27 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

27 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

27 Kânunuevvel 1929 Sinema haberleri * Meşhür sinema yıldızların- dan Joan Kravford sinema mu- itinde — cereyan vekayie dair bir reman neşretmişti * Meşhur sahne vazüi ve san- atkâr Avusturyalı Erik fon Stor- bayn bu sene sahnc vaziliğini terkederek 4 büyük çevi- recektir. * Duglas Fairbanks - ve Meri Pikford Çinde pek kısa bir za- man kalmışlar ve Japonya tari- kile Amerikaya hareket etmişler- dir. * Rusyada sesli filim çevirik mesine başlanmıştır. İlk filim mek- teplerde çocuklara gösterilecektir. * Bulgaristanda filim çevirmek üzere bir alman - bulgar şirketi teşekkül etmiştir. Şirket büyük bir stüdyo yapacaktır. * Sesli filmin en ziyade rağ- bet gördüğü memleketler arasın- da Çin vardır. Çinin Şanghay, Tiençin, Hankov, Hang kong ve Kanten şehirlerinde bir ay içinde 25 sesli filim salomu açılmıştır. Yapanlar da sesli filmi çok sevi- yorlar. Bundan başka Filipin ada- larında ve Felemenk Hindistanın- da bir çok sinemalar sesli filim göstermeğe başlamışlardır. * Meşhur fransız sahne vazii Abel Gans bir müddettenberi Dünyanın sonu isminde bir filim çevirmekte idi. - Filimin ikmali yaklaşmıştır. Şimdi halkın korku 've heyecanma ait sahneler çevril- mektedir. * Metro Goldrin şirketi Av- rupada sesli - filim için stüdyolar tesisine karar vermiştir. Bu stüd- yelar Londrada olacak ve bura- da muhtelif lisanlarda filim çev- rilecektir. Havana kızı Lalâ Lanenin yeni bir filmi eden Sevimli sinema artisti Harold Loit son zamanlarda hatıratını yazmaga başlamıştır. - İlk kısmı intişar eden bu hatıralarda Harold çocukluk hayatından bahsediyor. Harold Loit hayatının bu kısmını şu suretle anlatıyor: *1893 senesi nisanının yirminci şehrinde doğdum. Babam küçük bir tüccardı. Ailesine muhabbe iyi bir adamdı. Fakat garip bi merakı vardı: Ev değiştirmek. Bir evde uzunca bir müdde oturduğumuzu bir türlü batırla- miyorüm. Bir iki ayda bir, bir evden ötekine geçerdik. O kadar çok ev değiştirdik ki bunları şimdi BĞ L bir türlü hatırlıyamıyorum. Tanc Havana kızı isminde güzel | — Bir müddet sonra bu merak bir filim çevirmiştir. Filimde küba | başka bir şekil aldı: Ev yerine Adasına ait latif manzaralar var- | şehir değiştirmeğe başladık. Nob- dır. Yokarıdaki resim Lalâ Laneyi ve bu filimden bir sahneyi gös- teriyor. raskanın küçük şehirleri arasında mütemadiyen seyahat ediyorduk. | | | | ver t Yoni sinema yıldızlarından Lalâ , Babam, şehir değiştirdikçe mes- | Harold Lölt, zevcesi ve çok sevi — Babam bu mütemadi seyahatı günü Nebasta vilâyetinin Burşar | Bana kalırsa babam yeni yer gö | tar, kar her tarafı kaplar. | üzerinde yürümekten çok LHarolü Lcib gözlüksüzdür, leğini de değişt lık ayakkabı tüccarı, sonra, çanak çömlek satan bir mağazanın mi dürü, daha sonra yazı inesi acentası, fotografhane müdürü, bi- lardo salonu sahibi oldu. işlerin iyi gitmediğine atfederdi . mek, seyahat eimek emelile Bir olurdu. şehirden şehire götürüyordı işte sabat etse belki zen Nebraska çok soğuk bir mem- lekettir. Kışım her taraf buz tu- Buz zevk Fakat annem buna müsate Benden beş yaş büyük olan kardeşim ise her gün çıkar spor yapardı. Bir gün ağabeyim arkadaşlarile birlikte gidip buz' tutân nehrin üzerinde kayacaktı. Annem bana bir türlü müsade etmiyordu. O kadar yalvardım eteğine asılarak © kadar ağladım ki nihayet izin Harold Loit hayatını anlatıyor Meşhur komiğin çocuklugunda ayakları donmuş, az daha iki bacağı hırden kesılecek Haı'old topal kalacakmış' deşine dikkat et, nehir kenarında ateş yakıp onu kuru yere oturt ,, de, kte yola çıktık. Nehrin kenarına gelince güzel bir ateş yaktık, ben ateşin başına geçtim, onlar kaymağa başladılar. Aradan bir müddet geçince ateş Onlar nehrin aşağı taraflarına gitmişlerdi. Bir çok bağırdığım halde sesimi işitiremedim. Fena balde üşümeğe başlamıştım. Hava da gittikçe kararıyordu, Nihayet geldiler. Fakat ben | bitkin bir halde idim. Ayaklarım dizlerim donmuş gibi idi. Beni güç hal ile eve götürdüler. Annem, babam n& yapacaklarını şaşırdılar. Nihayet karla oğuşfurarak güç hal ile ayaklarımın hassasiyetimi iade edebildiler, bu suretle b caklarımın - kesilmesi - tehlikesi atlattım. Smema. dedikoduları Tanınmış - sanatkârlardan — Jan Dahalli çiçek meraklısıdır. Stüd- yoda filim çevirdiği zaman daima bir kaç çiçek demeti bulundu- rur. “Kırda — filim çevirirken kır çiçekleri” toplamağa - dalar, filmi unutur. Bu sebeple yeni bir filimde Jan Dehelliye bahçıvan rolü verilmesi düşünülüyor. Duglas / Fairbanks ile zevcesi Meri Pikford filim çevirirken her gün akşama doğru tenha bir koruda gezmeği adet edinmişlere dir. Duglas ve Meri bir. gün | koruda şeker ve pasta satan | bir kadına tesadüf etmişler ve hayretle bu tenha yerde ne | aradığını sormuşlardır . Kadın şu cevabı vermiştir. “ Bu sabahki gazete sizin korada gezmeğe çıktığnızı yazı- İ| yordu. Sizi görmek için bir çok kimselerin geleceğini düşündüm İ| ve buraya geldim., Filhakika bir müddet sonra binlerce kimse koruya gelmiş, satıcı iyi iş yapmıştır. Fakat Dug ve Meri rahatları fpozulduğundan parkta gezmekten vaz geçmişler- dir. * İtalya hükümeti tarafından, cemiyti akvamın — muavenetile Romada bir beynelmilel terbiyesi sinema enstitüsü tesis edilmi; Enstitü için villa Folkenieri is- mindeki —mükellef bina tahsis edilmiş! Enstitü terbiyevi filimler hazır- lamakla meşgül — olacaktır. Bu filimlerde bir çok malümat veri- lecektir. Enstitüye Afrikanın çöle lerinden, Hindistandan, en uzak yerlerden malümat ve vesikalar geliyor. Enstitü bir risale de neşredecektir. Teksas kameri Karlotta King yeni bir filim çevirdi Yeni bir sinema - yıldızlarından Karlotta King Frank Fay ile bir- likte “Teksas kameri altında, isminde bir filim çevirmiştir. Fi- Himde çok güzel tablolar - v. Yukardaki resim Frank- F Karlotta Kingi gösteriyor.