11 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

11 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

, memek için keşif sun'i sis tabakaları Gazetemizi takip eden kari- $ | lerimizi birbirlerine tanıtmak | | için resimlerini neşredeceğiz. Karilerimizden kadın, erkek ber kim arzu ederse resmini bir zarf içine koyarak, ismini, adresini yazmalı” ve “Akşam resim neşriyat kısmına,, gön- dermelidir. Resimler sırasiyle her gün neşredilecektir. 9X12 eba- dında resimler daba iyi çıktığı için kabilse bu ebatta yön- | derilmelidir. (Baş tarafı birinci sahifada ) — | Torpido manevraları yapıyorlar Yavuz dretnotumuzun tamirinin bitmek üzere bulanması yunanlı: darın uykusunu - kaçırttı. - Yuna- nistanda gazeteler, zabitler, halk ortalığı velveleye veriyor, hükü- meti bu tehlike karşısında der- hal tedabir almağa davet ve deniz cihetinden memleketin em- niyetini ihmal etmekle ittiham edi- yorlar. Bu gürültü, bu telâş hâlâ devam ediyor. Hattâ Atina ga- zeteleri Cenevrede bulunan Ve- nizelosa müstacel telgraflar çe- kerek Adalar denizinde bahri tefevvuk meselesi hakkında fikrini ve ne gibi tedbirler alacağım sordular. Bu - vaveylâ devam — ederken “Averof,, kruvazörü yanında Leon, Aetos, Panter, Yeraks muhriplerile Lonşi, Niki, Napkaktusa, Aspis tor- pidoları ve 1 tahtelbahır ile Promi- | tefs gemisi bulunduğu balde yunan denizinde ve Korfo adasile As- takus körfezi arasında vasi mik- yasta — manevralara — başladı. Manevralar yunan donanmasının islah ve - tensiki memur olan İngiliz heyeti bahriye reisi Kap- yın ile Son gelen Yunan gazetelerinin * verdiği malümata göre manevrala- /rın mevzuu 8 Yunan muhribi ile tor- pidosunun Averof kruvazörüne torpil hücümu yapmalarından - ibarettir. Yunan torpidoları ve muhripleri 28 mil süratle ve kendilerizli göster- ihdas ederek Averof kruvazörüne hücüm etmişler ve yunan gazete- lerine göre bu hücümde muvaf- fak olmuşlardır. Yunan donanmasının mancvra- ları hâlâ devam ediyor. Bahriye ü ti aların son için Korfo itmişter. Manevra esa: İi tarpidtunim makinesi adasına sında Nil Bir trarsvay bir çocuğun “iki bacağını kesti Edirnekapı tramvayı Karagüm- rükten geçerken iki buçuk yaş- larında Maide ismindeki bir kızın iki bacağını kesmiştir. Vaka üzerine tramvay durmuş çucuk tramvayın altından çıkarıl: mıştir . Vatman 701 numaralı Hasan zabıtaya teslim edilmişti Ustalarına tabanca çekmişler Aksarayda Jeblebici Mustafa aa Şöreklarile bir alacak mes elesinden — kavgaya başlamıştır. Neticede çıraklar ustalarına tabanca çekerek tehdit etmişlerdir. Leb- lebici Mustafanın şikâyeti üzerine çırakları derdest edilmi Ticaret odası rei: Ticaret odası reisi Nemlizade Mithat B. dün Triyesteye gitmiş- ir. Mithat B. Triyestede — açılan tütüncülük sergi vakı olan davet üzerine ziyaret edecektir. Bugün ÇOCUK DUNYASI okuyunuz ! Sahifer “gssür ve heyecan uyandırmıştır. Şimendüferler Yeni hatların inşasına süratle devam ediliyor Ankara 9 (A.A.) — İnşa edilmekte olan Kütahya hattında Kütahyadan itibaren yetmişinci, Balıkesirden itibaren yirmi - seki- zinci kilemetreye kadar Samsun - Sıvas ve Ankara - Sıvas hattın- da Samsundan itibaren 240 ıncı Kayseriden — itibaren 63 üncü kilometreye kadar, Ereğli hattında da 25 inci ve Filyostan itibaren 3 üncü kilemetreye kadar ray döşenmiştir. Bu sene için tesbit edilen program dahilinde ferşiyala devam olunmaktadır. Zonguldakta bir kaza Zongulak, 9 (Hususi) — Ereğli şirketine ait Cazdamar ocağında bir galeri göçmüş 25 yaşında amele toprak altında kalarak müştür. Ankarada hayvanat sergisi Ankara 9 (A.A.)—Şehrimizde- 27 Eylülde açılacak ve 4 gün devam edecek olan hayvanat sergisi için — yarından — itibaren kayit£muamelesine başlanacaktır. sğğd: at, karasıgır, koyun tiftikkeçisi, merkep, kalır, yav- rulu kısraklar teşhir edilecektir. İstanbul, İzmir, Erzurum Ada- na, Bursa, Trakya, Diyarbekir Sıvas ve Konya sergileri de Eylül ve birinci teşrin aylarında açılmış — bulunacaktır. isveçle ticaret muahedesi Ankara, 9 (ALA) — Hüküme- timizle İsveç hükümeti arasında müzakere edilmekte olan ticaret ve ikamet mukavelesi bu iki taraf murahhasları arasında pa- rafe ediln Bursanın kurfuluş günü Bursa 10 (Hususi) — 11 evlül kurtuluş bayramı için büyük ha- zırlıklar yapılıyor. Bu sene bayram her seneden parlak olarak tesit edilecektir. Bu maksatla bir program yapıl mıştır. Eşkiya baskını Atina, 9 (AA) — Geçen pazar günü gezmeğe çıkan 100 kişi Tırhala civarında eşkiya baskını- 'na uğramıştır. Şakiler tenezzühçülerin eşyasını ve parasını aldıktan sonra bunlar- dan Gısını rehine olarak alakoy- muş ve 5 milyon drahmi necat fidyesi istemiştir. Bu taarruz pek büyük bir te- Tırhala havalisindeki askeri kuv- vetler alelâcele harekete getiril. miştir. Yeni bir fikir Cenevre 9 (A.A) — 27 Avrupa devletinin başmurahhasları şerefine çekmiş olduğu ziyafetin nihaye- tinde M. Briand, bir Avrupa hü- kümatı müttehidesi teşkili hak- kındaki projesine dair teşrihatta bulunmuştur. Bunun neticesinde umumi bir görüşme — başlamış ve buna M. Stresmann, M. Hendersn. M. Ma- Marinkowitech M. — Strearuwi M. Hymans ve M. Mott etmişler ve esaslı hiç bir bulunmamışlardır. M. Briand, alâkadar devletlerin fikir ve mütalâalarını topladıktan sonra rufekasının talebi Üüzerine cemiyeti akvamın izdeki içtimamda bu hususa dair HUSUSİ TELGRAF HABERLERİ> Yunana cevap İCevabi nota bugünlerde tevdi edilecek Ankara 9 (ALA) — Yunan hükümetine verilecek cevabın tetkik ve tanzimi , hariciye vekâletince ikmal — edileceği ve ancak başvekil İsmet- paşa hazretlerinin Ankaraya bugün- lerde Ö mühtemel — teşriflerini müteakıp müşarünileyhin tas- viplerine iktirandan sonra Ati- 'na maslahatgüzarlığına gon- derileceği mustahberdir. 'Telefon haberleri Kenan bey Ankarada Ankara, 10 (Telefon) — İstan- bul müddei umumisi Kenan bey bu sabah Ankaraya geldi. Kenan - bey vekâletle temasa geldiğini, bugün işlerini bitire- bilirse akşama döneceğini söy- ledi. Kenan bey ceza muhakeme usulü kanununan - tatbikatı hak- vekil beyle temas ede- Ankarada belediye faaliyeti Ankara, 10 (Telefon) — Şehre- maneti maarif caddesi ile İstas- yon caddesinin Gazi Hz. lerinin 'avdetinden evel bitirmeğe kar yermiştir. Buralarda büyük bir faaliyet göze çarpmıştır. | 5 büyük köprü Ankara 10 (Hususi) — Devlet demir yolları idaresi Fevzi paşa - Diyarbekir , Kızıl İrı ğli hatları üzerinde 5 büyü inşasını münakasaya koymuştur. Trabzonda elektrik tenviratı Trazon9 (Hususi) — Elektrik tesisatının küşat mar: rine da- vet edilen Meclis reisi Kâzım pa- şa, rahatsızlığından icabet ede- meyeceğini bildirmiştir. Kimi tev- kil edeceği meçhuldür. Ofta bir şaki yakalandı Trabzon, 9.