29 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

29 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

P Galatasaray birinciliği muhafaza etti Haftalardan beri bir türlü icra- sına imkân olmayan İstanbul deniz yarışları dün Beykorzda Baş vekil İsmet Paşa Hz.nin huzurunda yapıldı ve Galatasarayın parlak zaferile hitam buldu. Her sene artan ve coşan rakabete rağmen Gsene mütemadiyen — İstanbul kürek şampiyonluğunu muhafaza 'eden Galatasaraylılar bundan do- layı tebrike şayandır Sporun büyük hamisi Ismet Paşa H.Z: yarışları son küreğe kadar takip — buyurdular — mükâfatları bizzat verdiler, denizciler büyük vaitlerde bulundular. Yapılan 11 müsabakanın 3 ta- nesi hanımlara 4 danesi müpte- dilere ait olup bunların şam- piyona üzerinde hiç bir kıymeti yoktu. Asıl 4 mühim yarış vardı. 3ki 1-çifte kıdemli 2 - çifte kı- demli 2- çifte dirsekli 3 - çilte kıdemli yarışları idi. Bu dört ya- Tışı da Galatasaray, Beykozu, Altın ordu, Beylerbeğini büyük farklarla geride bırakarak kazandı. Netice şudur. — çife müptedi ga. G — 20 pavan BK BK j0 > gs. AO 4 ar DK X0 ü müptetiler G Hanım — kürekçiler — rakipleri tarafından ağır ” şekilde - mağlup edildi. - Bilhassa çok — ümit ile bağlandıkları Suat hanımda Hazardan — kaçmıyan — bir inbitat var. İlk Beykoz yarışlarındaki muvaffakıyeti ile son Bebek ve Beykoz yarışları mağlübiyeti pek S aa gibi girdikleri işten galip çıkabi- lirler. Ö. Besim ingiliz donanması timi Şehrimizi ziyaret edecek olan donanması İstanbulda Ga- latasarayla futbol, Tavun kulüple tenis, ingiliz kulübile de bir golf maçı yapmak için teşebbüsatta hanı bulunmuşlur. Fenerlilerin yaptıkları maç Bursa 27 — Fenerbahçe bu- iki cerh 1 — Kunduracı İbrahim ile arabacı Recai dün Aksarayda Acem — Mehmedin adam akıllı içmişler kavgaya başlamışlardır. Neticede Recai, İbrahimi bı- çakla birkaç yerinden yaralamış- tır. Carih firar etmiştir. 2 — Kömürcü Osman ile Fet- hi isminde iki arkadaş dün Has köyde kavga etmişlerdir. Fethi bıçakla Osmanı 4 yerinden yara- lamıştır. istasiyonda kanlar içinde yatan mecrul dükkânında sonra da Dün gece yarısı Bakırköy ista- siyonunda — muhtelif ” yerlerinden yaralı, kanlar içinde bir adamın yerde yatlığı görülmüştür. Yapılan tahkikatta bu adamın fena halde sarhoş olduğu ve kendi kendini Ankara erazisi Darülfünun müderisleri tetkikat yapıyor Ankara 26 (Hususi) — Darül- fanun namına Ankara ve erazisinin jeoloji ve fizik cagrafya noktai nazarından tetkikine me- mür edilmiş olan — jeoloji ve tabi cografya mütehassıslarından profesör Şapo, Fen fakültesi tat- biki erziyat muallimi Hamit Nafiz, fen fakültesi jeoloji muallimi Ahmet Malik, edebiyat fakültesi tabii cog- rafya muallimi İbrahim Hakkı ve fen fakültesi jeoloji müderris mu- rek tetkikata başlamışlardır. Tetkikat iki ay evel- kararlaş- tığı halde Nafiz ve Malik bey- lcrin Of ve Sürmene havalisine gitmeleri üzerine bugüne kadar gecikmiştir. Yapılacak tetkiklerin gayesi şudur: T- Ankara mınla- kasının jeoloji bünyesinin teti 2 - Yer