5 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

5 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

seneye daha unutkan oluy Sahife 2 ZZ e ĞNM 5 Şubat 1930 Sokak bayrak — koşusu | (Baş tarafı birinci snhılcrîz) da bulunmaktadır. Hasan, Sefa, Nezihi, İsmail, Nevzat beyler bu yandadır. Ü Penerbahçe atletleri: Ahmet, Suat, Tahsin, Sait, Hikmet, Fru- zan, Reşat, Baki beylerden mü- rekkeptir. Taksim Yeni yıldız. klübünden gelen listede aşağıdaki koşucula- | rın esamisi okunmaktadır: Panaki Pumadis, Dayopulos, Liperyatus, Arkadli, Konstantinides Delatola, Angelides, Hirislides, Papadopulus, | Damgacıyan efendiler. Kasımpaşa — idmag — yurdu koşucularından Emin, Neşet, Enver, Kadri, Hakkı beyler bu müsaba- kaya iştirak etmektedi Şimdiye kadar takriben elliyi mütecaviz koşucu — müsabakaya iştirak için kaydolmuşlar | Hakem heyetinin esamisini pek * yakında neşredeci Karmanyolacılar Bir fırın sahibi yaralandı 1300 lirası alındi Dün saat T4 te Beyoğlunda | mübim bir karmanyola vakası olmuştur: Delapderede 3 fırının sahibi olan İsmail Hakkı bey, Çukur sokağından geçerken iki Kaydut önüne çıkmıştır. Haydutlar hiç bir şey söyle- meden — ellerindeki usturpalarla adamcağızı yaralamışlar ve ayrıca tabanca çekerek ölümle tehdit etmişlerdir. Hiç bir mukavemet yapmağa imkân — görmiyen İsmail Hakkı bey sesini çıkarmamış , haydutlar bu. vaziyetten istifade ederek biçarenin 1300 lirasını gasbetmiş- lerdir. Beyoğlu — polis- merkezi haydutları arıyor: Hırsızlık vakaları 24 saat zarfında 5 sirkat vakası oldu 1 — Meçhul bir şahıs, Tahta- | kalede - tüccar: Mehmet efedinin | 150 lirasını dolandırmıştır. 2 — Unkapanında — Haydar mahallesinde 10 — numaralr eve meçhul bir bırşız girmiş, bir çok eşya çahp savuşmuştur. 3 — Cumhuriyet gazetesi mu- karrirlerinden Orhan - beyin refi- kası hamım İstiklâl “caddesinde tramvay içinde 10 İirasını bir kadın yankesiciye çaldırmıştır. 4 — Meçhul bir yankesici, Sü- leymaniye caddesinde Emetullah | de - bir hanımın, içinde 30 lira bulunan çantasını kapıp kaç- mıştır. 5 — Galatada avukat — Mois efendinin yazıhanesinden bir yazı makinesi çalınmı Cereyana kapılmış İran bandıralı Tahran vapuru; suların cereyanına kapılarak Ka- diköy elektrik kablosuna takılmış, cereyanın — inkıtama — sebebiyet vermiştir. Otomobillerde unutulan eşya —— Seyrüsefer merkezi bir sene | içinde — otomobillerde — unutulan eşyayı polis müdüriyetine gönde- rilmiştir. 26 parçadan ibaret olan bu | eşya bir senede polis müdüri; tinde kalacak gene sahipleri çık- madığı takdirde eşya satılacaktır. Bu 26 parça sahpleri çıkmıyan eşyadır. Bir sene zarfında otomo- bilde unutulup da tekrar alınan eşyanın miktarı 98 parçadır. Halbuki geçen sene - bundan azdı. Galiba İstanbullular seneden Mühim bir hadise Rus - fransız münasebatı inkıta| tehlikesine maruz. Paris 3 (Hususi) — Bir kaç gün evel esrarengiz bir surette ortadan kaybolan beyaz ruslardan ceneral Kutyepofun hâlâ izi bu- Tunamamıştır. Gazeteler bu mese- leye çok ehemmiyet veriyorlar. Bir gazete sui kasdın Sovyet sefareti tarafından hazırlandığını yazıyor. Pariste beyaz ruslar tarafından neşredilen “Voroşdine,, gazetesi