(Hususi) — Ofta azılı bir şaki yakalandi. Yunan emlaki Tatil edilen vaz'ıyet muamelesine tekrar başlanacak Mübadele heyeti murahhasmızın muhtelit komisyona bir nota ver: diğini dün yazmıştık. Bu notada vaz'ıyetleri talik ve tehir etmiş olan Türkiyenin Ankara müzakera- hma inlalamdan sonra - sesbesti hareketir iktisap ettiği beyan olunmaktadır. M Söylendiğine göre bu notada itaraf aza badema Yunan emlâ: kine vaz'ı yet edilmiyeceği hakkında) verilmiş olan vadın artık mevcut plmadığından “haberdar edimele- tedi Bu nota —geçen — cumartesi günü yunanistanca iadesi lâzım gelen Türk emlâki hakkında ve- rilmiş olan nota ile beraber muh- telit mübadele komisyonunun ya- ranki içtimaında —müzakere edile- | cektir. | Yarınki içtima Türk ve Yunan heyeti — murahhasalarının — talebi üzerine aktolunacaktır. Hattâ hey- eti murahhasamız bu içtimar tah- riren talep etmiştir. Yarınki ictimada geçen sene eylülde bitaraflar tarafından v filmiş olan muhtranın müzake. resine başlanması da muhtemel- dir; Yunan heyeti iki türk nota: rapor verecektir. sını hükümetine bildirmiştir. A Çinde harp Rus tayyare ve topları bir şehri tahrip etti Tokyo 9 ( Hususi ) — Ahnan haberlere göre rus askeri tayya- releri Mançurideki - Pograniçenya şehrini bombardıman elmiştir. Bir çok evler harap olmuş, çe kan yangında: istasyon yanmıştır. Halk - bodrum — katlarına - iltica etmekle beraber nüfusça zayiat çoktur. Son haberlere göre şehre Rus topçusu ateş saçmış, bu yüzden bir çok yangınlar çıkmıştır.. Berlin 9 ( Hususi) — Alman- yanın Çinde Rus menafüni kâfi derecede himaye etmediği iddiası üzerine Almanya bir nota vermiştir. Notada Almanyanın Rus me- mafüni himaye için elinden gelen gayreti sarlettiği bildiriliyor. Moskovada nümayişler Moskova 9 (Hususi) — Amele büyük bir meting —akdederek burjuva hükümetlerin tavassutuna itimadı olmadığını ilân etmiş ve harp lehinde tezahüratta bulun- muştur. Zonguldakta fırtına Zonguldak, 9 ( Hususi) — Bu gece yağmurla başlayan, Yıldız fırtınası hâlâ devam etmektedir. Limanda kömür tahmilâtı yapıla- mıyor, Rasatane — bu havanın üç gün daha devam edeceğini si diyor. Ayni zamanda hava soğumuş, bügün ekseri halk kış paltolarını Lâf atanlar Kadınlara lâf atanlar derhal tevkif edilecek Adliye vekâleti- müddeiumumi- liklere mühim bir tamim gönder- miştir. Bu tamime göre kadmlar tâf atanlar derhal tevkif edilecek, bu gibiler şiddetli takibata uğrya- cak, muhakemeleri mevkufen icra edilecektir. Kadınlara lâf atmak eski ve çirkin bir âdettir. Bunu kökünden izale etmek için adliye vekili Mahmnt Esat beyin gönderdiği tarlim her kes tarafından memnuniyetle karşılar nacaktır. Otomobil kazası 1—Dün Kadıköyden Fenerbahçeye süratle giden bir otöbüs Artın isminde birine çarpmış, burnundan yaralamıştır. 