16 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

16 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Şark vilâyetleri Hayvan hastalıkları için Karsta bir komisyon toplandı Ankara, 14 ( Hususi ) — Şark vilâyetlerimiz. memleketimizin en fazla hayvan yetiştiren mıntakası- dır. Buralarda — bulaşıcı hayvan hastalıklarına — mani olmak ve hastalığı hemen çıktığı " yerde bastırmak için hayvan harekâtının tanzimi icap etmektedir Bu hususta daha iyi bir surette çalışılması için Kars valisinin riya- setinde Erzurum, Beyazıt, Kars ve Artvin vilâyetleri baytar müdür lerinden mürekkep bir komisyon teşkil edilmiştir.. Komisyon bu hususataki “müzakerelerini bitir- miştir. Sarıkamış, Hasankale, Erzurum ve Bayburt mevkilerindeki mua- yene - istasyonları / takviye edil- Bilhassa Karsın hayvan yetiştirme hususundaki ehemmi- yeti nazarı dikkate alınarak bu teşkilâti — ayrıca takviye | edilmiştir. Bu tertibat hayvan menbat olan şark vilâyetlerimizde bulaşıcı has- | talıkların çıkmasına mani olunaca- ğr gibi çıktığı takdirde de oldu- u yerde bastırılmasını da temin edecektir. İneboluda bomba atanlar yakalandı Bundan bir kaç gün evvel bir gece İnebuluda şehir dahilinde bir bomba atılmıştır. Bu mesele hakkında uzun uzadıya tahkikat yapılıyordu. Ayın 12 inci gecesi bütün halkı uykudan uyandıran bomba hâdise- sinin faili Avara mahallesinden Sadullah oğlu Ahmet olduğu ve bombayı Abraş tepeden attığı anlaşılmıştır. Ahmedin çarşıdaki cdası taharri edildiği zaman Mü- zeyyen isminde bir kadını kapat- tığı görülmüş ve odada — birde dinamit bulunmuştur. Ahmet kadına birlikte mahke- meye verilmiştir. Bundan başka geçen pazartesi sabaht gene İneboluda Patlıyoz yakınında bir bomba atıldığı ha- ber alınması üzerine Polis memur- ları vaka mahalline koşarak Ev- renye - cihetine kaçmakta olan kayığa motörle Manastır kahvesi önünde yerişerek topal Ömer, Osman ae Rifat yakalanmışlardır. Kayıkçı Niyazinin sandalı içinden it dinamitler müsa- Karakolda nılisîımiwini yaralamış. Sirkatle maznun isminde bir kadını karakola gö- ftüren polis Ekrem efendi yolda Şerefeddin efendi. isminde bir şahsın taarruzuna uğramıştır. Şerefeddin efendi Aliye'hanımı polisin elinden alamayınca kara- kola- kadar »birlikte gitmiş, orada da >mümanaat görünce “komiser muavini Tahir efendiyi gözünden yumrukla yaralamaış, polis Hasan efendiyi dövmüştür. “Şerefeddin yakalanmıştır. Dolandırıcı borsa 'dellali Dellal Ya ko, anadolu şimen- diferlerine ait 4 mahcuz aksiyonu mütekait Rüştü beye satmış ve yakalanmıştı Bir intihar teşebbüsü Üsküdarda oturan İstanbul er- kek müallim mektebi talebes den Muzaffer efendi dün teni diyot içerek intihara teşebbüs etmiştir. Muzafler efendinin haya- tı tehlikede değildir. |ve Ziganada müs hanim Hayvanları ıslah Çukurovada büyük bir aygır deposu inşa edildi Ankara 14 ( Hususi ) — Eski Çukurova harasını ihya maksadile m olmak üzere iktisat ve- e devredilen mercimek çift- de - bir aygır tesis edilmiştir. Depoya verilen aygırlardan ilk baharda istifade edilecektir. İktisat - vekilliği bu deponu günden güne tekemmül ve tarak- kisi için aygır miktarını - fazla- laştıracaktır. Uzun yayla mıntaka- sı Türkiyenin eskidenberi hayvan deposu için sarfetti miyet bu havalinin eski Şöhretini 'az zamanda ihya edçcek hâtta al eskisinden —daha — fazla ükselecektir. Bir bakır madeninin imtiyazı * feshedi Ankara 14 (Hususi) — Gireso- nun Görele kazasındaki - bakır madeni imtiyazının feshine dair olan teklif icra vekilleri heye- ince kabul olunmuş ve tasdiki âliye iktiran etmiştir. Trabzonda iskân işleri teftiş ediliyor. Trabzon 14 ( Hususi ) — Mük- kiye müfetlişi Cevat bey iskân işlerini teftiş “etmektedir. İskân memuruna el çektirilmiştir. Trabzon havalisindeki soyguncular yakalandılar Trabzon, 14 (Hususi| — Şehirde