4 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

4 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 9 sırkat daha 24 saat zarfında 9 sırkat oldu 1 — Selâmet hanmda avukat Asım beyin yazıhanesi hanın kah- vecisi Eliza ve asansörcü Avadis tarafından açılmış, avukatın 43 hiralık pardüsüsü çalınmıştır. 2 — Sabıkalılardan pandoflacı Muzaffer kadın Beyoğlu cadde- sinde Kadriye hanımın çantasın- dan 60 irasını çalmıştır. 3 — Valdeçeşmesinde - Ülfet banımın evine hırsız girmiş, bir hasar yapmamıştır. 4 — Beşiktaşta kömürcü Tak- sin efendinin kantar topuzu çalın- mış ise de bulunamamıştır. 5 — Sabıkalı Hüseyin Kartallı İbrahim efendinin köprüde para- sını çalalarken yakalanmıştır. 6 — Galatalı Abdurrahman Hacı Lezizin Yüksek kaldırımda parasını çalarken derdesi edi- miştir. 7 — Sıtlı ve Hüseyin isminde 2 arkadaş - Fındıklı Hudaverdi çalmışlardır. 8— Mehmet isminde bir açık göz Marpuççularda bir dükkân- dan alış veriş eden Gülsüm ha- mıma âit 4 yatak çarşafıle 1 ha- mam takımı aşırmıştır. 9 — Sirk&cide bir otel garso- nu, Hasan efendi namında birir altın saatini çalmıştır. * Ev sahibile kiracılar arasında Pangaltıda ayni evde oturan Adil, Mehmet efendiler ev sahip- leri Bahaeddin efendile kavga etmişler ellerine geçirdikleri so- palarla birbirlerini yaralamışlardır. Eski bir kin yüz! yüzünden Sabıkalılardan — sersem Koço Beyoğlunda eski dostu Mariyi sustalı çakı ile yaralamıştır. iskelesinde motöründen — elbise - Bir kayıkçı öldü Sütlüce kayıkçılarından S0 ya- şında Salim kayığına binerken fücceten vefat, etmiştir. Dün 55 ceza davası rüyet edildi Dün Ağırceza mahkemesinde 1 sirkat, 1 sahtekârlık, 1 katil, 1 ihrak birde madam Eleninin maznun bulunduğu türklüğü tah- kir davası rüyet edilmiştir. Birinci ceza mahkemesinde 21, ikinci “cezada 18, üçüncü ceza mahkemesinde 11 dava rüyet edilmiştir. Yine dün altıncı hukuk- mah- “kemesinde 40 dava ile meşgul olunmuştur. Kadın yüzünden Hasköyde bekçi Mustafa ile Muharrem bir kadın meselesinden münazaa etmişler Mustafa, Mu- harremi bıçakla yaralamıştır . inanılır şey değil Kasımpaşada oturan — Leman hanım, zayi ettiği 250 kuruş için kocasından söz işitmekten kor- karak permanganat içmiş, ölme- miştir. Kaçırılan kız Mustafa isminde bir şahıs Ge- dikpaşada — seyyar satıcı ” Ethem ağanın 15 yaşındaki kızı Zeynebi kaçırmış, kız aynı gece Yenikapı- da Ayşe hanımın evinde - bulun- muştur. Kuş kızartırlarken Kireç burnunda bir kışlaya ait odada 2 çocuk kuş kızartırlarken yangın çıkmış, bina kısmen muh- terik olduğu halde — söndürül- müştür. | Ilemır yollarımız Bir sene de kaç kilometroluk de- mir yolu yapıldı Ankara 3 |Hususi) — Devlet demir yolları inşaat reisi İzzet B. geldi. Geçen sene teşi lin birinden bu sene teşrinievvele kadar yapılan hatlar şunlardır: 33 kilometro Zileden Sivasa kadar, 90 kilometro Kayseriden Sıvasa kadar, 60 kilometro Kil- yestan, İrmağa kadar, 143 kilae- metro. Feyzipaşadan Diyarıbekire