16 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

16 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

16 Nisan 1929 AKŞAMDAN AKŞAMA "Güzellik mi Çirkinlik mi? İslahı nesli feres, yani at cin: iyileştirilmesi için bir çok çarelere baş vurulur. yarışlardır. At yarışları, eğlence ve kumar için yapılmaz. Avrupada, yarışların tuvalet meş- heri, kumar meydanı haline gel- mesi, sırf ârizidir, sonradan olmuş- tur. Asıl maksat, birinci gelen hayvanlara mükâfat vermek, at neslini islah etmektir. | Son zamanlarda icat edilen yalnız güzellik müsabakalarının hedefi de, bozulmaya / başlayan insan güzelliğe doğru götürmek- tir. Medeniyet, sade kuvvetli, zeki, işe yarar, iyi çalışır, tuttuğunu| koparır. insanlar istemiyor. Bun- ların arasında, “faide,, — mefhumu haricinde “güzel, de arıyor. Güzellik müsabakası, bütün Avrupa eşyası gibi, bizim hudutla- rımızdan da içeri girdi. Gazeteler müsabakalar açtılar; kimi, en gü- , en güzel Fakat, — meşhür * Diyojen , in fenerle insan ara- dığı gibi, arkadaşlarımız. da, beyhude güzel arıyorlar. Galiba, güzeller ” kendilerini - göstermek istemiyorlar ki, basılan resimler içinde güzelimsi olanlar bile azdı Her kadın kendini güzel zanneder. Bu teselli olmasaydı, bir kadın için yaşamak güç olurdu. Çok gü- zel olmak, fıtratın her mahlüka arıyor. bahşettiği bir hediye değildir. Bilakis, tabiatın en gayri müsa- vi sürette dağıttığı bir hazinedir. Onun için güzel olmamak ne ayıp- tır, ne kabahat... Yalnız, çirkinli- ği —üzerlerine kondurmayanların hiç yoktan kendilerine lerin veziyeti o kadar gülünçtür. «En güzel... » iddiasile, ortaya | atılan kadın ve erkeklerin resim- lerine bakıyoruz da - bir şeyden korkuyoruz: — Sakın bunlardan biri, en güzel kadınımız, en güzel erke- ğimiz diye ortaya çıkarılmasın! Bir şey değil, Avrupalılar, daha, güzel ile çirkini fark edeme mize zahip olurlar! Üclediye meclisi Bü gün Şehremini- nin bir nutkuyla açılacak Yeni Cemiyeti belediye ilk iç- timamı bu gün yapacaktır. İçtimar Şehremini Muhiddin B. bir 'tukla açatak, müteakiben birinci ve ikinci reislerin cümen azalarının tefriki edilecektir. Fırka- biri vekilliğine Sadeddin Ferit ikinci reis vekilli- Tellk beyleri na; Vağan atelyesi Yataklı — vağonlar — tarafından Haydrapaşada büyük bir tamir mtelyesi tesis edilecektir. Yakında atelyenin inşaatına başlanacaktır. ANKARA PALAS (ANKARA ) Bütün odalarda telefon, sı- cak suyu, kaloriferi vardır. Hususi - banyolu apartımanlar. Odalrın fiatı: 6-8-10 ve 12 liradır. Amerikan barı, Orkes- tra, erkek ve kadınlara mah- Sus perukâr salonu, çamaşır- hane, garaj, tenis, kütüphane, Tt vagunlar — girkelini acentalığı. Bir ihtilâf Bir tramvay rayının tebdili mesele oldu Tramvay şirketi, Çarşı kapıdaki tramvay raylarından birini değiş- tirmeğe başlamış, rayın - tebdili gece başladığı halde sabaha ki dar ikmal edilemediği için amel Yata dün sabah ta devam etmek isteyen tramvay amelesi seyrüsefer memuru İsmail Efendi tarafından menedilmişlerdir. Emanet, bu kabil tamirlerin gece devam ve gündüz tatil edil- mesine karar vermiştir. Tramvay mühendisleri, “ şayet tamirata müsaade edilmezse seyrü- Esnaf - cemiyetleri - komisyonu evelce — Arabacılar - cemiyetinin ilgasına karar. vermişti. Arabacı- lar bu karar mucibince otomobil- ciler cemiyetine iltihak edecektir. Şimdiye kadar arabacılar otomo- bilciler cemiyetine dahil olmamış- lardır. Arabacılar kendi aralarında bir cemiyet tesisini istemektetirler. Taci L'İ'.' lklyıli Tacirler Şark demir yollarından müşteki! Ticaret odası Şark demir yob- larından şikâyet etmektedir. Şikâ- yete sebep