6 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

6 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

ğ Ş —H Bu cesedi tanıyor musun? Sustuk, birbirimizin züne baktık. Acaba sokağa çıktığımızı itiraf etsek mi? - Kayenden bir manzara dakika sonra odaya kos- kocaman bir sediye getirdiler. Sediyenin içinde bir vücudun yat- tığı belliydi... Reis: — Sediyenin üstündeki örtüyü kaldırın.. Diyince müthiş bir manzara Sediyenin parçalanınış bir ceset vardı.. Mahkeme - reisi benim yüzüm- deki korku ve dehşet ifadesi üzün uzün — seyrettikten sonra sordu: — Tamiyor musun bu adamı?.. — Ben mi — Evet siz, — Tamımayorum efendim... Hele bir dikkatli bak.. Gözlerimi kısarak dikkatli dik- katli baktım... İmkânı yok bu adamı tanımayordum.. — Hiç tanımayorum. — Dün gece bu cesedi hapis- hane civarında bulmuşlar... Sizden başka dışarıya çıkan olmadığı için bunu sizin — öldürdüğünüz muhakkak.... — Katiyen efendir — Dün gece dışarı çıkmadı Tuz ni? Sustuk, birbirimizin yüzüne bak- fık.. Acaba sokağa - çıktığımızı itiraf etsek mi? etmesek mi? Arkadaşlarımın gözlerinden fev- kalade korktuklarını anlayordum. Binacnaleyh gece dişarıya çıkdı- ğamızı muhakeme reisinden sak- lamağa karar verdim.. — Ne düşünüyorsunuz Cemil efendi? Söyleseniz'e dün gece Gişarıya çıktınız mı? Derhal cavap verdii — Hayır efendim, çıkmadık... Takin bu esnada gözüm mahkeme keyetinin yanında duran yatak- bane nöbetcisine ilişti. - Benzim attı Reis yatakhane gardiyanına dündi — Mösyö Pul bu efendiler ge- ce kaçta yattılar?.. Kösyö Pul iki üç kere yutkun- du, sonra bildiklerini anlatmağa başladı: — Saat tam dokuz buçuktü möbete çıktım.. Bunların biç biri yataklarında değildi. etrafı ar: dımı, taradım, kendilerine tesadüf | edemedim ... — İkinci nöbete ne — zaman çıktınız?.. — Saat on buçukt: — Ozaman gelmişler miydi? — Hayır efendim. Nöbetçi gardiyana vermedi — Haber verdim... Oda dişarı- çıkarttı, bu. efendileri — Peki, saat kaçta geldi bun- lar? — Ben dördüncü nübete çık- | mıştım... Saat iki iki Bunlar yeni gelmişlerdi. — Seni görünce ne yaptılar ? Telâş ettiler mi; — Soyunmuşlardı.. Benim ge- diğimi gördükleri zaman, hemen yataklarına girdiler.. Hattâ Cemil efendi ben / görmiyeyim diye pantolonunu çıkarmadan yorganını üstüne çekti... — Yanlarına gidip şimdiye ka- dar nerede olduklarını sorma- diniz mi? — Sordum .. Postayı almağa gittik dediler... Reis gene bana yüzünü çevirdi: —Ne buyurursunuz. Cemil efendi? Sesimi çıkarmadım... Bu aralık cinayete dair dokto- run verdiği rapor okundu. Bu raporda cinayelin saat tam ikide ika edildiği yazılı idi. Yani tam bizim sokakta olduğumuz sırada.. öyle İsticvap —öyle çetrefil, karmakarışık bir safhaya ki hakim ne soraca; ne cevap verecegimizi şaşırmış- tık.. Reis hep bana — Demek bu ceseti tanımadınız öyle mi? Cesetin — tanılmasnın — imkânı yoktu ki.. Yüzü gözü kan içinde idi, gözlerinin oyuklarında kan pıhtilaşmıştı Rcisin emri üzerine ölünün yü- zünü yaş bir bezle sildiler, temizlenince hayretten gözlerim yerinden fırlayacakmış gibi açıldı. Bu ölü gece dövdüğümüz abdul- dahtı. O zaman zihnimde feci bir şüphe yılan gibi kwvrilder bu adam bizim attığımız dayağın tesiri ile