kadar, 119 kilometro Balıkesirden Kütahyaya kadardır. Bu miktarın yekünu 425 kilometrodur. Gelecek sene yapılacak hatlar da şunlar- dir; S0 kilometro Zileden Sivasa, 132 kilemetro Kayseriden Sivasa, 130 kilometro Kilyostan İrmağa, 80 kilometro Bahkesirden Kütah- yaya 100 kilometro Kayseriden Ulukışlaya, 30 kilometro Feyzi- paşadan Diyarıbekire - kadardır. yapılacak —yolların umumi 522 kilometrodur. Gelecek sene haziranın birin den itibaren Kayseriden Sıvasa, Bahıkesirden — Kütahyaya — trenle gidilebilecektir Kazanç vergisinin tadil komisyonu toplanıyor. Ankara 2 (Hususi) — Kazanç vergisi kanuneaun tadili için top- lanacak komisyon bir iki güne kadar faaliyete geçecektir yona dahil olan müfettişle peyder- pey gelmektedirler. Şurayı devlet faaliyete başlıyor Ankara 3 (Telefon) — Şurayi devlet bir hafta sonra faaliyete geçecek ve vekâletlerden gönde- rilen kanun lâyihalarını - tetkik edecektir. Komis- Fransız buhranı M. Tardiyö kabineyi yapacağından ümitvardır Paris 2 (ALA.) — M. Tardiyö radikal sösyalist grupunun teşki- line çalışılan yeni hükümete işti- rakten imtina kararına rağ mesaisine devam edeceğini ve yeni kabine âzasına dair resmi listeyi yarın hazırlayacağını ümit eylediğini söylemiştir. M. Tardiyö saat yirmi birde mükâlemelerine devam etmekte idi. Bu mükâlemelerden sonra yeni kabineyi teşkil eden nazırlar bir içtima aktedecektir. Bu iç- timam hitamında M. Tardiyö'nün mesai arkadaşlarını reisicumbura takdim — edeceği — zannolunuyor: nezaretlerin sureti tevcihi hakkın- da henuz malümat alınmamıştır. Kabinenin kimlerdn - teşekkül ettiği gece yarısından evel öğre- nilmiyecektir. M. Tardiyö saat yirmi bir buçuktan sonra muhte- NF gruplara mensup bir. çok meb'usları kabul etmiştir. Eve kundak koymuş Hamal İsmail metresi Eleninin evine gazlı paçavra koyarak yan- gin ika etmek istemiş, söndürül- müştür. 2 kaza daha 1320 numaralı otomebil, Hilmi efendi namında birini Şişhane caddesinde yaralamıştır. 353 nu- maralı tramvay 70 yaşında bir kadına çarparak yaralamıştır. Telefon haberleri Maliye müsteşarı w umumiye komiseri oluyor müsteşarı Ali Riza beyin Düyunu umumiye komiserliğine tayini ta- karrür etmiştir. Maliye müsteşar- lığma muhasebei umumiye müdürü Faik beyin tayini muhtemeldir, Ecnebi mektepler 'Türk muallimlerini vekâlet| tayin edecek Ankara 3 ( Telefon ) — Maarif vekâletince ccnebi mektplerile meşgül olmak / için bir İmısusi mektepler müdüriyeti umumiyesi teşkili muhtemeldir. Ecnebi mekteplere tayin edile- cek muallimlerin vel leri takarrur eti Divanı âli bugün karar verecek Ankara, 3 (Telefon) — Divanı âli bugün toplanarak Mahmut Muhtar paşa hakkındaki kararını tefhim edecektir. Divanın mesu- liyet kararı vereceği tahmin olu- nuyor. Cenevre konsolusanemizde Cumhuriyet bayramı Cenevre 31 (Hususi) — Mem- leketten uzak bulunduğu zaman- larda - vatandaşlarla birlikte bir kaç saat geçirmenin — zevkine doyulmayor. İşten duyulan - bu