6 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

M. Ş. Haliç, Fener: Bu yazı henüz hayli ac tahlil edilemiyor. Göre bildiğimi noktalar: Çok cesaretsiz ve kek bir insan. Ahlaken temiz ve dürüsttür. Ziyadesile idealisttir, hayat ve insanlar hakkında yük- gek fikirler taşır. Duygularında pek ittirat yoktur, gelüip geçen hevesleri çoktur Çalışkan denile- mez hele teşebbüsü pek zaiftir. Cösterişten fazla süsten hoşlanmaz ber şeyde sadelik ve tabiilik arar Tabü şetaretlen ziyade hüzün ve yese meyyaldır. Fener G.H. Henüz temamen teşekkül etme- miş bir seciye. (Düşüncelerinde ve düygülarında — vuzüh - yoktur. Tapen de muğlak ve müphem şeylerden hoşlanır. Gösterişe ve sahte hallere büyük bir weyl ve istidadı vardır. Zekası kuvvetlidir. epiyi hırçın ve inatçıdır. Her şey- de mutlaka haklı çıkmak ister. iğne gibi balan - sözleri vardır. Buna — rağmen temiz kalplidir bilesi ve yalanı yoktur. Kabiliyet- deri hep ameli sahadadır. Çok pratiktir, bu yaştan hayatı anla- mıştır, tasarrufu sever, ekseriya dir, çalışması ve nefsine itimadı ir. Fener G.R. Büyük bi tazyik altında bulunan bir insan. hare- ketleri düşünceleri ve duyguları bu tazyikin altında ağırlaşır ezilir ve bazen de boğulur. Hüzne çok — meyyaldir. Çalışması ittiratlı değil-| — dir çabuk cesareti kırılır, nevmit “olur. Esasen kendine itimadı yok- tur. Mamafi metin sabırlı. ve hammildir. Çok vefalı ve Büyük - bir ihtimamla duygularını bazen firagat| fedakârlık derecesine kadar ' gider. Umumiyetle sade munis ve kanaatkâr olmakla beraber bir çokta manasız inatları ve acaip kaprisleri vardır. M.M. ve U. — Gönderdiğiniz ikişer satır yazı- dan hiç bir mana çıkarılamaz. Tahlil için her ikiniz de talimata Mmuvafık numune göndermelisiniz. A, Si wv. C. Yazdıklarınız - gerçi interesan fakat yazınız hay i, gerçi gözlerinizi tekzip etmeyorsa da bu kadar mühim ve ağır itte- bamları böyle binaenaleh sahibinin ruhunu ay- östermiyen bir yazıdan kat- tihraç imkânsızdır. Samyeli Maattecessüf tahlil edemiyece- ğiz çünki yazınız henüz çok ip- tidai ve acemidir. Akşamcı Çok serbes, cevval ve müte- — şebbistir. Hal ve tavurunda ne- işlek olmiyan ve zaket ve incelikle mündemiç t vardır. İradesi ve kudreti fena değildir. Sakin ve serin kanlıdır, çabuk asabileşmez, ekseriya büyük gayeler peşinde koşar, küçük şeylere tenezzül et- imez. #Nefsine itimadı kuvvetlidir, atta bir parça mağrur ve dil ” kafalıdır. Epiyi kayıtsız ve hit , kabiliyeti emel hayat ve bilhassa kazanç sahasındadı Çok cevral bir zekâsi süratli ve wvetli muhakemesi var, ancak bir noktada teksif edemez, ddağıtır. Duyguları zaif, tahayyül dreti barizdir. Tetkik kabiliyeti H. C. Yazınız çok acemi olduğundan henüz tahlile müsait değildir. S. Bebek Çok rakik kalpli ince duygulu, sevgiye şefekata çok muhtaç bir çocuktur. İradesi çok zayiftir. Her zaman tesir altında kalır, hissen ifrattan tefrite düştüğü az değil dir. Pek çabuk kırılır ve mahzun olur. sebat ve gayretini mutlaka bir parça takviye etmek lazımdır. Bu şartla karakterinin çok iyi bir rette inkişaf edeceğine kani'iz. H.T.K. tında ittirat ve intizam vardır. Bariz