15 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

15 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ganre 1 Mektepten selâm Güzel güneş doğarken Parlayınca gök kubbe , Ayrılırım annemden Yol alırım mektebe, Görünce bir arkadaş Koşarken böyele beni, Gelir yanıma hemen Uzatır sağ elini! Sevinçle sıkarız el, Deriz: Mektep ne güzel! 7 harfli, memleket i: 3,4,5,6 harf- lerim bir meyve ismidir. 6,7,4.1 harflerim bir renk ifade eder. 6, 4,3.2 harflerimi ekseriya yüzünü- ze sürersiniz. 6,5,44,1 harflerimi - mal sahibi değilseniz - daima vermeğe mecbursunuz. 2,1,4,5,6.7 harflerim Beyoğlunda daha çok işidilen, bir kadım ismidir. Şimdi | beni bulmak için 2,3,4,1,6 harfle- rim içindesiniz. Başımızı 1,4,6,7 farafa çevirmeyiniz, size 3,2,5,4 harflerimi istimale hakkım yoktur. Niçin fazla gün caman bir cihanı nasıl unuttunuz? Doğru halledenlerden 1 inciye bir kol saati, 2 inciye büyük bir kutu bisküvi, 10 uncuya kadar birer kitap ve 30 uncuya kadar | da birer kutu çikolata ve şeker- | leme verilecektir. / Halledilen bilmeceler, bilmece kuponu ile birlikte AKŞAM ga- zetesi ÇOCUK DÜNYASI namıma) gönderilmeli “FAYDALI MALUMAT: Hayvan yuvaları Bilirsiniz K? hayvanlar - içinde bulundukları evi, yahüt — yuvayı pek iyitanırlar ve kedi, köpek gibi bazı hayvanlar, otomobille, araba ile bir evden çok uzaklaştırıldık- ları halde bile günün birinde kaçar- lar, ouzun yollardan gelirler, çık- tıkları evi bulurlar. Umumi harpte,| suvarilerini kaybeden bir çok at- ların harp meydanlarından kaça- rak pek uzun mesafeler geçtikten sonra köylerine geldikleri çok görülmüştür . - Hattâ bazı atlar, , yıkılan, izi kal- ini bile bulmuşlardır. “Ya anlara ne dersiniz? Çiçek- lerden bal toplamak için kovan- larından çok uzaklaşırlar, sonra | Liralık Kıymetli eşya piyankosu BUGÜ Başlıyor Kit Kupon- larımızı kesiniz ve saklayı- nız! neşeli Tafsilât da; sanki havada bizim görme- diğimiz esrarlı bir yolları varmış de oradan yürüyorlarmış gibi hiç şaşırmadan kovanlarına dönerler. Bu hayali yol bazı pek uzun olabilir, netekim “Cenevreli ,, bir âlim, şöyle bir tecrübe yapmıştı: Bir kaç arı tutup bir. kutuya koydu, kutuyu kovandan 6 yani 6000 metro - uzağa Dönerlerken onları tanı- yabi 20 arıdan on yedisi, GÜLHANE PARKI Şimdiye kadar, şehrimizde, dir. Resmimiz güneş ve çocukların oynadıklarını gösteriyor. i ı nek için renkli tozlarla boya- nedeir bil dıktan sonra sahverdi. Salıverilen | rında tesadüf ettikl saat | akılda tutmak (: Çocuk bahçesinde ziyası bol olan ÖTT ve- 500 liralık kıymetli eşya piyangosu inci sahifemizdedir. Okuyunuz ! zarfında kovanlarına döndüler. Bu hususta yapılan bir çok tec- rübelerden — anlaşılıyor ki, van, yüvasını — bulabilmek etrafda bir çok şeylere nışan ko- yuyor, batta yuvanın şeklini bile hay- için, iyice zihnine yerleştiriyor. Yavru arlar, kovanlarından biraz uzaklaşınca derhal geriye dönerek gene uzaklaşırlar. Bu şeyleri iyice ufak çocuklar için gezecek ve oynayacak bir yer yoktu. Şehremaneti tarafından Gülhane parkında açılan “ Çocuk bahçesi , çocukların bu ihtiyacını temin elmekte- bu bahçede küçük ve ror musunuz? Kovan cıva- rlar ve bir | gen yayı ala- caktır. Bugün Kuponu- muzu Kesiniz ve saklayı- nız! müddet kovanın etrafında daire çizerek — dönüyorlar, sonra bu daireyi yavaş yavaş - büyülterek uzaklaşıyorlar. Arı kovanında yokken, kovanın etrafında bazı şeyleri değiştiri geriye dönen © arı, yuvasını bul- makta güçlük çekecektir, çünkü nişan koyduğu şeyleri ortadan kaldırmiş oluyorsunuz. Böceklerin doğru yolu bulabil- mek için sahil fenerlerini gözleyen bilmecemiz UFAK VE ŞEN FIKRALAR idi. Gönderilen bu fıkraları tasnif ediyoruz. (Bunlar ara- sında kura çekilerek neticeyi ve kazananları PAZARTESİ günü ÇOCUK DÜNYASI sütunumuzda neşredeceğiz. BEKLEYİNİZ! Karilerimize Gazetemizin (Çocuk dün- yası ) sahifesi c memleketimi: »'A zin her köşe- sinde büyük bir alâka uyandır- mıştır. Taşradan ve İstanbuldan aldığımız - mubalâgasız - binlerce mektupta aziz ilerimizin sevgili kardeşlerimizin göster: bu samimi alâka ve teveccü karşı, biz de, hiç bir fedakâr- lıktan - çekinmiyerek, bugünden itibaren, büyük bir piyango ter- tiblime ve bu suretle muhterem karilerimizi daha fazla memnun etmeğe karar verdik. Bütün — karilerimizi — memnun edeceğini ümit ettiğimiz bu piyan- goda birinci gelene 100 liralık kaymetli eşya verilecektir. Bundan başka, ayrıca 80 kariimiz piyan- godan istifide edecek ve kendi- | leri, mühtelif kiymetlerde - 500 liralık eşya alacaklardır. (Çocuk dönyası) karilerini memnun edebilmek için, bundan başka, daha bir çok eğlenceli müsabakalar , piyangolar tertip edecek ve büyük ikramiyeler he- diyeler tevzi edecektir. (Çocuk dünyası) yalnız bununla kalınıyacak, Avrupada emsaline tesadüf. edilen — kiymetli, nadir if ve eğlenceli münderecatla inlişar edecektir. (Çocuk dünyası) bütün bu dakârlığı, aziz. karilerinden düğü teveccühe istinat ederek yapıyor. M Ankarada Songur Veysel beye — Hediyeniz matbaamızda mahfuzdur. Niçin aldırmıyorsunuz? BİLMECE KUPONU bsim'i Z icilerden ne farkları var? 14 Teşrinisani 1929 Resimli hikâye: CİNGÖZ HASTABAKICI