altındaki su şeraitini tetkik, 3 - Erazinin nevi. Tetkikat neticesinde Ankaranın büyük bir jeolojik haritası vucuda getirilecektir. Haritadan su bent- lerinin mevkilerinin tesbiti, maden servetlerinin tayini, inşaat malzeme- sinin nerede bulunduğunu tesbit, | suların ne derinliklerde bulundı ne gibi şeraitle 'yer yüzüne çıka- hususunda rılabileceğini — tayin istifade edilecektir. Heyet Sandıklı ci bu kabil tetkikat yapmı, su setlerinin — mevkilerini tayin | ederek naftanın yapacağı iska ve su tesisatı / ameliyesi için bazı | esaslar hazırlamıştır. Sırplarla bulgarlar anlaşabildiler Belgrat, 26 (A.A) — Pirottan bildiriliyor: Heyeti murahhasalar, bu sabahki celsede — metinlerin tercümeleri karşılaştırmışlardır. Sureti tesviyeyi imza etmişler- dir. Öğleden sonraki celsede hu- düdün iki tarafından erazisi olan- lara ait muvakkat sureti hallin tahririne tahsis edilecektir. Su yollarını kim tamir edecek, evkaf mı, emanet mi? Şehrimizdeki sulardan ekse işti. araziden geçtikleri arazi üzerinde yapılacak tamiratın ev- kaf mi, yoksa emanete mi ait olduğu hususunda noktai nazar ihtilâfı çıkmıştır. Bu ihtilâf y den bazı tamirat geri kalmıştır. Emanetle evkaf ihtilafın halli için şimdilik arabalarında uyuş- mağı tercih etmişlerdir. Eve tecavüz Unkapanında —oturan ” Sıdıka hanım polis merkezine müracaatla koltukçu Seyfinin, evine tecavüz ini söylemiştir. Tahkikat ya- yaraladığı anlaşılmıştır. Şoförler ! Hızlı gitmeyiniz; bir b geçmeye çalışmayınız. Bir yelik acele; bazen bir adamın hayatına, ve kendinizin de is- tikbaline mal olur. piliyor. inizi sani- avin Muhsin beyler buraya gele- | | sinde mesaisi Telefon haberleri Maarif vekili hastalandı Ankara 28 (Telefon) — Maarif vekili Cemal Hüsnü bey soğuk algınlığından rabatsızdır. 3-4 gün evinden çıkamıyacaktır. ipekli kumaşlara karşı harp Ankara 28, (Telefon) — Keçi üren fırka binasında mahalle hal- kı toplanarak Reşit Galip beyin Danimarka seyahat intibalarını dinlemişlerdir. Bu esnada Avrupa kadınlarının giyinişleri mevzuubas olmuş, Reşit Galip bey Avrupa kadınlarının pek az ipekli eşya kullandıkla- rını, halbuki bizim bu yüzden bir 'ok paralarımızın harice akdığını söylemiştir. Herkes bunun . için cezri bir hareket yapmak lüzumunda müt- tefik kalmıştı Hilâliahmer milessesatını teftiş Ankara 28 ( Telefon ) — Eski- şehir hilâliahmer — müesssesatını teftişe giden sıhhiye vekili, refa- katinde hilâliahmer merkezi umu- mi azası bulunduğu halde avdet etti Refik bey hilâliahmer am- barlarını teftiş etmiş ve inşaatı süratinden memnun olmuştur. Polis ıslahatı Mütehassıs tetkikatına devam ediyor Ankara, 27 (Hususi) — Ankara da emniyeti umumiyede çalışan polis mütehassısı mesaisine devam etmektedir. Mütehassıs bu tetkikat netice- nadde - şeklinde tespit edilecekti Bu maddelerden muvafık- gi rülenleri yapılacak alan yeni polis kanunuma vazzedilecektir. Ankarada da İstanbulda olduğu gibi bir polis mecmuası çıkarılması için çalışılmaktadır . Bu husu istihzarata —devam edilmektedir. Bundan