2 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

2 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Evde terzilik İyi bir terzi elinden çıkmış gibi görünen şu tuvaleti evden yapmak ister misiniz? Bu mutena tuvaleti bir iki saat içinde meydana çıkarmak gayet kolaydır. Eğer kalçları ihata eden bedeni biçip uyduracak kadar | terziliğiniz varsa ötesini hiç merak etmeyiniz. Ihtiyar edeceğiniz ye- göne — zahmet — iki — buçuk metro kumaşın iki uçlarından elli- şer santimetro birakıp ortasını kat yerinden biraz oyarak açmak 've bu kesilen yeri büzerek bedene raptetmekten — ibarettir. Yanlar- dan sarkan ucları sivri bırakmak ve ya yuvarlak kesmek ihtiyaridir. Ön taraftaki kocaman frenk bağı- mın kısa boylu ve dolğün vücutlu kadınlar tarafından hazfedilmesi muvafıktır. Çok giyilen emprime kumaşla- rın çeşitleri mahdut olduğu cihetle ayni salonda pmekte talebesi gibi bir örnek giyinmiş bir kaç hanımın birleşmesi hemen hergün vaki olan bir şeydir. Bu nahoş hale mani olmak için bir tavsiyede bulunacağız. Kuma- üne beyaz re- ühap edilmesi, libas sonra arzu edilen mürekkebinin muhtelif alarak ku- kesildikten renkte çi elvanında bir kaç maşın, cteğe tesadüf eden çiçek ve yapraklar koyu kalmak - ve yükseldikçe renkleri açılmak sure-) tile boyanması maksadı. temine kâfidir. Emprime — kumaşlar kirlendiği zaman bunları temizlemek için en iyi usul bir gaz tenekesi benzinin içine batırıp lekeli yerlerin hafifçe oğarak asmak ve kuruyunca yüz tarafından ütülemektir. Leke yer- leri ıslak iken belli olmayacağın. dan buraların evelce teyellenerek etrafları işaret edilmesi muvafıktır. Bu ameliyeyi bağçede yapmak ve benzin tenekesini hemen kal- dirip emin bir yere bırakmak EV-KADIN MODA eede 5 Amerikada bir kadının çorap masrafı akıllara hayret verecek derecededir Bu sene etekler uzamağa baş- Bilhassa suvare elbiseleri nisbetle çok — uzundur. Eteklerin uzamasına sebep olarak ipekli çorapların pahalılığı gös- terilmektedirr Amerikada NevYork gazetele- rinden birinin yaptığı bir anket Nev York kadınlarının senede kaç çift ipek çorap eskittiklerini meydana çıkarmıştır. Orta tabakaya mensup bir ka- dına asgari senede 160 çift çorap lüzim olduğu anlaşılmıştır. Çifti iki dolardan 320 dalarlık çorap masarifi var demektir. Ankete iştirak edenler arasında Mis Klara Unse isminde genç bir mektepli / kızın senede 80 çi Aşk mektuplar Gençlikte nişanlıdan alıman aşk mektuplarından bazılarını, bilhas- sa ilkini okurken duyduğu heye- canı unuttuğunu iddia eden kadın her hangi bir sebeple yalan söy- lemiyorsa kadın namına - lüyık değildir. Yaş aldıkça bin türlü yeni intibalara rağmen her oku- Huşta yeni bir vecit yaratacak derecede müfekkiremizde sürekli izler bırakan kâğıt parçaları acaba ne oluyor ? Ben bunların, genç ölen aziz mevcudiyetler gibi, mumya olma- larına meydan verilmeden, gömü- düp hatıralarım her an taze ve canlı muhafaza etmek - tarafarı idim. Bir kaç gün evel bir tesadüf | noktai nazarımı tadil etti. Ansızın odasına girdiğim ve renkleri at- mış kâğıt destelerini tasnif ile meşgul bulduğum bir genç hanıma Tâtife olarak “ Aşk mektupları mi?,, diye sordum. Kemeli ciddiyetle * Evet, dedi. Bunda şaşılacak ne var? Erkek- lerin muhtelif müsabakalarda ka- zandıkları kupa ve sair eşyayı kemali — iftiharla — muhafaza teşhir eylemeleri kadar kadınların da muvaffakıyetlerinin bu delil- derini saklamaları tabü görülme- lidir. Hiç bir hesaba müstenit olma- yarak, ancak hissiyata tebaiyetle biriktirilmiş olan bu kâğıt deste- leri gittikçe © kadar cana yakın oluyor ki adetâ samimi bir dost gibi insan bunlarla dertleşiyor ve icabında — kendilerinden manevi bir kuvvet ve teselli alıyor. Bir gün, fersiz kalan gözlerin in engin denizlere, titrek ve bu- bin lira! çorapla idare olduğunu bildirmesi hayretleri mucip olmuştur. Şimdi herkesin mis Klara Unse kadar idareli olması tavsiye edilmektedir. Bu ankette asıl kibar kadın- | larm nekadar çorap kullandıkları merak edilmiştir. Kibar tabakasının,milyonerlerin le Iâakal beş defa elbise değiştirdikleri — nazarı — dikkate ahnarak günde beş çift çorap- tan ayda 150 senede 1800 çift çorap sarfettikleri anlaşılmıştır. Bunların kıymeti beş dolar ile 10 dolar arasındadır. Şu halde