ceneralın, şimdi Sovyet hükümetinin memuru olan eski bir beyaz rus zabili tarafından Sen Jermende tenha bir köşke götürüldüğünü ve orada öldürüldüğünü yazıyor. Diger bir habere göre ceneralın cesedi Burje tayyare karargâhın- dan bir paket halinde tayyare | ile Rusyaya gönderilmiştir .) Paristeki bütün rus amele ve taksi şoförleri bu hadise dolayısile 24 saat işlerini tatil etmişlerdir. Voroşdine Sovyet hükümetile mü- nasebetin katedilmesini istiyor Moskova, 3 (Hususi) — Pariste Kuteypof isminde eski bir. Rus ceneralının - ortadan - kaybolması üzerine fransız gazetelerinin Sov- yet hükümeti aleyhindeki neşri yatı burada büyük - bir — infial uyandırmıştır. İzvestia gazetesi Fransada ir- ticaa yer veril M. Tardiyö: 'nün beyaz ruslarla Sovyet hüki metinden / birini tercih etmesi ini lâzım geldiğini söyliyor. Cenuhi Amerikaya gitmiş Moskova, 3 (A.A.) — İzyesti, gazetesinin — Amsterdam —muha- biri bildiriyor: Alman malümata nazaran ceneral Kuteypof. ken- disinin Paristeki askeri birliğin muhitinden uzaklaştırmasını ta- lep eden bir kısım beyaz Rus- lara karşı mücadeleden muzaffer çıkmak ümidini keserek uzun müddettenberi harekete hazırlan- makta idi. Ceneral - sar ü döst- tarının yardımile 26 kânunusani yanında mühim miktarda para olduğu halde cenabi Amerika cüm-| huriyetlerinden birine doğru gizli- ce hareket etmişti İzmirde zeriyat Bu sene zeriyat geçen seneden çok fazladır ? İzmir 2( Hasusi) — İzmir ikti: sadi mıntakasındaki zeriyat bu | sene geçen seneye sbetle bir ve bazı yerlerde de iç misli fazladır. Halâ devam eden hafif ve bereketli yağmurların bu sene çok iyi neticeler vereceği Ziraat müdürlüğüne gelen malümattan anlaşılmaktadır. Yağınur dört gün evvel başladı ve bir karar olmak üzere hafif halif yağmasında devam ediyor. Yağmur bugün bir parça dur- muştur. Huvanın açılacağı tahmin ediliyor. Rençper vaziyetten son derece menmundur. Başı kesilen şaki Atina 3 — Meşhur şakilerden Babanis taki müfrezeleri tara- fından bir müsademe neticesinde itlâf edilmiştir. Maktul şakinir başı kesilerek Alasonya'ya rülmüş teşhir edilmektedir. M. Venizelos bu çetebaşının ve çtenin tenkilinden dolayı — hükümetin Mmemnuniyetini beyan etmiştir. İzmirde Son günler zarfında şehir civarında vakalar çoğalmış İzmir 2 ( Hususi ) — Dört beş gündenberi şehrimizin bazı yakın kaza ve nahiyeleri - elrafında , kadın ve erkek olmak üzre bü- yüklü küçüklü insan cesetleri bulunmağa — başladı. — Bulunan çesetleri birer birer muhtasaran yazıyorum. Birincisi: Dört gün evel boğa: zından bıçakla kesilmiş ve üzerin- deki elbiseleri anarak Cumaovası nahiyesine yakın sarıçay deresine atılmış bir cesettir. Yapılan tah- kikat neticesinde cesedin 22 yaş- larında bir çobana ait olduğu an- laşılmış ve isminin de Hasan ol duğu tespit edilmiştir. İkincisi: Ayşe hanım isminde zeüç v güzel bir Ka altlir Ceset teşhis edildikten sonra tahkikat yapılmış ve şu acıklı neticeye varılmıştır. Zavallı Ayşe izdivaç vadile iğfal edilmiş ve bir şoför tarafından dağa kaldı- | rılmıştır. Şoför Kaplek Ayşşr ile iki gün vakit geçirdikten sonra kızı öldürmüş ve köyüne dönmüştür. Hadise Menemen jandarması