23 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

23 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

23 Eylül 1929 — Sahife 5 Yenigece tuvaletleri Eski zama- — nın uzun || “traine,, leri |l. tekrar mo- da olmağa başladı | Bu sene gece tuvaletlerinin hu- JP ” susiyetlerinden İj birini teşkil eden ve geçen asır modalarını pek batırlatan, omuz- lardan inip azun etek halinde yerle- ve uzanan eçarptır. Buna moda lisa- mında (echarpe- traine ) diyorlar, ucları önden ve sadece bağlanı- “yor, yahut yaka gibi drape edi- liyar. — İcabında yerde — sürünen ucunun . şal gibi, omuzlara dığı da mektedir sarıl- görük Res- et tiği tuvalet açık mimizin eflâtun jorjetten yapılmış ve iki renk penbe gül- ler ve siyah ka- dife yapraklarla süslenmiştir. 30 sene evelki moda.. Şehrimizin tanınmış terzilerinden biri bu hususta ne diyor Dün gelen bir telgraf, Parislte B kadın modasını meşreden büyük terzilerin birleşerek 30 sene evel ki modaya avdet etmeği kararlaş- tardıklarını bildiriyordu. 30 sene evel kadınlar yerlere kadar uza nan etekler giyerlerdi. Gögüs tamamile kapalı olduğu gibi bo- Haz da sert ve dik yakalar içinde mahbus durürdü. Senelerden beri kısa etek giymeğe, serbesi boğazla gezmeğe alışmış olan kudınlar acaba bu modayı nasil ” telekki edecekler? Şehrimizdeki tanınmış kadın Lirinin bu husustaki fikrini sorduk, tabımız bize şu beyanatla bu- lundu — 30 sene evelki modaya ave det edileceği haberini pek ciddi telekki etmiyorum.. Parisin bir kaç büyük tergisi bu yolda bir karar vermiş olabilirler. — İhtimal bazı modeller yaptırıp bunun man- kenler - vasıtasile at yarışlarında teşhir ettiriyorlar ve bir kısım ka- dınlara kabul ettirirler. Fakat bu modanın umumileşmesine ihtimal vermiyorum. 30 sene evel kadınlar umumi terzilerinden muha- 30 sene evvele ait hayata — karışmamışlardı, evden | nasıl çalşabilir? Böyle uzun etek- pek az çıkarlar, büsbütün başka | lerle tramvaya, otomobile inip bir tarada yaşarlardı. O zaman | binmek te kabil değildir. uzun etek te, hatta kolah dik — 30 sene evelki modaya avdet yaka da kullamlabilirdi. Fakat bu gün kadınların yaşayışı tamamile değişti. Sabah erken işine giden bir kadın arkasında uzun bir etek sürükleyerek, dik yaka ile etmek kabil olmamakla beraber ni tahmin ediyorum. Zaten iki seneden beri etekler her sene bir az uzayor. eteklerin daha bir parça uzaya- | İntimal bir gön | Kadın memurların kıyafeti | —Resmi veya hususi bir müesse- | sede çalışarak günün kısını aza- mını yabancılarla geçirmeğe mec- | e ol llti l Hiyatel ifa veya kabul edenler gibi giyin- mesi muvafık değildir. Süs ile zerafet arasındaki fasılayı | takdir ve kadınlık inceliğinde hiç | fedakârlık etmeden sade ve zarif giyinmek imkânını temyiz edenler yok değil. Fakat ekseriyet iş başını tüvalet masası addediyor ve bu hal her kesten ziyade kendi aleyhlerinde netice veriyor. Erkekler esasen kadının zekâ ve ferasetinde pek inanmadık- ları gibi memur hanımların çoğu- mun zengin ve rengin tarzı teleb- büslerinin de ciddiyetleri hakkında pek müsait bir intiba hasıl etme- | diğini testim etmek Tâzımdır. Nice kadın memur bu yüzden terli edememiş, nicesi ayni se- bepten iyi kısmetler kaçırmıştır. Kazancını kâmilen süsüne sarfe- derek, dakika başında pudrasını tazeleyen kıza ne amirler mühim işlerini, me de bekâr gençler ku- racakları yuvanın mukadderatım emniyet edebilirler. Mesai #aatleri içinde erkek ar- kadaşlarımızınkile tezat teşkil ede- cek tuvaletlerden