26 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

26 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

- Atletizm Busene elde edilen| neticeler iyi değildir. 1929 senesi atletizm mevsimi hitam buldu. Bütün bir faaliyet mevsimi esnasında elde edilen pilançosunu — yapacak celer istihsal olunamadığı meydana çıkar. Heman her sene müteaddit rekor yapan atletlerimizin bu şayanı dikkat sukutunun başlıca sebebi pek az müsabaka yapmış olmalarıdır. — 6- aydan fazla bir zaman zarfında teşkilât üç aya müsabaka isabet etmek şartıla bir teşvik ve birde şampiyana yapmıştır . Hiç şüphesiz üç ay fasıla ile yapılan bu müsabakalarda mem- leketi tatmin edecek — netayiç istihsali kabil olamamıştır. Müsa- | baka ve rekabet sahasından uzak kalan atletler bu suretle ümit edildiği kadar muvaffak olmadı- larsa burada en büyük mesuliyet, onlaki, “cap ettiği halde koştur- mayan, atlatmayan alâkadar teş- kilâtındır. Atletlerimiz için şayanı hurmet neticeler bu sene pek kolay te- min edilebilecektir. Bu kaçan fırsatlar atletizm hesabına tasavvur edilmez derecede fecidir. | Türk - Bulgar haftası Roman- yalıların İstanbulu ziyareti ve ni- hayet Balkan olempiyadı her biri başlı başma ayağımıza kadar ge- len ve maalesef hiç yoktan elden giden müsabakalardır. Butün bun- ların yapılmamasındaki çok basit sebepler spor işlerimizin e ka- dar — ilmal edildiğini gösteren acı hakikâtlardır. — Ö, Besim Atletik müsabakaları Bu cuma Fenerbahçe Atletleri Kadıköy sahasında Taksim Yeni Yıldız. külübü atletlerile atletik müsabaka yapacaklar.. Atletizm mevsiminin hemen son günlerinde icra edilecek olan bu müsabaka- larda Fenerbahçe atletleri şayanı mevsim istihsal kuvvettedirle memnuniyet — dereceler edebilecek bir ; 929 İstanbul şampiyonası müsa bakalarında mühim — bir varlık görteren Fenerbahçe için bu işten muzafler çıkmak pek kolay ola- caktır. | Sürat koşularında hatırı sayıla- cak kadar kuvetli olan Fenerliler atma ve atlamalarda da koşular- daki kadar mevcudiyet olduğu zaman temiz bir takımla her vakit Fenerbahçeyi şerefle temsil edeceklerdir. — Ö, Besim | Lik maçları başlıyor Bir kaç gün evel intihap edilen İstanbul mıntakası heyeti merke- ziyesi ilk içtmsm 26 teşrini- evelde yapacaktır. Yeni heyet- lerin içinde futbol heyeti Diğer- İerinden evci işe başlıyacak, mev- simin bir parça gecikmiş olması dolayısile lik oyunlarının ilk fır- satta icrası için çalışacaktır. Bu içtimada Cumhuriyet bay- ramı gününde bir kaç maç tertibi kararlaştırılacaktır. n a Futbol maçları yüzünden Av- rupa memleketleri arasında sık sık ihtilâf ve münazaalar çıkıyor. Bir futbol maçı adeta milli bir harp gibi telâkki ediliyor. Bu yüzden galip ve maglüp milletle- rin arası açılıyor. Futbol maçları adeta Avrupa sulbunu tehdit etmeğe başladı- gından bir futbol cemiyet akvamı teşkiline lüzum gösterilmektedi Son zamanlarda futbol yüzün- den Fransa ile İngiltere arasında hadise zuhur etmiştir. bir Bu harptan - beri İngiliz federasyonunun her sene Fransa ve Belçıkaya dermesi adet hükmünü almıştı. Ahiren İngiliz federasyonu Fransa ve Avusturyaya — karşı vermişt Bu karar Fransız matbuatını galyana getirmiştir. Fransız oyuncuları- bir İngiliz timinden her sene ders almağı kendilerinin — hakkı — müktesebi Müttehidei Amerikada müskirat menedildiğindenberi cn büyük baskın 17 Teşirinievel gecesi ya- pılmıştır. O gece bir tabur teşkil €den meni müskirat memurları Atlantik sahilinde 100 mil mesafe dahilinde ayni zamanda olmak üzere bir çok baskın yapmış! Bu baskın neticesinde 35 ka- çakçı müessesesi meydana çı rılmıştır. 