bundan dolayı Japon kadınları muhalif — fırka * Viyana sefaretimizde Ve — Türkiye Elçisi Hamdi bey ve refikası tarafından yeni Avus- turya Reisicumhuru şerefine sü- are verilmiş, bütün — Avusturya ricali ile kor diplomatik erkânı bazır bulunmuştur. Süareyi - bir balo takip etmiş Viyananın meş- hur artistleri tarafından büyük eğlenceler tertip olunmuştur. n “Minsei imekte olan teşkilâtına iltihak eyl emişt Son zamanlarda"Minsei,, fırkası Tokyoda hükümet aleyhinde bir nümayiş yapmıştır. Bu nümayişte en ziyade kadın- | lar faaliyette bulunmuşlar ve ka- dınlara hakkı intihap verilmesini talep ederek şiddetli nutuklar söylemişlerdir. x Gayrı mübadillere bu gün para veriliyor — Maliye vekâle- tinden Defterdarlığa gelen bir emirle Yunan emlâkinin idaresi Emvali metruke idaresince Ziraat | bankasına devredilecektir. Bu günden itibaren kendilerine mektup gönderilen gayrı mübabil- lere tevziat yapılacaktır. Tevziat tapu esası üzerinedir. | | tunmaktadır. Ia GÜNÜN HABERLERi H Çocuk haftası Hisan maaşlarının yüzde biri verilecek mi Himayei etfal cemiyeti Çocuk haftasında memurların nişan ma- aşının yüzde birini ve esnafların- da kazançlarından pek ehemmi- yetsiz bir meblağı vermesi husu- sunda şimdiden teşebbüsatta bu- * Hariciye vekili — Hariciye Vekili Tefik Rüştü Bey yakında şehrimize gelecektir. Tevfik Rüştü Beyin Cenevrede toplanacak olan tahdidi teslihat konferansına işti- rak edecektir. ** Erzurumda şiddetli soğuklar— Erzurumda soğuklar devam etme- ktedir. Bu günkü asgari hararet sıfırdan aşağı yirmi beştir. * Hindistanda Cumhuriyet — | Hindistanda bir çok kümseler tev- kif edilmişti. Bunların cürmü bir indistan Cumhuriyeti, vücude getirmek teşebbüsüdür. * Bir vapur karaya oturdu — Kocaeli kumpanyasına ait ve Ti 'tün İnhisar idaresinin tahtı ica - | rında bulunan Sür'at vaparu A, valık civarında karaya oturmuştur. ve henüz kurtarılmamıştır. * Mareşal Foşun cenaze me- rasimi — Geçen gün vefat eden Mareşal - Foşun cenaze minde İngiltere Kralı namına Prens Jorj bulunacaktır . Cenaze - salı günü kaldırlacaktır. | * İngilterede mebus - intiha- batı — İngilterede mebus intiha- batı 30 mayısta başlıyacaktır. * Yeni bir Con Ahmet mi?— Büyükadada * oturan bir kaptar Seyrisefain müdürü Sadullah Beye yeni yaptığı bir keşfin otuz sahi- fe tutan pılânını vermiştir. Muma ileyli vapurların burunlarına husı si bir pervane takıldığı takdirde iskelelere kolaylıkla yanaşabile- ceklerini iddia etmektedir * Yunanistanın Atinadan bildiriliyı los Yunanistanın - mali S TER L vaziyetin emin ve sağlam olduğunu fakat vergilerin tarhında ıslahat bu sayede ccnebi sermayesi cel- bedilebileceğini söylemiştir. * Rusyada bir sinema yağdı — Rusyada bir sinema yanmış, bir çok kişi ölmüş bir çoğu da yara- lanmıştır. | ** Kadın birliği Diğer şehirler- dede şube açacak — Kadın birliği, memleketimizin her tara- fında şube teşkil etmek üzre ikümete müracaat etmiştir. —— | Bilhassa Ankara, Edirne İzmir, Aadana ve Bursada şube açımal