17 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Bin bir gece masallarında olduğu gibi.. tayfanın - başından bin bir gece masallarına benze- yen bir macera geçmiştir. Val şudur: 1899 senesinde Nuvelgine açık- larında batan bir geminin tayfa- larındani ancak beşi kurtulabi ve bunlar Zabor adasına çıkmış” lardır. Ada yamyamlarla meskün imiş. Bir iki gün sonra taifalar yaka- * danarak reisleri huzuruna çıkarıl- mışlar ve yenilmelerine karar rilmiştir. Bu taifalar arasında en genç ve güzel olan yirmi yaşla- rındaki — Karl - Peterson - reis hoşuna gitmiş ve kız babasından Karlın kendisine verilmesini iste- iştir. Reis buna razı olmuş, diger dört tayfa - yenilirken Karl ile genç kızın dügünleri icra edilmiş- tir, Bir iki ay sonra bir akrep sokmasından — ölen rei Karl reis intihap edilmiştir. Karl etrafındakilere ziraat, hkçılık hakkında bildiklerini öğ- retmiş, oturdukları klübeleri sıhhi bir surette inşa ettirmiş, diger kabilelerle ticaret usulünü öğret- miş, ada sakinlerine refah yolunu göstermiştir. O vakitten şimdiye kadar ge- çen otuz sene zarfında, Karl ada- nn kralı ve zengini olmuştur. Geçen sene karısı ölünce, Kral artık bu adada kalmasına bir #ebep görmemiş ve yerine oğlu- mu bırakarak, kabilenin t arasında adadan ayrılmış, mem- leketi olan İsveçin, Gotenburg şehrine- gelmiştir. Karl henüz S1 yaşında olduğu için, burada beyaz bir kadınla evlenmek — niyetinde — oldugunu ve Avrupada göreceği terakkiden yerine Hem hükümdar; hem tayfa Karl Peterson kendi tebasını da istifade ettir- mek ve oğlunun adayı n: ettiğini kontrol etmek üzere gene adaya her sene gideceğini bi dirmiştir. “Karla hatıratını yazdırmak üzere bir gazeteye müracaat etmiş ve mü- bim bir para teklif etmiştir. Karl teklifi kabul etmiş ve hatıratını yazmağa başlamıştır. Pek 'yakında neşredilecek olan bu. hatıra büyük beklenmektedir. bir merakla W Bu hafta şehrimizde gösterilecek olan «Parisli Şarkıcı» hem sesli, hem sözlü ve çok güzel bir filimdir '€n meşhur muzikhol ar- irti Moris Şövalye geçen seneden beri Amerikada filim çevirmekte- dir. Sesinin güzelliği, şen ve şuh tavırları ile herkesi cezbetmiş olan bu sanatkâr bilhassa sesli filimde büyük bir muvaffakıyet stermiştir. Parisin ilk çevirdiği “Parisli Şarkıcı, her tarafta bü- yük bir muvaflakıyet kazanmışlır. Sesli sözlü ve şarkılı bir filim olan “Parisli Şarkıcı,, bu haftadan itibaren şehrimizde Elhbamra sine- masında — gösterilecektir. Filmin mezuu şudür: Paçavracı Moris Marni sanatı- nın icabı olarak ber günkü gibi sokaklarda şen bir halde dolaşır. | ken bir istimdat avazı işidiyor ve intihar eden bir kadının kolları V acasından, henüz sağ bulusan evlâdı ( Jojo ) yu kurtarıyor. Ka- dının intihardan evvel bırakmış olduğu bir mektubu da ahp üze- rinde olan adres sahibi M. (Levalja götürüyor . M. Leval intihar eden kadının pederidir. Fakat reddediyor. | Moris, çocugu' bikesder yurduna: teslime acıyor ve yanında alıkoyuyor. Yalmız M. Levalla olan mün kaşaları esnasında birbirile tanışan Morisle M. Levalin diger kızı Luiz arasında bir — münasebet tecssüs ediyor. Ve ertesi günü Luizin çocı üşümemesi için | verdigi atkının iadesi bahanesile Meşhur sinema yıldızı Negri geçen sene Amer Avrupaya gelmiş ve si olmuştu. alara — rağmen ia Pola Negri bir İngiliz şirketile muka- akdederek Londrada filim başlamıştır. Son ha- göre Pola Negri, ingiliz mükavelesi biter bit ivuta gidecek ve tekrar orada filim çevirecektir. Parisli Şarkıcı filiminden 3 sahne lerin tekerürü arada gürüyorsa da bu aşkın - izdivacla neticelenmesine kızın babası mu- halefet ediyor. Bu muhalefetten müteesir olan Moris kızın