15 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

15 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Polis Cemil efendinin hatırati kni —— Aman onu bırak! Mahkümlar evde toplamağa başladılar. Ben. — Nasıl saklanır mısın?.. — Yahu biz vahşi miyiz?. — Seni yiyecek miyiz zannettin? — Ev sabibi şaşkın şaşkın so- Tuyordur. — Yani yangın?. Nöresi yanı- yor... Evin gitti desenize.. Yangın ncrede? — Şimdi sen görürsün yangının 'nerde olduğunu. — Haydi tutun bunu.. Ev sahibi bir anda havalandı, elden ee dolaşmağa ... Şaka filan bertaraf ama bu Barhoş adamlar, hakikalen tehli- keli insanlardı.. Ben bir köşeye çekildim... Mah- kümlar evde ne gördülerse top- lamağa başladılar bu gayet tuhaf oluyordu.. Meselâ adamın biri bir tabak görüyor almak isterken ev sahibi bagırıyordu! — Aman onu bana bırak.. Biraz sonra adamcağızın sesi tekrar işitiyordu: — Aman ©o pek kiymellidir. birak.. — Aman omu canım kadar verira... Bırak onu rica ederim. — Aman o baba yadigârdır. — Aman o ana yadigârıdır.. Mahkünulardan biri fena halde kızdı: i.. Hangisini ala- - bu baba gibi severim.. Peki amt hangi- sini alalım.. " Ekde ne vâr ne yöksa toplan- dılar, zavallı ev sahibi benim on- dinlerler mi? Dedim. Lükin adam- cağız iki gözü iki çeşme öyle iglıyordu ki dayanamadım, Kali- minin yanma koştum: — Yahu sen verdiğin sözde bu kadar mı dururson? Şaşırdı: — Hangi sö: — Hangi söz olacak, ev sahi- bine verdiğin söz. | — Ben ona ne diye söz ver- mişim? — Ne diye mi? Yahu sen ısrar etmesen © kapıyı açmayacaktı ki. Kapı senin zorunla açıldı. Ve bu haydutları senin zorunla içe- riye oldular ... — Şimdi bunların yaptığından sen mesul- san.. Hem herif bize ne kadar misafirperverlik — gösterdi. - Hiç bizi evine sokmadığı halde o kapılarını açtı.. — Doğnu. — Öyle ise bir icabma bak.. — Çalışırız 1.. — Kalini elini ağzına koyarak bağırdı : — Alfret. Alfret dört cinayet — işlemiş anlı bir. mahkümdu, ve bu adamların reisi idi.. Kalini işittire- meyince bir daha bağırdı : — Aliretl. Alferet sallana sallada, yalpa- laya yalpalaya yanımıza yaklaştı: — Ne var ? e ne gördülerse — Hiç tabi değil... Herif bize © kadar iyilik et | — Kimer. — Bize.. Yani benle Cemile. —Eh evi soyan biziz.. Siz değil. — Ama size de açtırdım. — Ne çıkar bundan.. — Size kapıyı ben açtırdığım kapıyı ben — Birak canım sen de.. — İnsaniyet öyle icap ettirir. — Hangi insaniyet? Küfür mü ediyorsun? Artık ben de iyiden iyiye kız- mıştım: — Öyle ya size “ bahsedildiği - zaman geliyor... Alfret ters ters bana baktı: — Sana da ne oluyor be... Her zaman her yerde mahpus- larm başına ahlâk — hocası kesildin... Daima ahlâktan insaniyetten, terbiyeden — bahse- dersin.. Bıktık artık.. Sonra ka- rışmam o ahlâkla dolu agzını büs- bütün - kapatıveririz.. — Bir daha açılmaz.. Kalini işe karıştı: — Yavaş gel Aliret sarhoşluğuna rağmen s0- Bgük kanlılığını muhafaya/ çalışı- yordu: — Sözlerime dikkat et Kalini.. Galiba seninle bozuşacağız.. — Bozuşursak bozuşalım.. —E.. Artık fazla kaçtın ama.. — Kafa tutma be. — Senin kafanı patlatırm.. Alfert arkadaşlarına haykırdı: — Yahu bizimkiler.. Nerdesiniz. Gelsenize., Gene bize eğlence çıktu Döğüş var.. Kalini başımıza gelecek felâketi anlamıştı. Alferde dediki: — Aliret.. Eğer benim bildi- ğim gibi erkeksen meydana tek çıkarsın.. Eğer kadınsan o başka.. O zaman arkadaşlarının kuvvetine güvenebilirsin.. Bu söz Alfredin babayigitlik damarına dokunmuştu: — Haydi be senden mi korka- cağım?. Benim tek kolum, dört kaliniye bedeldir — Görürüz, — Haydi bakalım.. — Seni öküzü şöyle ya- pınca boğazlarım.. — Ben