3 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

3 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Lekeler nasıl temizlenir ? Meyva lekeleri henüz kuruma- dan ilık ve ya sıcak duürü su ile çalkanmalıdır. Sabun sürüldüğü halde sabusun kalviyetinin meyva usaresile birleşerek lekeleri sabit bir boyaya tahvil etmesi tehlikesi vardır. Su ile tamamen çıkmayan pişmis meyva lekesi ekseriyetle çamaşırda kaybolurlarsa da bun- Tarın koyu kırmızı ve morları ile çiy meyva lekelerini biraz hafif oksijenli su ile silmek muvafıktır. Çay lekeleri de yeni iken te- mizlenmelidir. Şöyle kı: Lekeli tarafı boreksli suda bir müddet birakıldıktan sonra kaynar su ile | l durulanmalıdır. Bir bardak suya bir çay kaşığı boraks kafidir. Kalın kumaşlar - östündel lekelerini limon suyu ile iyice islattıktan sonra kızgin ” güneşe arzederek kurutmal. muvafıktır. Leke / yerini — gliserinle slatıp biraz bıraktıktan sonra bolca sa- bunlü su ile yıkamak da mücs- sirdir. Yaz mantoları Vakıa havalar çok sicak ve geceleri bile hafif bir yel esmiyor famma mantoların tozdan, güneş- ten, buruşmaktan muhafaza ettik- leri tuvaletlerimizi aynı zamanda itmam eyl dleri bir hakikattir. muhtelif kumaşlardan pek hafif ve güzelleri yapılıyor. ipek Jorjet bir tuvalet üstüne aynı renkte yünlü Jorjetten kollu veya kolsuz mantolar gi Kaplar da gene iltifat göriyor. | Mini mini pelerinler bile ince ek bisenim aymı kur maştan yabılmış olan omuzlara alındığı zamad hemen dizlı girince omuzdan bele indirilip yaka Vazifesini gören enlice - kordela vari parça ile bir. tünik gibi bele tesbit ediliyor, ve böylelikle eteğin arkasına daha uzuu vo kloş bir hareket temin ediliyordu. Kloş hareketini sevmekle be- raber - kumaşlarını pek — ziyan etmek arzusunda olmayanlar için pek münasip bir kap şeklini de ben bizzarure buldum: elbisemin kumaşından bir buçak metroluk bir parça artınıştı ki bununla ne manto ne de kap yapal Kumaşımı kloş biçiminde kesme- ğe de pek tarafdar di Esasen belki yetişmiyecekti. Kumaşın çiçeklerinde en ziyade hakim olan renkten bir. buçuk melro krep dö şin alarak iki parçayı e üst üste teyel- ledim ve ikisinin birden etrafına Piko çektirmek “suretile astarla- dim, Şimdi elimde düm düz ve uzun bir p: i dilediğim şekilde tarafından da — isti etmek mümkün. Zaten maksat da bu idi. Bu parçanın orta yerinde on #ântimetro kadar ense yeri boş kalmak üzere iki tarafına ikişer ik açarak omuzlara dikilen ikişer lüğme ile esvaba tesbit ettim. Bu kap açık birakıldığı zaman arkada gayet mevzun gödeler yaptıktan maada aşağı doğru sar- | kan iki ucu sayesinde en son moda arkası uzun kaplara ben- ziyor. Yukarıki cları da bazan önden bir toka ile birleştiriyorum. Yalnız bir noktaya dikkat lâ: Bu iki uç öne gelirken kolların üstünden değil altından geçecek. Evde her hanği bir kumaş parçası ile aynanın önünde bir tecrübe ederseniz bu fikrim pek hoşunuza ğidecektir. Yazlık bir kaç tuvalet |İngilterenin meşhur Derbi yarışlarında | göze çarpan modalar İngilizlerin meşhur Derby ya- rışlarında giyilen bazı tuvaletleri ihtiva eden resmimizin, her ke- seye muafık modelleri