16 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Asma mı, dub duba a üzerine mi? Emektar Unkapanı k. rüsü pek harap bir halde Emanet munakaşayı kısa keserek bir dakika evvel
 22 bin altın lira Mahmut Muhtar paşa bu parayı verecek mi? Maliye vekâleti eski bahriye nazırının emlâkinin kıymetlerini...
 Devlet inhisar idareleri İdare meclisleri ilga edildikten sonra mürakipler tayin edilecek Maliye vekâleti inhisar idareleri
 Borsa komiseri geldi Bir müddettenberi Ankarada bulunan kambiyo borsası komiseri Hasan B. dün şehrimize gelmiştir. Hasan B.
 Müthiş bir facia Bir çocuk başını bostan çarkına kaptırdı annesi bu müthiş manzara karşısında intihara kalkıştı Mevlevihane —
 İngiliz muhipler csemiyeti mensupları İngiliz muhipleri cemiyeti aza sından haklarında şjmdiye kada: bir. hüküm  verilmemiş -

Belediye me- murları otomo- billeri muaye- — neye başlayın- ca... .. min tarafil- lâh otomobil- ler sırra kas dem basıyor! Küi âmu“ ÇO- CUMARTESİ — 16 Teşrinisani 1929 Fiatı 5 kuruş | Mahmut Muhtar paşa | bu parayı verecek mi? Maliye vekâleti eski bahriye nazırının emlâkinin kıymetlerini çıkartıyor Katırctoğlu çarşısının yeni postane arkasındaki kapısi Eski Bahriye nazırı Mahmut | İlihtar püğüllüövalk'dir tafdlil dan 22 bin altın tazminine mah- küm edildiği yazılmıştı. A Maliye — vekâlöti bu - paranın — aai » öçim : yayanm ; eealüki kıymetlerinin çıkarılmasını miştir. Mahmut Muhtar paşa bu Daran yermenz emlâkinden 77 fa “albnlik mıktarı” Sahlığa çir karılacaktır. Eski Bahriye nazirının - şehri- mizde bir çok emlâki vardır. Bunların başında Sultan Hama- mındaki meşhur. Katıcıoğlu çarşısı gelir. İki sokağa kapısı olan bu çarşının kiymeti. çok (l büyüktür. Bundan başka Mo- | dada ve Feneryolunda köşkler ve P sair bir çok binalar mevcuttur. V Mamafih yalız katırcıoğlu çarşı- ! sının 22bin altından bir kaç misli kiymeti vardır. Kalırcıoğlu çarşısının Sultan Devlet inhisar idareleri İdare meclisleri ilga edildikten sonra mürakipler tayin edilecek Kanunda idare — meclislerinin yerine mürakipler kaim - olmak- tadır. Mürakipler maliye vekâleti tarafından tayin edilecektir. Ayni zamada mürakipler doğ- rudan doğruya vekâletle muha» bere edeceklerdir. Tütün ve şeker inbişarlarından başka idare mec- mevcut olmayan müskirat, kibrit inhisarlarına da mürakipler | tayin edilecektir. bi Maliye vekâleti inhisar idare- leri hakkında yeni bir kanun 1: hası hazırlamaktadır. Bu İâyiha- da tütün, şeker ve Petrol inhisar idarelerinin idar> meclisleri ilga edilmektedir. Müskirat, kibrit inhisarlarında idare meclisleri esasen yoktur. Bu itibarla yeni çıkacak olan kanun yalnız tütün ve şeker inhisarlarını alâkadar etmektedir. Borsa komiseri geldi Bir müddettenberi Ankarada bulunan kambiyo borsası komiseri Hasan B. dün şehrimize gelmiştir. Hasan B. Maliye vekâletine para meseleleri hakkında izahat ver- miştir. Fenerbahçe - Fransız bahriyelileri maçı Fenerbahçe takımı ile İimanı- | meza gelen Edgar Kine Fr mektp gemisinin birinci zabitan takımı arasında, bugün saat 14 buçukta bir futbol maçı yapıla- caktır. Maç Kadıköyünde Fener- bahçe sitadında yapılacaktır. Sarhoşluk yüzünden Sarhoş olarak Emin önünde 500 liralık kıymetli eşya piyangosu Kuponumuzu kesip - saklamayı UNUTMAYINIZ ! , UNUTM Ç sermaye Anjele tabanca çeken Tafsilât Binci sahifemizdedir. | Şeyh Davut hanı odabaşısı Artin yakalanmıştır. GEŞTRANI Bugün sahife Müthiş bir facia Bir çocuk başını bostan çarkına kaptırdı ârnesi bu mülhiş manzara karşısında ra kalkıştı Mevlevihane — kapısında — Rıza 'adi bostanında feci bir kaza ukubulmuştur. Bostanda ikamet eden kâhya Mehmedin 6 yaşın- daki çocuğu