de senin kafanı tavuk başı koparır gibi koparırım... — Haydi ulan sende.. (Arkası yarın ) * Boğazlar — komisyonu dün toplandı — Beynelmilel Boğazlar komisyonu dün içlima etmiştir . Komisyon Romanyanın Maraşti ve Maraşeşti — isimlerindeki - iki torpidosunun berayı tamir evelki sabah İtalyaya gitmek — üzere limanımızdan geçtiklerine muttali olmuş, müteakıben boğazlardan geçen Yunan Hcaret gemilerine güya gösterilen müşkülât hakkm- daki Yunan delegesinin şikâyeti mevzeti / bahsedilmiz, mes'elenin Amiral - Vasıf Pş. nn huzurü ile gelecek içtimada müzakeresine karar verilmiştir . Emniyet sandığının bu | seneki kârı.. Emniyet sandığı muamelâtı ge- çen seneye nispetle yüzde yirm nispetinde artmıştır. Müessesenin şim binası ih- | tiyaca kâfi fgelmediği için ikraz işlerinin bu bina yanındaki daire- ye nakli muvafık görülmüş ve ha- zırlıklara başlanmıştar, başlıyan Emniyet sandığının ser- mayesi 1,100,000 liraya ve son i 1234 senesinde 70 lira ile işe | için bu evi soymamanız lâzımdır... | bir sene zarfındaki varidatı 250,000 liraya bâl 4 Şehir olmuştur. Cemiyeti işleri belediye/ Fırka grubu dün C. H fırkası merkezinde uzun aktetmiştir. Bu içtimada şehremini Muhiddin beyin bazı izahat verdiği ve kendisine oktruva resmi ve sair şehir işleri hakkında sualler sorulduğu zanmedilmektedir.. * Rusya ihracatı — Rusyaya yapılan ihracatın milli bankalara verilmesi üzerine alâkadar tüccar- ların teşebbüsatlta bulunmak için Ankaraya izam ettiklerin heyet şehrimize avdet etmişlir. * M. Karahan ayın 22 sinde geliyor — Rus hariciye komiseri Karahanım 22 teşrinisanide Odesa tarikile İstaubula muvasalat ve ayni gün trenle Ankaraya hare- ket edeceği söyleniyor. * Yeni Yunan sefiri — Yeni Ankara sefiri M. Polihroniyadis cuma günü kendisile başvekil ve hariciye nazırı arasında Türk-Yu- nan meselelerine dair son müza- kerenin yapılacağını, gerek Tür- kiyenin, gerek Yunanistanı itilâfı arzu etmekte olduklarını, esaslı bir nikbinlikle yeni memuriyetine gitmekte olduğunu beyan etmiştir. * Spataris istifa etti — Muh- telit mübadele komisyonu Yunan heyeti mürahhasası hukuk müşa- virliğine tayin edilmiş. olan Türk tebaasından Spataris Ef, vuku bu- lan ikinci ihtar üzerine dün isti- fasımı vermiştir. Mumaileyhin Ati- naya gitmek üzere hazırlanmakta olduğu haber alınmıştır, * Emniyeti U.M. dahiliye vekiline izahat verdi — İstanbul- dan Ankaraya avdet eden em- niyeti umumiye müdürü Rıfat bey dahiliye vekilini ziyaretle İstan- buldaki zabıta vukuatı hakkında yaptığı tetkikat ve tahkikatı izah etmiştir. * Meclisin - bugünkü — ruzma- mesi — B. M. Meclisinin yarınki ruznamesinde Hasan Cemil ve Behçet beylerin mazbataları var- dir. Mazbatalar şubeye - havale edilecektir. Demir yolları - muta- bakat — beyannameleri de - yarın müzakere olunacaktır. » İş kanunu tekrar tetkik edile- cek — Evvelce müzakere ve tet- kik için şurayı devlate sevkedilen iş kanunu lâyihası iktisat vekâle- tince geri alınmıştır. Vekil bey lâyiha üzerinde tekrar meşgul olacak ve icap eden tadilâtı yapa- rak tetkik için şurayı devlete tevdi edilecektir. »#İbretl — Vilâyet inzibat ko- misyonu dün içtima ederek birik- Komisiyon —dünkü içtimamda, Çatalca, Silivri ve — Istrancada halktan kanunsuz para - toplayan ve bu parayı hazineye yatırmıya- rak kendi zimmetlerine geçiren 8 tahsildarın kefalet kanununun 6- defterdarlığa me gene ihtilâsları tel memurun memuriyetten ih karar vermiştir. en 6 açlarına Bugün ve bu akşam CON BARİMOR — ve Aynca spor ve muhakkaktır. * Filim faciası — Zencirliku- ivarında ( Kaçakcılar ) — filmi irken vukua