cemmet- mek itibarile en müşkülpesentleri bile memmun edeceği ümidindeyiz. | Sağdan itibaren birinci tuvalet biskül rengi dantel ve jorjetten yapılmıştır. Düz renk ve çiçekli krep dö şin ile de kopya edile- bili jorjet ve si- ürklerinin imtizacından Mantonun yaka- üstündeki örümcek ağı şekli siyah ipekle işlenmiş olup, icabında broş vazifesini gören örümcek te elmas ve incidendir. içüncü siyah zemin üzerine sarı, turuncu ve kırmızı yapraklı saten — emprimeden — yapılmıştır. Kim daha güzel? Afrikalı kadınlar Parisli güzelleri beğenmiyorla: Pariste hayvanat bahçesinde her sene bu mevsimde dünyaın €n garip insanlarından bir kaç numune getirtilir ve teşhir edilir. * Bu sene ta Afrika içlerinden | elen bir kabilenin kadınları teş- Ğ cülliyor. Bimlar a. almak için daha pek çocuk iken alt ve | üst dudaklarının içine tahtadan | birer yuvarlak kı ktadırlar. Dudaklar büyüdükçe tahtalar değiştirilmektedir. En — büyük dudaklı olan en güzel addedil- mektedir. - Ömürlerinin — sonuna kadar bu tahta parçaları dudak- ları içinde kalmaktadır. Taktalir çıktığı sakit dadöklar | pursuyarak sarktıgından, güzelliğin | Bluzu beyaz krep dö şinden ve gayet sadedir. Kollarda beyaz dilki kürkünden kapaklar vardır. Siyah saten kostüm tayör, bu tarz kostümlerde el'an - teeviz edilem kısalıkta olup beyaz bluzun yaka- Sı en Şon moda olan bedenin, ön parçasile beraber biçilmiş ve i taraflardan düğme ile kapanmış şekildedir. Bluzun eteğine tesadüf 'eden siyah saten parçasından sü- sün ucuna mühür şeklinde ve kırmızı ipekten bir marka işlen- miştir. Son tuvalet ise gü donuk satenden yapılmıştır. Kol- suz bir libas ile, üzerine giyilen ve belden iliklendigi halde mahir pli tertibatı sayesinde ayrı oldu; tefrik edilemeyen çok muvaffaki yetli bir bolerodan mürekkeptir. edilmekdedir. Bu kadınların ismi “tepsi dudaklı , dır. Konuşurken | dudaklardaki tahtaların birbirine | vurmasından — hasıl olan sesler | Teylekleri hatırlatmaktadır. Bu kadınlar yemeği müşkülatla yeyebilmektedirler. Su içerken suyun bir kısmı, ve pipo içerken de salyaları üzerlerine akmaktadır. | Asıl meselenin garibi şurasıdır: | Parise gelen bu kadınlı lerinin seyre gelen Pari larla / eğlenmişlerdir. Ağızlarının ufaklığına ve dudaklarının kırmı- | zılığına gülniüşler, ve bunu pek çirkin bulmuşlardır. | hasta bir genç kız tavru çökmüştür. | diğiniz gündenberi Amerikada hırsız mektebir | Friend namindadır. Merkum Sahite 5 Şikagoda bir cinayet Genç bir kadın geceleyin kocasını tabanca ile öldürdü Geçenlerde Şikagoda müthi; ÜMirE oe Fa u sebebi kıskançlıktır: . Şikago sakinlerinden Al izminde bir İspanyol zengininin iki genç ve güzel kızı vardır: Magdalena kamen.. Bundan — bir iddet —evvel Karmen Kortez isminde bir de- likanlı ile sevişmiş ve iki genç pek az zaman sonra evlenmiş- lerdir. “Karmenin — izdivacından sonra kardeşinin haline, harekâ- tına bir başkalık arız olmuş, eski şen hoppa ve neşeli Magdalenaya Dansı, musikiyi tevkalâde seven Magdalena evin içine yabancı bir erkek girdikten sonra günlerini kendi odasında kapalı geçirmeğe başlamıştır. Kardeşinin bu “halini merak eden Karmen bir gün sessizce Magdanın odasına girmiş ve genç kızı sedirin üstünde ağlarken bul- muştur. Magdalena, Karmenin odaya girdiğini görünce elinde tutduğu küçük fotografı - saklamak — iste- miş lâkin muvaffak olamamıştır. olmuş, mühteris - i kekai geceleyin "k.