iâh dolaşan bazı soyguncular yakalanmıştır. Gumhriyet zabıtası bu kabil şa- kilere aman vermemektedir. Trabzon vali vekil Trabzon 15 (Hususi) — Vali vekilliğine tayin edilen mülkiye baş müfcitişi Sabri B. buraya gelmiş ve vazifesine başlamıştır. Müthiş bir serseri yakalandı Paris 14 (ALA) — Amerika ve Avrupa zabitasmnın iki seneden beri aramakta olduğu beynelmilel serseri “Corrigan, muhteşem bir aparlımanda — tevkif — edilmiştir. Mevkufun dolandırmış olduğu pa- raların mıktarı bir kaç milyona bali olmaktadır. ” Ağaca çarpan otobüs Fenerde Mehmet Alin idare ettiği bir otobüs bir ağaca çarp- mış, otobüs. içinde bulunan Ey- O yuplu Hakkı efendinin yaralanma- sına sebep solmuştur. Otomobil ikazası 2210 mumaralı otomöbil “malül İskender elendiye çarpıp yarala- muştır. Bürete bakın ve “Burhan Ayasofyade Alinin dük- lan — para - istemişler, para verilmeyince adamı dövmüşlerdir. Hamal halı ile savuştü! Muhiddin paşanın kızı Zeynep hanım satın aldığı halıyı bir ha- mala yükletmiş, hamal yolda sa- vuşmuştur. — » Zorla para almış Kabzımâl Hüseyin efendiyi ta- banca ile tehdit ve 100 lirasını gaspeden Kemlikli İzzet yakaln- mıştır. isminde *2 | feci bir kaza oldu Bir kamyon uçuruma | yuvarlandı 2 kişi öldü 10 kişi ağır yaralandı Trabzon 15 ( Hu Zigana geçidinde Jeci bir kaza olmuştur. 14 yolcü ve külliyetli mıktarda buğday ile birlikle Ziganadan geçen büyük bir kamyon 300 metro derinliğindeki uçuruma varlanmıştır. Bu müthiş kaza bir neticesinde — bir kadın, erkek ölmüş 10 kişi ağır ya- ralanmıştır. Diğerlerinin ga- rası hafiftir. Kümyon — bir ecnebi — Çictüethaneye — aittir, kaza hakkında tahkikat ya- ) pılmaktadır. Ticaret odaları Kapatılacak odalar hakkında valilerin mütaleası alınıyor Ankara, 14 (Hususi) — Ticaret odaları nizamnamesinin son tadi- İâtı lüzumsuz — odaların lâğvı için icap eden tedbirler alınmaktadır. Lâgvı — kararlaştırılan odalar valilerinin mütalcaları sorulmuştur. Gelecek cevaplara göre lâğve- dilecek odaların kapatılması yeni sene bidayetinde yapılacaktır. İzmir rüsumatı ile bi ihtilâf çıklı Ankara 14 |Hususi) — İzmir posta ve — telgraf ” ba; Enver B. buraya/ geldi. ihtilâfın halli için Enver bey te- şebbüsata başlamıştır. Bundan başka Enver bey, İzmir havalisindeki — telgraf — tellerinin endifer hututu telgraf direkleri üzerine geçirilmesi için de teşebbüslerde bulunmaktadır. 11 ölü, 4 yaralı Zonguldakta maden ocağında feci bir kaza oldu mevcut "| — Zonguldak, 14 — Gelikte grizo patlamasından dolayı pek feci bir maden kazası oldu. Şimdiye kadar — infilâkın vuku — bulduğu ocaktan-on bir ölü ve dört yaralı çıkarılmıştır. Tahlisiyeameliyesine kemali faaliyetle devam olunuyor. Trabzonda 'fırka kongreleri "Erabzon 15 (Hususi ) — Fırka köngreleri -bitmiştir. Heyetlerde bazı tebeddülât yapılmıştır. Trahzon pıyasasında tüccar | müşkül vaziyette Trabzon-14 (Hususi) — Burada bankalar — keediyi — kestiği için piyasa darlaşmıştır. Bazı tü fena vaziyete (girmişlerdi. Alivre iş yapıpta teahhütlerini ifa etmiyenler | süretil findik satanlardan teah- hütlerini ifa etmeyenler Hambur; mahkemesince kara - İisteye itbal edildiler. | hakkında bulundükları” vilâyetler | idaresi ile posta arasında çıkan | Trabzon 15 (Hususi) — Alivre - | İrak başvekili Başvekil ailesi | erkânı önünde | intihar etti intiharı Irakta büyük bir heyecan tevlit etmiştir. Müteveffa gerek İngiliz mahafili ve gerek Arap mahafili tarafından fevkalâde hür- met edilen bir zat idi. Mumailayh, gününü itiyadı dâ- bilinde geçirdikten soafâ evine gitmiş ve tabancayını alarak ailesi Verkâmnın rallmanaatine rağmen kalbinin nahiyesine doğru ateş etmiştir. Müteveffa başvekil Birmingam 'nan oğlu Ali beye fevkalâde mü- essir bir. mektup — birakmıştır. Cenaze merasimi bugün icra edi- | lecektir. Fransada bir grev Saint Nazaire 14 (A.A) — Loir tezgâhlarının grevi devam etmek- tedir. 