16 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

16 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife 5 Bugünkü fu tbol maçları Şild maçlarına bugün Fransada lik maç! Mmoşhur Red Satar futbof' heyeti bu sene lik maçlarından başka bütün takımların iştirak edebile- ceği şilt maçları da 'tertip etmiştir. Şilt maçlarına bugün Taksim stadyomunda başlanacak ve Ga- hatasaray birinci fatbol takımı Bey- lerbeyile karşılaşacak, İstanbul spor da Süleymaniye — takımile terfi müsabakası yapacaktır. Galasara- yın kahir faikıyeti karşısında Bey- lerbeyinin her hangi bir muvaffa- kiyet göstermesi imkânı ve ihtimali yoktur. Çünkü iki tarafın kuvvet- leri arasında bir nisbet ve teva- zün mevcut değildir. İstanbulspor - Süleymaniye ma- çına gelince denebilir ki bu, ta- kımın en mühim maçı olacaktır. Hatırlardadır ki ikinci kümenin mu olan İstanbulspor Sü- leymaniye ile yaptığı üç maçtan ikisini kazanmış birinde de ye- Nizamname — mücibince İstanbul spor birinci kümede Sü- leymaniyeyi istihtâf etmesi lâzım gelirken sabık futbol heyetinin keyfi bir kararile gayri — nizami surette bir oyuncu oynattığı ba- hanesile hükmen maglüp addet- miştir. Bu itibarle birbirine rakip olan İstanbul spor ile Süleymaniyenin bugünkü maçı fevkalâde heyecanlı olacak, iki taraf da galip gele- bilmek için azami kuvvet ve gay- retini sarfedecektir. Çünkü bu maç neticesinde bu iki rakip klüpten hangisinin bi- rinci kümeye terfi edeceği taay- yün edecektir. Futfol heyetinin dördüncü defa olarak bu iki klüp arasında bir terki müsabakası yapmasına bir diyeceğimiz yoktur. Fakat zaif bir halde bulunan Süleymaniyenin bu terfi musabakasında İstanbul apora kargı Fatih ve Darüşgafaka takımlarile takviye edilmiş bir stadyomda başlanıyor hararetle devam e n son iyor, yukarıdaki resim laçında Iki safhayi gösteriyor. halde çıkmasına karar verilmesi doğru bir hareket değildir Süleymaniye evelâ İstanbul si- porca son terfi müsabakasını sırf kendi - oyuncularından - mürettep olrak yapmalı ve sonra da müh- tacı takip ise Fatih ve Darüşşefe- ka ile takip Bugün mühim müsabakalar var Son günlerde güreş heyeti müsmer bir kabiliyet göstermeğe ve mühtelit müsabakalar tertibine başlamıştır. Bu faaliyet cümlesin- den olmak üzre bugün Beyoğlu Halk fırkası merkezindeki idman salonunda güreş Raul Petrin — nezareti tecrübesiz güreşcilerin bi ve terfi müsabakaları yapılacak ve madalyalar tevzi olunacaktır. Galatasaray küçükle- rinin bugünkü maçı Galatasaray - küçükleri Taksim stadyomunda musevi Ma- tabi takımile bir müsabaka yapa- caklardır. bugün Stadyumda bedava maç seyretmek için “Türk Spor,,un dün çıkan 7 inci nüshasını alınız. Boks heyeti reisi Eşref Şefik beyin boksa dair ya- zılarından, A. Şerefettin beyin | “penaltı, da yapılan son tadilât hakkında makalesinden, Futbol heyeti reisi Hamdi Emin beyin Lik maçlarına dair mütalâasından başka; Son maçlar, Galatasaray lisesinde spor, “Türk gibi kuvvetli, ikramiyeli müsabakasının neticı hikâye, röman.. V. S... | Futbol heyetinin | | Yeni depolar ve saire yapılması için bir kararı Bir defa birinci takımda | oynayan bir daha ikinci takımda oynuyamıyacak | İstanbul futbol heyeti lik maç- larma iştirak edecek olan birinci ve ikinci takım oyuncuları için | pek ehemmiyetli bir karar verdi. Bu karara göre bir defa birincide | oynayan — ikinci (takım Çoyuncusu | tamamen cinin Omalı / olup | ikinci takımlarda — oynayamaya- | caktır. | Bunun bizim hesabımıza gönre mahzurn vardır.. Bazı mecburiyet fkarşısında bir defa — birincide oynayan mesel Galatasaraylı İbrahim Nihadın bu- lunmadığı bir maçta oynadı ve şimdi Nihat İstanbulda olduğuna nazarau artık İbrahim birincide oynamasına — maddeten — irikân olmadığı — gibi usulen de — ikinci takımlarda da yer alamayacaktır. Halbuki Galatasaray ikinci ta- kımı için çok mühim bir ouyı olan bu futbolcu için bütün mevsim ölmüş oluyor. Tabii bu hal hemen sırasile bütün kuluplerin başına gelecek dolayısile bir çok oyuncular bazı mecburiyet karşısında birincide oynadıkları tek bir oyun yüzünden bütün mevsim maçtan mahrum kalacaklardır . Halbuki maksat bütün oyuncuların harekete gel- mesidir. Bu süretle — gayeden | uzaklaşmış olunuyor . | Merkezi Avrupa lik maçlarında böyle bir kayt olmadığından çok defa Formda olmayan birinci takım oyuncularının ikinci takım: larda formunu — bulmak — için oynadıkları ” vaki Bu şekil ve | ya buna benzer bir