16 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

16 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Eğlenmek istemiş !... Tehdit mektuplarını gön- deren meğer kim imiş ? Genç kız mahkeme tarafından 15 sene hapse mah% - b Jan Roşe Fransada Liyon şehrinde bi seneden beri bir çok talâk, inti- har hattâ cerh vakalarına imzasız mektaplar sebep olmuştur. Polisin bütün gayretine rağımen bu mek- tupları yazanlar şimdiye kadar bulunamamıştır. Geçen gün Liyon fabrikatör- lerinden birine gene bir imzasız mektup gelmiştir. Bu mektupla *Fabrikanızın iş başısı, M. Lui amelelerinizi greve teşvik etmek- tedir. Tahkikat yapınız, dedikle- rimin doğru. olduğunu anlarsınız. Bu kadar senedir. ekmeği, yiyen bu nankörü kapı edeceğinizi ümit ederim,, yazıl- muştar. Fabrika sahibi mektubu alınca şaşırmış, kırk seneden be rikasında — çalışan Li balinden emin olduğu pısına mektubu göstermiş oda mektubu alarak - polise ve kimin tarafından gönderildiğinin tahkik edilmesini istemiştir. Mektubun bir seneden beri Li- yon şehrinde - dedikodu yapan diger imzasız mektuplar gibi, ayni yazı ile yazılmış olması, eski me- seleleri de canlandırmıştır. Yapılan uzun tetkikler ve tab- fo dö Janeyroda yapılacaktır. m edildi iklerden sonra mektupları yazan genç kız tevkif edilmişti Matmazel Jan Roşe ismindeki bu genç kizın annesi bir kaç seneden beri hasta yatmaktadır. Genç kiz. her gün annesinin yı mında oturmaktan canı sıkilarak, bir eğlence aramağa başlamıştır. Bir gün elime geçen bir telefon rehberine bakarken tanımadığı in- sanlara mektuk yazmağı düşi müştür. Jan, telefon rehberini açar ve beğendiği bir adresi ala- rak imzasız şu tarzda mektuplar yazarmış : * Mosyö karınız sizi en aziz dostunuz ile aldatıyor. Gözünüzü dört açımız , yahut “ Mosyö , ke- limesini “Madam,, a tahvil ederek mektubu göndermekte imiş. Ekseriyetle mektubu alan şa- şanr kocasını ve ya karısını takip ettirir ve nihayet ayrılmağı düşü- nürmüş. Bazen Jan bankerlere, tüccarlara “Kasanızda bulunan adama cem- iyet etmeyiniz. Paralarınız habe- riniz olmadan sarfediliyor. Siz başkaları için mi para kazanıyor- sunuz?,, diye yazmakta imiş. Bun- larda tahkik etmeyerek memur- larmı değiştirmeğe kalkışırlarmış. Bu suretle Janın yolladığı mek- tuplar yüzünden on bir talâk olmuş, 27 memur işten çıkarılmış- tır. Bunlardan işsiz kalarak müte- essir olan ve intihar eden beş kişi vardır. Aldığı mektup yüzünden karısın- dan şüphe ederek, fazla kıskanç olan iki kişi de karılarını silâhla yaralamışlardır. Jan yaptıklarının böyle fe netice vereceğini tahmin etmedi- ğini, sırf eğlenmek için bunu yaptığını söylemiş ve avukalı ta mahkeme huzurunda bu yazılan şeylere çocukluk demişse de, lir çok aileleri bozmak, ço- cukları annesiz, babasız, bpkımsız bırakmak, namuslu memurları işle- intihar etmelerii sebep olmak | çocukluk addedilemez. Gayet bü- yük bir cürümdür. , demiştir. Uzun müzakereden sonra Jan on beş sene hapse mahküm edilmiştir. müsabakası şimdiye kadar şimali Amerikanın Şehrinde yapılıyordu. Bu sene müsabaka cenubi Amerikada rinden çıkartmak, sefalete düşürmek, Ümayınız. Bronşit ve nezleye zemin A Sahife 7 Mektebe başladı -a Arşldük orto Eski “Avusturya — imperatoru Karlın büyük oğlu arşiduk (Otto) nun Liyej mühendis mektebine kaydedildiğini yazmıştık. Arşidük Otto bu münasebetle kısa panto- lene ve gemidi tibisesini terket- 'ukarıdaki -Tesim geçende iaaayada eh Amerikada Kanzas'hükü- meti bir talimatname neşretti Azeilam Kua Hkümei, Müttehidei — Ameril sihhiye nezaretinin tasvibi ile “öpüşmek,, için bir talimataame neşretmiştir. Maddeler şunlardır: ah el kalabalik “olan ve avam cal miyen bir yer- de öpüşmek y — Birisini öperken vücudu- muzun hararetiniz tebeddül etme- mesine dikkat ediniz. Üzerinde kalın palto, ve ya kürk manto olduğu zaman birisini — öptükten sonra, palto ve mantonuzu çıkat- hazırlamış. olursunuz. 