pederinin kendisini paçavracı olması dolayısiyle red- detmiş olduğuna tahammül ede- iyor ve — kudretin - kendisine bahşetmiş olduğu güzel sesten istifadeye karar verip sahne ha- yatmna atılıyor, az zaman zarfında talünin sevkile yükseliyor. Fakat bütün bu yükelmesine rağmen Luize karşı olan muhab- betine zerre kadar halel gelmiyor bir gün umumi provalar yapık dıktan sonra giyinme odasında tiyatro müdürünün kansile Morisin gören Luizin aşkı iğriyor ve Morisin bütür öpüştüğür inkisara v Korin Gritt Meşhur sinema - yıldıı Korin Grift büyük bir sesli filim çevir- meğe başlamıştır. Filim aynı za- | yaanda şarkılı olacaktır. aşk do- | ter atına rağmen uzaklaşıyor. Artık Moris tamamile yükselmiş ve mükellef “apartımanında - ilk temsil vaktini, kalbi elân Luizin aşkile dolu olarak beklemektedi Ayni akşam kızını Morisin elin- den Kurtarmağa çalışan M. Leval Luizi- memurlardan (Jül) isminde birile izdivaca tazyik ediyorsa da kızının kat'i ret ve meyusiyeti karşısında içinde dogan bir şüp- henin sevkile Morisi öldürmeğe karar veriyor. ve tiyatroya koşu- bigâne kala- mıyacağı pek tabii olan Luiz Jojo| e seksen çareye baş vurü- yorlar ve neticede Morisin âlice- naplığına kanaat getiren M. Levali yumuşatmağa muvaffak oluyorlar, saadet tam manasile yüz göste- Emil Yanings uzun bir müddet için Berlinde yerleşmiştir. Emil Yanings - filim hazırlıklara başlamıştır Filmin senaryosu Dr. Karl Vo- meller ve yer. taraf- larından, Haynrı Profe- ör Unrah ismim zannediliyor. | Yorulmadan kazanmak ” Mahir bir dolandı- rıcı bunun yolunu bulmuş İngilterede çok mahir bir do- landırıcı evinden çıkmayarak rae hatça para kazanmasınm yolunu bulmuştur: Kap ismindeki bu dolandırıcı bir saat fabrikasına — müracaat ederek on bin bakır saat sipariş etmiştir. Bu saatlara bir yaldız suyu da / vurdurmuştur. Bunları düzinesi bir liraya almıştır. Kap Londra gazetelerine adresi ile birlikte şu ilamı vermiştir: * Dün Pikadillide altın birsaat bulunmuştur. Sahibi saat kendisi- 'nin olduğunu ispat eder ve bana bir ingiliz lirası mükâfat verirse saatı kendisine teslime hazırım., Bu ilânın fevkalâde tesiri ol muştur. Daha sabah saat yedi- den başlayan müracaatlar akşa- mın onuna kadar devam etmiştir. Kap çekmecesinden aldığı bir saatı müracaat edene göstriyor,ver İduguna emin misi- sabahı onda mı kay- (© soruyor. imiş. Ge- lenlerin kâffesi: K — Evet saatmt sabah kaybettim. Gösterdiğiniz de benim saatimdir. aile yadiğari olduğu için bence kiymeti, pek büyüktür... Diyerek saatı almakta ve Kapa bir lira vermekte imişler. Kap her mü- racaat edenden: “ Mahımı aldım, bulana ve bana teslim edene teşekkür ederim, tarzında birer makbuz almıştır. Kap bu kârli işe devam ede- bilmek için şehir şehir dolaşmağa Yaşiy ilâm gazetelere vermeğe başlamıştır. Nihayet bir gün ilânlar hep ayni tarzda yazıldık- ları için polisin nazrı dıkkalını celbetmiş ve tahkikat yapılarak sabıkalı bir dolandırıcı olan Kap meydana çıkarılmıştır. Tevkif edildiği zaman Kapın yanında ancak 24463 saat bulun muştur. İki, üç ay zarfında Kap 7,537 saatle 7537 kişiyi dolan- dırmış ve 7537 lira kazanmıştır. Kap tevkif edildikten sonra muhakemesi görülmüş, fakat Kap: Kolayca para kazanan Kap — İşte size 7537 makbuz. Bu« rada hepsi mallarını aldıkların: dan bana teşekkür etmektedirler. im muhakemem 7537 kişi de benimle beraber muhakeme edik: melidir. Onlar da beni dolandır mağa gelmişler demektir. Saat malları olmadığı - halde benim verdiğim saati alıyor ve bana makbuz bırakıyorlardı. Onlar da dolandırıcıdır , demiştir. dilmiştir lar tah lundukları zaman cümlesinin mahs kemesi birden icra edilecektir.