2 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

2 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Büyük sanatkâr yen yeni çevırecegı filim için buna mecbunyet hıssettıgım soylıyor Şarlonun siyaha boyatlığı ağarmış saçları Büyük — sanatkârların — hayatı | hükümdarların hayatı kadar efkârı umümiye tarafından takip olunu> yor. Meselâ meşliur Şarlonun en ehemmiyetsiz hareketleri büyük hadiseler gibi cihan matbuatında neşrolunuyor. Son Posta ile gelen gazetelerde Rüyter ajansı tara- fından — verilen bir. telgraf “Şarlo saçını boyayor., , “Şakak- larındaki ağarmış film sanatının icabi olarak siyaha boyamış,, gi- bi iri harfler ile yazılmiş serlev- halar altıda neşrolunmuştur. Royter ajansının büyük bir ehemmiyet vererek - cihan gaze- telerine (Holivot)tan - tebli; diği telgraf şudur: M. Charlie Chaplin bu gün Holivutun gözellik salonlarından birinde / kırlaşmış saçını ” boyat- mıştir. Şakaklarındaki agarmış zülüfler sim siyâh boyanmıştır. M. Chaplin yeni filimlerinde Saçının — siyah görünmesi icap eylediğini ve başka bir maksadı olmadığımı söylemiştir. eyle- Milyoner zevcesi artist Sinemaya heves eden zengin kadın günde 9 saat çalışıyor Fransanın meşhur. zenginlerin- den ve bir çok yarış atlarma sahip olan M. Kanun zevcesi madam Kan son zamanlarda sine- artistliğine heves etmiştir. Madam Kan bu hevesin tesirile bir stüdyoda çalışmağa başlamış ve az zaman zarfında büyük bir muvaffakiyet göstermiştir. Fransız — stüdyolardan son günlerde Aleksandr. dü 'nın meşhur “Kraliçenin gerdanlığı, romanından alınmış bir film çe- virmek üzere hazırlık yapımıştı. B filmde baş rolü Pola Negri ifa edecekti. Fakat son dakikada çıkan ihtilâf yüzünden bundan vaz gezmiştir. Film şirketi baş rolü kime — vereceğini — düşünürken madam Kan ortaya çıkmıştır. Yapılan ilk tecrübe muvaffakiyetle neticelendiğinden bu rol milyonerin zevcesine verilmiştir. Madam-Komin sesi çok güzel olduğundan — sinema — şirketi ” bü filimin sesli filme tahviline karar vermiştir. Yeni film münasebetile Fransa biri N Madam Kon hükümeti — Versay — ve — Petit Trianon saraylarında ilk defa film alınmasına müsaade vermi; Madam (Kan) Nersayın geniş sa- raylarında şarkı söylerken - filme Sesli filim ile propaganda Sinema, intihabat mücadelesinde propaganda vasıtası olarak kul- lanılmağa başlandı. İngilterede —umumi intihabat yaklaşmakta / olduğundan — siyasi fırkalar — propaganda — yapmak için her türlü çareye baş vuru- orlar. * Mübafizektirlar'hekas tariln ” dan yeni bir. propaganda vasitası bulunmuştur: Sesli filim. Sesli filimin yeni taammüm mekte olduğu malümdur. İngiliz fırkası sesli filimlerden çok isti- fade edileceğini ümit ediyor. İngiltere baş vekili muhafaza- kârlar lideri Mr. Baldvinin sesli filmi alınmıştır. Mr. Baldvin baş vekâlet dairesinin bahçesine çıka- rak mikrofon önünde bir nutuk söylemiştir. Film baş vekilin hem tavu rını hem de sözlerini zapteylemiş tir. Bu filmi İngilterenin her ta: rafına dagıtılaral * cektir. Sinema hahberleri Meri Pikfordun saçlrımı kesdik- ten sonra çevirdiği ilk film gös- terilmeğe — başlanmıştır. — Koket ismindeki bu film ayor zamanda seslidir. Meri Pikford uzun bukleli- saçları ile şimdiye kadar bir genç kiza benziyordu. Kesik saçlar kendisine kadın siması — vermiştir. Pikford hâlâ eski genç kız tavır - larını muhafaza etmektedir. Meri ses itibarile muvaffak - olmuştur. Mamafih heyeti umumiyesi itibarile bu filim çok muvaffak olmuş * Viyanalı filim yildizi Lüsi Do- Amerikaya “ gitmesi için teklifler vaki olmuştur. i Dörenin bü teklifi kabul etmesi — muhtemeldi. * Amerikada polis — filimleri yeniden çok rağbet görmeğe baş- lamıştır. Nev York sinemaların- dan çoğu bu kabil filimler göste- riyor. * Amerika temyiz mahkemesi bir çok büyük filim şirketlerini | trüst kanununa muhalif harekette bulunduklarından dolayı tahti muhakemeye almıştır. Paramunt, varner, — First Nas- yonal, Metro Coldvin; Üniversal, Foks filim, Unaytet artist, Vi tagraf ve sair bir kaç büyül filim şirketi muhakemeye - davet edilenler arasındadır. Bunlar küçük şirketlerin çalış- malarına — imkân - bırakmamakla ham ediliyorlar. Amerika efkârı umümiyesi bu davayı büyük bir merakla takip ediyor. * Sinema artistleri içinde en ziyade gpor meraklısı olan Bebe Daniyels son zamanlarda tayyare ile uçmağa merak etmiştir. Bebe Daniyele son seyahatlarından bi- rine büyük annesini de almıştır. 