ölmesin... Fakat cesete daha dikkatle bakmca - ölünün vücudunda iki kurşun dört de biçak yarası olduğunu gördün — Nasıl?, Ne dersiniz.. Gözi nüz ısırıyor. galiba... Evet tanır gibi oluyorum... — Evrakımız. arasında - hemşi- renizden gelen bir mektup bulduk. Bu mektupta Abdullah efendi isminde bir adam vasıtası ile size para yollandığı mevzu bahsedili- yordu. Sakın o Abdullah efendi bu olmasın... — Evet efendim bu... — Eh gönderilen parayı ken: disinden aldınız mı bari? — Hayır.. — Demek bu adam sizi dolan- dırdı.. — Evet... Artık meselenin inkâr edecek tarafı kalmamıştı. Reisin sualle- rine kısa, tek kelimelik cevaplar yeriyordum. Bu sırada hakim beni birakarak — arkadaşlarıma - birer birer sordu : — Ahmet Şevki efendi.. Bu adam sizi de dolandırdı değil mi? (Arkası yarın) p ediyordu: . Müthiş bir manzara.. Acaba | ismet Pş. Hz. Başvekil İsmet Paşa Hz. dün İstanbula geçerek Meclis reisi Kâzım Paşa Hz. Jlerini ziyaret eylemiş ve bir müddet görüş- müşlerdir. İsmet Paşa Hz. akşam geç vakit Kadıköyüne avdet et- mişlerdir. * Gıda maddelerinin teftişi— Şehremaneti - Sıhhiye müdül tarafından mevadı gidaiye hak- kında yapılan umumi teftiş neti- cesinde beş yüze yakın esnafa cezayı nakti tarhedilmiş, bir çok mevadı gıdaiye de imha edilmişt Mevadı giıdaiyede yapılan hile- kârlıklar ve bu husustaki tedabiri mania hakkında mühim bir rapor hazırlanmaktadır. * Türkiye - Suriye hududu — Türkiye ile Suriye — arasındaki tahdidi hudut komisyonu müzdeki pazartesi günü yeniden Halepte faaliyetine başlıyacaktıı Komisyonun bitaraf — reisi Dan markalı jeneral Ernest Lui dün Adana trenile şehrimizden Halebe müteveccihen hareket etmiştir. Mumaileyh , Türkiye - Suriye tah- didi hudut komisyonunun faaliyeti dolayısile şu beyanatta bulun- muştur — Türkiye ile suriye hududu- 'nun tahdidine memur olan ve ri- pazartes hyacaktır. Mezunen Kopenhagda bulunu- yordum. — Komisyonun - faaliyete geçmesi dolayısile Halebe gidi- ygrum. Fransızlar tarafından bu kamisyona M. Büvana - isminde bir zat iştirak ediyor. x* Ford fabrikası —Tophanede inşa edilmekte olan Ford montaj fabrikasına ait tesisatın ikmali kuvvei karibeye gelmiştir. Fabrikanm arka cihetinde ayrıca büyük bir su deposu ile su tesi- satı vücude getirilmiştir. Sahil kısmına mütenddit büyi ve küçük vinçler vazedilmektedir. Ayrıca fabrikadan denize su vermek maktadır. Makine tesisatı azami bir buçuk aya kadar ikmal edilecek ve sene başında faaliyete başlanacaktır. Fabrikanın faaliyeti üç sene tec- rübe edilecek, —muvafık netice alındığı takdirde imalâthane tevsi edilecektir. * Yeni Rum başpapası ne vakit seçilecek? — Rum patrihanesi Sinot meclisi yarın toplanacak ve içtimalarına baş- yeni başpapas intihap gününü tesbit edecektir. Patrik intihabına yalnız Tür- | kiyede bulunan 18 metropolit iş- tirak edecektir. x£ Ford tayyaresi gitli — Çar- şamba günü şehrimize gelen Ford tayyaresi dün Avrupa semasında yaptığı seyahati itmam etmek üzere öğle üzeri Sofyaya müte- veccihen hareket etmiştir. Tayyare — hareketinden — sonra şehrimiz semasında iki tur yapmış ve ondan sonra tam saat 13,30da Sofyaya doğru yol almağa baş- lamıştı * Fuat B. — Sabık. mubtelit