tahasslirü cumhuriyet bayramının rih, en zengini Cenevredir derler. Ben de buna ilâve edeyim. İsviçrenin en güzel binası Cenevre konsolosluğumu- zun bulunduğu Maison royal'dir. Cenevre - şehrinin misafiri olan devlet reisleri burada misafir olmaktadırlar. Cumhuriyet bayramı münasebe- tile saat iki buçuktan — itibaren konsoloshaneye türkler ve sair davetliler gelmeğe - başlamıştır Davetliler arasında bilhassa Hintli müslümanlar nazarı dikkatı celbe- diyordu. İki üç saatliık bir has- | bhalden sonra büfeye gidildi ve bu güzel toplanış bu suretle bitti. Menisada millet mektepleri —| Manisa, 2 (Hususi) — Dün millet mektepleri büyük merasimle açıldı. Şehir bir gelin odası gil donatılmıştı. Ahmet Mitat efendi mektehinde parlak bir müsamere verildi. Talebeler ile muallimler birbirine takdim edildi. Rüsya ile ticaret müzakeresi bitti Ankara 3 (Hususi) — İktisat vekâleti ile Sovyet ticaret mü- messilliği arasında ticaret Kedesinin üçüncü tatbik senesine ait kontenijanların tespi da cereyan etmekte olan müzake- rat hitam bulmuştur. Pek yakında vaki anlaşma imzaya raptedile- cektir. Kafayı tütsüledikten sonra 6 kurşun atmış | Sabıkalı Çolak Hayrı dün Çen- berlitaşta Kâmilin lokantasına gel- miş ve kapıdan girer girmez: — Rakıl. Diye bagırmıştır. Hayri lokan- tacıdan: — Rakı yok! Cevabını alınca dişarıdan rakı getirtip içmiş. kafayı adam akı Tüssüledikten sonra Kâmile katil kastı ile 6 el silâh atıp kaçmıştır. |malların aynı — Ölçek farkları Ankara zahire name hazırlıyor Ankara 3 ( Hususi) — Şehri- z Yliela Balsı burande faaliyetle mübayaa devam ediyor. Her vakit olduğu gibi bu sene de köylüler ile alıcılar arasında ölçek meselesinden dolayı bazı ihtilâflar hadis olmuştur. Memle- ketimizin hemen her tarafında ve yekdiğerinden farklı - ölçekler kullanılıyor . Hatta bu ölçeklerin ufak tefek farkları kasaba ve köyler arasın- da bile tehalüf ediyor. Borsa ko- miserligi bu ihtilâfları nazarı dik- kata alarak bunları halledecek bir talimatname hazırlamak- için katiyetle çalışıyor. Talimatnamede ölçek ihtilâfın- dan başka ayrıca numuneye gayri muvafık çıkan mallar hakkındaki ihtilâfları hal çareleri tespit et- mektedir. Haber aldığımıza göre ölçek farkı hususunda / alıcıların yerle- rinde yapılan - tartılarla - tartılan olarak konulması ve borsaya — müracaat — haline borsa — mühamminleri — tarafından malın tekrar tartılmasının temini ve nümuneye gayri muvafık olan mallara da mal döküldükten sonra likla mahal Kuvallar Hâlâ — pek iptlidat bir usul olan — ölçek —usulü — dolayısile hadis —olan bu ihtilâfların esashı — çarei halli — medeni dünyanın kabul ettiği kile vahidi isini kabul eylemekle kabil- dir ki bu da iktisat vekâleti ta- rafından yapılacak ölçüler kanu- 'nu ile temin edilmiş olacaktır. İş kanunu Çocuk, kadın ve,erkek ameleyi himaye edecek Ankara,2 — İktisat “vekâle- tince hazırlanmakta olan İş ka- 'nunu ile çocukların tahsili iptidai- sini temin edebilmek