81 yaşında olan bu kadın tayyare seyahatından çok memnun kal- alınıyordu. filmdeki değildir. Her sabah saat sekizde studyoda işe başlıyor, öğleyin yemek için masasına kısa bir fasıla verdikten sonra akşam saat beşe kadar çalışıyor. - Mad: vazifeden —çok — hoşlandığından verdiği — yorğunluktan — muztarip olmayor. halka - gösteri-. | Fakat Meri | mesaisi kolay bir şey | Telefon şakası yüzünden izdivaç Telefoncu kızlar ile eğlenmeğe Amerikada bir genç ilanı aşk ettiği kızla evlenmeğe mecbur oldu Nevyork milyonerlerinden Dek- gado isminde birinin oğlu geçen geçen hafta istemiyerek hiç tanı- madığı bir telefoncu kızı ile ev- lenmeğe mecbür. olmuştur. Bu garip izdivaç şu suretle vuku bulmuştur : Genç Lui Delgada 24 yaşında haylaz bir, gençtir; bütün işi eğ- lence — yerlerinde — gezmekten,; kadinlar arkasından - koşmaklan ibarettir. Delgada, geceleri bar- larda, eğleace / yerlerinde gezer, sabaha karşı evine gelerek yata- ğına girer, ancak akşama doğru kalkar ve yemek zamanına kadar olan bir kaz saatini nasıl geçire- ceğini bilemez. Delgado bir kaç . ay evel bir gün akşama doğru uyanır, havayı yağmurlu ve soğuk görünce evden çıkmamağa karar verir, odasınde kendisine bir eğlence arar. Gaze- te, kilap okumam mutadı. olma- istifade etmeğe karar verir, tele- fonu açar, Delikanlı istediği nu- meroyu soran matmazele ilân aşk ederek bir rândevu ister. Genç kızdan cevap alamayınca, onu ikma edebilmek için bir çok sn'ıylcır. Bir aralık bir erkek se: “ Bu kadarı kâfi , demesi genci şaşırtır . telefonu kapatir, ve başka bir eğlence düşünmeğe başlar. Yarım saat sonra Delgadonun evini kapı inır./ Hizmetçi kapıyı açınca iki polis memu- runun genç Delgadoyu istedik- Jerini görür. Polisler içeri girerek Luiyi tevkife geldiklerini anlattılar. Twi kabahatini sorunca : “Demin telefonda —memureyi “igfal etmeğe çalışıyordunuz. Genç kız siz söylerken biçe müracaat etti, sözlerinizi işittirdi. bir kızı igfale cüret et dolayı bizimle merkeze gelecek- siniz. , Amerikada namuslu kızı aldatmağa çalışmak cürmünün cezası pek ağırdır. Li kendisinii gelmiyor! Telefoncu kız matmazet İ Mod Frank biç değilse bir kaç sene hapse mahküm — edileceğini anlayınca vaziyeti kurtarmak için telefoncu kızı aldatmak aklından bile geç- mediğini, kızı hakikaten 'sevdiğini ve kendis'le evlenmek - istediğini söylemiştir. “ Bunun özetine “telefoncu kız merkeze davet edilerek mesele kend»ıııe e bir milyo- nerin ile evlenmeği cana inseskt 'Ber; Teti aei nişan resimleri yapılır. Delgado, biç aklından geçme- dıği halde şimdi evlenmek mec- buriyetinde kalmıştır. Yalnız işin mucibi teselli olan bir tarafı varsa o da mat- mazel - Mod Frank - isminde ve hnnüz 18 yaşında olau bu telfoncu kızının pek güzel ve namuslu olmasıdır. Lui genç kızı görünce- ye kadar büyük bir endişe içinde iken kızı gördükten sonra düşün- cesi zail olmuş, yüzü gülmüştür. El arabası ile yarış! Firansanın Kan şehrinde el arabası yarışı çok rağbet görüyor Tanzifat amelesinin sokaklar- daki çöpleri kaldırmak ve bahçe- yanların toprak taşımak / üzere kullandıkları el arabalarına yeni vazife çıkmıştır: Canbazlık ve yarış. İngiliz at mektepleri | kız ve erkek talebesi ilk baharın gelmesini tesit için bir eglence tertip etmişlerdir. Bu eğlencede erkek talebe kız talebeyi el arabalarında taşımışlar. Lâkin - kızların vazifesi arabaya yaslanıp gitmekten ibaret değildir. | Kızlar ellerine yarımşar düzine saksı alarak muvazene marifeti göstermişlerdir. Diger taraftan “Kan,,da tertip olunan cerit “oyunlarında el ara- basiyle yarışlar. yapılmıştır. Her erkek bir genç kadım el arabasına — oturtmuş — ve bunları Vitmek suretiyle yarış yapmıştır. | Ba yanş gayet gölünçlü olmuş. tur. Arabalar yolda devrilip genç kadmlar yere döktldüğü zaman seyirciler gülmeden kırılmıştır.