32 kaçakçı tevkif olun- muştur. Bu mücsseseler bir şeb ke teşkil ediyor. Bunlar kaçakcılar için birer üssülhareke teşkil ediyor. Bunlar kuvvetli telsiz makinelerile mü- cehhezdi. Bu noktalarda bir çok esliha ve mühimmat depoları ve müsellah üç kaçakçı gemisi bu- Tunmuştur. Mevkuflar arasında Amerikanın müskirat kaçakçılarının kralları addolunan kessler ile Morris var- dır. Elde edilen evraktan bu mü- esseselerin bir milyon dolar ser- mayeli ” gizli bir sendikaya ait olduğu anlaşılmıştır. Sendika, büyük Amerikan şir- ketleri gibi olup heyeti müdiramı vardır. Merkezi " Nev Yorkun en Futbol Avrupanın sulhu - u tehdit etmeğe başlamış Geçen seneki İngiliz - Fransız maçından bir safh: arçı bir (tim) gün- | addediyorlar. Fransız futbol fede- | Kaçakçıların kalesi — rasyonu maçların devami hususun- da ısrar ediyor. Fransız gazeteleri - İngilterede futbol - teşkilâtım idare edenlere şiddetle hücum ediyor. “Soir,, gazetesi İngiliz federas- yonunun - bu hareketinin beynel- milel futbol federasyonuna karşı tertip olunan taarruzun mukad- demesi olduğunu yazıyor. İntransieant — gazetesi — ingiliz federasyonunun hareketinin “sille aşketmeğe, — müsavi — olduğunu yazıyor. Bu hücumlara — karşı İngiliz futbol cemiyetinin kati bir - Mr. Wall İngiliz gazetelerine şu be- | yanatta bulunmuştur : 'ransa ve Belçika yerine | Almanya ve Avsturyaya - karşı oynamağa karar vermiş olmaklı- Zımızın / Beynelmilel - federasyon ile muvaseletimizle bir alâkası yoktur. | Bizim emelimiz - Federasiyonu | teşkil eden bütün memleketlerle münasebatı hasenemizi muhafaza eylemektir.,, caddede işlek yeri olan kırk mükellef bir binadır. Sendikanın başka ticaret mü- esseselerine — benzemiyen - ciheti hissel temettuun seneden seneye tevzi etmeyip her hafta tevzi etmekte olmasıdır. Kaçakçı sen- dikasinın merkezi de basılmıştır . Elde edilen malümata nazaran sendikanın vapurları her hafta hariçteki üç muhtelif - binadan üçer bin sandık müskirat getir- mektedir. Kaçakçıların getirdik- leri her işe yüzde elli kârla satı- diğinden sendika her hafta büyük lemettü temin ediyormuş. Üssül- harake kaleye benziyen bir büyük ve metrük binadır. Bina mitralyoz mazgallarile mü- cehhezdir. İçinde yarım milyon dolar kıiymetinde müskirat, bir | çok mitralyoz, ve gaz bombası atan makine, silâh deposu, teles- kop bulunmuştur. Burasının kaçakcıların deposu olduğu —anlaşılmıştır. — Memurlar binanin çatısında gizli bir telsiz istasyonu bulmuşlar - ve baskını telsizle diğer kaçakcı istasyonla- rına haber vermekte olan telsiz operatorunu yâkalamışlardır. y Ad KANLI MACERA BiRİNCİ KIsSIM: MEÇHUL ADAM 7 — Aşk uğruna ( devamı ) tehlikeyi haber verdi. sonra yataktan kalkabilirdi. Doktor gittikten sonra, Löken: — iz ya, dedi. Bir hafta | sonra sokağa çıkabileceksiniz. — Evet. Fakat ne yapacağım? | kti: Omuzlarını — Tekrar intihara — teşebbüs | muhakkak. Bir kere sizin bana olan itimadınız beni