6 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

6 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

MAS A NDN Gözünüzü açınız! “Akşam,, için abone yazan memurumuz yoktur! Galatada Arapyan hanında Mahmut Saim namında bir şahsın gerek Akşam ve gerek fransızca nushamız “Lakşam. 'namına öteye beriye telefonla müracaat ederek abone kay- detmekte — olduğunu — heber alıyoruz. İstanbulda gazetemizin abone kaydeden böyle bir. memuru yoktur; abone için idarehane- mize müraccat edilir. “Akşam, in ismini kulla- nan ve kendisine memurunu süsünü veren bu şahs aleyhin- de müteaddi! şahit — iraesile davo ikame eltik Mamafi karilerimizin tekrar nazarı dikkatini celbederiz. Üsküdar hadisesi Bugün keman muallimi dinleniyor Aliye hanımla muharririmiz arasında bir mükâleme Aliye hanım davasına bugün de devam edilmiştir. Muhakeme bu sabah diğer davalardan evel rüyet edilecek iken izdihamın önüne geçilmesi için muhakeme İistesi- nin en sonuna yazılmıştı. Mahaza saat dokuzdan itibaren salon dolmağa başlamış, saat on buçukta oturacak yer kalmamıştı. Localar bütün Şişli, Pangaltı ve Maçka / hanımları - ile dolmuştu . Aliye hanım baro — dairesinde oturuyordu.. Neşesi yerinde idi.. Nezlesi bir parça hafiflemişti. Aliye hanım — kahvesini ilâcını — aldıktan — sonra bulunan muharririmze dedi ki: — Nefes aldığımı bile yazacal sınız galiba.. Çünkü yazmadığınız bir bu kaldı.. Muharririmiz buna: — O halde ilâç aldığınızı da yazalım.. Diye mukahele hanım: — Tabiri bana âit okadar çok şey yazdınız. ki bumu yazmasanız tuhaf olur.. Cevabını vermiştir. M. Berker - bügün sadliyeye gelmiştir. M. Berger. bir arkadaşı ile beraber) korudorda dolaşıyor. ve mütemadiyen — konuşuyordu. M. Berger kısa boylu, güzelden ziyade çirkin bir adamdır. Bu sabah İâcivet bir sibise giymişti, ellerinde eldivenler var- di. Bügün traş olmağı ihmal etmişti. M. Berger hiç de Üski dar vakasının kahramanı tesirini vermiyordu. Muhakeme salonu şayanı hay- ret derecede dolmuştu. Muhake- “menin başlaması için Şilede bulu- nan mahkeme azasından Nüsret ve müddei umumi muavini Burha- 'neddin beylerin gelmesi bekleni- yordu. Onbire çeyrek kala iddia ma- kamına Burhaneddin beyin yerine Necmeddin bey geçti, diğer davalara başlandı. Necmeddin bey iye henim meselesi hakkındaki evrakı tetkik etmedigi için muha- kemenin talik edilmesi muhte- meldir. . Sahte polis memuru yakayı I"*:. verdi n Kadıköyünde Salâheddin ismin- de bir adamın kendisine polis etmiş, Aliye ça etttiği anlaşılmış ve kendisi Berdest edilmişi |Avrupa sulhunun tarsi M. Ştrezeman Mütevefa nazıra büyük cenaze resmi yapılacak Berlin 4 ( Hususi ) — Vefat eden hariyiye nazırı M. Ştrezegi cenaze — merasimi — pazar günü fevkalâde merasimle yapı- lacaktır. Cenazede Reisicumbur da bulunacaktır. Hariciye vekâle- tine Paris sefiri M. Höş'ün tayin edilmesi muhtemeldir. Berlin 4 (A A.) — M. Streze- man'ın vefatı dolayısile kabine bir matem içtimat akdetmiş ve başvekil, nazır arkadaşlarına ta- ziyede bulunmuştur. Diğer taraf- tan Reichstag'da bir matem içti- mat aktetmiştir . Bütün salon siyah tüllerle örtülmüştü. M. Sirezemanın sandaliyesinde siyah tüllerle bağlanmış büyük bir krizantem bulunuyordu. Reis vekili bir nutuk irat federek mü- teveffanın — Almanyaya — yaptığı eyilikleri birer birer saymış ve Alman milletine taziyede bulun: muştur. Mebuslar bu nutku ayakta Mdinlemişler ve matem alâmeti olarak celseyi tatil etmişlerdir. Taziyet telgrafları Londra, 4 (A.LA.) — M. Mac- donald rakip olduğu gemiden Almanya başvekiline çektiği ga- yet müessir bir telgrafta M. Ştrezeman'ın — ziyar ile Avrupa sulhunun en kavi istinatgâhların- dan birini kaybettiğini söylemiştir. Hariciye nazırı M. Henderson, ve