26 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

26 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Ses kesik kesik, fası « Ahmet... Tevi Karanlık basıyordu, Ahmet: — Ormana girmeyelim... Geceyi burada geçirelim... Dedi ... Ormanın kenarında yer- leştik. Gene ateş yaktık. Suyumuz yoktu ben Nikolaviçe: —Git, dedim, bir parça su bul da olaviç konserve - kutularının aldı ve ormana doğru Biz de çorbamızı ateşe ikisini ik. Biraz sonra müthiş bir tik : — Cemil.. Cemiüüiül ! — Ahmet .. Şevki ... Yahu işitmiyor musunuz? ifli.. Ahmet, Cemil. — Doymuyor musunuz. be?.. Ses kesik kesik, Fasılalı fasılalı Ahmet Şevki ayağa kalktı, sese kulak kabarttı — Nikolaviç bu... Tevfik tastik etti. — Evet.. — Haydi öyle ise çocuğun im- dadına koşalım.. Biçaklarımızı kaptık ” Nikolavi- çin gittiği yolda ilerlemeğe baş- ladık,, Biraz sonra Nikolaviç soluk soluğa - karşımıza çıktı .. Telâşlı bağırıyordu : — Timsah.. — Nerede? — Aşağıda suyun kenarında.. Nikolaviçin gösterdiği yere seğirt- tük.. Hakikaten bizim karargâhın biraz ilerisinde bulunan büyük suyun kenarında koskocaman bir Jtimsah vardı. Tevfik: lürelim şumu. ,Dedi, Nikolaviç buna kızdı: — Sen onu kedi yavrusu mu zannettin be?, Ahmet de; — Vaz geç vaz geç.. Dedi, yavaş yavaş Artık bu vakadan sonra ormanın kenarında duramazdık, pılıyı pir- tayı topladık ağaçların arasına daldık e Bir saat, bir buçuk 'saat yürü- dük. Artık ayaklarımızda kuvvet kalmamıştı. Yorgunluktan - bütün vücudumuz kesim kesim kesili- yordu .. Yerde —uzandık .. Niko- Taviçi nöbetçi bırakarak uyumağa karar verdik. Lâkin ne münskün? Etrafımızı bir sivri sinek bulutu Sardı uyuya bilirseniz uyuyun .. Sivrisineklerin her biri kestane kadar büyüktü. Beş dakika içinde vücudumuz — kabarcık — kabarcık timsah .. oldu.. Aşağıda uyumanın mümkün 25 eylül 929 Smıık Haltes'in Marifetleri Kuharizi Hctocomi Cami (Vü - Nü ) * Muammanın anahtarı buluna- müyor . Ab! Eyer, büğük ve şanlı | polis hafiyesi Şarlok Holmes, işe vaz'ıyet etse! Bu meseleyi ondı » başka halledecek bir fert, dün yüzüne ne gelmiş, ne de gelecektir., Üstad: — Müthiş! Müthiş 1 - dedim, - Cidden pek müthiş bir. vaka | Ve, bu vakayı sizden başka kimse halledemez. Şarlok Heolmes, tastik etti. Cidden — pek esrarengiz ! Bakalım, ben de onun | gözlerini açmış hayretle aşağıya Timsah!.. İal fasılalı fik... Cem tık ve dallar arasında tavuklar gibi tünekledik. Civardaki nehir | ile akı- | tüylerimizi diken diken ediyordu Bulunduğumuz yerde met ve cezir çok kuvvetli oluyordu. Sular günün altı saatinde sağ tarafa, | mütebaki altı saatte de sol tarafa akıyordu. Nehirler sık sik taşıyor- lardı. Bütün gün için ormanın - bütün üsüne | rağıkn gözlerimizi kapadık ve kemali sükünetle sabaha kadar uyuduk. Sabahleyin / kalktığımız zaman -bir de ne bakalı » Ağaçların altı baştan aşağı su değil mi? . Şöyle bir göz tahmini yaptım ber halde suyun derinliği dört beş metro vardı... Bu esnada ya- nımdaki dalda yatan Tevfik de | bakıyordu. Ahmet — Verilmiş sadakamız varmış, dedi, ya aşağıda yatsaydık? Dedi Hakikaten o zaman akıbetimiz feci olurdu. Çünkü Ahmedin anlatışına nazaran derenin suları yavaş yavaş değil âni olarak taşar ve bütün ovayı eder- Daldan dala konuşmağa Peki ama şimdi nasıl ine- ceğiz? — Hiç çare yok... Suların çe- kilmesini beklemek lâzım. — Sular öyle kolay kolay çe- kilir mi? Ahmet geçen seferki kaçışında ee bayle bic a baslarına bğra: dıği için bu bususta malümat sahibi. idi: — Yok, dedi, çok