şudür: Şark demir yolları Sirkeci iskelesi civarında büyük bir binggaptırmaktadir. Binal Gi neaa Te tan ae ae sındaki yolları kapatıyor. Tüccar tahmil ve tahliye işlerinin busuretle müşkülâta uğradığından şikâyet etmektedir. Oda bu şikâyetler hakkında — Şark demir — yolları nezdinde — tekrar — teşebbüsata girişmiştir . Elektrik tarifesi Bir seneden beri tespit edilemiyen elektirik tarifesi Emanetle Şi arasındaki it n halli — üzı ilk defa olarak bu defa halledi- decektir. Emanet, tarifenin tespiti | içtimama iştirak etmek üzere Emanet | elektrik şubesi müdür Yusuf Ziya beyi memur etmiştir. Bu de- | faki tetkikat neticesinde tarifenin | ipka edileceği tahmin ediliyor. Kadıköyünde otobüsler çoğalıyor Kadıköy iskelesile Fenerbahçe, Selâmiçeşme ve Kurbağalıdere | arasında otobüs işletmek üzere, bir anonim şirket | diye kadar Gördüğü rağbet üzerine, şirket, 50 liralık hisse senetlerile yeniden aza kabul etmekte ve yaz mev- siminde otobüslerinin adedini tez- | yit etmek üzere (: İunmaktadı Lağvedilen odali İstanbul - Ticaret » mıntakası dahilindeki Ticaret oda- ları hakkında tetkikat yapılmak- tadır. Bunlardan Şarköy, Vize, Karamürsal odaları lağvedilecek- tir. Sebebi de bu odajarın kâfi faal olamamalarından derecede ileri gelmektedir. Bundan başka Zonguldak vilâ- yeti dahilindeki Gerede odası da lağvedilmiştir. Havaların açması üzerine balık- çılar faaliyete geçmişlerdir. Şimdi kayığına atlayan her- balıkçı bahtan akşama kadar avlanmak- tatır. Mamafih buna rağmen et seferin leceğini Emanete | gayet pahalı olduğu için balık bildirmiştir. fiyatleri de bir türlü ucuzlamayor.| Arabacılar cemiyeti Kadıköy iskelesi in Kadıköy iskelesi gün- den güne tamire mühtaç bir ha- le gelmektedir. Emanet bir an evel tamirata başlasa çok iyi olur zannederiz. Usküdar — iskelesi henüz bitmemiştir. harap iskeleden vapura binmekte- dir. Tamiratın bir kaç güne kadar Karışık yağ Şeytan yağının sa- tışı menedilmeli ! Bir kaç günden beri piyasada yeni bir yağ Satılmaktadır. bazı satıcılar bu yağı şeytan yağı diye- H'm;khdu'. Şeytan yağı pek Bakkallarda 100 kuruşa kadar satılmaktadır. Şeytan yağı piya- sada satılan mahlüt yağların adisidir. Halk bu ucuz bu karışık yağı satın almaktadır. Şehrema- neti şeytan yağı namile satılan bu pis yağların satışına mani olmalıdır. Bağırsak temizleme mahalleri açıldı Bağırsak- işlerinin iyi yürüme- iği hakkındaki iddia üzerine Emanetçe Kara Ağaç mezbaha- sında yeniden bağırsak temizleme yeri açılmıştır. Bağırsak mütcahhidi M. Feld- man dün Şehremanetine gelmiş, yeniden bağırsak temizleme yer- lerinin açılmasını protesto etmiş ve Emanet aleyhine dava açaca- ğını söylemiştir. Postadan şikâyet Manisa postası pek yavaş gidiyor postahanesince mersulât ve mev- rudatın vaktında tevzi edilmeme- sinden dolayı şikâyet vardı. Meselâ Afyon ve Bandırma trenleri akşam üzeri 4,5 da Ma- saya gelmesine nazaran mek- tupların bir ve nihayet iki saat zarfında eshabına tevdi ve gaze- telerin ayni suretle tevzü çok mümkündür. Halbuki gerek mektup gerek azeteler erlesi günü öğle vaktinc Ki mek lmakta — ve bu da bihakkın şikâyeti davet etmektedir. -Akşamları devairi resmiye muharrerat ve muha- beratını - postahaneye 4 buçük raddelerinde ve şu hale mazaran Bandırma tireni saat 5 i çeyrek geçerek buradan hareket etmel fedir ki şu süretle dev. resmiyeye ait mektupların istas- yon ile postahane — arasındaki Mesafeye göre 5 e çeyrek kala- rak yetiştirilmesi mümkün iken böyle yapılmıyarak saat 3 buçukta posta kapanıp . istasyona - sevk edilmekte ve bu suretle İzmire gidecek evrakı resmiye ve husu - Siye