(....w,w,.-" a karar vermiştir. Karmen, kardeşinin elindeki | sonra uzanmıştır. Karmen Takenli dkea Tanıl içinde | güya uyuyormuş gibi yaparak göz kalmıştır. Resim Kortezin resmi arasından Kortezin yani kendi kocasının.. halini — seyretmeğe - başlamıştır . Genç kadın: Böylece saatler geçmiş.. — Bu'ne? Nihayet gece yarsından epi sonra Kortez yayaş yavaş yata- iından kalkmış, ayaklarının ucuna basarak hiç tıkırtı etmeksizin ilerleyerek kapıyı açmış dışarıya çıkmıştır. Yataığnda uyamık duran | Karmen heman yastığının altında — duran brownik tabancasını alarak Diye sorunca Magdalena - göz yaşları arasında: — Eniştemi seviyorum.. Evlen- Lâkin onun bundan hiç baberi yokl. kardeşinin eselliye | kocasının arkasından firlamışt üç Kortez her gece olduğu geçmiş, bir gece yarısı evı EEL Ş e Ahçı kadın kortezin odasından | "in etrafında dolaşmıştır. , Genç çıkarak, Mağdalenamın dairesinin önüne geldiğini, kapınıı önünde uzün uzün dolaştığını — hayretle müşahede etmiştir. Ertesi gece uşaklardan biri, daha erlesi gece de bir oda hiz- metçisi aynı hali görmüşlerdir. Kortez bir hafta bütün gecelerini Magdalenanın — dairesi — önünde mütemadiyen gerinmekle geçir- miştir. - Bu esrarengiz hal derhal evden kulaktan kulağa yayılmış 'adam nihayet bir gece fevkalâde olarak Magdanın odasının kapısı S TARME ü ve gürültüsüzce — üştü . ) Karmen karanlık içinde kocası- — 'nın sessiz adımlarla kardeşinin yatağına doğru ilerlediğini şörün. çe silâhını ateşlemiş ve tez hal koşuşmuşlar ve kortezi can — çekişirken bulmuşlardır. Yakında bu meraklı vakanın muhakemesi- — 'ne başlanacaktır. Mektebin müd”sü genç ve güzel bir kız olduğu anlaşıldı Amerikada hırsızlık öğrenmek için bir muntazar mektep olduğu meydana çıkarılmıştır. Pensülvanyada Charleroi şeh- rinde bir hırsızlk maddesinden dolayı tevkif olunan iki genç şahis hakkında icra olunan tah- kikat hırsızlar mektebinin mev- cudiyetini meydana çıkarmıştır. Bu iki şahsın hırsızlar mekte- binin talebesinden — olduğu ve şimdi kasa kırmak dersinin tat- bikatile meşgul oldukları anlaşıl- mıştır. Bu talebeden biri vaktile polis- lik yapan Spindler namında bir adamdır. Üzerinde bulunan bir ders kitabında bir adamın üzerir ceket atmak suretiyle karmanyola yapıldığı tarif olunuyor. Her iki şahsın üzerinde rovel- 'ver, yapma sakal ve bıyık, camsız zük, Hetik ekliren, “eebük leğiştirilen elbise bulunmuştur. Tevkif —olunan — diğer — şahıs | Hırsız. mektebi müdürü Meri Tonaler mektep müdürü meydana cıkanıl. sızlar inin müdür ve mu- | mıştır. Mektebin müdürü Meri limleri haklanda tafilat vermeğe | Pandler isminde genç bir kızdır. amade olduğunn ve lâkin o dev | Zahiren çok masum görünen bu gibi iri ve kuvvetli arkadaşından | kızın yaman bir hırsız olduğu ve korktuğunu söylemiştir. bir çok talebe yetiştirdiği anla- Uzun tahkikattan sonra nihayet | şılmıştır. A