sürmez ya- | vım saate kadar bir şey kalmaz.. | Dikkat ettim.. Ahmedin hakkı Sular gözle görülebilecek | bir halde eksiliyordu.. Üç çeyrek saat sonra yerde koyu, yapışık bir çamurdan başka bir şey kal- | madı, | (Arkası yarın) Kurtuluş M. R. imzalı mektup sahibine: Tltifatınıza çok teşekkür ederiz, teklifinizi memnuniyetle kabul ediyoruz. Lutfen adresinizi “Notre Dame de Sion mektebinder Tamirat bitmediği için mekte- bimizin açılması tarihi maelesel tehir edilmiştir. Leyli talebelerin 7 teşrinievel pazartesi günü saat 14 te ve ni- harilerin 8 teşrinievel sah günü saat 612 ta mektebe avdet et- melerini - Pangaltı Notre Dame de Siyon mektebi müdiresi beyan eder efeni üstesinden gelebilecek misin? dü- şün; Bir insan, muallâkta olarak, tavana doğru yükselerek boğulu- Üyor. Ve, bü. vaka, aydınlıkta cereyan ediyor. Hoş, bu meseleyi, mahallinde takip ve tetkik ederiz Üstadın arkası sıra, vagon - ; testorana gittik. “Ertesi sabah, | Pirene dağları bududuna girdik Her taraf karla kaplı idi. Dağ- ların dorukları, önümüzde, tayflar gibi durüyordu. - Etraflarında çaylaklar, vahşi vahşi bağırışa- | tak dolaşıyorlardı. Devlerin ke- fenine konmuş kargalara benzi- yorlardı. Uçurum öteli | Uçurüm öteli diye bir- otelde | geceyi geçirmeğe mecbur kaldık, | Posta arabalarının, cinayet ma- | halli olan Laruns'a hemen biz | gelmeden evel gittiğini, ancak iki | 26 Eylül 1929 vi ELHAMRA da man alevli günlerinde Kızıl bir kadın ile prensin aşk maceralarını musavver | KİZİL KADIN filminin / unutulmaz mümessiles LİA DÖ PUTİ yi göreceksiniz EYA dePliiii vaki olan arzu ve LKAZARSsineması; YENİ TARZAN <ei Gürire amedağ © Sem yeni program: Batün dünyada büyük alâkalar uyand n bu müazz: memleketimizde OPERA SİNEMASI TEKRAR AÇILIYOR Bu akşam OPERA SİNEMASI İstanbulda İLK SESLİ FİLMİNİ Gala suvaresi olarak göstermek üzre kapılarını açacak ve ELEONOR BORDMANın çok güzel temsili KADININ HARBA GiDi$i Sesli filmini irae edecektir. Sinema san'atının bu muazzam keşfini görmek için bütün ehalı büyük bir merak ve intizar içinde olduğundan OPERA SİNE- dolacağı şimdiden tahmin ediliyor. Büyük iyede SESLİ FİLMİN devrini küşat eden bu büyük Gala suvaresinde bulunmağı arzu edecektir. Cuma günleri matineler saat 13 te başlayacaktır. POLA NEGRİ yi YAŞAYAN ÖLÜ itainde edecektir. serinsi müdüriyeti velden tedarikı ehali; İstanbul Tramvay şirketinden; — | İstanbul Tramvay şirketi, 1918 | senesinde ihraç olunan yüzde beş | P aizli tramvay tahvilâtınm 23 nu- maralı kuponunun vadesi 1 teşri- nievel 1929 tarihinde hulül eyle- diğinden dolayı tarihi mezkürdan ibaren bedeli Galatada Osmanlı bankası gişelerinde tediye edile- ceğini marüzzikir tahvilât hamille- W | rine arzeder. nevlet Maıbaası Müdürlüğünden Ayak Vişne Koyun Maruken Türk Anonim Elektirik şirke- tinden: Türk —Anonim Elektrik m d — ” Şirketi , 1919 senesinde — ihraç | 200 ., Siyah ” olunan yüzde S faizli Elektrik | ğzg a :vfç".f yarma — » tahvilâtının 21 numaralı kuponu- nun vadesi 1 Teşrinievvel 1929 tarihinde bulül eyledi; layı tarihi " mezkürdan bedeli Galatada, Osmanlı Banka- 5ı gişelerinde tediye edileceğini tahvilât hamillerine Mıktar ve cinsi ve rengi yukarda gösterilen bin ayak koyun ve bin ayak yarma maruken mubayaası hakkında açılan munakasada verilen Hat yüksek gi inden yeniden münakasa ilânına karar verilmekle talip olanların 31 Eylül 929 tarihine musadif Salı günü saat 16 da Matbaada müteşekkil Mübayaat komisyonuna ve şartnameyi