başka polis memurlarının tealisi için daka bir çok neşriyat yapılması düşünülmektedir. Ankarada yağmur ve soğuk belintara, 28 (Hususi) — Dünden eri fasılasız yağmur - yağıyor. Hava birdenbire soğudu her kes soba kuruyordu. Yeni maarif emini kim olacak ? Bir refikimiz, Meraş mebuslu- Zuna namzet gösterilen İstanbul maarif emini Behçet beyin yerine milkiye müdürü Hamit tayin edileceğini yazıyordu. Yaptığımız tahkikata göre bu haber mevsimsizdir. Behçet bey meclis açılmcaye kadar - şimdiki vazifesini muhafaza edecektir. Vekâlet, henüz yeni — maaril emininin kim olacağına dair karar vermemiştir. Bir çocuk ağır surette yaralandı Büyükadada oturan komisyoncu Simon efendinin 11 yaşındaki oğlu yani dün evde babasının taban- cası ile oynarken silâh ateş almış- tır. Çıkan kurşun Yaninin karnına isabetle pek ağır surette yaralan- masına sebebiyet vermiştir. Mec- ruh çocuk hastahaneye kaldırıla- Tak kaza hakkında tahkikat ya- pılmaktadır. Beyazıtta yangın Beyazıtta Dikranın kahvesinden dün gece yangın çıkmış, hemen beyin yetişilerek söndürülmüştür . | katarların hazır Âvusturyada | Faşistlerle sosya- listler harbe hazırlanıyor Londra 27 (A.A.) — Viyana- dan Daily Mail gazetesine bildi- riliyor: - Avusturya faşistleri ile Sosyalistleri arasındaki münaferet | ve adavet günden güne şiddet- | lenmekte olduğundan bu. husu- metin bir dahili muharebe şek- Kini almasından - korkulmaktadır. | Emlâki adeta ellerinden alınmış olan ve haneleri ve - sarayları amele ile doldurulmuş olan ve bugün - fevkalâde fakrı zarüret içinde çırpınan ve yeni kanunu esasi mucibince hakkı intihapları pek ziyade tahdit edilmiş bulunan yüksek ve orta sınıflar bu hale nihayet vermeğe azmetmişlerdir . 1 man fırka — mensubini tarafından Avusturyanın muhtelif yerlerinde ve bahusus — Viyanada bir iki güne kadar büyük nüma- yişler yapılacagından, hükümet fevkalâde askeri tedbirler almıştır. Zabitana kıtaları başından ay- Tılmamaları emredildiği gibi, as- ker nakline mahsus kâfi miktarda bulundurulması demiryolu idarelerine tebliğ olun- muştur. Sabık başvekilin hakiki sebebi istifası kanlı müsademeler vukuu ile altüst olacak olan Avusturya- nın bu süretle anarşiye düşme- sinden tevellüt edecek ağır me- Suliyeti üzerine almağa cesaret etmemesinden ileri gelmişti. Çayırlar tevsi edilecek Ankara, 27 (Hususi) — İktisat vekâleti memleketimiz için mühim bir varidat menbaı olan çayırcılık hakkında — ehemmiyetli - projeler hazırlamaktadır. Çayırlarımızı mümkün olduğu kadar büyüt- meğe - ve sun'i çayırların tevsiine mühtelif — yerlerde sun'i çayır- lar vücuda getirilmesine karar vermiştir. Bunun için yakında köylüye — meccani tohum — tevzi edilecektir. Dağıtılacak tohumlar | tamamile yerli olacak, Kayseri ve civarından — tedarik — edilecektir. Bu hususta mütehassıslar tetkikat icra etmektedi Tahsilât için bir ni- zamname hazırlandı Ankara 27 (Hususi) — Maliye vekâleti tarafından son zaman- larda hazırlanan tahsilât nizam. mamesi bitmiştir. Nizamname 63 maddeden