mübadele — müşavirlerinden - Fuat beyin, bir müddet evvel devri âlem seyahatına çıktığı yazılmıştı. Fuat bey filhakika bir seyahata çıkmış ve dün avdet etmi Kendisi bütün dünyayı değil, 60 gün yalnız Mısırı, Sudanı, Adeni, Yemeni, Hicazı, Filistin ve Suri- yeyi dolaşmıştı arlok Holmes yasetim altında bulunan komisyon | için bir kanal da açıl- | . | »& Beynelmilel Seyahat Kon- tefrikası 10 uncü sahifede Beyoğlu: Istiklâl caddesi No. 356 Herlisan için: Hususi ve umumi dersler 1 den 12 teşrinievele kadar atideki lisanlarda yeni kurs- lar açılıyor: Türkçe, Fransızca, ingilizce, Almanca, italyanca ve saire..... Tecrübe dersi MECCANEN diır. Harikulâde bir muvaffakıyet Halkımızın Kadirşinaslığı ANKARA POSTASI 2'/> günde 16575 kişi seyretmiştir. 16575i de filimi çok takdir etmiş ve çandan alkışlamıştır. ELHAMRA ve MELEK SiNEMALARI Her seans hıncahınç dolmaktadı Türkiyemimle “biç bir fi ANKARA POSTASI kadar sağber görmemiş ve zaten bu rağbete bunun kadar istihkak kesp etmemi Herkes ANKARA POSTASİNI görmelidir. DUGLAS FAİRBANKSi pek yakuında MELEK SİNEMASINDA t ÜÇ SiLÂHŞOR Haa aa Dü yinlb eati İ Va e & Tlimin uzunluğuna rağınçn tekmili birden güsterilecektir. Bu günden itibaren ALHAMRA SİNEMASINDA isabilda'ik ON ŞANEY * * sek muvatlak defa olarak olduğu ZAHGIBAR ŞEYTANi nam muazzam filmi gösterilecektir. KANSIZLIK ASA e G t e SIROP DESCEİENS, PARIS ea Taralından tertip edelmiştir. Nörasteni, zallyet ve Chlorose * Gazi caddesi — Şehrema- neti, Gazi cadddesinin bir an evvel ikmaline çalışıyor. Caddenin Unkapanı köprüsüne kadar acıl ması için 360,000 liralık- istimli kâta lüzum vardı. Bunun 280,000 Tiralık kasını istimlâk edilmişt Gazi köprüsünün plânları bu ay nihayetinde Emanete verilecek, Gazi caddesi nihayet 2 ve Gazi köprüsü de 4 sene sonra ikmal edilmiş olacaktır. Gazi caddesinin ikmalini müttakip Şehzadebaşı - Unkapamı tramvay hati yapıla- caktır. * Berber mektebi açılıyor — İstanbul berberler cemiyetinin bir DÜŞMÜŞ KIZLAR olmamaları için müteyakkız B davranınız. * Diş tabibleri — Di leri / cemiyeti — azası dileri için çok mühim addettik- leri bir kongre akdedeceklerdi. Fakat ruznamenin müzakeresine aleyhtar olan ve ekalliyeti teşkil eden bir kısım azanın köngre akdine mani olmak için gelme- — KA L bi açmak için meleri - yüzünden resmi surette — Maarif vekâletinden istediği mü- içtima aktedilme' saade dün gelmiştir. Mektebin * M. Jakar gitti müdiriyeti umumiyesinden ayrılan M. Kamil Jakar dün ailesile be- raber memleketine müteveccihen | hareket etmiştir. inin hafta sonunda ya- çalışılmaktadır. Mek- tepte muallimlik yapmak için türk, san'atkârlar angaje edil- * Behçet bey geldi — 25 gür kadar evel İzmir ve bavalisine giden tütün inhisar umumi mü- dürü Behçet bey dün şehrimize avdet etmiştir. Behçet bey inhi- sar idaresi için mübayaası muktazi ütünler hakkında tetkikat icra etmiş ve müstahsillerle temasta bulunmuştur. gresi — Teşrinievvelin on beşin- ci günü Tunusta toplanacak olan ilel - seyahat — acantaları ne Türkiye de davet edil-| miştir. Türk seyahat acentaları namına milli Türk seyahat acen- talığı müdürlerinden Ziya bey köngreye iştirak etmek üzre yarın hareket edecektir.