görmek isteyenlerin her gün muhasebeye müracaatları. Evrakı matbua tab'ı bayaaamaarndan Catata | | ütün inhisarı umum müdürlüğünden: ile-Beyoğlu Beyninde tahtelarz | — İdare için nümunesi veçhle defter imal ettirilecektir. Tlhp olanların nümneyi görmek üzere müracaatları ve 28/9/929 Cumartesi günü saat 10,30da Galatada mübayat komisyonunda bulunmaları. Devlet demiryolları ve limanları Umumi idaresinden: Bilecik ile Karaköy arasında Haydarpaşa Eskişehir hattının 240- 130 uncu kilometresinde vaki yaylâ viyadükünün kâmilen müceddeden kâgir olarak inşası vahidi kıyası Hiatı üzerinden kapalı zarf usulile imakasaya vaz olunmuştur. $ Münakesa 14 teşrini evel 1929 pazartesi günü saat 16'da Ankarada * Devlet demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak ede- cekler teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 15,30a kadar Umumi müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamesi ve evrakı fenniyeyi 5 lira mukabilinde Ankarada muhasebat dairesinden ve İstanbulda Haydarpaşa işletme et den tedarik edebilirler rarengiz bir gürültü, bizi, yerle- | muhte: Demir yolu Türk Anonim şirketi 1917 senesinde ihraç olunan yüz- de 5 faizli Tünel tahvilâtının 24 mumarakı koponun / vadesi L Tq | rinievel 1929 taril le hulül len dolayı taribi ei dan itibaren — bedeli Galatada Osmanlı Bankası gişelerinde tedi- ye edileceğini marürzikir tahvilât hamillerine arzeder, İstanbul Müddeiumumiliğinden: Harcerah intizarında bulunan me- murini adliyenin — harcerahlarını he- almak üzere memuriyetimize men müracaat etmeleri olunur. ün sonra Uçurum otelinden mu- , şehvetperest bir kadın farakat ederek cinayet mahalline | mizden fırlattı. Gürültü. aşağımız- | sesi idi. gidebileceğimizi haber verdiler. — | daki odadan geliyordu | “Kahkahamı güç zaptettim. Va Uçurum oteli! | Şarlok Holmes, alçak bir sesle ı ziyet cidden komikti. Âşıkları Bu ismi düşündükçe, , tit- rerim. Meğerse, bu ötelde, başı- mızdan müthiş bir macera geç: dd an ÖL bir haz sordu: rahatsız etmenin manası yoktu. Üstada: — Aşağı kattakiler, biraz daha | takayyütle sevişseler fena etmez- — İşitiyor musunuz? | — Evet, üstat, işitiyorum Saatime baktım. cera ki, belki de, seyahatimizin —— Tam gece yarısı! lerl - Diye mırıldandım. asıl sebebi olan cinayeti gölgede | — Gürültü devam ediyordu: Müt- | — Şarlok Holmes: brakacaktı. Onu unutturacaktı. — | hiş bir soluma, bir hırıldama... — Yes! - Dedi. - Bukadarı da, Holmes V ahlâksızlık, doğrusul Şarlok Holmes'le ben, oteldeki |— — Birini öldürüyorlar! - dedi. - ; Ve, tekrar, yataklarımıza gires , odalar içinde yegâne boş kala- | Aşağıya inelim. Kurtaralıml rek uyudük. nıni tuttuk. İkinci katta, iki ya- | — Ve, yataktan aşağıya atladı. | — Birdenbire, müthiş bir gürültü, Utaklı bir oda idi bu. Sadık | Elektrikleri yaktı. bizi , yataklarımızdan fırlattı. uşağım - Kuçukuçü — da, kendine, — Koridora çıktık. Merdivenleri | — Aşağı katta, bir pencere , bi« muvafık bir yer bularak kıvrıldı, yattı. indik, Gecenin sükünü içinde, | kulağımıza şöyle bir kadınsesi ilişti Ah, sevigi yük bir gürültü ile açılmıştı. Öyle bir gürültü ile ki, ortalık zıngıf" Ozüngir sarsıldı. İ Seyahatte yorulmuş olduğumuz im! Beni kucağına | biz de, erknden yatakları- | al, balkona götür ki, dünya âlem | — Ayni muhteris, — şehvetperestl â miza girdik; ve, uyuduk. | saadetimi görsün!, kadın sesi: Lâkin, birdenbire, garip ve es- | — Bu, soluk soluğa nefes alan, (Mabadi var) —S D e a ——