çarei hal bu- Tunursa bir çok oyuncularımıza mütemadi maç yapmak imkânı | verilmiş olacak ki bu da futbol ir hesabına ayrı bir kazanç olacak- tır. - Ö. Besim Bir boksör geliyor Dobriçe boks şampiyonu 'Ahmet etendi Romanyada Türk gençlerinden | Ahmet efendi isminde bir boksör, Dobrice şampiyonu olmuştur. Uzun zamandan beri Roman- yada dövüşen Ahmet efendi, son zamanlarda boks sahasinde bü- yük muvaffakiyetler - göstermiş 've kendisi Dobriçeli olduğu: için, Dabriçe boks şampiyonu olarak ilân edilmiştir. Romen gazetelerinin de kendi- sinden sitayişle bahsettikleri ve (Ahmet Amerikan) unvanını ver- dikleri türk boksörü yakında, İs- tanbul — boksörlerile — dörüşmek üzere şehrimize gelecektir. | nistanın iktisa: İstanbul ve İzmirle rekabet Yunanlılar Pire limanını yeniden tevsi ediyorlar bir fransız gropile anlaştılar O memmı p>> Ö a ppi â a ery ö Pire Limanından Yunanistanın deniz ticareti bizi, jktisedi bir cihetten son dereci alâkadar eder. Bu sebeple Yuna- faaliyet hakkında elde ettiğimiz mevsuk bazı ma- lümatı hulâsa e u Umumi harp iptidasında Yunan ticaret filosu yelkenli ve buharlı gemi olarak 1288 idi. Bunların tonilato yekünu 1,011,116 ya baliğ oluyordu. 1924 kânunusanisi — nihayetle- rinde bu miktar 117,400 tonilâto noksandı. Bu noksan harbın de- vamı müddetince olan zayiattır. Yunan ticaret filosunun yüzde seksenini yük vapurları” teşkil eder. Bu vapurlar dünyanın muh- telif limanları Aarasında sefer ederler. Yunanistan bu sefaini kendi vasaitile inşa edemiyor. Buna mukabil, bütün tamiratı kendi tersanelerindee yapabilmektedir. Bu ticaret filosnnun üssü bahri- Bu limanın e İstanbul ve İzmir limanlarının ticaretini gasp- etmesi için Yunanlılar bütün faa- liyetlerile — çalışıyorlar. - Meselâ, bir kaç sene evvel bir. fıransız şirketile 8 sene devam edeci inşaat mükavelesi akdedilmi; bununla liman derinleştirilecek ve bir kaç manzara her nevi mal için ayrı yerler ya- pilacak, yolcular doğru rıhtıma çıkacaklar ve sandalcılık - bu es- nafa bir tazminat verilip, ortadan kalkacak; hülâsa, bahri ticaretin son şekli bu mukavele ile liman- da tatbik edilecekti. Yunanistan bu mukavelenin tat- bikatını takip ile meşgul olmak- tadır. Yunanistana muharrik kuvvet olmak üzre, külliyetli mıktarda maden kömürü girmektedir. 1921 de 240 bin ton ingiliz maden kömürü ithâl eden yuna- nistan, meselâ, son senelerde 420 bin ton ithale başlamıştır. Sanayie —ait — teşebbüslerde tesis — levazımının — gümrüksüz ithâli ve masmuatın — himayesi sayesinde, —halk bunlara fazla ehemmiyet vermektedir. Yunanlı- lar, son zamanlarda Rusyadan da maden kömürü ithale başlamış- lardıı "akat rus kömürlerinin içindeki kükürt fazlalığı ocak ızgaralarında tahribat yapmakta olduğundan, bu ,tecrübe devresinden sonra, bizim Zonguldak kömüründen gene istifade etmektedirler. 1924 de, yunanistana 20 bin ton zon- guldak kömürü sevkiyatına mu- kabil', mutaakip senelerde bu mıktar bir haylı fazlalaşmıştır. İzmirde futbol maçları Altıay, karşıyaka ile maçında iki ikiye berabere kaldı İzmir 10 — Altay fotbol takı minın, İstanbul / seyahatını mü akip mütemadi muvaffakiyetsiz- likleri spor mahafilinde hayret uyandırdı. Sakaryanın altı ay mu- vaffak bir oyun oynayıp galebesi üzerine Altay takımıı yaptı. Ve ilk icraat olmak üzere K. S.K. ile bir maç tertip etti. Cuma günü bini mütecaviz se- yirci Alsancak stadyomunda top- landı. Hakem Kollejden Galata saraylı Haydar beyin idaresinde oyuna mübaşeret edildi. K. Ş. K. takımı çok genç üzüvlerden terek- küp etmişti: Faik, , İhsan, Halil Hamdi, İsmail, Hasip, Esat, İbrahim, Faik, Oyun başından sonuna kadar büyük bir hararet ve heyecan içinde cereyan etti. Her iki takı- mın muhacim batları çok ahenkli ve insicamlı paslarla seri akınlar yapıyorlardı. Oyunun 3 ncü daki- | kasında Altaylı Vehap bey sert | bir şütle oyununilk golunu kaybetti. Daba ilk dakikada olan bu âı Ügol K.S. K. takımının manevi- yatımı sarstı. 14 üncü dakikada Vehabın ikinci bir büsbütün Altayın lehine çevi İkinci haftayimde vaziyet sıkıştırmıya başla- ine iki gol ka- zaniyor. Oyun bittigi zaman ne- tice beraberlikten kurtulamıyor. Oyunu şu süretle telhis edebi- liriz: Birinci haftayimde K. S. K. çok fena, Altay tamamen hakim, İkinci haftayimde 20 dakika K. S.K. tamamen hakim, mütebaki kısında oyun her iki tarafın hücumlarile geçti. Bu oyun Altay hesabına fena değilse de K. S. K. hesabına bir kazançtır.