12 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

12 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Tarihi roman tetrikamız:29 Elvira, Padişahın yatak odasında uyurken, Sultan Mehmet, elçilerin derhal Bizansa av- detini irade etti. (Agripas) karısını görmeden dönmüştü... konuıııyurfıu: «Kliol Agripas ne talisiz bir ni kendi elile, hasmının kolları arasına terketti » kale İçinde iki ki: adammış ... sevgi Padişahın yatak odasında... Ufukta pembe bulutlar. belir- meğe başlamıştı. Güneş doğmadan biraz evel Elviranın gözleri uykusuzluktan küçülmüştü. Padişah : — Yavrum, dedi, seni bu gece oykusuz. biraktım amma... Böyle anehtap ta her zaman ele geçmez. Haydi şuraya biraz uzan bakayım! Elvira, acem halılarile döşenmiş olan mühteşem bir sedirin üzerin- de oturiyordu. — Ya uyur kalırsam... Bugün heyet muhakkak avdet edecek, degil mi Sultanım? — Evet... Fakat sen, onlar gi- dinceye kadar uyanırsın... Elvira yalvardı: — Çok rica ederim Sultanım, (Agripas) gitmeden, beş dakika olsun, kendisini görmeme müsade buyurunuz ! — Hiç merak Sen uyanmadan onları bir yere gön- | dermem. | etme... Elvira — sedirin — üzerine — iyice | uzandı — Sizin de uykunuz — olsa gerek... —Ben de yanındaki odada yata- cağım ! Padişah yanındaki odaya geçti ve kapıyı kapadı. | Bizans dilberi, kendisinin sıkı | bir terassut altında bulunduğunu | bildiği için, yattığı yerden kıpı- danmağa bile lüzum görmeden | gözlerini kapadı... Uyudu. Sultan Mehmet ış başındaydı. Sabah olmuştu. Sarayın nöbetci etrafta dolaşıyorları Herkes ayaktaydı (Bizans) elçileri o sabah saat birde Edireyi terkedeceklerdi. Bütün saray ve hükümet erkânı, Sadrazamla - birlikte dış kaleye inmişlerdi Yunus bey Padişahın huzuruna girdiği zaman, elçiler odalarında vi bahçede ve hazırlanmışlar, hareket için Padi- şahın fermanını bekliyorlardı. Sultan Mehmet: — Tam zamanında — geldin, Yunus! - dedi- ne var, ne yok bakalım ? Yunus bey, Padişahtan bir gün evel aldığı talimata göre, hareket etmişti. Hepsi hazır; hareket etmek | in iradenize intizardadırlar. | Dedi. — Öyleyse git, söyle. “Kendi- lerini bekliyorum. Bu geceki eğ- lenceden memnun kaldılar mı? — Şüphesiz Padişahım! — Bana bak.. Şimdi gittiğin zaman (Agripasja zevcesinin uyu- | BİZANSIN SON GÜNLERİ “Darüttalimi Musiki,,nin Her pazar aşamı: ORTA OYUNU Her salı akşamı: KARA GÖZ Hacı Osman efendi idaresinde Yazan: iskender Fahreddin Elvira uyandığı zaman, pence- reden elçilerin gittigini görmüştü... duğunu ve sana geceden selâm bırakmış olduğunu da - söylemeği unutma, anladın mı? Bizans elçileri Sultan Mehmede veda ederek saraydan ayrıldılar. Elçiler, yeni bir ülke fethet- mişler gibi, büyük bir sevinç ve | neşe içinde Edirne kalesine doğru gidiyorlardı. Kalede teşyi merasimi yapıla- | caktı. Elçiler, kendileri için böyle merasimle teşyi edileceklerini an- ladıkları zaman, Padişahın zanslılar hakkındaki dostluğundan tamamile emin olmuşları Sultan / Mehmet, el türlü istirahatlerinin temi 'nus beye emretmişti. Yunus bey, Padişahın bu ira- desiği ( Agripas) a teblig etti ve kendilerini Bizans hududuna kadar teşyie memur olduğunu da söyledi. (Agripas) sevgilisini göremeden döndüğüne mütcessirdi .. Fakat, kendi kendine: — Elvira vazifesini bilir.. Edir- | nede kaldığı müddetçe, Padişahın bütün fikirlerini ve Bizans hakkın- daki mahrem tasavvur ve emelle- rini öğrenmeğe çalışacaktır... di- yordu. İmperatorun huzuruna açık alın- la ve muzaffer olarak döndükle- rini zannederek, - sevinçlerinden 'ne yapacaklarını bilmiyorlardı. Elçiler arasında en ziyade se- vinenlerden