3 — Öpüştükten sonra bol bol gargara etmek şarttır. 4 — Öpüştükten sonra, vücu- dunuzda hafif ürperme, hisseder- | seniz derhal hardallı sıcak su ile ayaklarınızı banyo ediniz. Bu talimatname umumi yerlere, tiyatro, sinema salonlarına traf- yaylara, — gtobüslere — asılmıştır. Kanzas, hükumeti bu suretle 'tün ahaliyi bir çok sari haşta- lıkdardan — mubafaza — edeceğini ümit ediyor. Bir günde lıaybedılen para.. Milyoner olarak vapura |binmiş, beş parasız çıkmış | |Borsada milyarler kaybedilmesine rağ- men Amenkada mılyonerler çogalıyor Geçen hafta Nev York bor- sasında hiç bek- lenilmeyen — bir hadise oldu, bü- tün esham ve tahvilât birden- bire müthiş s- rette — düşmeğe başladı. lphdı bu suküt geçici bir şey zannedik- di, ve bir çok esham — şimdiye kadar görülme- miş bir misbette düştü. Bir çok | kimseler milyon- larca Jira kay- bettiler. | Nev York bor- sasında — teşrini- saninin — altıncı günü üç — saat içinde”esham a ( 1m satımında on İ milyon ingiliz li- Tası zarar vukua gelmiştir. Bun- | dan bütün mem- leket ; mütcessir (* olmuştur. Fakat | 'en çok müteessir olan spekölâtör- ler. Bunların ço- ğu şimdiye kar dav üssndile -. ser- lar yakında tereffü — başlıyan düşünerek kendilerini teselli yorlar. Borsada müthiş bir panik olmuş, herkesi dehşet istilâ etmiştir. Bu sebepten çok kıymettar, tahvilatta da sukut başlamıştır. Eshamın — düşmesi — yüzünden hatıra gelmiyecek vakalar olmuş- 'tur. Meselâ bir zengin, milyoner olarak — vapıra binmiş, seyahata çıkmış, lâkin Avrupaya gelince bütün servetini kaybettiğini ber almıştır. Daha bu kabilden vakalar pek çoktur. Amerikanın '€n eski zenginlerinden biri de bu buhranda 20 milyon dolar yani bizim paramızla 40 milyon lira | kaybetmiştir. Amerikan gazeteleri bu müna- sebetle — Amerika — milyanerle hakkında yazılar neşretmektedir- ler. Yapılan tetkikata nazaran Amerikada servetleri bir milyon | dolardaan fazla irat ğetiren zen- ginlerin yekünu bu sene 290 iye baliğ olmuştur. Bu mıktar geçen seneye mazaran 59 kişi fazladır. Yani bu hesapça Ame- rikada — milyonerlerin adedi git- tikçe artmaktadır. İşin şayanı dikkat tarafı yeni milyonrlerden alısı kadın- | dır, bunlardan üçü de henüz ev- lenmemiştir. Amerikada milyonerlerin müh- dereceleri vardır. Bunların içinde | senevi beş milyon dolardan fazla | kazanç vergisi verenler az değil- | dir. Bunlara süper milyoner deni mektedir. Bu babtiyarlar 11 kişi- dir. Süper milyonerlerin içinde ka- din yoktur. Mamafih 800,000 in- | Bt a. Byeyu Nev Vork borsasının bulunduğu Aal sirif “Çasesu 33g taraanı” z larını kaybettikten — madâ, mayelerini de batırmışlardır. Bun- Bir günde 20 milyon dolar kayb- eden Nev York borsasının en ihtiyar oyuncusu M. Con giliz lirası kazanç vergisi veren kadınlar da vardır. Ticaret esrarından 'olduğu için yüksek kazanç vergisi verenlerin lilmemektı ismi ifşa Kuvvet tuneli Yeni sipor Almanyada çok rağbet görüyor Almanyada Wüzburgda beynel milel spor müsabakaları tertip olunmuştur. Bu müsabakalarda en ziyade “Rhourad,, denilen çen- ber yarışı mazarı dikkati celbet- miştir. Bu çenber, içine giren kız atletler tarfından çevriliyor. Çon- berler harakete gelmezden evel bir sıraya dizilmişlerdir. Yandan içlerine bakaldığı vakıt adeta bir tunel teşkil etmiştir. Almanlar bu garip tunele enerji tuneli ismini vermişlerdir, gün gazetemizi takip ediniz ve kuponları kesip saklayınız!