3 2 — Fındıklıda şoför İbrahi- min- idaresindeki bir otomobil 9 yaşlarında isminde - bir çocuğa —çarpmış — mecruhiyetine sebebiyet virmiştir. Bir sarhoş yangın çıkarıyordu Ayasofyada Şükrü isminde biri sarhoş olarak yatağında sigara içerken yorganı yakmış ve yangın baş göstermiştir. Etraftan yetişen- ler yanğını söndürmüşlerdir. Vofa Balıkesirde mağlüp oldu Vefa birinci futbol takımının maç yapmak üzere Balıkesire gittiğini yazmıştık. Vefa Bahıke- sirin kurtuluş günü İdman yurdu ile karşılaşmıştır. Neticede Bah- kesirli futbolcular Vefayı (2) ye karşı (4) sayı ile mağlüp etmiş- lerdir. 11 Eylül 1929 İsmet paşa Fiz. Başvekil İsmet Pş. Hz. dü öğleden sonra saat iki huwkğ refakatlerinde yaverleri Atf B bulunduğu halde yürüyerek İj bankasını ziyaret etmişlerdir. — -J İsmet Pş. Hz. dün akşama döğe, ru da Sipahi ocağının tertip ettiği) atlı av tenezzühüne iştirak etmişt! lerdir. Atlı av Maslak civarında' ve Ayazağada yapılmıştır. Atli ava kadın ve erkek elli kişi işti. rak etmiştir. Kafileye binicilik mektebi müs iyaset ediyordu. İsmet paşa kafilenin ortasında bulunuyordu. » Kenan B. Ankaraya davet edildi — İstanbul Müddei Umur Kenan B. Ankaraya davet edilmiştir $ Rifat B. Ankaraya gitti — Tahtı tedavide bulunduğu Viyas nadan avdeteden Emniyeti umus miye müdiri Rifat bey dün An- karaya gitmiştir. * Mezbaha - Şişli yolu — Meze bahadan Şişliye kadar olan yolun parke olarak inşası takarrür ete miştir. * Ali Sait paşazve Tevfik B. — Riyaseticumhur kâtibi umumisi Tevfik beyle birinci ordu müfet- tişi Ali Sait paşa Ankaradan şeh- rimize gelmişlerdir. x4 Ferit B. mebus namzetl tekzip ediyor — Londra büyük elçisi Ferit B. münhal mebus: luklardan birine namzet gösterir leceği rivayetinin doğru olmadı- Zını beyan etmiştir. * Mübadele komisyonunda — Muhtelit mübadele — komisyonu heyeti umumiyesi, perşembe günü içlimaa davet edilmiştir. Bu içti- mada, Türk heyeti tarafından ko- misyon - riyasetine tevdi edilen notada talep olunan hususattı | Başka müteveffa Jeneral Dölâ- ranın tedahüldeki maaşları mes- elesi müzakere edilecektir. * Bir hint mihracesi — Hin- distan — mihracelerinden — Sultan Sing ile M. Mitter — şehrimize gelmişlerdir. x Yol müfettişliği teşkilâtı ya- pılıyor — Varidat bütçesinde, yol hasılâtı takriben 8 buçuk milyon Tiradır. Yol hasılâtını sıki bir kontrola tabi tutarak varidatın tezyidi kararlaştırılmıstır. Bunun için maliyeye merbut yol müfet- tişlerile vilâyete merbut yol tetkik memurları — teşkilâtı yapılmıştır. 15 eylülde Ankara, İztanbul ve İzmirde yol müfettiş ve tetkik memurluğu için bir n aç Jacak, muvaflak olanlardan (10) kişi ta 10 Eylül 1929 Alüne A, Debilt istikrar | 650 Düyunu muvahtide 19638 İngiliz li Esham İş bankası |onas Anadolu şimendifsa npe M Tahvilât Anadolu öjg 48 4 36, Anadolu I1 36 Anadol Ii 39 Dösen D c Elektrik. | d Çek Fiatları Londra — üzer | aaoz.se Farla ü 12,35,50 Nüyork — Ç 40,10,62 Amaterdam /Ka0s Safya Bükreş Roma Cencere