biri de ( Anivas) idi. Kaleye geldikleri zaman sevgili- sinin kulağına egil her Yu- leri — Klio! - dedi- Agripas ne talisiz bir adammış ... karısını kendi. elile, hasmının - kucağına biraktı. (Mabadi var) VEZNECİLERDEKİ SALONUNDA İstanbul dördüncü icra memur- luğundan: Cerrahpaşada Hubyar mahalle- sinde sebzeci sokağında 2 numa- ralı hanenin 192 hisse itibarile 36 hissesi ve Rumelihisarında Ahmet ağa, ve Bostan ” sokakla- rında dört yol ağzında 12 numa- ralı hanenin 184 hisse itibarile 18 hissesi Emine Hacer hanımın borcundan dolayı 30 gün müd- detle ihaleievveliye müzayedesine vazolunarak 2 numaralı - mahal hissesi 100 lira ve 12 numaralı mahal hissesi 100 lira bedelle talibi uhdesinde olup kat'i ihale- leri icra kılmmak üzere ve yüzde beş zamle on beş gün müddetle müzayedeye konmuştur. 2 numa- ral haneye kapıdan . girildikte zemini mermer bir mahal ile bir | oda ve oradan bir kapı ile mer- mer taşlığa çıkılır. Taşlık üzerinde zemini mermer ve kuyuyu muh- tevi bir mutfak ve kömürlük ve ilar vardır. Bahçesinde meyva ağaçları vardır. i ve ikin katlarda yüklü bir sofa ile yüklü ve dolaplı üç oda, bir helâ var- dır. Evde elektrikte vardır. Evin arazisi 121,5 metre murabbar olup bunun 81,5 metre murabbar hane- dir. Tamamı 1000 liradır. Rumeli hisarındaki — haneye — girildikte zemini malta döşeli yüklü iki | oda, bir kiler, bir akdeshane ve kömürlük vardır. İkinci kata çıkıl- üç oda bir helâ ve bir sandık odası vardır. Ayrıca bahçede taş döşeli alaturka bir mutfak vardır. Mesahası 472,5 merte murabbar olup 92 metre murabbar bina ve 20 metre murabbar mutfaktır. | Duvarla muhat bahçesinde kuyu ile meyve ağaçları vardır. Kıymeti muhammenesi 2300 liradır. Tali; olanların kıymetin hisseye musip yüzde onu nisbetinde pey akçe- 71121929 tarihinde saat on dörtten '©n altıya kadar bizzat veya bil- vekâle İstanbul dördüncü icra dairesine müracaatları ilân olunur. | T A Bağa, boynuz, R — Galalit, Beyoğlu A posta kutusu 189 Jakmin —K Fremont L Son Paris A modası R İst.d üncü icra dairesinden: Müteveffa Reşit Balit Ef. vere- sesi Sait ve Edvart Balit ve ma- | dam Terezanın Beyoğlunda Zün- bül sokağında 17 numaralı hane- de mukim iken elyevm ikametgâhı) meçhul bulunan Haranaci Ef. zade Salomon bey zimmetinde matlup- ları bulunan iki bin iki yüz lira- nın 21 Şubat 1923 tarihinden itibaren faiz ve masraflarile tah- için dairemize 929/4107 numa- ralı dosya ile müracaat edilmiş idi. Mumaileyh birinci ihbarnamede tayin olunan günde deynini öde- memiş ve icranın tehirini mucip kanuni espapta dermeyan eyle- memiş olduğundan mahcuz Bakır- Köyünde Rauf Bey Çifliğinde Yedikule ve Silivrikapu harici altr kıt'a tarlanın işbu. ihbarna- menin tebliği tarihinden itibaren 3 gün hitamında fruhtu mukarrer olmağla medyun Salomon Beyin deynini ödemesi veya icra kanu- 'nu mucibince emvalinı göstermesi veyahut bu babta kabule şayan bir.diyeceği varsa beyan eylemesi ikinci ihbarname mekamına kaim olmak üzere ilân olunur. DOKTOR Taşçıya n Kadın, karakışta sihir kuvvet bahçeyi ziy Mayh soğuk bir ayalet alan - Friyoul" Üdine şehrinde, / Madam - Dianore isimli evli ve kocası Gilbert'e sadık bir asalde namında zengin bir de Kikantı seviyor. Yüz. bulmamakla' 1 ber, kadına balta cüyor. ” Yapmadığını surakmıyor. Nihayet, — Madam - Dianore nusallat aşığını ebediyen dehlemek için diyor ki: <Ya, baz IŞ ortasında kli meyveli bir bahçe aktiım a istarlarımadan vazgeçin SİZİ kocama ve - birader lorima haher veririm " Şayet - istadiğimi vücuda getirimeniz sizin olacağtına dair yemin ederim!