tarafından tahkik edilmektedir. Üçüncüsü: Kolları ve omuz baş- ları vahşi hayvalar / tarafından parçalanmış bir cesetlir. Ceset Tarbalının Kökağa |çifliğinde bu- lunmuştur. Tahkikat neticesinde bu havali çobanlarından bazıları cesedin 55 yaşlarında kürt Mus- tafaya âit olduğunu söylemişlerdir. Dördüncüsü: Günlerce denizde kalmış ve tanmımıyacak bir hale gelmiş bir cesettir. Bu ceset dün Karşıyakanın Bostanlı” sahilinde Bulunmuştur. Jandarma vasıtasile ceset karakola alınmış ve Üzeri aranmıştır. Cebinde çıkan mek- tuplardan bunugı da hüviyeti şu suretle tespit edilmiştir. 35 yaş- larında bakkal ve Keçecilerde oturur Mehmet Esat efendidir. İkinci bir mektuptan da şu netice elde edilmiştir. Suat efendi bundan 18 gün evel kumar oynamış ve 300 Tira kaybetmiştir. Son günlerde görülen bu fev- kalâde hadiseler karşısında polis ve jandarma — küvveti / faaliyete geçmiş ve vak'a faillerini bulmak için tahkikata geçmiştir. Geçen- lerde İzmir hapisanesinden kaçan ağır ceza, mahıkümu azılı şaki lerin bu. hadiselerde — parmağı olmasından şüphe ediliyor. Şiddetli bir fırtına Manisa 3 (Hususi)— 24 saattir #iddetli bi fırtına hüküm sürüyor. Telefön ve telgraf hatları hasara uğradı, evelerin keremitleri uçtu. Ankarada su tesisatı Ankara su tesisatı için hül metle bir alman grubu arasında cereyan eden müzakere bitmiştir. Ameliyat üç senede bitecek, bu hususa iki buçuk milyon lira sarfedilecel İnşaat hükümet hesabınadır. Vatanda: 7 Şubat 1930 Cuma günü saat on dörtte- Galtatasaray lisesi kon ferans salonunda yapı lacak büyük' içtimaa sen de gel. Bu içtimada kadın, erkek her vatan- daş bulunacaktır. Millt iktisat ve Tasarruf cemiyeti dağ - başında, | muhtelitini merkez muar İkinci maç — Belgrat takımı Atina takımını yendi Atina 2 (Hususi) — Yugoslav milli takımının Yunan milli takıs mına yenilmesinden sonra burada Atina ve Belgrat — muhtelitleri arasında da Sah — günü temsili bir müsabaka yapıldı. Belgrat — mühtelit — takımında Yugaslav milti takımının 2 müda- fü 2 muavini ve 4 mühacimi oynadığı halde yunanlılar Atina | müstesna| olmak üzere birinci milli takımda Oynamamış yani yeni oyuncular- dan teşkil etmişlerdi. Bu oyunda Sırplar daha hakim oynamışlar ve Atina mühtelitini 1-3 yen- mişlerdir. sanayii teşvik Ankara 3 — Teşviki sanayi kanununa göre müessesata- veri- lecek muamele - vergisi priminin nisbeti kati olarak tespit edilme- miştir. Martta mazbataların tevzüi muhtemeldir. Nisbetin - yüzde 1 | buçuk iki arasınde olacağı anla- şılmaktadır. Hudüste yeni karışıklıklar Kudüs 2 (Hususi) — Kudüste son iki hafta zarfında teessüs etmeğe başlıyan sükünet yeniden bozulmuştur. Tabneh ismindeki museyi kö- yüne bir taarruz vaki olmuş, 350 inek götürülmüştür. Bu vaka yeni hadiselerin vaku bulacağına bir delil addedi Kaçmışlar! Hrisis kaptanları Yuna- nistana gitmiş Varna — vapuru ile müsademe ederek batmasına sebebiyet veren Hrisis vapurunun birinci kaptanı Ksantos- ile) ikinci- kaptan Petro memleketlerine gitmişlerdir. Diğer taraftan polis mahaf umumilik bu iki adama pasaport verilmemesinin kat'i surette em - retmişti. Geçen pazar günü ticaret mah- kemesinde hadise hakkında