8 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

- Paris sefirimiz Bu hafta geliyor İstanbulda bir gün kalacak Fethi Bey Paris Sefirimiz Fethi Beyin bu hafa sonunda...
 Yunanlıla ra son teklifimiz İstanbul ve G. Trakya emlâki iade edilecek Diğer bütün mıntıkalarındakı her nevi emlâk mahsuba
 Ecza tröstü mü? Eczacılar sıhhıye vekiline Ecza deposu sahipleri aralarında fiatler için anlaşıyorlarmış î şikâyet ettiler i
 Bütçe müzakeresi Encümende ikmal edildi -18 Nisanda meclis müzakere edecek Ankara, 7 (Hususi) — Bütçe encümeni müzakeratını
 Bir tevkif — Berber Mustafa dün gece tevkif edildi Polis müdiriyeti birinci şube memurları berber Mustafa efendi isminide...

Günün ŞAM Her gün 8 sahife Sene 11 — No: 3767 FAZARTESI — 8 Nisan 1929 Fiatı 5 kuruş Emlak hakkında son teklıfımız Yunanlılara son teklıfımız İstanbul ve G. Trakya emlâki iade edilecek Diğer bütün mıntıkalarındaki her “ nevi emlâk mahsuba tabidir Atina 6 (Apo) — Mevsuk ha- berlere göre mübadele ve emlâk meselelerinin halli için Cemal Hüsnü bey tarafından M. Diya- mandopulosa yapılan Son teklifler bervechi atidi 1 — Müslümanlar — tarafından Yunanistanda — bırakılmış bütün gayrı menkul, menkul emlâk ve emval ile mevduat ve emvali ti- cariye mahsubu umumiye tabidi Mübadil Türk ve Rumlar arasın- daki bütün hususi ihtilâflar kava- idi umumiye mucibince meh: huzurunda hal ve faslolunur. 2 — 9ncu beyannameye tabi Türk tebaasına ait ve garbi Trakya hududu. haricinde kâi menkul ve gayri menkül/ bi emlâk ve emval Yunan hâkümı tine intikal eder. Türk eshabı istihkakına iade edilmiş olup bil- fül tahtı işgallerinde bulunan em- el SK elenrizn g esnadır. 3 Carbi Paris sı sefırımız Bu hafta gelıyor İstanbulda bir gün kalacak Trakyada — kâin, Fethi Bey Paris Sefirimiz Fethi Beyin bu hafa sonunda geleceğine dair şehrimize malümat gelmiştir. Fethi Bey, şehrimizde bir gün baldıktan sonra Ankaraya- gide- cektir. Aldığımız — malümata — göre Fethi Bey Ankarada Türk-Suriye hududu ve Adana - Mersin hattı hakkında Fransız ricalile yaptığı temaslara' dair Hükümete malü- (Bi vel ll Teti BeylAm: Ücüyn Tumvasaletinden sonra Türk - Fransız müzakeresi daha kat'i safhaya girecegi tahmin G, Bundan başka Parise nakledi- lecek Düyunu umumiye meclisine illap edilecek Türk Dayinler tili ile komseri hakkında Fethi | Bey noktai nazarını bildirecek ve | hükümetçe bir kare Hüsnü Bey etabli fakat mütagayyip mi manlara ait menkul ve gayrı "| menkul bütün emlâk ve emval elyevm tahtı işgal ve intifaların- da bulunanlar mustesna Yunan hükümetine intikal eder. 4 — Garbi Trakyada etabli, ve mütemekkin Türklere ait fakat garbi Trakya hududu haricinde in olan emlâk takasa tabi olup yunan hükümetine intikal eder. Türkiyede kâin rum ve yunan emlâki için atideki teklifler de bulunulmuştur. 1 — mübadele edilmiş Rumlara ait bütün gayrı menkul, menkul emlâk ve emvalile mevduat ve | eşyayı ticariye umumi mahsuba tabidi 2 — İstanbul hududu haricin- de kâin ve yunan — tebaasına ait —bütün —gayrı menkul ve menküller mahsuba — dahil ve tabidir. 3 —9ncu beyannameye tabi yeni| | Türk tabiiyetinde bulunan ve 18 | Teşrinievel 1912 tarihinden evel Türkiyeden gitmiş buluna Rumla- ra ait bütün gayrı menkulât ve menkulât mahsuba tabidir. 