hatları az, her hali normal ve ahenkdardır, fikri vazıh ve sadedir. İnce bir zevki vardır, bu bedii zevkinin tatmini için hayatta bir çok şeyleri feda eder. Gö mesi nazik ve mizaçgiranedir, her- kesle geçinir, kimseyi kırmaz. İs- tidadı tamamen pratik sahadadır. Gerek fitri ve gerek iktisap edil- miş kabiliyetlerinden, muhasip, banka memuru ve yahut buna mümasil bir vazifede bulunduğunu istitlâl ediyoruz. Bakırköy H. T. Erkekmi yoksa kadınmı olduğu- nuzu yazmışsınız, isminiz her ikâ cinse da âit olabilir. Mamafi yazı- nız de henüz hayli acemi olduğun- dan tam tahlil yapılmaz. Söyleye- ceklerimiz: Çok mütereddit, ve- himli, iradesiz, ekseriya mağmum, dilekleri yüksek fakat kudreti noksan mamafi gayretli ve iyi kalpli bi insan olduğunuzdur. S. F. genç. İyi bir fikri terbiye almış, zihni ve nazari şeylere müsteit muhakemesi kuv- vetli hayal nedir bilmez, irade ve prensip sahibidir. Kolay kolay heyecana düşmez, hakikatı olduğu gibi derhal görür, tetkiki kuvvetli, tenkidi bazen şiddetli ve acıdır, ekseriya şen, hoşmeşrep ve bir az da hazırcevaptır. Dürüst ve samimidir, iyi arkadaştir. ancak tamamıle hâkimi olduğu duygu- larını iyi saklar ve nadıren izhar eder. p Ramona Siz bir hayat adamından zi) de bir ilim ve fen adamı olabi- iz. Bu sahada büyük bir ka- inkişaf imkânınız dayız. Bilhassa derin ve mantıki düşünmeğe ve tetkika lüzum gösteren sahalardan birini meselâ riyaziye , felsefe ve ya z di muallim biliyetiniz ve ve bilahara hazırlanınız. Ancak — vaziyetiniz dolayısıla daha fazla kazanmağa muhtaç iseniz o zaman da gene istidadınız. dajresinden uzak ol- mıyan mühendisliği intihap ediniz, . M. 384 Sizin de yazınız henüz kâfi derecede işlek değildir. Sualinize gelince: Gerçi ne gibi bir mües- seyi kastettiğinizi yazmiyorsunuz. Fakat ne olursa olsun biz sizde büyükce her hangi bir seseyi idare kabiliyetini şimdi göremiyoruz. Sebepleri: Çok d mk, dikkatsiz ve sabursussunuz. Her şeyden çabük bikarsınız. Hayatınızda - ve - hareketlerinizde fikir yerine duygu hakimdir. Lu- zumu kadar nabizgirliğiniz, teşeb- büs ve cevvaliyetiniz. yoktur. Ketum değilsiniz, tasarrufu pek hatırınıza getirmezsiniz. ai lik Temkin ve mukavemetini | İşlerinde mubakemesinde, haya- | bi Köprü ba; Şube Acı İHanı altında, Acentası: — Galata da. Beyoğlu 2362. tasi: Mahmudiye İstanbul 2740. (KONYAY vapuru 6 Te nievvel pazar 10 da Galata rıhtımından hareketle İzmir Küllük Bodrum Fethiye Finike Antalyaya , gidecek ve dönüşte iskelelerle birlikte Andifli Kalkan Sakız Çanakkale - Geliboluya yarak gelecektir. TRABZON BiRiNCi POSTASI ( REŞİTPAŞA ) Vapuru 7 Teşrinevvel pazartesi 12 de Galata rıktımından hareketle İnebolu Samsun Gireson Trab- zon Rize Hopaya gidecek ve dönüşte Parar İskelesile Rize Sürmene Trabzon Görele Gire- son Ordu Ünye Samsın İneho- Tu Zonlınldağa uğrayarak ge- lecektir. mekâr Antalya postası | yğrar HACI YAKUP ZADE VE ŞERİKİ | VAPUR ACENTALIĞINDAN EDREMİT-İZMİR sür'at POSTASI GERZE şerın © Pazar teşrimlevel Akşamı Sirkeci rıktımından —ha- reketle doğrü (Gelibolu, Çanak- kale, Küçükkuyu, Edremit, Bur- haniye, Dikili ve İzmir iskelele- Tİne