mu- | hakeme cereyan ederken malüma- Uarına müracaat edilmek üzere şahitler geldikleri halde yunanlı kaptanlar gelmemişlerdir. Alakadarların tahkikatına göre bu adamlar harice — gitmişlerdir . Yeni ceza kanununa göre maz- 'nunlar ortada mevcut / döğilken muhakemeye devam etmek im- kânsızdır. Yunanlı kaptanların harice git- tikleri resmeti de tahakkuk ederse muhakemenin devam edememi lâzım gelecektir. Bir katil Bir polis Şişlide odacı Fatma hanımı katletti! Dün gece Pangaltı polis mer- kezi mürettebatından Hulüsi efendi; Şişli polis mevkünin — odacısı Fatma hanımı tabanca kurşunile cerah ve katletmiştir. Maktulün — muayenesini — polis doktoru Hamdi bey — yapmış, müddeiumumi Cemil bey hadiseye vaz'ıyet etmiştir. Tahkikat devam etmektedir. | muhaberatını Rekoru kim kıracak Yakında bir çabuk traş yarışı yapılacak Berberlerimiz arasında bir sürat müsabakası merakı - başlamıştır. Geçen sene İzmirde yapılan mü- sabakada genç bi berber, bir adamı 47 saniyede traş etmişti Bu sene istanbulda iki sürat traş müsabakası yapıldı. Birinci ibakada Hakkı efendi isminde kalfa 61 saniye ile birinciliği kazandı. İkinci müsabaka hususi bir mahiyette idi ve bunda Cavit efendi S1 saniyede bir kom- isyoncuyu traş etti. Şimdi Hakkı efendi Cavit efendi ile boy ol meğe karar vermiştir. Diğer taraftan iki berbere de traş komisyon gelene bir hediye vadetı meraklı müsabaka yakanda icra edilecektir. Denize düştü.. Kurtarıldı, hastaneye nakledilirken öldü Dün gece saat 2 de köprünün Üsküdar vapur iskelesinden Ni- gara isminde, 62 yaşında bir adam, müvazenesini kaybederek denize düşmüştür. |Nigara boğul- maktan , kurtarılmış, — hastaneye nakledilirken ölmüştür. Bu adi su dökmek üzere iskeleye giti anlaşılmıştır. Bir çocuk çakı ile arkadaşını yaraladı Beşiktaşta 12 yaşında Kemal; bir çakı ile oynarken arkadaşı Mehmedi şakayla yaralamıştır. Kasım paşada ikiaci bir cerh vakası olmuştur. İki meçhul şahıs kundüracı Mehmet ustayı aleti sıkmak — suretiyle teşebhüs etti Dün akşam saat 18 de Kadır köyde Saraçlar çeşmesinde tornacı Reşat efendi tentürdiyot içerek intihara teşebbüs etmiş, derhal tıp fakültesine nakledilmiştir. 18 yaşında olan Reşat efendi verdiği ifadede zarurct yüzünden kendini öldürmek istediğini söylemiştir. Dava haberi doğru değil Bir refikimiz Seyrisefain kap- tanlarından İsmail beyin işletme müdürü Burhaneddin B. aley- hinde dava ikame edeceğini yaz- mıştı. İsmail B. gazetemize gön- derdiği bir mektupta bu haberin doğru olmadığını bildirmektedir. Otomabil kazası Dün saat 13 te 1870 numaralı otomobil — Sirkeciden geçerken Dikran isminde bir şahsın mecru- hiyetine sebebiyek vermiş'ir. ingiliz lirası İngiliz lirası bu- sabah 1035 buçukta açılmıştır. Müessif irtihal Uzun müddet posta ve telgraf vilâyet müdürlüklerinde bulunduğu gibi, harekâtı milli esnasında da garp cephesinin en mühim büyük bir gayret ve liyakatle temin etmiş olan, Devlet demir yolları tasarruf san- dığı muhasebecisi Kerim Yümni BE. iki aydanberi müptela olduğu hastalıktan kurtulamayarak vefat etmiştir. Mthıımıııı bütün muhitine hür- met ve muhabbet tekin etmiş çok aziz bir zattı.. Cenabı.hak gariki rahmet ct