gelen otomobil kazasına ait takhikata — devam edilmektedir. Otomobili idare eden artistler- den Talât bey ifadesi alındıktan sonra kefaletle tahliye edimi, Bazı taraflarca, Ertuğrul Muh- sin beyin, Talât beyin otomobili idare etmeşinde israr ettiği söy- lenmektedir. Ertuğrul Muhsin bey bu hususta demiştir ki: — Talât, itfaiyede şoförlük yapmıştı. Daha evel de filim ah- mirken pek âlâ otomobili idare | etmişti. Kaza günü — otomobile haddinden fazla sürat vermediği araba da durduğu anda devrilmiştir. Bu kazada kimsenin hata ve ya kastı mevzuu bahs olamaz.., >* Avrupaya - gönde lebe — Heritiye' veki tahsili ve mahkemelerde staj gör- mek için İsviçreye bir talebe gön- dermeğe karar vermiştir. Bu hu- susta Cumartesi günü vekâlette imtihan yapılacaktır. * Vesikasız / otomobil - idare edenler — Dün gece saat on birden sonra zabıta ve seyrüsefer memurları tarafından İstanbulun | Fatihten Şişliye kadar yollarda | işleyen otomobiller kontrol edil- miş ve ehliyetnamesi — olmyan şoförlerin - otomobilleri -seferden menedilmiştir. Bunün neticesi olarak sinema ve tiyatrodan çıkan bir çok kim- seler müşkülâtla -otomobil - bul- muşlar, bir kısım halk tramvayla | ve yaya olarak evlerine avdet edebilmişlerdir, Yalmız - Fatihten Şişliye giden bir otomobil 13 defa kontrol edilmiştir. * Güreba hastanesi asrileşti- rilccek — Evkaf idaresi Gureba hastanesini ası mil bir hale getirmeğe karar Bu hususta yakında filiya çilecektir. vermiştir. a ge- KAMÇILI MEDENİYET 11 muazzam İasım, tekmili birden. Ayrıca: BEN BABAMI İSTERİM REJİNALD DENİ tarafından 7 kısımlık gayet gülünçlü komedi MiLLi SİNEMADA DOLORES KOSTELLO nun MAHKÜMLAR GEMİSi ençlik ve zengin varyete Meşhur facia aktrisi müteaddit şah eserlerin unutulmaz kahramanı NORMA TALMAÇ Dü AŞAM BUYUK OPERA SİNEMASINDA giüsterilen BUHRANLI GECELER Filminde —azim muzafferiyetleri ehalisinin bu son derece güzel sesli filmini temaşaya şitap edeceği A S R İ SİNEM.ADA GRETA GARBO ile LEVİS STON ve NİLS ASTER in temsili ŞEHVET DİYARI filmi muzafferiyet yolunu tutacaktır. Bu münasebetle orkvqrnu takı inema âleminin şaheseri, iki milyon dolarlık muazzam film: ihraz etmiştir. in şehir (aesins başi çlan dehakâr Macstro e edilmiştir. Lemişin Bu hafta görülecek filim : MELEK Sinemasında gösterilmekte olan Korin Griffit ile Viktor Varkoninin temsilleri: LEDi HAMiLTON nam emsalsız şaheserdir. ELHAMRA Sinemasında Tenzilâtir fiatla matineler Elhamra sineması müdiriyeti, güzel ve harikulâde program- Tarının, işi olan zevat, mektep talebesi ve S... tarafından te- maşa edilebilmelerini teminen her CUMA günü sabah saat l de berveçbizir tenzilâth fiatla bir matine verecektir. Birinci mevie 40 kuruş Balkan ve maraken koltuklar 60. Bu seansın sonunda salon kâmilen tahliye edilecektir. FOTOĞRAF ÂLEMİNDE Mösyö Ümberto / Refürsomün - cihan- şümal Şahmeti hsiz - Milânedaki « M. Cappelli BAA fim ve fatoğraf plikları ticaretbanesinin umumu Türkiye ve Yu nanistan ümuml / acantaliğına tayin Giorgio Mandel Kürk ticarethanesi Şrinlevol Pazar gününden itibaren mla — İstiklâl enddesinde yenl inşa olümnn mağazaya: nakledileceğini ve innliteram müşterileriyle dostlarının ziyaretleriyle müşerret — ölueağim ara * Gümrük müdürü Tekikat için yakında Avrupaya gidiyor — Gümrükler um mi müdürü İhsan idecektir. Ihsan Rifat Avrupaya bey İtalya ve Fransaya giderek 'ora gümrükleri hakkında tetkikat yapacaktır. Bundan başka rüsumat idaresi tarafından muhafaza töş- | kilâtı için Avrupaya sipariş edilen motörlerle sair levazımı da ma> hallinde tetkik edecekti bir kaç ay sürecektir. Seyahat