4 — Etabli , fakat firari Rumlara ait menkul ve gayrı menkul emlâk ve emval takasa dahildir. 5 — İstanbulda etabli mevcut ve mütemekkin bütün Rumların İstanbul hududu. haricinde kâin | menkul ve gayri menkul emlâk ve emval mahsuba tabidir. Mahsubi umümiden müstesna olanlar şunlardır: 1 — Garbi Trakyada etabli müslümanlarının — Garbi Trakya dahilinde; 2 — İstanbulda etabli Rumların İstanbul bududu dahilinde; verilecektir. î ( Devamı shife 2 sütun 5- te ) 'a son teklifle bulunan| Encümende ikmal edildi -18 Nisanda meclis müzakere edecek Ankara, 7 (Hususi) — etti. Bütçe encümeni reisi | | Şakir Bey diyor ki: zine doğru Mecliste müzakeratına — başlanacaktır. Yeni — maaşprojesi ” henü encümene — gelmemişti | günlerde gelmesi muhtemeldir. - Bir tevkif Berber Mustafa dün gece tevkif edildi Polis “müdiriyeti birinci şube memurları berber Mustafa efen- di isminide komünistlikle maznun bir adamı dün gece tevkif etmiş- lerdir. Yapılan / tahkikat netice- / padaportsuz olarak Bulgaristandan şehrimize | geldiği anlaşılmıştır. Mustafa Sofyada bir komünist partisine mensuptur. — Kadın yüzünden Hamdi isminde bir adam dün kasımpaşada kahveci Müstafa efen- diye bir kadın yüzünden biçak bütçe $ | Sıhhiye vekili Refik beyin şeh- rimizde bulunduğu esnada ecza- cılar cemiyeti, Refik beye müra- caat etmiş ve ecza depolarından | bazılarının ecza fiatlerindg ihtikâr yaptıklarını iddia ederek bu ihti- kâre nihayet verecek tedbirler alınmasını rica etmişti Eczacılar - cemiyetinin iddiası şuduür: Eczayı tıbbiye - tacirleri cemiyeti bütün ceza depolarına bir tamim göndermiş, ilâçların cemiyet tarafından tespit edilen hn(z dairesinde satılmasını iste- sebep Bir yönüelik | Şehrimizin marut eczehanelerinden biri Ecza tröstü mü? |Eczacılar sıhhıye vekiline şikâyet ettiler Ecza deposu sahipleri aralarında fıratlerrr için anlaşıyorlarmış Bazı eczayı tibbiye depo sahipleri, diğer depolara rekabet etmek için eçzacılara daha müsait fiatlerle mal veriyorlar. Depolar- suretile Z kâr temin etmek istiyen diğer depoları memnun etmemiş, bun: lar kendi aralarında bir tarife yapmışlar, ve bu tarifeden aşağı mal - satılmamasına / karar ver- mişlerdir. Eczayi tıbbiye Cemiyeti de bu tarifenin tatbiki için, yukarda yazdığımız tamimi hazırlamıştır. Bu tamimde — trifede miktardan — ucuz — itâç — satan depolara ilâç verilmemesini ecza fabrikalariyle fabrika mümessil- lerine de bildirmişler: | Eczacılar cemiyeti, | nazarını ispat etmek üzere aspirini listede zikredilen Hattan iki li noksanına satan bir ceza taciri bir ecza fabrikası mümes: bir aydan beri aspirin vermedi- ğini zikrediyor. Eczacılar — cemiyetinin noktai nazarına göre bu hal devam et- tikçe ilâç Hatleri pek pahaliya ak've bundan da halk zarar çörcektir. Eger hakikaten ortada bir ihti- kâr varsa Sıhhiye Vekâletinin bu ilikârla ciddi bir mücadele- ye girişeceğine eminiz. Halkın | | sıhhatı behasına hiç bir ihtikâr teeviz edilemcz Polis müdür muavini T mebus oluyor Istanbül polis müdür muavini Hüsnü Bej münhal mebusluk- lardan — birine intihap edileceği haber alınmıştır. Hava bu gün açık Yeşil köy rasat merkezinden | verilen malümata göre bu gün hava açık olacaktır. Rüzgâr şimal den mutedil bir surette esecektir. Hava bazen de bulutlu olacaktır. zikredilen *