21 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

21 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife 5 | Kadınlarımız ve s spor Türkiy& sror tarihinin hiç şüp- besiz sönük; en ziyade cansız olan kısmı kadınlarımızın /spor- daki hiçliğidir. Memleket spor muvazenesinde büyük çok büyük rölleri olan , — olması lâzim gelen ( Kadınlar ) bir va- katler Galatasaraylıların bimmetile kendilerinden beklenen faaliyeti göstermeğe başlamışlardı. Kızla- Yımızdan çok güzel yüzücü, kü- rekçi, atlet yetiştirmeğe muvaf- fak olan Galatasaraylılar, eserle- W Kai bugün — şümulli bir şekilde memlekette göremiyorlarsa kaba- hat bizim, hepimizindir. f etmelidir ki bilhassa spor- larda daimi ve müteakip muvaf- kıyetler, ancak — küvvetli — bir rekabetin tevlit edeceği munta- zam ve devamlı bir. çalışma | mahsulüdür. Memlekette Galata | saraylı kızlarımızın karşısında bir | Fener, bir Beşiktaş, bir. Vefa | kulübüne mensup bir kız ekibi | olsaydı bugün hiç şüphesiz mem- | leketimiz hariç ve ecnebi millet- lerin kas ile boy ölçüşebile- cek çok kıymetli elemanlara malik | olacaktı. İ Bütün dünya memleketleri (ka- dın sporlarına) lürumundan Tazla ehemmiyet vermeğe başlamıştır. Yarınki ordunun, yarınki - neslin istikbalin anneleri sağlam ve gör- büz olursa o memleket atisini, gelecek günlerini daha emmiyetli ve daha cesur görür, Bütün dünya günden güne bir varça daha çirkinleşen ufalan zaifleyca nesli kurtarmak - için gayeyi sporda -beden terbiyesinde we onun hayat veren varlığında buluyor. Yarınki türkün annesini daha kavi, daha sıhhatle görmek isteriz, bunun - için yapılacak iki hareket vardır. Birincisi mekteplerde terbiyei | bedeniyenin muntazam ve daha fenni | bir şekle ifrağı, diğeri vn daha şümullü ve kolayı şimdilik yalnız İstanbul İzmir Ankara ve Eskişe- birde - kadınlara . mahsüs - küçük | kulübler teşkilidir. Mühim futbol | maçları w | Geçen hafta Parisle cenebi ve hariç şehirler arasımda mübim itbol müsabakaları yapılmıştır. n Paris halkının heyecanla | takip ettiği maçlar çok cereyan | etmiştir. Bilhassa bütün kulüplerin | korktuğu “Rasing Kulüp,,, “Soşo,, | ismindeki / fransız takımına 3-6 mağlüp olmuştur. Günün en mühim maçı İsviçre- nin “Ütreniya,, kulübile “Rasing çalüp,, arasındaki maçtı. Çok sert geçen bu Mmaçta fransızları çok güzel bir oyunla 0-5 galip gelmişlerdi Fransanın “Spor- kulüş İngilizlerin ,Tüfnel park,, ismin- deki takımları arasındaki maç çok heyecanlı oldu. Şiddetli bir çar- pışmadan sonra 1-3 fransızlar ya- lip geldiler. Atletizm — Fransada (Wogand) le Şose üzerinde yapılan 15 kilometroluk - koşuyu (Holm ) isminde bir sporcu kazanmıştır. Bu mesafeyi ( Holm ) 1,10,27, de koşarak birinci gelmiştir. Eski rekor LILAB idi. Bugünkü musabakğlar Bugün İstanbulda pek mühim spor müsabakaları yapılıyor. Bu müsabakaların hepsi birbirinden güzel ve caziptir. Taksimdeki “güreş,, müsabakalarına olempi- yada giden bütün güreşcilerimiz iştirak edeceği gibi, “boks,, maç- larında maruf boksörlerimiz işti- rak edecektir Beykozdaki deniz yarışları gü- nün en mühim müsabakasıdır. İsmet paşa Hz. himayelerinde ve saat 11 de yapılacak olan müsa- bakalar şunlardır. 1200 bir çift ıı:llptedâle' 1600 iki 800 bir ,, hanımlar 2000 üç , müptediler 1200 bir kidemliler 1600 iki , — , 1600 üç » hanımlar iki , dirsekli kıdemli iki » w , hanımlar kıdemliler Müsabakalara, Galatasary, Bey- koz, Altmordu, Ortaköy, Haliç, Beylerbeyi gibi aylardanberi ça- kşan kulupleriştirak edecektir. En mühim rekabet Galatasaray ve Beykoz gençleri arasındadır. Galatasarayın, galibiyeti kuvetli olmakla beraber Beykozlularda hiç ihmal edilmiyecek bir ekiptir. Gureşçı çoban Mehmet Bizim federasyonlarımızın bazı çok garip balleri vardır. Mesela daha koşacak atlayacak bir sahası yekken Avrupadan yüzlerce lira maaşla antrenör getirir. Halbuki bu Aantrenöre - verilen para ile şimdiye kadar her halde mükem- mel bir pist yapı Sonra duşu, daimi bir salonu olmayan — güreş — federasyonu gene Avrupadan yüzlerce lira maaşla