takviye- M Sirezemanın - birinci ehemmiyet bir sinde derecede rol oynadığını beyan etmiştir M. Strezemanın ölümünden pek ziyade mütessir olan Lloyd Ge- örge, bu ölümün Avrupa eh nin sulhperver kısını için müthiş musibet olduğunu ve büyük bir recul olan — müteveffanın Av - rupa ve cihan — sulhuna biç bir vakit unutulmuyacak hizmeller ifa ettiğini söylemiştir. Amerikada feyzan Charlotte, ( Şimali Carolina ) 4 | (AA.) — Son dört günde vuku bulan feyzanlar Carolinanın şimal ve cenubunda ve Georgiyanın bir çok mıntakalarında hasarata sebebiyet vermiştir. Bir çok kim- seler boğulmuş, bazı küçük şehir- lerle münakalât kesilmiştir. Yunanistanla ticaret muahedesi Atina, 5 (Hususi) — Yunanistan | meclis nuzzarı son içtimamda mü- müsaade millet esası dairesinde muvakkat bir ziyade mazharı ticaret itilâfı aktine karar ver- miştir. Müddeti üç ay olacak ve kabili temdit olacaktır. | bolmuş olan Frar Süsü veterök bir kaç kişi ile kağ- | Costes ile Bellonteyi Bu mukavele — maslahatgüzarı- mızla Yunan hariciye nazırı ara- sında mektup teatisi suretile ak- tolunacaktır. Gaip tayyareciler Moskova 4 (A.A) — Moskova- daki Fransız sefirinin talebi üze- rine Siberya mıntakasında kay- tayyarecileri tamak üzere hususi bir tayyare heyeti gönde- Hiltiştir. Mısır kabinesi Yeni kabineyi Adli paşa teşkil etti İskenderiye 4 (A. A.) — Yeni kabine şu süretle teşekkül et- miştir Başvekil ve dahiliye nazırı Adli paşa — Yeğen, Hariciye — nazırı Mithat paşa Yeğen, Adliye nazırı Hüseyin paşa Derviş, Münakalât nazırı / Abdurrahim paşa — Sabri Maliye nazırı Musta paşa Mahir, Harbiye nazın Mehmet Eflâtun paşa, Çinde harp Harbin 4 (A.A) — Çarşamba | günü Manchuli de Çin ve Sovyet kuvvetleri arasında vuku - bulan mücadeleler fevkalâde — şiddetli olmuştur. Sövyet — tayyareleri üç — bür cüm yapmış, altı bomba at- mış ve mitralyözlerini kullanmıştır. Çin memurlarının dediklerine ba> kalırsa muharebe Rus kuvvetleri- nin taaruzile başlamış ve bu kuv- vetler, sarfetmiş oldukları mesa- iye rağmen, Perşembe günü ak- şamı ricate mecbur olmuştur. 200 kadar taahmin etmekte, fakat Sovyet kıtatının da ağır zayiata uğramış — olduğunu — söylemekte- dirler. Yunan sefiri ay sonunda geliyor Atina 5 (Hususi) — Yeni Yu- 'nan sefiri M. Polihroniyadis bu 'ay nihayetinde Ankaraya — ha- ktir. Dayinler lekaletî Bugün intihap yapılacağı doğru değil Bugün Şehremaneti binası sa- lonunda - dayinler — vekâleti için intihap yapılacağı yazılmıştı. Bu meseleyi vali ve şehremini Mu- hiddin beyden tahkik ettik. Mu- | hiddin bey ne vilâyete, ne de emanete bu hususta tebligat vuku bulmadığını söylemiştir. Esasen dayinler vekâleti inti- babı yapılması için usulen gazete- lerle ilân edilmesi lâzımdır. Onun için n intihap — yapılacağı doğru değildir. Bir muallim tabanca ile intihar etti Koskada - Simitçi sokağında olur; zamandan beri müptelâ olduğu nevrasteni hastalığının tesiri — ile dün beynine bir kurşun - sıkmış ve intihar etmiştir. Zavallı muallimin cenazesi bu- gün arkadaşları tarafından kal- dırılacaktır Bir sabıkalı yakalandı oturan madam Patranın | yakalanmıştır. desü, lığı Çin memurları Çinlilerin telefatımı- İstanbul erkek lisesi mual- limlerinden Hasan bey uzun Beyoğlunda Derviş sokağında evine sabıkalı İsmail taarruz etmiş ve Kış münasebetile par- lokantada, vapurda eş- 3 yalarınıza dikkat ediniz! | Trene taarruz Sırp bulgar Darülfünunun Ankaraya nekli ( Baş tarafı birinci sahifade ) allimi / çıkarmaktır, ve bunların müdavimleri yüksek muallim mek- tebinin leyli talebesidir. Müderrisleri muayyen , talebesi leyli olan bir müessesenin bu hududunda trene ** naklinde ne gibi müşkülât | bomba atıldı AÇA iribrod ildihine göre, Pirottan gelen bir tren