9 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

9 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

sabit olmuştu. disine fedakâr bir saray adamıydı. — arzusu ile oturup kalkmağa, Me- — dâhatin iradesiyle tanzim ve tes- / bit etmeğe mecbur olmuştu. — werilen salâhiyet ve müsamaha- nlenın Sahife 6 Akşam Tefrika numarası: 145 ABDÜLHAMİT VE AFRODİT Abdülkamit odasında yalnız kalınca d şünmeğe başladı. “ Yazan: İskender Fahreddin Keşke Fikret beyi öldürtmeseydim.. Saltanat aleyhinde çalışanları ondan öğrenirdim.! ,, Padişah Nazandan çok şeyler çok daha güzel deği temiz kal Melâhati yerden kaldırdılar ve kollarından “tutarak,” koridordan sürüklemeğe başladılar. Padişah çok hiddetliydi. | Harem ağasına: — Gözüme girdin Caferl » Diye mırıldandı. Cafer — ağanın memnundu. Hünkâr odasına doğru yürüdü. Artık, yıldızda, hiç bir kadına itimadı kalmamıştı. Hangisine, biraz yüz vermişse, neticede hiyaneti sadakatinden Bilhassa Melâhate gösterdigi muhabbet ve teveccühü © vakite kadar hiç bir kadına göstçrme- mişti. Malâhatin sahip olduğu kudret ve salâhiyete, Padişahın yirmi yıllık emektarı olan - babası bile sahip değildi. Cevdet bey ki padişahın en ziya- de emmiyet ve itimadını, tevccühünü kazanmış, zeki, kurnaz ve efen- Böyle, Yıldızda en fazla nufuz ve kuvvet sahibi olan maruf bir Padişah bendesi bile Melâhatin lâhatin kafasiyle hareket etmeğe, hâsılı bütün hattı hareketini Me- Sarayda bu derece büyük mev- kü olan bir kadının bile, kendisine kârlığı süi istimal etmesi, Padi- Şahin vesvese ve - süi büsbütün artırmıştı. Abdülhamit odasına — geldiği zaman — düşünüyordu. — Sarayda dönen fırıldakları gizliden İgizliye zannını Devlet demiryolları ve limanları umumi idaresinden: 20 Teşrinievvel de bilmüsabaka hareket şakirdi ahnacaktır. Talip- ve 27 yaşından yukarı olmiyacak: danı, Askeri vesikası, polisten musaddak mahalle ler 17 yaşından a; ve mektep tast me müfettişlikleriyle İzmil “Ereğli, Mersin hareket müfet baka hesap, cağrafiye, tarih ve kitabetten yapılacaktır. - askerliği yapmadıkca tecil edil- muvaffak olarak hizmete alınanlı miyecekledir. taliplerin sıhhi - müayı caktır. YEDİNCİ 40,000 AYRICA: — 20,000 E * mükâfat. mesini hamilen Haydarpaşa, Konya, Ankara işlet- Bilecik, Eskişehir, Kayiseri, Kütahya, rine müracaat edeceklerdir. Müsa- İmtihanda BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 3 üncü keşide 11 Teşrini Evveldedir BüÜYÜK iKRAMiYE 3000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık B keşidede cem'an 43,900» numara kazanacaktır. ümit ediyordu. O, Melâhatlen Fakat, zekâsı yerinde ve bir kızdı... takip edecek evsaf ve kabiliyette tek bir kız vardı: NAZAN.. Padişahin — bütün ümidi — bu genç kızın ölümü ile beraber sönüp gitmişti. Nazan çok fena bir zamanda öldürülmi onun yerir kadın yoktu. Abdülhamit , Nazandan çok şeyler ümit ediyordu. O , Melâ- hatten çok daha güzel değildi.. Fakat, tahsil ve muhakemesi mü- kemmel, zekâsı yerinde ve bilha- tutacak bir. başka ssa Melâhatten çok daha temiz | kalpli idi. Melâhat , yıldızda , çok” kısa zaman içinde açılıp saçılmış, eski bir saraylı gibi herşeyi öğrenmişti. Nazan içi dışı bir. görünen, saray muhitinde yaşamağa pek teşne bir kızdı. Sarayın zehirli havasıyle imtizaç edinceye kadar Hünkârın mahrem işlerini muvaf- fakıyetle görebilecegi muhakkaktı. Fakat, madamki Nazan ölmüştü.. Bunları düşünmekte ne fayda vardı? Padişah hiddetinden odasında oturamıyordu. Şimdi, Fikret beyi öldürttüğüne de nadim olmuştu. Kendi kendine söyleniyordu — Fikret beyin, saltanat düş- manlarile alâka ve teması olduğu mukakkak.. hürriyetperverler Pa- riste ne yapıyorlar ? İstanbuldaki ajansları künlerdir? Bu işin esrar perdesini, onun vasıtasıyle yırtmak mümkün - ola- | caktı... Keşke onu dim. öldürtmesey- (Mabadi var) nufus. cüz- isnühal mazbatası yeneleri imtihandan —sonra — yapıla- TERTİP. Liradır 15,000 — 12,000 Yıldızda çarçabuk | Belçika şimendüfer idaresinin bulduğu usul | Bedava seyahat! | ; Belçikada, bu sene yaz tatille- | rinde şimendüferlere çok rağbet edilmiştir. Ehalinin gelecek sene | yaz tatillerinde kolayca seyahat edebilmeleri için, şimendüler ida- resi yeni bir usul kabul etmiştir: Her şehrin istasyon binalarında, her müracaat edene meccanen | bir defter veriliyor. Bu Defterin her sahifesi dama taş tahtası gibi kısımlara taksim edilmiştir. Her höcreye, şimendüfer idare- sinin istasyonlarda, postanelerde, ve tütüncülerde sattırdığı puller- dan bir- tane — yapıştırılacaktır. Defter pulla dolduğu zaman bir istasyona l(mürauıt edilecek ve buna mukabil gidecegi yer için | bir üünürt ve ondür Gemnüklir” bileti alınacaktır. ( Buü usulun bü bir rağbet | on ay zarfında defteri doldurmak için almacak pulkarın parası ile hissedilmekten tatil zamanıda yol masrafı temin edilmiş olacaktır. Yeni bir köy Köylüler dağ tepesinden ovaya orlar. İsviçrede Granşavalar ın tepesine yakın bir yerde, sekiz evden müteşekkil ve ehalisiS7 kişi olan Randonaz köyünü hü- kümet dağıtmıştır. Bu köyü idare etmek, papazını, hekimini - bulundurmak — mü bir mesele telâkki edilmiş , ehalisine erazilerine mukabil 60,000) frank verilgrek köy istimlâk edil- miştir. Köylüler, bulundukları yerden memnun — olduklarını söylemişler- | sede, oralarını hayvanlara çayır olarak kullanılacağı cevabı veril- | miştir. Şimdi bir köy cemaatı yeni bir köy kurmak için bir çok yeri gezmişler en müsait Ron nehri ovasını bulmuşlardır. - Yakında öyün resmi küşadı yapıla- Halk sıitunu genç aranıyor eNmeli Hayat ve tepletinden imozün va iyakinedle saratle yazı yazmağa müktedir. iki gen ye ihtiyaç vandır. Area edenlerin Sultan kamatnında Sadıkiye fhanızda — İstanbul Birinci NOTER dairesin alları Şerik aranıyor Sermayedar bir şerik faracıyor. Mek tebi Ali meranu, sanab ve meslek sahi bi İaal bir genç iyi , hir kâr, getiren işini teysi etmek için 2-8 bin lira kadar bir sermaye arayor. 'Temin va- iştirak Ütmek istyeceklerin görüşmek — üzere atreslerini Trabyada 192 No da H, N, veye posta ile bildirmeleri rica olumur. Palamut ihtikârı.. Tezkere ile alnan ve çifti İ0 ve 14 kuruşa alınan iyi boy palamatır esnafın 80 ve 60 kunuşa satmasına o - derler? İntikâr değil mi?Buna manı olmak müm kün müdür Latüen alâkadarların naza: vi dikkatini celbederiz. N1 Nazhet Za Tatbik mührümü kaşbetlim. Hükmü yoktar. Darüşşefeka: lisesinden Ko. 261 aaf iş arıyorum Bski “vo yeni türkçü akür yazarım, Türk mişkinelerinde çalışmak aransun dayım Adres Bahçekapı yeni Volta Haz: Mustafa Bir fabrika için sermayedar aranıyor İşlemekte clan ve gayel yi temettü getiren bir fabrikanın tevşü irin an bin dira lazımdır. Türk olmak şartiyle arzu edenler Galalada Yüksek Kaldırımda 66 mümaralı daktile — dairesi müdarü - Os- ao Nüsret efendiye müracaat eyle meleri. | göreceği ümit edilmektedir. Dokuz| Floransa'dan nan Pistoye şehrinde, asil bir aileye mensup François Vergelesi isminde, gayetle zengin fakat pek hasis bir adam Vardı. Bu zat, kendine mükemmel bir at V alarak seyahate çıkmak istiyordu | amma, gel gelelim, paraya kıya: | miyordu. Aynı şehirde, menşei mechul ol- masına rağmen son derece zengin Richard namında bir delikanlı yaşar- dı. Daima şık, temiz gezdiği için, kadınlar, ona tarandaz (—tirendaz) | akabını takmışlardı. Rihard, Fran- çois'in karısına son derece oldu. Onu, yalnız bir ket müştü. Lakin, cazibesine mına derhal vurulmuştu. Vuslötine irişmek için tekmil mamelekini fedaya amade idi. Kadının fikrini çelmek maksadile - elinden geleni ardına koymadı. amma / mafile! Kocası, kadının peşini birakmı- yordu. Hattâ, onun, diğer erkek- le müsaade- | lerle konuşmasına kâr davranmıyordu. François, Richard'ın haberdardı. — Rastgeldiği yerde, ona “fasikt mahrum, — diyerek alay ediyor; Richard da bilmuka- bele, François'in hasisliğini par: mağına dolamıştı. Bu mütekabil istihzalar, — dostluklarını - sekteye uğratmıyordu. Memleketin en gözel atı, şık- lığa pek meraklı olan Tarandaz'da aşkından idi. François, bir gün, şaka kamında, ona, bu ati kenı hediye etmesini söyledi. Richard ise, kaymetli atını değil hediye vermek, dünyanın tekmil altınla- rına mukabil - değiştirmiyeceğini söyledi. — Amma, şayet benim zevcenle (senin de fhazır bulunduğun bir yerde) gizlice konuşmama rıza gösterirsen alı sana sahiden hediye ederim! -dedi. Tamahkâr asilzadeyi. bu tek- | kif, fena halde hırslandırdı. K: sının namus ve faziletinde münakasaya konmuştur. | Demiryolları İdaresinde yapılacaktı Münakasaya iştirak edecekli vermeleri lâzımdır. | — Talipler münakasa şartnamelerini edebilirler. umumi idaresinden: balastlama ameliyatı kapalı zarfla | Demir yolları Münakasay: vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa — şartnamı ini mine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa - şartnamelerini Tamahkârlık yuıundeıı karısını peşkeş çeken adam ri sürerek, Tarandaz'ın kabul etti. Karısına da iderek, meseleyi açtı. — Muhterem zevceml - diye ilâve etti. - Sizi muazzep edece- imi biliyorum. Fakat, ben de 0 sırada — yanmızda — bulunacağım Yalnız, sizi, Richard'a tek keli- meyle dahi olsun cevap vermek- ten menediyorum. Haydi, yanına clim. Size “ne söyliyeceğini linliyin | François'in karısı, pek namuslu ir kadın olduğu için, zevcinin * bu haysiyetşiken teklifini ilkönce kabul tarafına yanaşmadı ise de, sonra, üzerine fazla düşüldüğünü görünce, " çarnaçar rıza gösterdi. Birlikte salona girdiler; kadın, kocasının tamahkârlığı karşısında somurtmuştu. Tarandaz, önu hür- metkârane selâmladıktan sonra, vadını tekrarladı. Derken, Franç- vis, köşeye çekildi; karısını göz- hapsine aldı; âşıkla maşuka ta öteki tarafta karşı karşıya otur- dular. İşte, Tarandaz Richard'ın söy- lediği sözler: — Gayet zeki bir kadın oldu- gunuz için, size karşı beslediğim hisleri elbette anlamışsınızdır. Siz buraya — getirdiğim için, rica ederim, efendim. Fakat, ney- leyim ki, içimi dökmek için başka çare bulmadım. dünya yü dınların güzelliğine faik. Fakat, bu üzelliğinizin kudretini en ziyade ben hissediyorum! Kalbimin, kar- şınızda ve hayalinizin karşısında ne büyük bir heyecanla çarptı- ğinı tasvir edemem. Sizi temin ederim. kiğlkalbimin ateşi, ancak, öldü; Va mm yoğum , malım canim , hep sizindir. Bana cevap veriniz. Aş- kama aşkla mükabele ediniz . Kocanızın ne âdi ruhlu olduğunu ( Yarin bitecek ) (Hikâyeci) A vakit sönecektir. görüyorsunuz. Mütercimi: Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden: 70 adet eşya- vagonunun H. paşadan Samsuna nakli kapalı zarfla | Münakasa 25/10/29 çarşanba günü saat 16 da Ankarada Devlet teklif mektuplarını ve muvakka teminatlarını ayni günde saat 15,30 kadar Umumi Müdürlük kalemine İki lira mukabilinde Ankarada, Malzeme dairesinden, Istanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik Devlet Demir yolları ve Limanları Irmak - Filyos hattı Filyos cihetinde 42-70,4 arası ray Ferşiyalı ve akasaya konmuştur. Münakasa 26/10/929 Cumartesi günü saat 16 te Ankarada Devlet laresinde yapılacaktır. irak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat te- minatlarını ayni günde saat 14,30a kadar Umumi müdürlük kalemine 40 lira mukabilinde Ankarada, Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden: 55 ton betonluk yuvarlak demir kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 27 teşrini evel 929 pazar günü saat 16 da Ankarada Devlet Demiryolları Idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30a kadar Umumi müdürlük kale- iki lira mukabilinde Ankarada , Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik epebilirler.