27 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

27 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

— Sahife 12 27 Kânunuevvel 1929 a HAt İ e X < & RADİUM Muhterem müşterilerimize mühim bir tebşir: Radium tıraş bıçakları isim, marka, ve renkleri RADİUM ticarethanesine aittir. Muhterem vatandaş : Yerli malı kullanmak memleket borcudur. Ohalde: aşağıdaki satırları okumak ta memleyetimizin menfaati iktizasındandır. Berlinde kâin ROT-BUHNER anonim şirketi vekili ve ticarethanemizin-sabık bayii olan PİYER PİRİMYAN efendinin bir buçuk senedenberi neşretmiş olduğı ilânlarla gayri meşru bir şekilde rakabete kalkışması ve markamızın halkımız ara- sında kazandığı rağbet ve şöhretini bir cenebi şirketine mal etmeğe gayret ve memlekette ecnebi mamulâtının rivaç bul- masına ihtimam etmesi malümunuzdur. Ticarethanemizin hakkı sarihine ve dolayısile nımızın menfaati aleyhine uzanan bu gayri meşru eli kırmak için şirketi mezküre aleyhine birinci ticaret mahkemesinde bir sene mükaddem rekabeti gayri meşrua davası ikame edilmiştir, 21 kânunuevel 1929 tarihinde lehimizde neticelenen bu davamıza malkeme gerek RADİUM isminin ve gerekse renk ve eşkâlinin RADİUM ticarethanesine ait olduğuna ve markamızda mevcut olan ve bize mahsus bulunan rengin de Rotbart bıçaklarının üzerinde istimalinin men'ine karar vermiştir. Türkiyede on senedenberi ticarethanemiz tarafından satılmakta olan ve alâmeti farika kayıt ve ilmü haberine müsteni- den tahti tasarrufumuzda bulanan bıçaklarımızın rağbeti umumiyeye mazhar oluşunu gören ticarethanemiz fiatını kırmak ve fakat nefaset ve metanetini arttırmak suretile memleket dahilinde imalini düşünmüş ve büyük fedakârlıklar ihtiyar ederek sırf Türk sermayesile mükemmel bir fabrika tesis etmi, Bir seneye yakın bir zamandanberi mezkür fabrikamızda imal etmekte olduğumuz yerli malı bıçaklarımızın markası hakkında lehimize olarak n bu kararı muhterem müşterilerimize arz ile kesbi fahreyleriz. ; SerMayesinin çokluğu ile ticarethanemizi mahvetmeği düşünen ve bu fikirini mahkeme dosyesinde (mevcut mektupla bir Türk ticarethanesine yazacak kadar cesarct gösteren zengin bir ecnebi hasim karşısında bir sene devam eden bu da- vanın Türk adalet ve asaletine yakışan bir kararla intac edilmesinden dolayı birinci Ticaret hey'eti hakimesini ne kadar tebrik ve tebcil etsek yine azdır. Benaberin muhterem müşterimize arz ederiz ki? ” Gerek piyer Pirimyan efendi yedinden ve gerek se adamları yedinden alınmış veya alınacak (Radium |Safety Razor Blud, made in germany) yazılı ve markamızı muhtevi mukallet Radium tıraş bıçaklarile markamızda mevcut rengi muh- teyi ROT BART tıraş bıçaklarını her kimin yedinde görür veya dükkanında veya hanesinde oldugun haber alırsak derhal müsadere ve aleyhlerinde zararuziyan ve taklit davası ikame edileceği cihetle markamıza çek dikkat edilmesini rica ederiz. İlk defa olarak memleketimizde yerli malı tıraş bıçağını imale muvaffak olan ticarethanemizin elyem Türkiyede imal ve satmakta olduğu : || HAKİKİ RADİUM TRAŞ BIÇAKLARI Halis isveç çeliğinden mamul olup nefaset ve ehveniyet itibarile de ecenebi mallarına kat kat faik bulunduğunu cihetle memlekete karşı olan borcunuzu yerli malı almak suretile ödemenizi âmil sıfatile rica ve vatandaş sıfatile tavsiye eyleriz. -© Fabrikası: Galata Okçu Musa cadesinde ikinci ekmekçi fırını ittisalinde 106 numaralı Radium ticarethanesidir. Telefon: Beyoğlu 2878. Mektup adresi Radium Galata Posta kutusu 313. Telgraf adresi Radium İstanbul