isteniliyor. | | propağanda etmek için ta Alman- | timanından SEMA ATEŞLER İÇİNDE Pek yakında Üzümlerimiz için reklam lüzumu Üzümlerimizin geçen sene ma- ruz kaldığı acıklı vaziyeti tekrara hacet yoktur. - Bin türlü mahru- miyetlere katlanarak 35-40 kuruşa || mal ettiği üzümün yirmi beş ku- ruşa satan bağcılar bu sene bağ- larımı işletecek parayı bulmaktan aciz kalmışlardır. Müskirat inhisar idaresinin bor- sadan yaptığı mübayaat , üzüm fiatlarmın biraz yükselmesine yar- dım etmiştir. Fakat bu tedabir, esaslı bir tedbir olmaktan çok uzaktı. Asıl mesele üzümlerimize hariçten rağbet celbetmektir. Bu | yapıldığı gün artık — endişeye mahal kalmıyacaktır. | Yunanlılar Korent üzümlerini yaya kadar el atarak mühim fedakârlıklar mukabilinde reklam- lar yopıyorlar. Üzüm mevsimine şurada pek az bir zaman kalmıştır. Fakat ne yazık ki orta yerde göze hiç bir şey yoktur. Yapılacak propagandayı bir hü- kümet işi telakki etmekle beraber| şahsi gayret ve fedakârlıkların bu meselede daha mühim bir amil olacağını kabul- etmek lâzmdir. Yumanlıların propagandada nasıl olduklarını pek âlâ biliyoruz. Üzüm — mütabsillerinin kilo başına — verdikleri” kiralar paralarla başarılan bu muvaffak bizim de yapmamız için hiç bir sebep | yoktur. Ehemmiyetsizmiş ! Dün Şişlide çıkan yangın Bomontide İzzet Paşa soka- Şanda oturan tütün inhisar idaresi müfettişlerinden Bedri beyin apar- dün saat — yarımda yangın çıkmıştır. Saat bire yirmi kala - itfaiyeye telefon edilerek yangın haber verilmiştir. Lâkin aradan on dakika geçtiği halde yangına kimsenin gelmediği görülünce tekrar teleefon edilmiş ve itfaiyeden şu cevap alınmıştır. — Yangın - ehemmiyetsizmiş.. Yalnız bir baca tutuşmuş. onun acele etmedik.. İtfaiyeye yangını olduğu, bildirilmiştir . İtfaiye bundan mahaline gelerek yangını söndür- müştür i ehemmiyetli ; vaka | ÖLÜM FEDAİLERİ Filimini göreceğiniz zaman SEVMEK ve IZTIRAP ÇEKMEK kelimelerininin manasını anlayacaksınız. MAJiİK sınemasında Ülerini de geyiğe | demek manası çıkar diye mahke- A BAHAR NEŞİDELERi MATAHARI | CASUS DANSOZ Alaâtı elektrikiye TAMIRATI Elektrrik şirketinin Alatı elektrikiyenin küçük tamiratını MEĞCANEN digerlerini el eme- ğini almadan mal olduğu fiatla icra ettiği hiç kimseye meçhul değildir. KANSIZLIK Nörastem, ; $ zatiyet ve «Chtoroses — | benizsizlik Iicin yegâne deva kani —| | Ihya eden (Emoglobinli Deşiyen) Şurubudur. En muntahip etibba taratından tertip edilmiştir. Kazanç vergisi Bordroları Her ay Maliye tahsil şübe- lerine verilmesi mecburi olan müstahdimin bordroları yeni harflerle temiz bir şekilde matbaamızda basılmıştır. İki kuruş fiyetle yalnız Akşam matbaasında satılır. £ Ceyhan dava- vekilleri ara- |— | sında — Ceyhanda bir baro açı- miş Vekâlet — yapamayacak olan dava / vekilleri Abdülkadir | | Kemali beyi dava ettiler. Kem: bey avukatları arslana dava vekil- | — benzetmiş ve arslan gelince geyik kaçar demiş- | | tir. İşle dava buradan çıkmıştır. Dava - vekilleri geyik “boynuzlu olduğundan - vekillere — boynuzlu