5 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

5 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Ö ” ı KA ŞT Y etimuz 1929 Sahife 7 Bedava eğlence Rus şoför âda çok a eğlendi, fakat.. Pariste Valnez isı İT rus geni sarfetmekden eğlenmek istemiştir. Bu fikirle ekseriyetle cenebile- rin gittiği eğlence - yerlerinden Kolvarlardan Birinde meşbur bir | Tokantaya gitmiş ve güzel bir | yemek yemişti Yemek üzerine bir sigara yak- mış, likörler getirtmiş, ve yanın- daki masada oturan kadınlarla dans etmeğe başlamıştır. Saât on iki olduğunu gören #at yanındaki kadınlara : “Benim ölümü — seyredeceksiniz - Sizin — ömüzde intihar edeğim, demiş ve cebintlen tabancasını çıkararak şakağına dayamıştır. Kadınların çığlığı üzerine lo- antada bir karışıklık — olmuş, İvan bundan istifade ederek kaç- mak istemiştir. Fakat yanımdaki masada — bulunan biri - elinden silâhi alarak kendisini sım sıkı tuttuğundan buna muvaffak ola- mamıştır. Bu sırada lokantanın menfatını düşünen metrö dotel İvana hesap pusulasını — getirmiştir. İvanın o ğeceki jsarliyatı G1B frank ol muştür./| İvan — cebinde ancak beş frank — bulunduğunu altı söylemesi üzerine bir polis me- muru gelmiş ve İvanı tevkif et- miştir. Şimdi İvanın dolandırıcılktan, atrafındakileri tehyiçten, ve yar seliğintik: is filinden tal3 aylı sene idada muvaffakiyetle götatbik olunuyor 'er biri 28 gün yani tam dört hafta olmak üzere senenin 13 ay olması için Avrupa ve Ame- rikada başlıyan hareketin muvaf- fıkiyetle ilerlemekte — olduğunu, İgiliz gazeteleri yazıyor. Deyli W vg:ğ;;îe buna dair şu malü- | £ ge AŞ AAA müvfifakıyetle tatbik olunuyor. ıı:unu ilk tatbik eden müessese iliz - Kanada kâğıt fabrika- larıdır. M K Konada ve Müttehidci ikada yüzlerce büyük şirket veRlaka bu usalü Labıl eimiştir. K’:âgdı fabrikatorları cemiyeti bu Mt İ kabal etmiş ve'tamimi için Kalğıda hükümetine ve Cemiyeti A ma müracaat etmiştir. uet yökdiğerne — müdri olmiyan 12 aylık sene usulü mev- cudksi mali ve ticari müesseselerde, biriçok ( tizamsızlığı ve nakden oluyor. Dört haftalık 3Y 'usulü ise hem vakit hem de » Senenin haftalara “tetabuk ey- lemesi için bir pazartesinden baş- hyor. Bir çok memleketlerde yı usül senenin tatbik için mi komiteler teşekkül etmiştir. Ce- miyet Akvamda on üç aylı sene hakkında cihân efkârı umumiyesine bir rapor hazırlamak ıçin malümat Mkdiyor. Para bolluğu 30 baziranda nihayet — bulan mali senede Müttehidei Amerikanın yarıdatı 32. milyon İngiliz kirası fazla varidak göstermiştir. Hazine bu azim fazla borsasında ahire. borsa oyunlarındı. fazla kazanç ver; neşet / etmiştir. eçen nisbetle bu senefik kazanç vergisi hasılâtı 20,000,000 - İngiliz lirası * fazladır. ı ye Holivutta deniz kiyafeti müsabakası Rakel Torresin sırtı açık bırakılan kıyafeti birinciliği Rakel kel Torrese vermiştir, Rakel Torresin banyo kıyafeti çok sadedir. Böyle olduğu halde birinciliği kazanmasına sebep şimdiye kadar görülmemiş bir biçimde olmasıdı. Sinema yıldızı elbisenin sırt kısmını kâmilen kaldırmıştır. Bu iyi temas ederek denizden daha fazla istifade edilebilecektir. tığı moda Holivutta çok rağbet görmüştür. Şimdi bütün yıldızlar sırtı olmayan suretile ten suya dah: Rakel Torresin orte banyo elbisesi giyiyorlar. Torres yeni kiyatetile ayı kazandı karşısında Holivutta sinema artistleri arasında bir deniz banyosu kıyafeti müsabakası yapılmıştır. Müsabakaya ta- zınmış