15 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

15 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Geçenlerde - Paris - civarında, Marn nehrinde çuvala sanlı par- çalanmış bir kadın cesedi bulun- duğunu yazmıştık. Yapılan bütün tahkikata rağmen bu müthiş cina- yet el'an tamamile tenevvür ede- Mmemiştir. Zabıta cesedin hüviyetini tayin etmek için o esnada kaybolan bütün kadınları aramış ve bunla- rın hepsini bulmuştur. Yalnız Mar isminde bir. kayıp lü bulunamamıştır. üz Batazın eşkâli bulu- 'nan cesede tetabuk etmektedir. Yapılan tahkikat neticesinde Ma: Luizin - Şarl Sımaca isminde bir döstü olduğu - anlaşılmıştır. - Bu adam aslen Tunusludür. 27 ya- şında serseri bir gençtir. İş tutmaz ve metresinin kazancı ile geçin Mari Luiz — Tunuslunün - koyu siyah gözlerine abayı yakmış ve aşıkına para yetiştirmek — için geceli gündüzlü çalışmağa başla- mıştır. Lâkin bu hayat uzun müddet devam etmemiş ve bir zaman gelmiş ki kadın ” dostuna / para yetiştiremez olmuştur. Esasen Şarl da aksi bir adam.. Mari fazla tahammül edememiş başını aldığı Cezayire kaçmıştır. Lâkin Şarl kadının peşini brakmamıs Marinin arkasından koşarak onu Cezayir - de bulmuştür. Kurnaz adam Ma- riyi tehdit ederek Marsilyaya ge- | tirmiştir. | Şarl Sımaca Kadın için bundan sonra feci bir hayat başlamıştır, Şarl ken- disini içkiye vurmuş, Mariyi para mukabilinde her erkeğe kiralama- ğa başlamıştır. Genç kadın her akşam kazandığını Şarla getir- diği gibi üstelik te sarhoş dos- tundan mütemadiyen dayak ye- mektedir. Artık dayaktan fena halde gözü yılan Mari gene aşı kını bırakarak bu sefer de Parise kaçmıştır. Herif buraya da yetişmiş genç kadını gene bulmuştur. Tunuslu ile metresi bir müddet P: civarında yaşamağa başlamışlar- dir, Mari ile Şarlın bundan #onra hayatları dumanlıdır. Aşıkla maşukanın izi kaybolmuştur. Ya- pılan tahkikatta herifin Mariyi öl- dürdüğü anlaşılmaktadır. Paristgki esrarengiz cinayet Parçalanmış olarak nehirden çıkarılan cesedin kime ait olduğu anlaşılamadı Cesedin Mari Luiz isminde bir kıza ait oldı;ğu anlaşılarak Marinin dostu katil sıfatile tevkif edilmişti. Bazı şüpheler üzerine cesedi teşhis için Mari Luizin eski aşıkları aranıyor Mari Luiz Şarl, uzun bir taharriden sonra Adam kendisine sorulan suallere: — Marieyi öldürmedim.. Bana İşte mesele hakkın- in bildiğim bu kadardır. şüpheler katilin Şarl gösterdiğinden — iki Şarl tarafından öldürüldügüne kati nazarile ba- kılıyordu. Lâkin bu sırada cesedin Mari Luize ait olmadığına dair | şüpheler başlamıştır. Şarlın met- resinden bahsederken söylediği işaretlerin hiç biri cesette mevcut değildir. olduğunu gün Marinin adli vak'a mahallinde izahat veriyor Nehir kenarında cesedin bulunduğu yer Polis tekrar tahkikalı tamik etmektedir. Şimdi Mari — Luizin eski dostları, eski ahbapları, eski — aşıkları — aranılmaktadır . Bunlar birer birer — bulunacak ve Marinin vücuduna ait işaretler 'tespit edilerek ceset tekrar mu: ayene olunacaktır. Eğer Lmize ait işaretler cesette görü- lürse — katilin — Şarl - olduğunda