ertesi güne kalmak tadır. Manisa gibi çok Ykühim ve ltrede bir kadın her kese meydan okuyor Otomobilin - fevkalâde —taam- müm eylemesine rağmen İngiltere at yarışları ve at terbiyesi işleri katiyen ehemmiyetini kaybetme- miştir. En büyük at yarışı olan Ascot altın kupası yarışı icra edi üzeredir. Bu defaki yarış bütün İngilizlere - Amerikalı kadın meydan okuyor. Misis Hertz — namındaki bu kadın “Reigh Conut, namındaki meşhür yarış atını İngilizlerin en cins yarış atlarına meydan oku- mak için İngiltereye göndermiştir. iyük at yarışı âdeta İngilizler ile Amerikalılar — arasında bir rakabeti milliye mes'elesi halini alıyor. ticaret merkezi olam l | ehemmiyetle nazarı dikkatını celp ederiz. Unkapanında duvarlar yıkılmak üzere bulunuyor. Bu sene külliyetli miktarda ya- | ğan karların erimesi ve yapılara zarar vermesi yüzünden bir çok yerlerde binaların ve - bilhassa yüksek duvarların inhidam halin- de bulunduğu nazarı dikkati çelb- ediyor. Bunlar meyanında Unkapanında Filyoşundaki duvarları zikredebi- liriz ki, bu gün yarın yıkılmak üzeredir. Binnetice malca ziyan olduğu gibi altından geçenlerin |hayatını da tehlikeye koyabilir. Aym halin Yıldız duvarında da vaki olduğunu Şehremanetine Vakit refikimiz “ İş hayatında kadın , diye bir anket açtı.. Bu ankete kadmlar Birliği reisesi başta olmak üzere bir çok mlar, avukat hanım- imaiyat doktoru hanımlar, muallim banımlar, terzi hanımlar, Hsatış memurü / hanımlar. cevap verdi.. ? Buraya kadar iyi hoş, şaşılacak hiç bir şey yok.. Lâkin dün elime aldığım zaman ağzım açık ada ğzım açıl Hayretl Sat hezar hayret! - Yüz kere, bin kere, milyon kere hayretl Acaipl Anket sütununda hir telefon mümuresinin fikirleri vardı! Kıyamet alâmetiydi bu.. Öyle ya telefon memüresi dediğiniz ankete değil, 'ya neye olursa olsun cevap vermez. Çağrıldığı zaman aldırış etmemek, istenilen nümeroya kulak asmamak Cevaj vermemek telefon memureliğinin şanındandır. Merak eitim anketi okumağa başladım .. Anket de — anketti hani... Muharrir soruyo: — Şapı sever misiniz efendim? Yooo şekerden hiç hoşlan- *” mam. g Bütün muhavereler aşağı yu- karı böyle.. Telefoncu hanım ne sorulduysa aksi cevap vermiş.. Sanki mırımuelden nümero iste- mişiz gibi... Ben asıl bu işte zavallı anket muharrine acıdım, biçare telefon Mmemuresinden bu gözelim cevabı almak — için kim — bilir w kadar bekledi, kim bilir telefon şirketinin kapısındaki zili kaç bim kere çaldı ?.;- Hikmet Feridun 11 defa devri âlem seyahatı! Bir posta müvezziinin katettiği mesafe 27 seneden” beri Fransada Never şehrinde posta müvezzilij vazifesinde bulunan Potra isminde biri mektupları tevzi etmek için bu müddet zarfında 482, 125 kilometro yol yürümüştür. Yapılan hesaba göre Potra on bir defa seyahatı — yapmış devri âlem demektir. isveçle ticaret muahedesi hükümetile aramızdaki İsveç i ilâfnamesinin — müddeti ticaret | bitmiştir. ğ Heyeti Vekile kararile itilâfna- me iki ay daha temdit edilmiştir. Sebze azlığı Piyasada sebze azlığı devam ediyor. İstanbul civarındaki bak- çelerde henüz marul yetişmemiş- tir. Çarşıda —görülen — marullar Adanadan gelmektedir. Adana marulu 10 kuruşa satılıyor. Haliç iskelesinde gişeler kalabalık oluyor Haliç iskelelerinde vapur bileti gişeleri, ya ihtiyaca kâfi gelmiye- cek derecede azdır, ya icap ettiğ kadar seri faaliyet göstermiyor, yahut da zamanından geç açılıyor. Zira, bu gişeler önünde vapur kalkacağına yakın fazla miktarda halk tehacümü oluyor, ahaliden bir kısmı bilet almağa — vakit bulamc vapura biniyor. Bilnetice cezayı nakti veriyor. batırlatırız. Nazarı dikkati celbederiz.