her zaman oluduğu gibi, bostanda oynamağa çıkmış Ve bu son oyun ölümüne sebep olmuştur. Çocuk, bostan - dolaplarından birinin yanına gelerek beygir ta- rafından çevirilen uzun ” kulun vzerine ata biner gibi çıkmış ve bir müddet dönmüştür.Biraz sonra dolabın yanına sokulan çocuk başını çarkın dişleri arasına kap- turmış, kafası ezilmeye başlayınca avaz avaz bağırmıştır. Feryatlar üzerir aramağa çıkan kâhya Mehmet çocuklarını ağa ve önüne karısış bastan dolabi geldikleri" zamam-feci bir manzara karşısında kalmışlardır. Yavrucağızın başı bostan dolabı- 'a çarkı arasında ezilmiş. beyni parça parça olmuştu. g, Biraz evvel gülüp oynayan ço- cuklgrinin “bu feci halini " gören ana Çılgın bir halde: , Hüseyiml, . Saatlerce ağlayan kadıncağız deli gibi öteye beriye koşarak aynı tarzda feryat etmiştir. Bir aralık cinnet buhranına maruz kalan kadın kulübeye ge- tirilen çocuğun yanından fırlayarak kendini bostan havzuna atmağı teşebbüs etmiş, kocası bu ikinci faciaya mani olmuştur. Hüseyin —muayenesi yapılarak bir kazaya kurban olduğu tesbit edilmiş, defnine ruhsat verilmiştir. 1 motosiklet 2 kişiyi yaraladı Mustafa isminde bir şahs rakip olduğu motosikletle Emine hanım isminde bir kadını ve çocuğunu Kadıköyünde yaralamıştır. Asma mı, duba üzerine mi? Emektar Unkapanı köp- rüsü pek harap bir halde.. Emanet miinakaşayı kısa keserek bir dakika evvel inşaata başlamak istiyor Unkapanı köprüsünün bugünkü tenha manzarası Unkapanı köprüsü yerine yapı- | — Unkapam — köprüsünden, — iki lacak yeni köprünün Aasma mı, | taraftaki — gişelerin — hesaplarına yoksa bügünkü gibi — dubalar | göre vasati bir hesapla günde ürerinde mi olması lâzım geldiği | 10-12 bin kişi yaya olarak geçi etrafındaki - münakaşalar “devam | yor. Unkapanı köprüsü günde ediyor. Ticaret odası ve liman | 350-360 lira arasında varidat şirketi Asma köprüde ısrar edi- | temin ediyor. yorlar, emanel ise buna S a manet bu münakaşayı kısı keserek bir dakika evvel işe ba, hıyabilmek için çalışmağa başla- guştır. Emanct bunu tetkik ettik ten sonra pek yakında bir müna- Kasa açacaktır. Diğer taraftan, bugünkü Un- kapanı köpi ömrü gün geç- tikçe azalıyor. Gazi köprüsü inşa edilerek yerine konduktan sonra şimdiki köprü Sütlüce ile Defterdar arasına nakledilecektir. | imkân | — Yalnız yaya geçenlerin hasılâtı 140-180 tira arasındadır . Cuma, Pazar günleri varidatı daha azdır. Yeni köprü / yapıldıktan — sonra varidatın bir kaç misli artacağı tahmin ediliyor . İngiliz muhipler cemiyeti mensupları İngiliz mubipleri cemiyeti aza sından haklarında şimdiye kadar bir hüküm verilmemiş - olanlar memlekette serbestçe dolaşmakta- E dırlar . Ezsanet Vakapanı - öpgütünü | * ylbala ehi a aI bir az daha yaşatmak içiş çalşe: |. e yor. Bir müddetten beri döşeme- | ÇKL sinde yapılan tamirat yakında ikmal edilecektir. Köprünün zemini bozuk olduğu | için geceleri münakalât güç olu yor. Şimdiki Unkapanı köprüsü 1291 tarihinde - inşa iş uzun müddet Karaköy önü arasındaki münakalâtı temin etmiştir. 1328 de şimdi Galata köprüsü yerine konmuş ve eski köprü de Âli karar heyeti hükümete ver- diği bir raporla bu mühim nok- tayı kaydetmiştir. Büyük millet —meclisinde bu eşhas kakkında bir karar veril- mesi muhtemeldir. Şikâyet etmesin diye.. Arabacı Ali, arkadaşı, Musayı polise şikâyet etmeğe giden kah- veci kadriyi taşla başından yara- Unkapanına nakledilmişti. lamıştır. L LEZİN ha — Farkında —misin, — bırsızlarla — mücadele — Bey efendi gayet kıymetli bir müdürdür ! ediliyor 1. — Teşerrüf ettik efendim | — Evet, geçen gün 12 sirkat olmuş, 2 hırsız — Büyük bir meziyeti vardır: Hiç gazeta yakalanmış i.. okumaz |.