1800 kişi iş yapmamaktadır. Bnnlardan bir çoğu nümayiş yap- mışlarsa da hiçbir. hadise olma- mıştır. Prensesin kocası ile tevkif edildi Bonn 14 (AA.) — Almanya imperatorunun hemşiresinin kocası zupkof vaki olan şikâyet üzerine sahtekârlık töhmetile tevkif olun- muştur. Esasen Zupkof hakkında evelce memleketten ihraç kararı verilmiş i “—Atinada heyecan Salamis zırhlısını da biz satın alacakmışız Atinal4—Yunanistanın Salamiş zırhlısının satın almaktan vaz geç- i üzerine Türkiyenin bu ge- almak için müzakereye e dair bazı gazetelerin |neşrettikleri haber yunanistanda heyecan tevlit etmiştir. Mamafih bu haberin alâkadarlar tarafından ortaya atıldığı zannediliyor. M. Puvankare hastanede kalacak Paris 14 (A.A.) — Bazı istih- Kânunuevel ayının ilk haftasından V evel bulunduğu hastaneyi terket- miyecektir. Elli kadar Fransız ve ecnebi zat nekahet devrini kendi köşk- lerinde geçirmesi teklifinde bulun- muşlarsa da / M. Puvankare, bu devri geçireceği yeri intihap etme- | derini doktorlarına bramıştır. Mançuri hudunda müsademeler Moskova , 14 (A.A.) — Tas ajansı bildiriyor : Pogranitehnaia mıntakasında Sovyet kıtaatı“Usi detmişlerdir. Çinliler ağır zayinta uğramışlardır | Kuzuyu kim tarih ve 3944 Nolu Akşam gaze- tesinin ikinci sahifesinin dördüncü | sütununda Taksimde | caddesinde kâin ermeni kilisesine duhul eden sarikler tar: i | genin papazına ait kuzunun mahalli Bağdat 14 (AA) — Başvekilin | kazünün papaz efendi, da mihanik tahsil etmekte bulu- | | de bi Zupkof sahtekârlık cürmü Olanmıştır. |Eski başvekil daha 3 hafta barat hilâfına olarak M. Puvankare | nehrini geçmiş olan Çinlileri tar-” Bazıları tefe bu sene kış hafif geçecekmiş! Bu boş sözlere ehemmiyet ver- miyip kışlık hazırlıklarınıza şim- diden başlamalıdır. Geçen sene 16 Teşi parçalamış? İstanbul vilâyetinin bir tavzihi İstanbul vilayetinder SA1/929 Tıramvay ından kili- mezkürde kesilerek pişirilüp yef nildiği ve derisi ile başının bıra- kıldığı tarzında inttşar eden fıkra icfa kalıman - tahkikatta ait ol mayıp Ermeni mezarlığı bekçisi Ohannise ait olduğu her nasılsa dışarıda — unutularak — mezarlıkta başı boş olarak dolaşmakta iken köpekler tarafından parçalandığı anlaşılmış olduğundan keyfiyetin tavzihi rica olunur. Hırsızlık Son' 24 saat zarfında 5 vaka oldu 1 — Büyükderede Halil ismin- Fuat beye ait 1 mavzer tüfeği, 1 çekmece ve 36 lira ça mıştar. 2 — Aliye hamım namında bir kadın Beyoğlunda oturan Mehmet kerimesi Hüsniye hanıma ait bir saati çalmıştır. 3 — Beyoğlunda papadoplo ha- nında oturan — madam Annanın dairesine Hasan — isminde biri girmişsede yakalanmıştır. | 4 — Taşçılarda hırdavatçı Ha- san efendinin çırağı “dükkândan S0 liralık bir paket çalıp. savuş- 5 — Hendekteki Hransiz meke tebine giren hırsız İbrahim yaka- | Bir adamın zarfçılıkla 500 lirası çalındı İki meçhul tavcı zarf oyunu ile Sirkecide Afitap otelinde oturan Antalyalı Süleyman efendinin 441 lirasile 10 altınını çalıp — savuş- muşlardır. x Tütün enstitüsü teşkili — Ticaret odası tarafından tesis ve teşkiline çalışılan Türk tütün ens- titüsü hakkında tetkikat yapmak edilen tütünler encümeni dün ve Nemli zade Mithat beyin riyase- tinde ilk içtimamnı aktetmiştir. — İçtimada, memleketimizde mahi- yeti resmiyeyi haiz bir tütun ida- resinin mevcudiyeti nazarı dikka- te alınarak komşu, rakip devlet- lerin enstitülerinin vaziyet ve mu- amelâtının tetkikine ve vazife ve hizmetlerine dair de bir. talimat- kaleme alınmasına karar verilmiştir. * Tokatlıyan öteli metruk em- valden mi?— Emvaili metruke mü- diriyeti -bu günlerde Tokatliyan ötelinin - vaziyetini kat'i ” surette intaç edecektir. Bu tetkikat neti- cesinde otelin emlâki metrukeden olup olmadığı anlaşılacaktır. ediyorlor: Güya $