şüphe — kalmayacaktır . — Bunlar yoksa ceset başkasına ait demek- tir. Herkes bu esrarengiz mes- elenin halledilmesini merakla bek- lemektedir. Mari Luizin dostları birer birer celbedilerek tahkikata başlamıştır. Bakalım netice ne çıkacak. k Hidistanda gençliğin isyanı Dünyanın Cen / büyük — kıt'ası Asıya başdan başa haraket ve galeyan içindedir. Bu siyasi teza- hüratın en ziyade nazarı dikkati celbedeni ve en ehemmiyetlisi Hindistandaki gençlik haraketidir. Bu, whirlırdz: deki meder sulüdür. Lâkin taşrada balk bin senelik eski halinde yaşıyor. Hin- distanın canlı ve mükemmel teş- kilâlı olan münevver gençlik hü siyasi ve fikri ki milliyetperverle- gibi gençlik hareketi iki cephe — üzerinde mücadele ediyor. Haricen - ecnebi. “hâkimiyetine karşı ve dahilen içtimai batıl itikatlara karşı mücadele ediyor. Gençlik hak ev vazifesinde ne kadar ciddi olduğu eskilere nis- | betle çok radikal hareket eyle- | mesinden anlaşılıyor. | Hindistanın istiklâl bulması için | şartı evel Müslümanlar ile Hindu- | ların birleşmesidir. Şimdiye kadar bu şart gayrı | kabili istihsal görünüyordu.Halbuki | Müslüman ve Hindu gençler çokt- | tan birleşmişlerdir. | Müslüman ve Hindu gençler ka- | dının hayatı umümiyeden uzak- laştırılmasına, harem usulüne, ço- çuklar arasındaki izdivaçlara, asır- lardan beri devam eden sunufu halk farkına karşı mücadele ediyor. | Hindistanda gençlik Hindistanın iz milyona balığ azim halk in müstakbel rehberi olmağa | her veçihle hazırlanıyor. Hindistan | gençliğinin tutmuş / olduğu yol, | münekkidane ruh sahibi olduğunu | gösteriyor . Hint gençliği Garbi | körkörüne taklit etmek istemiyor ve her sahada eskiliğin fevaidini yeniliğin menaliyle telif etmeğe 'Yeni bir infilâk maddesi Fransız topçu teşkilâtının tadili, italyan şimendüferlerinin elektirikle işletilmesi Kırk sene evvel kara - barutün | yerine paralayıcı mevaddı. infilâ- gidilmemiş, onun yerine patlama kuvveti daha az olan asid-purik maddci infilâkiyesi kullanılmıştıç, Son zamanlarda Münihte doktor Ştettbaher isminde bir alaman o-gliserini top, tü- bombalarda kullanmak üzere yeni ve gayet kuvvetli bir maddci infilâkiye vücuda getir- miştir. mtrit) ismindeki bu maddei | infilâkiye yüzde seksen pentarerit- rittetranintrat ve yüzde yirmi | nitro- gliserinden yapılmaktadır. Tecrübelerde bu yeni madde çok güzel neticeler vermiş ve bil- hassa ilk sür'atı gayet fazla top- larda da istimale müsait olduğu anlaşılmıştır. Keza kuvveti itiba- rile şümdiye kadar kullanılan infi- lâk maddelerine müreccah olduğu ve meselâ asid - pikrikten asgari bir buçuk kerre daha fazla para- lanma kudretine malik bulunduğu tespit olunmuştur. filâk esnasında gazların sür'- ati intişarı ise eskilerine nazaran bir kaç kerre fazladır. Maddei iptidaiyesi için lâzım olan nitrat elktrik Vasıtasile ucuzca tedarik ilmektedir. lin fikrine göre yeni infilâk maddesi en ziyade yatık mahrekli, tayyare, tank müdafaa toplarile Uzun mesafelere - endaht eden toplara elverişlidir. Büyük toplarda ise barut miktarını azaltmak icap