kibar bir kadının asgari 12,600 | dolar 25 bin lira çorap masrafı olduğu tebeyyün etmişti, ını rıe yapmalı? ruşuk ellerimizin zanbaklara, ke- ten gibi . saçlar sırmalara benzedigini bize hatırlatacak aşk mektuplarıdır. Bunları pek kiy- metli bilmeli ve ara sıra tavaf | etmelidir. , | Gayi izazımı sakla- mağa çalıştığım bir sesle lâtifeme devam ettim: “Yani kış günlerini şenlendirmek için yaz meyvaların- dan reçel ve çiçeklerinden saşeler yapmak kabilinden bir şey. değil mi?, Bir az camı sıkılarak “Pek maddi olmakla beraber musip bir teşbih,, cevabımı verdi. Bu tesadüf muhayyelemde yeni bir ufuk açtı. Düşündüm ki, haya- ti kış günlerinde her - taraftan etrafımızı saran karlara yumdu: gumuz gözlerle bir an için olsun gençlik senelerinin heyecanlarını tekrar yaşamağa ve bahar güne şinin hararetinde — ruhumuzu isit- mağa hadım olacak bu. kâğıtca ğazlar cidden saklamak zahmetine değecek. î | 20 sene gectıkten sonra, 13 kadını öldüren bir canavar yakalandı Harbi umumiden evel Macaris- tahda müthiş cinayetler ika eden Bela Kiss isminde biri şimdi ele geçmiştir. Bundan 20 sene evel | Peşte civarında Cinkota isminde bir kasabada Bela Kiss namında bodur, sakallı ve çirkin bir şahsın genç kadınlarla dostluk ve müna- sebet tesisindeki — muvaffakıyı herkesin nazarı dikkatini celbedi- yordu. Bu herifin bir kaç hafta evinde © genç bir. kadınla yaşadığı ve sonradan bu kadının orladan kaybolarak yerine diğer bir genç kadının peyda olması komşularını meraklandırmıştır. Bu hususta istizahta bulunanlara karşı bilâkis * Malüm ya kadınlar bir. dalda durmaz! , Diye Sudan cevap vermiştir. Lâkin kimse bu heriften şüp- helenmemiştir. Belakiss bir zaman sonra evini satmış ve buradan gitmiştir. ' Bir müddet geçtikten sonra evin — yeni — sahibi — burasını yıktırıp yerine yenisini yaptırmağa karar vermiştir. Amele temeli kazarken on üç demir sandık bulmuştur. Sandıklar ağır kilit- lerle kilitlenmiştir. Zabitaya haber verilip sandık- lar açıldığı vakıt bunların içinde kiss in son resmi Afrikada malaryadan telef oldu- Zu şayi olmuştur. Bu sırada umumi harp zuhur eylediğinden bu mesele unutul- muştur. Son günlerde Romanyada Arad şehri hapisanesinde bir haydut- duk vak'asından dolayı müebbet hapse mahküm edilen bir şahsın hüviyeti tahkik edildiği sırada bu şahsın kadınlar katili Bela kiss vahşiyane öldürülmüş en üç genç | olduğu meydana çıkmıştır. kadının cesedi. bulunmuştur. Katil huviyetinin meydana çık- dınların vaktiyle Bela kiss ile birlikte | tığımı anladığı zaman âdeta deli yaşayan genç kadınlar olduğu komşular tarafından tanınmıştır. Derhal Bela kiss in takibi için olmuş ve höcresinden — fırlayıp kaçmak istemiş isede yakalanmış- tır. Macaristanın Mavi sakalı olan emir verilmiş isede herifin izi bulun- - bu katil jadei mücrimin mukave- mamıştır. Bela Kiss in fransızların ecnebi İejionlarına yazıldığı ve | Macari lesi mucibince Rumanya tarafından ana teslim olunacaktır. Timsah ticarethanesi Berlinin göbeğinde bir müessese timsah yetiştirerek harice satıyor Berlin şehri şimdi cihanın en çok garaip ve acayibini - Bir alman gazetecisi şehrin en kalabalıklı bir yeri olan Alek- sandırpaastan geçerken “Nivarium diye bir ir lâvha görmüştür. Gazeteci bu garip isimli mües: sese nedir diye merak ederek beşinci kata çıkmış, içeri girmiş- tir. Gazeteci, içeri girer girmez müşteri zannolunarak eline bir liste verilmiştir. Gazeteci listeye anın | bir göz gezdirdiği zaman dehşet içinde kalmıştır. Listede gazetecinin gözüne şu yazılar çarpmıştır: Yavru timsahlar: 30-35 santi- metrelik, kusursuz fiati 25mark. 40 santimetrelik 30 murk Yetişmiş timsahlar: Çok semiz, kırsursuz 250 santimetre boyonda 950 mark. Gazeteci düştüğü yerin timsah ticarethanesi olup insan yemeğe hazır binlerce timsah arasında bulunduğunu anlamıştır. Meğer bayvanat bahçelerine irili ufaktı her boydan timsah yetiştiren bir Mmüessese imiş. Timsahlar cenubi sandık içinde geti- “Nivariun, bütün dünya Beş on hafta süren bir - seya- hatta hayvana yiyecek — verilme- mektedir. Müessesede demir ka- fesler Yukarıda ağzlı bağlı bir timsah, aşağıda timsah yavruları | bulunuyormuş. Her sene buradan | harice binden fazla timsah sevk- iade 300 ile 400 timsah | olunuyor.