> Âşık Ansalde, sağa baş: yuruyor; sola başvürüyor; bir sihirbaza 10000 dükü alını vadeyliyorek istenilen taliçeyi, sikir keramet küvveti e yap: | farıyor. Bevgilisine anide - bahar onbahar çiçekleri, yaz ve güz mey i takdim ediyor. Kadın, ahçeyi de | ziyaret edince, hem hayreto- hem teos- üt kapılıyor. Va,bundan dolayı pişman, Ağlıyarak, kocasına - herşeyi anlatıyor, Gilbert, ilkönce, — hiddetleniyorsa da, | karısısın fona bir niyetle visal vadetme: Göğini düşübüyor. <Madem — söz Yerdin; yemim Glüin; döneklik — etmemelisini — -.. İki hata işledin, karıcı - ğaml Biri: Sana âşık bir adamın gözlerini dinlemen; öbürü: vantta Madam Dianore, ağlıyordu. Haydi, gözyaşlı nıcığım | Gideceksin ! tutacaksın. Şayet, Ansalde'ye git- miyecek olursan, bu şövalye, öyle azimkâr, öyle cerbezeli şey ki, başına bir iş acabilir. O halde, gb ağlamı bul. Sözünü tt . 'n büyük namus, verilen sözdür. Onu kurtardıktan sonra, - kal olursa, vücudunun namusunu kurtarırsın. İcap ederse, bedenini muvakkaten ona ver. Fakat ru- hunu temiz tut. Kadın, ağlamakla beraber, ko- casının emrini tuttu. Ertesi sabah, güneş doğarken, liT el aa. Üz. vallin giydi; maiyetine iki uşakla bir hizmetçi aldı; şövalye Ansalde'nin evine gitti. Böyle bir ziyareti haber alınca, Ansalde'nin memnuniyet ve hay- retini siz tasavur edin! Sihirbazı yatağından kaldırdı: —Gel gel! Hünerinin ikinci mu- cizesini seyret! - dedi. - Bak, sa- yende nasıl bir hazineye - sahip olacağım! yaz ve güz meyveleri veren ete geldi Maşukasının önüne gitti. Yer- lere kadar iğilip, onu, hürmetle selâmladıktan - sonra, le beraber, salona aldı. Oturunca: — Size karşı — minnettarlığımı ölümüme kadar muhafaza edece- ğiml - dedi - Böyle — sabahliyin fakirhaneyi teşrifinizdeki sebebi öyrenebilir miyim? Kadın, gözlerinden yaşlar akı- tarak: — Beni buraya gönderen kuvet, aşk değildir! - cevabım . verdi. - ü ü tutmak Üzere, ko- camın emri ile ayağınıza geldim. İşte, evinizdeyim. Arzularınızı ye- rine getirmeğe amadeyim. Bana ne isterseniz yapınız. Madam Dianore'nin sözleri, şö- valyeyi, riyaretinden fazla hayrete Gilbert'in ulüvvütenabı, bir an içinde, şövalyenin aşkını hayraniye çevirdi. adamı benim, Madaml - dedi. - Evime geldiniz. Muhterem ve mu- imsiniz. Ne kadar za- isterseniz burada kalınız. İste- ce de çıkıp izzet ve ikbal ile, geldiğiniz gibi namus ve şe- refle buradan gidiniz. Verdiğiniz sözü size memnuniyetle iade edi- yorum. Bundan sonra, biraderiniz ve dostunuzum. Kocanızın da öyle Bu sözleri işittikten sonra, Ma- dam Dianore, son derece sevindi Büyük nezaketinden ve insaniye- tinden dolayı, şövalyeye teşekkür etti; ona ebediyen mimnettar ve dost kalacağını bildir. Kocasıda, bu dostluğa iştirak Bu Üç şahsiyet ölümlerinin kadar, biribirlerinin ancak iliğini istediler. Sihirbaza gelidce, dedi ki — Bu kadar büyük fedakârlık- lar ve feragatler karşısında, benim para gözlülük etmem — ayıptır. 10000 düka altını. alacağımdan vazgeçiyorum. Aldığı senedi, şövalyeye iade etti. (V - Mütercimi: Nü) İşçi aranıyor Devlet Demir yolları ve Limanları Umumi idaresinden: Erzurum - Sarıkamış hattı için bir sustacı, bir demirci, bir inci sınıf boyacı ve iki vagon tesviyecisine ihtiyaç vardır. Bunlara bilimti- han gösterecekleri liyakate göre 30-70 kuruş (beş buçuk misli) yev- miye verileccktir. Talip olanlardan Ankarada bulunanların istidaname- lerine lef edecekleri askerlik vesikası, varakası ve ehliyetnamelerile nihayet bir aya kadar musaddak hüsnühal t işleri müdür- polisçe lüğüne ve İstanbuldakilerin da Haydarpaşada, İşletme müfettişliğine müracaatları.