edecek, mamafi — bundan dolayı topun / balastiki havası tebeddül etmiyecektir ki bu cephane taşı- mak nüktai nazarından mühim bir faydadır. Fransız topcusunda tadilât teklifieri Verdün - müdafaasında iştihar eden ' ve halen Fransız topçu mü- fettişi umumisi bulunan Ceneral (Her) yazdığı bi kitapta Fıransız fırkalarındaki — topçu - teşkilâtını tenkit ve bunun tadilini tavsiye etmişti. Harbiye nezareti bu tek- kifi nazarı dikkate almamış ve Fransız fırkaları topçusunda tadilât yapmamıştı. Ceneral Her'in fikrince üç taz burlu ve 7,5 cn. toplarla müceh- hez bir hafif alayla 2 taburlu ve 15,5 en hık obüslerden mürekkep bir ağır alaydan mürekkep şim- diki F. topçusu yerine 13-14 ki- lometreye giden uzun 7,5 luk ve 12 kilemetreye' giden 10-10,5'luk obüsler kabul edilmelidir. € Bu fikir Fransız topcu kıtaların- ça da muvafık görülmüş olmalıki Fransız topçu mecmuasında binbaşı Kam tarafından — yazılmış bir makalede Ceneral Her'in fikrine yakın mütalea yürütülmekte ve €n ziyade — topların” hafifliğine ehemmiyet verilmesi tavsiye olun- maktadır. Binbaşı Kampın fikrin- çe fırka topçusunun esas silâhı 10.5luk obüs olmalıdır. Bundaı yukarısı kolordu. topçusunda bu- Tanmalıdır. İtaiyan şimendüferle- rinin elektrikle tahriki “ Rivista Militeri İtalyan zetesinin iş'arına nazaran hükümeti bir çok hatların el trikle tahrikine ve,diğer bir kıs- mın da buna göre ihzarına korar vermiştir. Çünkü karpte bu kabil hatlar ciheti askeriye tarafından gayet kolaylıkla kullanılabilmek- tedir. Yalnız elektrik menbaları 'mın ve cereyanı nakleden rayların tahripten müuhafazası için hususi tertibat ittiazı lâzım gelmektedir. Daha şimdiden icabında elek- trikle de işliyebilecek buhar lo- kometifleri imal olunmaktadır. Para insana neler yaptırıyor! Lort Roçildin pire ve yumurta koleksiyonu! Lort şimdi de bit koleksiyonu yapmağa karar verdi, bit satın alıyor Bir çok zengin ailelerde güzel tablolar, kıymettar eşya koleksi- yonu yapmak merakı vardır. Bun- ların arasında lort Roçilt garip şeyler toplamak merakı ile şühret bulmuştur. Roçiltlerin ne kadar zengin oldukları malümdur. Roçilt iste- diği bir şeyi bulmak için binlerce | lira vermektedir. Lort Roçiltin meşhur bir pire köleksiyonu / vardır. Burada her memleketin, her hayvanının piresi mevcuttur. Lort, son / günlerde pek nadiren elde . edilebilen. bir Hi piresi — için 330 ingiliz lirası verlir ve İmmta Bal yan 'nun en başına geçirmiştir. Lort Roçildin bir de yumurta koleksiyonu — vardır. Bu kolek- siynoda en küçük serçe yumurta- sından başlıyarak deve kuşu yu- murtası kadar mevcuttur. Lordun koleksiyonunda Hebrit adalarının — ( pinguin ) — kuşunun | yumurtası eksikmiş. Bu kuşların cinsi bittiğinden yumurtasını bul- mak çok güçmüş, Zaten bu kuş- lar ancak senede bir. yumurta yumurtladıklarından şimdi dünya- da ancak 20 tane yumurta bu- | Lort Roçilt lunmaktadır. Bunlardan — bir Lort 490 ingilir irası 15 çiline almıştır. Bu lamam olduğunu söyliyen lort şimdi bit koleksiyonuna — başkı her memleketten bit gelirtecekmiş. keleksiyonlarının