maksadile on iki yaşına kadar olanların ça- lışmaları menedilecek, kadın ve çocukların yapacakları işlerde is- tihdamları temin edilerek mesat müddeti tayin, tatil saat ve gün- leri tespit edilecektir. Amelenin gece ve gündüz me- saisi tespit olunacaktır. Fabrika , ve imalâtanelerde çalışanların ka- zalara karşı vikayesi, dispanser, ve mümasil tesisat vücude geti rilmesi ayni kanunla temin edi decektir. Şayet halkça Kurşunlar isabet etmemiştir. börsası bir talimat- Lik maçları | Cuma günü başlıyor. Bu cuma Fener Vet î tasarayla karşılaşacak İstanbul mıntaka heyeti dün | davet ettiğ klup murahhaslarile birlikte bir içtima akdetmiş ve lik maçlarının önümüzdeki Cuma | günu başlamasına karar vermiştir. Çekilen kur'a mucibince bu c ma günü — Vefa - Fenerbahçe, | Beykoz- Galatasaray maçları ya- | pilacaktır. Fütbol heyeti şayanı dikkat bazı mukarrerat ittihaz etmi Bu karara nazaran, mıntaka şar piyonasından maada ayrıca İstanbul Şildi turnuvası yapacak- tır. Bu turnuvaya her takım işti- rak edebilecektir. Mıntaka heyeti bazı zaif takım- darın diğer kulüplerle birleşerek | takviyesini de kararlaştırmıştır. Bu meyanda Üsküdar - Beyler- beyi, Altınordu-Hilâl, Kasımpaşa- Eyip takımları da birleşecekler- Birinci küme maçları Taksim sahasında yapılacak ikinci küme | de Kadıköyünde Fenerbahçe sta- dında oynayacaktır. ’ Her küme altı klüpten müte- | şekkildir. Birinci kümede Galata- saray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Vefa | Beykoz Altıncı / klübün | İstanbul spor ve ya Süleymaniye- | den hangisinden olacağı malüm |ihtilâfın heyet tarafından tetkil müteakip anlaşılacaktır. Hâkim olan kanaata göre bu vardır. tahmin edilebil | —Her maçta, her zaman hisse- | dilen hakem yoksuzluğuna mâni olmak için, fatbol heyeti güzel bir formül kabul etmiştir. Bu formüle nazaran her klüp lik maçlarına iştirak ettirdği ta- | kım adedince, kendi klübünden hakemlik yapacak zatı ayıracak ve bunları heyetin emrine vere- cekt Kadıköy iskelesinde uvmuler memuru Kadıköy ve civarında otomobil ve sair nakil vasıtalarının büyük | bir izamsızlık içinde cereyan ettiği yapılan şikâyetlerden anla- şiliyor. Bilhassa vapurlardan çıkanlar otomobil bulamıyarlar, ve şeför- lerin çıkardıkları müşkilâtle kar- şılaşıyorlar. Bu şikâyetlere günden güne ço- ğgaldığı için seyrüsefer merkezi bu günden itibaren iskele başına bir memurünu ikame etmiştir. Bu memur, gece saat 1 vapuruna kadar iskele başında bulunacaktır. | Seyrüsefer merkezi bu tedbir ile | seyrüsefer — müamelâtını - tanzim edeceğine kanidir. Otomobil sahipleri! Şoförler! taksilerin, yalnız zengin değil, ortahallilerce de bi- nilebilir bir nakliye vasıtası haline gelmesini, böylelikle kârınızın ço- ğalmasını isteyorsanız, liranın üs- tünü müşkülât çıkarmaksızın ku- ruşu kuruşuna müşteriye iade ( etmelisiniz. Emin olun ki, birçokları, bu bozukluğu | alamamak korkusu ile taksiye Az tamahınız size çok ziyan veriyor. binmiyor.