12 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Asri ahırlara ihtiyaç var Ahırlar ıslah edilmedikçe veremin önüne geçilemez Emanetçe hazırlanan yeni talimatnamede ne gibi
 Devlet bankası teşkili Ecnebi sermayesinin ıştırakı tekzıp edılıyor Ö e0 Ca Devlet bankasına tahsis edilecek olan ziraat...
 VERGİLER AZALTILIYOR Hususi istihlâk vergisinden sonra Kazanç vergisinin de hafifletilmesi düşünülüyor Ankara 10 (Hususi) —
 Bir derecelı ıntıhabat Millet meclisi son ıçtıma devresinden evvel, intihabat kanununu değiştirecek, ve yeni intihabat bir

Türkiyede, isimleri İngi- Fransız, Alman, İtal- yan mektebi olan mek- tepler var, fakat... DA Te NU İ T AAA S AKŞAM Rum, Ermeni, Yahudi mektebi olur mu? Onlar kendilerini Türk saymı- yorlar mı? Sene 12 — No : 3981 SALI — 12 Teşrinisani 1929 Fiatı $ kuruş Kazanç vergisi tahfıf edılecek Asri ahırlara ıhtıyac var Ahırlar ıslah edilmedikçe veremin önüne geçilemez Emanetçe hazırlanan yeni talimatna- mede ne gibi ahkâm mevcuttur? Süt meselesini esa: letmek üzere şehren ve bunun; tatbiki için 9 ay bir müddet verdi. Bu müddetin 6 ayında her ahır sahibi bir beyan- name verecek ve ruhsatname is- tiyecektir. Belediye baytarları ahırın fenni şeraite tabi tutulması için 3 ay mühlet daha verilecek bu müd- detten sonra fenni şartlara muva- fık olmayan ahırlar kapatılacaktır. in bu kararı üzerine derhal telâşa baş- ladılar. Bunlar emanetin bu kararı tatbik edildiği takdirde süt salâtına nihayet vermek mecbur yetinde kalınacağını, kendilerine tahmil edilen masrafa dayanama- yacaklarını daha şimdiden, geçen sene günde 40 bin kilo süt istih- ine ancak 25 bin kilo süt ini ve şehrimizde nüfus başına 17 dirhem süt isabet ettiğini iddin adiyorlar. Bir muharririmiz emanetin itti- haz ettiği bu tedbir ile sütçülerin iddialarının — hakikata ne de rece mutabık olduğunu - tetkik etmiştir. netin bu tedbirleri ittihaz etmesindeki kanaat şu> süretle hulâsa edilebilinir: Sabık şehre- mini B. inek ahırlarını esaslı ve cezri bir şekilde halletmek, asri | yoğurl imal ahırlar tesis etmek istemiş, süt ahsillerine tebligat yapmıştı. d T var küvvet- Ankaraya sri ve fenni şeraiti haiz ahır inşa edeceklerine dair 8 bin lira teminat akçesi tevdi etmişlerdir. Aradan 5,6 ay geçtikten sonra sütçüler bu pa- rayı bankadan istirdat etmişler, Topanede eski mezbahada bir anösi yapmışlardır. Bir kaç ay sonra da bu imalâtane eski fena bir adete okadar sıkı alâkadar olmaktadır- lar ki hayreti caliptir. Meselâ bir | ahırda pencere açmak lâzım geli- yor, pencere — açtırıyorlar, — bir müddet sonra bu ahır. teftiş ediliyor, açılan pencere - çuval le tıkanmıştır. Çünki Tena bir itisada göre bir ahır ziya>ve hava alırsa hayvanın sütü kesilir. miş ! Fakat, abırlar bu halde dür: | dukça tüberkülin aşısıa rağmen ikadar müteverrim inek | hakkaktır. Süt istih- | azalmasındaki — sebep, ahırlar hakkında — ittihaz edilen tedbirler değil ancak - ineklere fena gıda verilmesinden ileri ge- (Devamı 2 inci sahifede) BERDRİREID | Bugün 12 sahife VERGİLER AZALTILIYOR Hususi istihlâk vergisinden sonra Kazanç vergisinin de Ankara 10 (Hususi) — İsmet paşa hazretleri son nutuklarında tadilât yapılması düşünül- düğünü tebşir etmişle: Evelce de gibi, maliye vekâleti bu: Tâk vergisini azaltmak bir kanun lâyihası — hazırlıyor. başka, aldığımız mevsuk ümata göre, Maliye vekâleti diğer — vergileri de — azaltmak çarelerini aramaktadır. İlk olarak, hususi istihlâk ver- gisinden sonra kazanç vergisinin de tahfifi düşünülmektedir. Bu istih- in yeni sene gümrük varidatı intizar edi- len neticeyi verecek olursa - ki buda muhakkak addolunuyor - kazanç vergileri tahfif edilecektir. tle başvekil - paşanın millet -meclisindeki — beyanatları yakında tahakkuk etmiş olacaktır. Ahret var mı, yok mu? Ruh, bedensiz yaşar mı? İspirtizmanın ma- hiyeti nedir ? İdris Efendinin eserini inci sahifede bugünden itibaren okuyunuz ! bazılarında mükellefler | haber / verdiğimiz | |hazır bulunacak ve akşam şere- Millet meclisi son ıçlıma devresin- den evvel, intihabat kanununu değiştirecek, ve yeni intihabat bir dereceli olacaktır /Ankara 10 (Hususi) — Aldığım mevsuk malü- |) mata göre Millet Meclisi gelecek sene son içtima devresini bitirmeden evvel mühim bir kanun lâvihası kabul edecektir. Bu yeni kanun mebus intihabatı usulünü değiştirecekti Eskicen beri cari olan iki dereceli, yani mün- tehibi sani usulü yerine bir dereceli, doğrudan doğruya intihap usulü ikame edilecektir. Sim- diki Millet Meclisi intihap kanununda bu t—ıdı yaparak gelecek sene nihayetinde teşrii sine nihayet verecek ve yeni intihabat bıı kaııu— na göre yapılacaktır. Bir dereceli intihabatın muhtelif - şekilleri ) olduğu için Avrupa memleketlerinde tatbik edi- len usüller tetkik edilecektir. Devlet bankası teşkili Ecnebi sermayesinin ıştırakı tekzıp ediliyor Devlet bankasına tahsis edilecek olan ziraat bankası binası Dün şehrimize gelen Kont Volpi bugün İtalya kralının doğduğu gün olmak dolayısile konsolosa- nede yapılacak resmi kabulde fine bir ziyafet verilecektir. Kont yarın Atina tarikile İtalyaya avdet edecektir. ü Kont Volpi Türkiye ile İtalya — Amerika'da öyle fabrikalar varmış ki Amca bey... | konserve et çıkarmış !.. | Bir kapısından canli mahlük girermiş, öteki - kapısından —âlâ | —Bu dabir şeymi a birader?, Bizde öyle tramvaylar var ki.. Bir taraftan sürü sürü in- | sanlar girer.. . Diger taraftan âlâ pastırma çıkar . —x --- >—yczeıtğı ı