24 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

24 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahlfa $ * Mühim bir nokta Kadınlar arasında neden komik çıkmıyor ? Kadın sinema artistleri arasında çok yıldız. vardır, fakat henüz komik çıkmamıştır. Erkeklerde ! Şarlo, Harolt Loit, Bürter Ke- ton, Larrı Semon, Karl Dane, Şarl Morrey, Corç Sidney ve salre gibi bir çok meşhur ko- mikler vardır: halbuki kadınlar arasında bunlara muadil bir tek sanatkâr gösterilemez. Gerçi Lora Laplant, —Mariyon Davis, Klara Bov, Bebe Danyel, Mari Prevost, Kenstans ” Talmaç Mey Murrey kenedi de çok muvaf- fak oluyorlar. Fakat bunlar komik değillerdir; oynadıkları ince komedidir . Bu artistler — tebessüm — ellirirler ; kahkaha ile güldürmezler. Kadınlar arasında komik çık- mamasının. başlıda sebebi komik- n çok fedakâ göstermesidir. Komik - güzelliği bir tarafa bırakacak, kıyafetine bakmayacak, — gülünç — olmağa çalışacaktır. Gerçi Mey Mürrey, GBölari Prevost bazan bir parça fedakârlık yapıyorlar. Fakat bu kâfi değildir. Son zamanlarda bazı yeni kadın artistler komiklik için icap eden fedakârlığa katlanmağa başlamış- lardır. Bunlar henüz pek - genç oldukları için büyük yıldızlar sıra- #ına / geçemiyorlar. Mamafi - bu günkü gibi çalışmakta devam eder- lerse ileride kadın Şarlolar, H: rolt Loitler yetişeceği şüphesizdi Karpantiye sinema Karpantiye ve Olga Day Bir zamanlar dünya boks şam- miyonluguna —namzet addedilen Karpantiye Amerikada Dempseye maglup olduktan - sonra boksu bırakarak artistliğe başladı. Bir kaç sene Pariste bir varyete tiya-| trosunda çarliston figürleri yaptı. | Karpantiye son — zamanlarda | filim çevirmeğe başlamıştır. İlk çevirdiği büyük filimde rus yıldı- zi Olga Daz ile — oynamıştır. Karpantiye bu filimde genç bi tayyareci rolünü yapıyor. Filim bu tayyaraci ile Fasta bir arap Ka arasındaki muaşakayı gös- teriyor. Fasa ait manzaraların pek güzel olduğunu gazeteler yazıyor. Güzelliğin sırrı — Güzel olmak için ne yap- mak? Bu sual meşhur - sinema FM meşhur sinema artisti Meri ikfort şu cevabı veriyor: — Güzel olmak için nemi yap- mak? Cayet basit.. Evvelâ katiyen Olukmamalı, dar, yüksek ökçeli ayak kabı. giymeli ve boya kul- nmamalı. Boya insanı muvakkaten güzel gösterebilir, fakat tesiri çok fe- madır. Amerikalılara rekabet Almanlar amerikalı artistleri kandırıp Almanyaya çekmeğe başladılar Şimdiye kadar daima Amerika- hlar Avrupadaki sinema artistle- rini kandırırlar ve memleketlerine celbederlerdi. Ve bu kandırma usulü yalnız Amerikan filim şirketlerine mahsus bir imtiyazdı.. Şimdi Avrupa sinema şirketleri de bu üsule baş vurmağa başla- mıştır. Meşhür — sinema — yıldız L Broku Nero (filim Alman şirketi filim çevirmek üzer. ,merikadan Avrupaya getirtmiştir. Luiz Brok 1905 te Viçita şehrinde doğmuş- tur. Evvelâ — dansözlükle — hayata atılmış, — bilâhara — sinemacılığa heves etmiştir. Nihayet kendisine Dilenciler mektebi ismindeki bir limde dans etmek için küçük bir rol verilmiştir. Luiz Brokun bu rolde göster- diği muaffakıyet — derhal şirketlerinin nazarı dikkatini cel- betmiştir. Bir müddet sonra genç artist Paramont filim kumpanyasına girmiş ve süratle terakki ederek büyük yıldızların sırasına geçmiştir. Luiz Brok şimdiye kadar bir çok filimler çevirmiştir. Bunların en meşhurları Meşum şehir ile Düş- man kardeşlerdir. Matmazel Brok Almanyada Nero filim hesabına bir kaç filim çevi- recektir. Amerikalı sanatkâr Av- rupayı çok beğenmiştir. Luiz Brok Bardaki küçük dansöz: Mey Murrey Meşhur yıldız sinema artisliğine nasıl başladı? Meşhur — sinema - yıldıı Mey Mürreyi tanımayan — yoktür. - Bü güzel artist bilhassa hoppa hare- ketleri, çocukça tavurları ile ken- disini sevdirmi Mey Murrey Virjina eyaletinde doğmuştur. Mey Mürrey - daha pek küçükken yetim kaldı, ken- disine büyük annesi bakıyordu. Küçük Meyin üç şeye merakı vardı: Sinema, dans, musiki... Sokaktarı bir dilenci geçse Mey Murrey onün arkasına takılır ve saatlerce beraber dolaşırmış. Genç kiz. 18 yaşına geldiği — Dansöz olacağım.. Diye tutturmuştur. Büyük anne- sinin nasihetleri faide etmemiş ve Mey Mürrey dansözlüğe baş- lamıştır. Bundan sonra / sinemacı- lığa başladı. Ve haftada 1200 dolar ücretle Paramont kumpanya- sına girdi. Mey Murreyin birden- bire terakki —etmesinin sebebi | Mey Murrey | gramofon çalın- | Pariste seyircilerle Parisin marıf sar natkârlarından — ikisi arasında — kıskançlık —? yüzünden müthiş bir | kavga çıkmış, yetişen — | polisler iki ” rakibi © ayırımcaya kadar çok W müşkilât çekmişlerdir. Hadise şudur: | Parisin eğlence yeri | | | olan Monmarterdeta- mınmış Müzik haller- den birinde İrving hemşireler — isminde iki kız kardeşle Mat- mazel isminde sanatkâr vardır . |Üç artist bir müddet- ler pekiyi geçindikleri halde son zamanlarda İrving hemşirelerden Billi ile fransıs kızı arasında — bir ihtilâf çıkmış, iki sanatkâr birbirini çekememeğe başlamıştır. Gün geç- tikçe ihtilâf şiddet- — Edmond lenmiş, nihayet iki artist selâmı sabahı kesmişlerdir Geçen hafta bir akşam iki sanatkâr kuliste — karşılaşmış ve anlaşılamayan bir sebepten dolayı kavgaya tutuşmuşlardır. Az zamn — zarfında kavga adam akıllı dö- güşe — inl etmiş, — Billi — ile Edmond saç saça, baş başa gelmişlerdir. Billi, evelce boks talim etmiş olduğundan derhal yumrukları ile hücum etmiş ve çenesine indirdiği bir yumrukla fransıs kızmı yere sermiştir. dolu iken İçki yasağı Amerikada meni müskiral k: nunu teşdit edilmiştir. M. Huliçin Tiyaseti cumhur makamına - veda etmezden evel imzaladığı son kanınlardan biri de meni müs- kirat kanununu ihlâl edenlere karşı mevzu cezaların teşdidine dair olup Ayan ve Mebusan mec-) lisleri tarafından kabul edilmiştir. Bu yeni kanun mucibince (Volstead) meni müskirat kananu ilk defa ihlâl eden şahıs 2000 (20 bin Türk) lirası cezayı nakdiye ve beş sene hapse mah- küm olabilecektir. Yeni kanun kaçak içki satan garsonları ve eşhası saireyi deh- şet içinde bırakacaktır. En büyük Dünyanın en büyük gramofonu Almanya da imal edilmiş ve bu seneki / Leypzig- sergisine konul muştur. Büyük saat ku- lesini andıran bu Hadise, seyircilerle tagi dığı zaman. bir |Acaba aşk rekabeti mi | iki artist arasında büyük bir kavga Yukarıda: İrving hemşireler, aşağıda “dolu bir tiyatroda Gi ( Billi İrving sağdaki kızdır ) | vuku bulduğundan gürültü herl rafından - işitilmiş, halk kulis idaresi ve yetişen polisler güç ile bunun önünü alabilmişlerdi Kavganın sanat — rekabetinder ileri geldiği söylenmektedir; fal işin “içinde bir aşk rekabeti olduğu tahmin ediliyor. Matmazel Edmond Gi, bir kırıldığından 25 bin frank ve ziyan talebile mahkemeye racaat etmiştir. | İbtilâfın iç — yüzünü | tenevvüt etmesi muhtemeldir. şiddetlendi kulüplerde çalışan gar- sonlar o kadar korkmuşlardır ki 40 İngiliz lirası haftalık ücrete bil garsonluk yapmak istemiyorlar. Nevyork barosu yeni kanunla| pek çok adamın beş sene gibi mütkiş — cezaya — uğrıyacağından galeyane gelerek meni müskirat | kanununu ihlâl edecek biçaregâne meccanen muaveneti hukukiyede bulunmağa karar vermiştir. Bundan başka baro, bir kadeh — bira satan bir adama katil teşeb- büsünde bulunan bir caniye veri- | len cezanın verilmesinin kanunu | esasiye münafi olduğuna dair bir karar suretini kabul eylemiştir. Gramofon Sahne vazii Rober Şeonardo ile evlenmesidi. Bir gece geç kadar gelmeyince Mey meraka düşmüş ve Roberin dört arkadaşına telefon ederek koca- Sini sormuştur . Bu. adamların dürdü de Mey Murreye aynı cevabı vakite Mürrey | kocası — Zevciniz Merak Geceyi bizde geçirecekl, buradadır. elme, Biraz sonra |Rober eve gelmiş ve genç kadının kocasının eve gelmediği gecelerde kendisine ihanet ettiğini anlamıştır. Bundan sonra da geçinememiş- ler ve birbirlerinden ayrılmışlardır. Mey Murrey 1926 senesinde Pren: Medivani ile evlenmiştir. Biraz sönre Pola Negri ile akraba ol- Mey Mürrey gayet - iyi resim yapar ve çok güzel danseder. bande — muzika gibi ses vermek- te ve serginin en uzak yerlerin den bile işidilmek- tedir Dünyanın en büyük gramotonu Cihanın en büyük gramfonu | muhafazakâr şehirlerinden - biri | şekil itibariyle gayet zarif oldu- | olduğu halde bu seneki sergide | ğumdan serginin en mühim tez- | zarafeti — kadimesinin — zararına yinatım teşkil ediyor. olarak bir çok teceddüdat yapıl- Leyipzig mıştır. Almanyanın en