azimet ve avdet edeceki Tefsilât için Sirkecide Küçük kır zade hanındaki acentasına mü- racaat Telefon: İs. 3110 Tüccarana teshilât gösterilir. Sadık Zade Biraderler Vapurları " Karalleniz muntazam ve Lüks Postası Sakarya iğrineryer Pazar Çi Galata / rılıtimından hareketle (Zonguldak, İnebolu, — Sam: Ordü . Giresun, Trabzon, ve Rize) iskelelerine azimet ve avdet edecektir. Tafsilât için Sirkecide Mes. adet hanı altında — acantalığı- 'na müracaat — Tristino — dairesi Telefon : İstanbul 2134 sun, Alemdar zade vapurları Seri ve lüks karadeniz postası Bülent vapuru 6 Teşrinievvel Pazar günü akşam saat 18 de Sirke- Hi sıklmdaden | Zoogkldak inebolu, Evrenye, Samsun, Ünve, Ordu, Gireson, Trabzon, Rire| ye gidecektir. Müracaat mahalli: İstanbul meymeti hant — altındaki AA UR, İstanbul 115 “Telefon: SELANİK BANKASi Tarihi te') 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş!: 30,000,000 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul Yunanistandaki Şubeleri: Afina, Selanik. Kavala. Her nevi banka mnameleleri Kredi soektiyleri, Hw geci mesktkât ile hesap küşadı. Çek berrisleri. kiralık kızlar. İzmir. Samsun Mersin Pol;;leriı%jimî;;zsğik talimleri Alman polisleri spora çok ehemm 6 Teşrinievel 1929 iyet veriyor Yan yana 4 atın Üstünden atlıyan polisler Son zamanlarda İstanbul polis | memurları sık sik. talimler ve mesleki tatbikat ” yapmaktadırlar. Bilhassa Sultanahmet — meyda- nında bütün zabıta memurlarının iştiraki ile icra edilen talimler muvaffakıyetli neticeler vermiştir. İstanbul zabıta memurları ara- sındaki sihhi / teşkilâta gayet ehemmiyet verilmektedir. Zabıta memurları yaptıkları — talimlerde bir mecruha - karşı” icrası lâzıar gelen tedbirleri hemen hemen bir sıhbiyye memuru kadar. öğ renmişlerdir. Bundan ,maada haf tada bir kere de polis memur larına mesleklerine dair - faydalı konferanslar verilmektedir. Polis talimleri hakkında bir de filim vücuda getirilmiş ve zabıta memurlarına gösterilmiştir. Almanyada da son zamanlarda zabıtaya ordu. teşkilâtı kadar ehemmiyet verilmektedir. Almanyada — polis - teşkilâtının hususi binicilik mektepleri vardır. Bu mekteplerin en mühimi Kre- feld'dedir. Suvari polis mekteplerinde en ağır spor talimleri gösterilmek- tedir. Bunların arasında yüksek atlamak, uzun atlama, koşu, güreş gibi atletik sporlar da vardır. Bu mekteplerde çalışan alman zabıta memurları yanyana sırala- 'nan dört atın üstünden bir ham- lede atlayabilmektedirler. | Dahaziyade ve daha iyi traş eder. gelikten mamdl ve ağızlarımın ek keskin olması daha siyade ve Gahe yi iraş olmayı te'min eden, Bözün bir gü ü açi Gillette Ankara tıp mü: stazarati sergisi Üçüncü tp kongresi münasebeti) Ankara da açılan yerli ve eenei bahsedilmişti, Sergide en ziyade muvaffak olan dairelerden nam müessesenin müstahzaratını - teşbir fettiği ve nindustrie A. G, resmini dercettiğimiz dairddir. Bu müessesenin teşhir ettiği frenği hastalıklarına ait müstah: celbetmişti iyle eylülün 17 sinden 15 una kadar bi tıbbi müstahzarat — sergisinden isi de 1.G. Farbe- müstahzarat arasında malaryaya zarat tabiplerin nazarı dikkat