sinema yıldızlarından bir çoğu iştirak etmiştir. Hakem heyeti uzun tetkikten sonra birinciliği Ra- Hangisi daha fazla hayret içinde?, Çehrelerine hayreti hissi vermekte son derece muvaffak olan 3 yıl İRME b i ağdan itibaren Jozetin Dün, Jan Kravford, Anita Paj Sıcaklar münasebetile Holivutta | bir hayret müsabakası yapılmıştır. | hakem vazifesini sinema faaliyeti tatil edildiğinden sinema yıldızları arasında her gün bir müsabaka yapılmakta, yeni bir eğlence tertip etmektedir. Geçende Metro Goldvin stüdyo- larında başlıca yıldızlar arasında Müsabakaya iştirak eden artistler- den hangisi çehresine daha fazla hayret hissi verecek olursa o, birinci addedilecektir. Bu müsabakaya yirmiden fazla | sanatkâr iştirak etmiş, rejisörler | gisine birinciliği edememişler ve üçünü de birinci addetmişlerdir. Tıpta terakki Bir ölüden kan nakle- dilerek bir genç kız kurtarıldı Tıbbin ve cerrahinin son sen: lerde- fevkalâde - terakki — ettigi malâmdur. Böyle olmakla beraber Transilvanyada, Klansenburgta ge- bir vakamn hakikatından insanın şüphe etmemesi kabil olmayor: Hlansenburgta, Morar isminde bir amele aşk yüzünden intihar etmiş ve ağır yaralı olarak şeh: rin hastahanı Doktorlar kendisini muayene et mişler ve — kurtulmasının — ir olmadığımı bildirmişlerdir. Ertesi günü bir otomobil kazası olmuş, ve pek çok kan zayı etti- ğinden baygın bir halde bir genç kız hastahaneye getirilmiştir. genç kızı kurtarmak - için, — amelenin kanını, kıza vermek lâzım geldiği anlaşılmıştır. Fakat amele yaşadığı müddetçe kanını almak bir cina- yet olacağından, doktorlar haleti nezide olan amelenin başı ucunda beklemişler ve son nefesini teslim ettiği dakikada, kalbinin durduğu esnada, kanını genç kızin vücu- duna geçirmişlerdir. | Ameliyat muyaffakıyetle netice- lenmiştir. Bugün genç kız eski- sinden daba “canlı. kanlı bulunmak- tadır. Bir ölüden kan nakletmek ame- liyatı ilk defa olarak yapılmıştır. Köpek zekâsı Bir Köpek, bir yavruyu iki defa sudan kurtardı Hayvanların ekseriyetini ve bil- hassa ki in zekasi her kes tarafından kabul edilmiş bir ha- kikattır. Zürih şehrinde geçen bir vaka köpeklerin insanlar ka- * dar zeki ve hassas olduğunu gös- termektedir. Zürihte göl kenarında oyna- makta olan çocuklar sahilde bir köpek yavrusu bulen dır. Pek küçük olan köpek sahile yüzerek - çıkamamış ve boğul- mak üzre iken, civarda bulu- nan bir ötel sahibinin buldok köpgi gelmiş, göle atılarak yav- ruyu ağrıyla ensesinden yakalamış ve sahile çıkarmıştır. Buldok, yavruyu kurunması için güneşe bırakmış ve kendisi otele doğru giderken çocuklar gene yavruya göle atmışlardır. D Çocuklarim sesinden, gülüşme- lerinden bir şey bisseden köpek geri dönmüş, göle atılarak yavruyu ikinci defa kurtarmıştır. Sabile çıktığı zaman yavruyu güneşe birakmış ve çocuklara hirlayarak saldırmıştır. Çocukların kaçıştık- larını gördüğü zaman — yavruyu alnış ve efendisine götür- Suni kalp Üalem dürüsemn KW lerindan M. Giblis, Kanadada ilm institüâünde) geyek mühim hix tecrübe yapmıştır. Hasta bir ke- dinin kalbini temarden' çakardıklan sonra, bir elektrik motörü tarafından! işletilem ve lastikten | hazinesi bulunan bir tulumbayı | kalbin yerine koymuştur. Hayvan beş dakika kadar can- siz kaldıkfan sonra nefes ahsağa başlamış Ve Hu Mşetlü' İ dört saat yaşamıştır. Bu tecrübe pek yakın bir istik- balde suni kalble insanların da yaşayabileceğini göstermektedir.