antrenör getirir. Bütün bunlardan sonra 928 olempiya- dında spor münekkitlerinin nazarı dikkatini celbeden Çoban Meh- med'e bir iş bulunamaz. İşin feci tarafı bir fenlandyalı çoban — Mehmedi memleketine götürmek, onu orada çalıştırmak, yetiştirmek tasavvurunda imiş Memleket hesabına hepimiz için bu pek çirkindir. İstanbul çoban Mehmedi - doyuracak kadar fakir midir? Bu türk arslanını Avrupaya kaçırırlarken seyirc kalacağız? Çoban Mehmet Mühim bir atletizm maçı Galatasaray atlet Galatasaray atletleri eylüli ile maç yapacaklardır. lamışlardır. gösteriyor. tlerinden bir kısım nti yönü Samtiny üp sükileri | Bu müsabaka için atletlerimiz çalışmağa baş- Resmimiz sıra ile Enis, Semih, Besim, Şinasi - ve Aliyi Acrupa berberleri heyecanda! Avrupada iyi saç kesen ve traş eden berber yokmuş! Amerikalı milyoner Kenny telgrafla Amerikadan berberini davet etti Amerikanın en meşhur zengin- lerinden Mr. William Kenny bir kaç haftadan beri İngilterede bu- lunayor. Amerikalı milyoner her şeyden memnu olmakla beraber ne Londradaki berberlerden, ne de tayyare — ile ti “mahsusada Paristen getirttiği perükârlardan bir türlü memnun kalmamış ve saçını istediği gibi kestiremedi- ğinden fena halde içi sıkılmıştır. Nihayet son bir çare olarak Nev Yorktaki, perükârı M. Lorise £ Ariko'yu telgrafla alelacele Lon- draya davet etmiştir. Perul telgrafı geç aldığından İngiltere- deki Sonthampton imanına h: raket etmek özere olan Leviat han transatlanlıkine zor ken: atınıştır. Amerikalı perukâr denizde bir hadiseye uğramamış isede Sant- hamton limanına geldikten sonra yen — müşkilâta —maruz inden pasaportunu ve diğer mühtevi / çantasını Nev Yorka gümrük dairesinde unut- muşl... Bunun üzerine ingiliz polisleri perukârı karaya/ çıkarmak- iste- memişlerdir. Berber / İngiltereye isinin saçını kesmek ve başka işi olma- dığından Leviathan'ın dönüş se- ferinde bu vapurla avdet edece- İ söylemiş, milyoneri de kefil göstermistir. Nihayet polis İngil- terede 4 gün kalmak üzere ka- raya çıkmasına müsade etmiştir. Avrupalı berberlar milyenerin bareketini — kendileri — için — bir, hakarat telekki etmişler ve bü-, | yük bir heyecana düşmüşler: Fransız berberler cemiyeti derhal tayyare ile Londraya iki mürah- has göndermiştir. Bunlar ingiliz Aşka karşı sigorta! Genç bir kız aşka ve evlenmeğe karşı kendisini sigortaya koydu Amerikada Boston — şehrinde gayet garip bir sigorta muamelesi olmuştur: Boston zenginlerinden Patrik ölmüş ve bütün serv olan 900 bin doları kardeşinin kızı matmazel edna Mevile brak- miştir. Yalnız. bu mirasa kona- bilmek için bir şart vardır: Edna evlenmemeğe yemin ede- cek ve noterde bir vesika imza ederek evlendiği gün bu paradan mahrum kalacağını tasdik eyliye- cektir. Anasız, babasız bir kiz olan Edna bir müessesede daktiloluk etmektedir. Bu büyük servete malik olmak için evlenmeyeceğine dair noterin huzurunda söz vermiş ve bir senet imzalamıştır. Edna parayı alır almaz seya- hatlara çıkmış Avrupavı gezmiş, bütüm Amerikayı dolaşmış. niha- yet Boston şehrinde yerleşmiştir. Edna fevkalâde güzel olduğu için, her yerde bir çok talipler Şi Tlaadi G Eaeile kilar gençler kendisile evlenmek - iste- Edria bunların arasında - birini sevemememiş, fakat parasız yaşa- mağa Oda vazi olmadığından aklına bir çare gelmiştir: Edna Bostanda bir sigorta şir ketine müracaat etmiş ve ken- î Milyonerin berberi Ariko berberler cemiyeti ile temas ederek milyoneri protesto ede- cekler ve amerikalı berberin he men İngiltereden — çıkarılmasını tiyeceklerdir. Mis Edna Mevil işka ve izdivaca karşı sigorta ettirmiştir. Edaa eger bir sene zarlında evlenmek isterse sigorta kendisine — 50.000 dolar, — iki sene zarfında evlenirse 100,000 üç senede, 150,000, her sene sonrası dolar fazla verecektir. Ena bir süretle bir taraftan kaybedece, serveti diğer taraftan telâfi ede- cektir. Edna henüz 18 yaşında ol dan on sene bekleyeceği müddetin - somunda yarısı olan 450,000 söylemektedir. O zamcan istediği gibi evleneceke vin , ezer.sabar edebilirne L