içtinap aşkıle iş başından ayrılınca istediği kıya- fette gezmekte her kadın muh- tardır. Ingilterede Brighton'da Pasaj Pierde en güzel topuklu kızlar arasında bir müsabaka tertip olun- | Mmuştur. Musabakaya şehrin ne | güzel kızlarından bir çoğu iştirak etmiştir. | Kızlar tamaşakerlerden müte- şekkil büyük bir kalabalığın | Öümkle yöksek sralari nni | lardı. — Heyeti mümeyyize reisi W meşhur bir ressam, kizların bacak- larını birer birer kaldınp topuk- larını muayene etmiştir. | ine yaklaşacaktır. Fakat oradan daha aşağı inmesi muhte- mel değildir. Fikrince 30 sene evelki uzun | etek ve uzun saç bir daha avdet etmiyecektir. Çünkü pratik değil- | dir, bugünün yaşayışı ile telif edilemez. aşık kem Toruk musabakası | Kibar delikanlı kim imiş? 55 yaşındaki kadına yüzme öğrenmek havesi neye mal oldu Son günler zarfında Fransanın meşhur plajlarından Tuke'de ga- rip bir vaka olmuştur: Madam Livingston — isminde 55 lk- bir İngiliz kaddını, bir parça istirahat etmek üzere ağustosun sonlarına doğru Tukeye gider, büyük oleb- lerden birinde yerleşir. İngiliz ka- di sabahları ” deniz. kenerında banyo yapamları seyrederek, gece- leri gazinoda bakara oynayarak, vakit geçirmeğe başlar. Sabahları banyo yapanları sey- rede ede kadında bir merak uya- mir: Denize girmek soğuk - sular içinde oynamak... Bu merak git- tikçe artar, nihayet pek sıcak bir ün bir mayo tedarik ederek İenize girer, suların içinde oynuş- mağa başlar. Bir aralık yanında kibar tavur- lu bir genç peyda olur, Kadma yözme bilip bilmediğini sorar. Madam — Livingston - bilmediğini söylcince kibar genç derhal bu hususyta — yardımda — bulunmağı teklif eder ve © günden itibaren yüzme dersi başlar. Pek kolay tahmin edileceği gibi bu dersler ikisi arasındaki İmsasiyeti artlırır, yaşlı kadm , kendisinin oğlu olabilecek ot genci yanından ayırmamağa baş- lar. Delikanlı, kadına kocasında ayrılarak - evlenmelerini eder, madam Levingston da bu- 'nu kabul ile Loadradaki kocasına kendisinden ayrılmak - istediğine dair bir mektup yazar. Bundan sonra madam Sivings- ton ile delikanlı iki nişank tav- rını takınırlar , mütemadiyen dü- günlerinden — bahsetmeğe — ba; larlar. Genç adam bu . esna- da Liyondeki ailesinden bekledi paranın gelmediğini, mübim bir iş için paraya ihtiyacı olduğ GoseNE l &e Sit Kğin derhal kesesini açar ve: “ Paran gelince iade edersin , diyerek delikanlıya güya beklediği 250 bin frangı verir. Genç adam paraları aldığının ertesi günü ortadan kaybolur, giderken kadınm kıymettar elmas- teklif | Madam Livingston larını da birlikte götürmeyi unut- Bu — sırada kadınm kocası pür telâş Londradan — gelir . Vaziyeti anlayınca kadını: “30 sene- lik evliyiz, şimdi ayrılırsak âlem bize ne der?, diye ikmaa çalışır, gencin dolandırıcınm biri olduğunu lise müracaat etmek İâzım der, delikanlının © kadar kibar bir adamın dolandırıcı olamaya- cağını söyler. Alummğa eeei H mayınca polise giderek vakayı anlatır. Polis/ tahkâkatı edince kibar gencin bu gibi plâj- larda, kaphıcalarda yaşlı kadınları kandırarak dolandıran bir. sabı- kalı olduğu anlaşılır. Bu vaziyet karşısında kadın kocasından bo- şanmaktan vaz geçerek Londraya — dönmeğe muvafakat eder Bütün bu vakalara rağm ma- dam Levingston, kibar ceikan- h dolandırıcı - olduğun: — clün / inanmayormuş!. Parisin meşhur müzik hol artistlarinden Dolli Sisterlerin yakında tekrar sahne hayatına avdet edecekleri bildi. şireyi bir arada gösteriyor r. Resmimiz iki hem-