mürekkeptir. Yakında vilâyata tebliğ edilecektir. Nizamname bilhassa tahsil me- murları için çok istifadeli olacak- tır. Tahsilât memurları nizamname işlerinde iyi ber olacaktır. Bundan başka gene bu meselelere ait olmak üzere bir de talimatname — vucuda ge- tirilecektir. Edirne at koşuları Edrirne, 27 (A.A) — Edime vilâyeti tarafından tertip edilen sonbahar at koşuları, büyük bir | halk kalabalığı — muvacehesinde | muvajfakiyetle yapılmıştır. Filistinde boykotaj Kudüs, 27 (A.A.) — Arapların | yahudilere karşı a mücadelesi tığı boykotaj bilhassa — Yafa ve Kudüste endişeyi mucip olacak bir şekil ve vüs'ay almaktadır. | li iki taraf arasında mukarenet teminine çalışmaktadır. | lira olarak tesbit edilmiştir İsmet Pş. Hz. Başvekil İsmet Pş. Hz. dün Be- yoğluna geçerek dişlerini tedavi — ettirmişler, oradan deniz yarışla- rında bulunmak üzere Beykoza gitmişler ve akşam üstü Kadıkö- yüne avdet etmişlerdir. * Kâzmpş. Hz. — B. M. M Reisi Kâzım pş. Hz. dün Büyük: dereye — gitmişler ve Ardahan meb'usu Tahsin B. yi ziyaret et- mişlerdir. »* Ankaranın bütçesi — Ankara şehrinin 929 bütçesi 1,709,567 * Bu sene Avrupaya gidecek lalebemiz — Bu sene Avrupaya gönderilecek lise mezunları hak- kında yapılan tetkikat ikmal edil- mek üzeredi Kimya, fizik ve jeoloji dersle- rinden imtihanlar - yapılmıştır. Bu sene nafia vekâleti 4, harita dairesi 3, Zonguldak maden şir- keti 12 efendi gönderecektir. — 4 Ankara hayvan sergisi —« Ankara üçüncü hayvan sergisi dün iktisat vekili Şakir B. tara- fındun açılmıştır. Bu sene teşhir edilen hayvan adedi geçen sene- kinden az olmakla beraber sergi daha muntazam ve - hayvanlar daha iyidir. * Almanyadan seyyah geldi— Dün - Almanyadan — bir seyyah gurupu şebrimize gelmiştir. Bunla; hieyasında — Almişeyanin erkâmi askeriyesinden şu zevat da bulun* maktadır: Erick, Kühlenthol, Von * Hammerstcin, “Kurt Majunsky , Hoffmeister Fdmund. * Sivas - E zincan - Erzurum hattı — Kütahya - Tavşancıl » Boğazköprü - Erzurum — hattını yapmakta olan Yulus Berger şirketi Sivas - Erzincan - Erzurum hattım da inşa için hükümetle mütabik kalmıştır. ”- Mükaveleler- hazırlanıyor. Mekteplere kayt için müracaatlar çoğalıyor Mekteplerin —açılma mevsimi geldi. Her gün, yeniden kaydok mak istiyen talebe müracaat edi yor, her mektepte- büyük bir faa- liyel göze çarpıyor. Mektepler, imkân nisbetinde — ve kadro müsait olduğu derecede talebe kabul edeceklerdir. Hibuki bazı kimseler, mekteplere değil maarif idaresine müracaat edi- yorlar. Bu müracaatçılardan bir kısmı, yatı mekteplerine mecani olmak üzere girmek içindir. Mecani olarak girecek talebe imtihana dahil olduklarından bu kabil müs racaatlar bir netice vermiyecektir. 28 Eylül 1929 Alanı ö7a,s0 İş Danlesin Ansdelı Tramvay Şirkeli Tekes Balya Çimcüle | Tahvilât Anadolu ölo 45 Anadola I | Anadeli NL | Tünel 9j0 5 Trammn Blekteik Çek Fiatları Londea — Üzerine | Faris Nüyork Amsterdam Sofya Bükreş Aklairs Vdasar Viyana B” Yazlarında yakamlar müamele gürmeyen cek fiyelleri gölcterir.