meye müracaat etmişlerdir. Muha-| | kemenin celsesi aktedilmiş |P | isede 16 nisana bırakılmıştır. Teftrika nümerosu:37 BENİN HATIRATI GK K ZMN INN Nükili; (Vâ-Nü) Bu yanımdaki maskeli bey, istanbulun meşhur, ve, siması her- kesçe tanınmış sureta namuslu kadınlarından birini kendine metres tutmuştu. Şimdi, metresi doğurmak üzereydi Hakikaten de, beni battaniyeden sıkardılar. Her hareketimi yakından takip ediyorlardı. İta: kaca dokunmadım. Mideme bu- lantılar, içime öğürtüler geliyordu amma ne yapayım? Başa gelmiş: çekilecek ! Giyindim. Meşhur Çantamı aldım. Ağzım hâlâ tıkaçla tıkalı,- evin- den dışarı çıktık. Merdivenleri indik. Tapu da üç kısma ayrılmıştır. — | 24 Mart 1929 İki adam, yanındaydı. Biri bir holuma, koluma girmişti. Ağzımdaki tıkacı atarak birden- bire bir sayha atarım, aşağı kat kiracılarını uyandırdım diye kor- kuyorlar; takayyütte - bulunmiyor- lardı, belli Sokak / kapısının etomobil bekliyordu. öbürü — öbür | önünde bir Koluma giren erkeklerden biri İmy Bot İçet ginacine yardın etti. Öbürü de, şoför mevkine oturarak makineyi tahrik etti. Otomebil kapalıydı; ve, perde- ler, dışardan görülmemize mani olacak derecede inikti. Yanımda oturan: — Bağırmayı başınızın tasvip- kâr bir hareketi ile temin eder- Seniz Sizi — ağzınızdaki — tıkacı çıkararak rahat neles almanızı mümkün kılacağım! - dedi Başımı salladım. Ağzımdam tıkaç çıkarıldı. — | Ahİ Dünya varmış. İlk sözüm: — Nereye gidiyoruz?-diye sor- mak öldü.Beni nereye göti yursunuz, bey efendiler? — Nereye — götürüldüğünüzü bilmemeniz lâzım. Bunun içindir | ki, şimdi, — gözlerinizi bağlıyaca- | gim. | Ağzımdan tıkacı çeken eller, bu sefer de gözlerimi bağladı. Artık, kendimi, tesadüfe bırak- mıştım. Hiç bir suretle mümanaat göstermiyordum. - Otomobil , — yıldırım — süratiyle ilerliyordu. Gözlerimi bağlayan. — Gerçi nereye gittiğimizi. bilme-| meniz âzım; - dedi. - fakat şu | kadarcığını öyrenin: Bizi ve hamile | olan metresimi büyük bir vartadan | © kurtaracaksınız. Bu - sözleri içim rahatladı. Derhal meseleyi aşağı yukarı kavradım! Bu yanımdaki bey, İstanbulun meşhur ve siması herkesçe tanı mış kadınlarından birini kendine | metres tutmuştu. Bu kadın, süreta | namuskâr bir kız, veya, bir duldu. Yahut, aglebi ihtimal, kocası duyduktan | burada olmoyan bir kadındı. İs- kandalın - meydana çıkmasından korktuğu için, bu güne kadar, | gebeliğini gizlemiş, fakat, nihayet işte sancısı tutmuştu. Kendi kendine| | doğurmaya razıydı. Tek, öteki bel | ) riki rezaleti duymasın. Fakat, genç kadının sevgilisi olan yenındaki bey, buna riza göstermemişti, Gönlü, kadının teblikeye düşmet sine kail değildi. Belki de, kendi e vukua gelmesi muühtemel kazadan korkuyordu. Şimdi bemi kadını - kim olduğumu ve neredi oturduğunu öyrenmeden- doğur! maya gidiyordum. Bütün bu düşünceleri zihinmdeğ| geçirdiğim sırada, otemobil durei — Musadenizle, — her ihtiyata riayeten ağrımıza tıkacı bir duha tıkayayım. F — Buyurun efendim! - dedim. Ve ağzını açtım. (mabadı var) b