kuvvetlendirdi. Sonra intiharın hata olduğunu anladım. Kendi- | kendimi itham etmiş olacaktım... Bu ithamdan kurtulmalıyım. Ma- süm olduğumu / Jöneviyeve ispat etmeliyim. « Uzun bir müddet düşündü; ve nihayet : — Ona artık mektup yazamam, ledi.., Amma ne olursa olsun, onu gidip görmeliyim. Amma ya onu ikna edemezsem? | Ya beni reddederse?.. Bütün bu | fena ihtimalleri nazarı dikkate | ahıyorum. Fakat ne olursa olsun, bu müşkillerle mücadele edece- Zim, Jöneviyevin kalbini kazana- cağım. Bunun çaresini bulacağım. Hayatım pahasına da olsa ona gideceğim... Uzun bir. müddet sonra sevinçle haykırdı: — Buldum... Ne yapmam lâzım geldiğini keşfettim. Bunu şimdi- ye kadar nasıl oldu da düşüne- medim.. Bakınız ne yapacağım. Bülnevil'e gideceğim. Jöneviyevle görüşeceğim. Eğer masum — oldu- ğuma inanır ve aşkımı reddet- mezse, mütevekkil bir hayat sü- rüp, aşkımla mesut olacağım. Eğer inanmaz da - reddederse, ozaman gidip —teslim olacağım. Muhakemem neticesi beraet eder- sem ne mutlü. Jöneviyere kavir şurum, Eğer mahküm olursam , mesele kalmaz. Löken dedi ki: — Bu tasavvurdan vazgeçiniz. — İmkânı yok, kararım kat'idir. hlikeli Bir karar. düşündü, Üç aydanberi, ilk ümide kapılıyorum. kk bir ümük. — Ne olursa olsun, ümittir. — Evet amma, böyle bir... nasıl söyleyeyim, büyük bir tehlikeye atılmadan evel... — Yani ölüm tehlikesi demek orsunuz, açık söyleyin. — Evet, ölüme gidiyorsunz Bundan başka çare yok mu? — Bence yok. — Hakiki mücrimi arasak. — Bulamayız. | | kim bili — Her halde bi yolu olacak, vardır. — Ben bunu çok Bulmadım. Hııııı;'o yu=nn= dümse çıkmaza düştüm. Jak, uzun bir düşünceye daldı, nihayet sordu: Andre Marua'nın ” ölme kime yarayabilir? — Hiç kimseye. Hassas, kibar bir gençti. Hiç bir düşmanı yok- tu, herkesle dosttu. Tabancamızın — odanızdan çalınması, bize bir ip ucu vermez mi? — Olamaz. — Tabancanızın durduğu yeri jardu? — Evime gelenlerin hepsi. a Mucliıgldmlu" ğ — Andre Marva, Etiyen Marua daha bir çok avcı.. — Hiç kimseden şüphelendi- niz mi? — Hayır. Hepsi namuslu iusan- Tardır. — Uşaklar vasıtasiyle çaldın- mış olmasın?, bulmanın — İmkânı yok. Evimde ihtiyar bir dadım vardır. Beni evlâdı gibi sever, bana “oğlum, der, ben de onu “anne,, deye çağı Madam Mariza'nın bana etmiş rırım. ihanet olmasına —imkân — Pek âlâ. Son gece ava çıkan kaç kişi idi? — Yirmi kişi kadar vardı. — Şu halde katil bu yirmi ki- şiden biri idi demektir. Bu yirmi kişi üzerinde “tetkikat yapmak Tazım, — Hayır. —N taşırz — Katilin hariçten biri olma- dığı hiç malüm değil Kısa bir sessizlik oldu, Trekye bütün bu düşündükle- rinizi ben de düşündüm. çıkar yol yoktur. Ancak Jöneviyevi bulmak olmak meselesi kalıyor. Bunu yapacağım. — Bunu yapmayacaksınız. — Yemin ederim ki — Etmeyini — Yemin ederim ki, Bülenvile ideceğim . a Şu halde * mindemki” sizi alakoyamıyorum , bir ricam var. Ben de sizinle beraber geleyim. Trekye cevap - vermedi. Jak — Siz meçhule doğru gidiyar- sunuz. Yanmızda bir dostun bu- lunması fena olmaz. (Bitmer ingiltere kralının çifliğinde Tngilterede üzü, iri ve siyah bir yetişmez; etişen üzümler yamız kralin çifliklerinden nevi üzüm yetiştirilir . Kraliçe her üzümleri toplattırarak hastahanelere hediye eder. Resmimiz bahçıvanı üzümleri toplarken gösteriyor.