Çaribord istasyo- , nunun iki kilemetre ilerisinde bir bombaya çarpmıştır. Bomba infilâk etmi; miyetsiz basar yapmıştır. ğ isede ehem- en yoluna devam etmiştir. Derhal tahkikat başlamış ve sui kastçıların izleri bulgar hududu civarında kaybolmuştur. Tahkikat esnasında toprağa gö- mülen diger bir bomba daha in- filak ederek iki jandarma daha yaralanmıştır. Bir hapisanede isyan Nev York 4 (Hususi) — Kolo- rado'da Camon Siti hapisane- sinde 1000 mahpus isyan etmiş ve hapisaneyi ele geçirmiştir. Askerle asiler arasındaki mi sademede 16 telef vardır. |Bur lardan beşi hapisane memurudur. Yeni bir tayyare makinesi Londra 4 (A.A) — Bir İngiliz mühendisi tasfiye edilmiş petrol yerine ham peltrol yakan bir tay- “yare makinesi icat etmiştir. Bunun faydaları evvelâ iştial tehlikesinin mefkudiyetinden, saniyen mahı katın ucuzluğundan, üçüncüsi tihlâk azlığından ibarettir. Umuru havaiye nezareti bu yeni makineyi Patrik intihabı Sinot meclisi bugün intihap gününü Fenerde sensinot meclisi bugün toplanarak yeni patriğin intih: gününü tespit edecektir. Yeni patriğin pazartesi günü intihabı muhtemeldir. Fenerde patrik intihabı müca- delesi Tarabya metrepolidi Fotios ile Kadıköy metrepolidi Agatangelos arasında cereyan ediyor. Her iki namzel te kazanabilmek için muh- telif entrikalar çevirmekle meş- guldür. Patrikliğe inrihap edilecek met- ropolidin şahsiyeti ve mazisi Fe- nerdekilerin son seneler hedisatın- dan mütenebbih olup olmadıklarını gösterecektir. Her halde faaliyeti itibarile — şüpheli — bir adam patrikliğe getirilirse ve siyasi rol- ler oynanmasına kalkışılırsa — son sözü hükümet söyliyecektir. Bugünkü hava | Yeşilköy rasat —merkezi, verilen malümata göre bugün ha- va ekseriyetle açık olacaktır. Rüz- gâr şimal istikametinden hafif olarak esecek, sıcaklık artacaktır. Hararet dün 20 dereceydi. Gece 10 derece olmuştur. Bu sabah saat dokuzda hararet 18 di , palto, şapka hırsız- başladı. Kahvede, | varittir. bilmiyoruz. “Gazi muallim mektebine bu şekil verildikten sonra, arlık , | heybetli bir bina karşısında “acas ba bunu en faydalı bir surette istimali — için ne yapmalıyız? , diye uzun uzun düşünmeğe de kalmıyacaktır. Aksi takdirde iğe reti bir teşekkül bu müessesede dabii kalmağa her zaman gayri mahkümdur. “Ankara'da bir darülfünun mu- Yalnız tıp fakültesini ve hukuku şimdilik yerinde bıraktıktan sonra diğer darülfünun şubelerini Anka- raya nakletmek, 'yahut yeniden açmak bir zarurettir. Kim ng derse desin, biz bu muazzam binada yarınki Ankara darülfünu- nunun hayalini görüyoruz.,, Bir eve taarruz Karagümrükte oturan bahçıvan Mersin ile arkadaşı Şevki dün komşuları - Aliye hanımın evine ftaarruz etmişlerdir. İki arkadaş bu kadarla da kalmıyarak kapının önünde dört el silâh atmışlardır. iki cerh 1 — Kasımpaşada oturan Ri- za, Zühtü ve Hakkı efendiler dün birbirleri ile kavga etmiş- lerdir. Riza ile Zühtü Hakkı efendiyi bıçakla muhtelif yerle- rinden yaralamışlardır. 2 — Üsküdarda oturan Lutfi isminde biri dün Üsküdar çarşı- sında Salâheddin cfendi ile kavga etmiştir. Neticede Lutfi Salâhed- dini bıçakla bir kaç yerinden yaralamıştır. Lutfi yakalanmıştır. * Bir fransız harp gemisi ge- liyor — Fransız bahriye zabit — namzetlerini hamil olan (Edgar kine) zırhlısı teşrinievelin 10 uncu günü İstanbula muva- let edeceltir. diş bankası yarın kapalı “ Türkiye İş bankasından : Kurtuluş bayramı münasebetile İş bankası yarınki pazar gürü kapalıdır. İagilir lrası Rümeli tahvilatı Esham İş bankası Anadolu şimendiferi Terkor Balya Çimente Tahvilât Anadolu l9 45 Anadolu İf Anadoli li Tüncl Oo & Eldark Çek Fiatları tailen eli 100550 Pa ç 4 | z HACİTA aöakas Amslerdam £ hi Satya Gasü, Bükreş Tz | zada Ve İ M