11 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

KAZANANLAR 23 kânunsani 1930 tarihliresimli bilmecemizi — doğru — halledenler arasında kur'a çekilerek, Bursada Sedbaşında ilk mektep talebe- sinden Ziya B. birinci, Galatada Senbenuva mektebi talebesinden | Adalet H. ikinci gelmi; p kazananlar: aküdar Amrikan kız İisesinden 152 Perihan Zaim H., 2 - Erkek mual dim mok. 761 Turgut Demiray B. , 3 Böoyoğlu tarlabağı No, B Rabin - Tovfik H, 4 - Senjozof mok. Sezayi Riza B. 5 - Ankarada Nevin Mazbar H, 6 Kabalaş Gazi Osman - paşa M. Bagıp B., 7 Tekirdağında - Cumhü Tiyet mek. No Bensuson, B - 2i inci ik mek. İlhan H. kis H, 10 - Sen jan Dürk e ruro İhsan H Şekerleme kazananlar: 11 - İzmir, SH dani B., 14 - Nişantaş Nörtbros mek. bille. Adel Ham Darüışşa- fakadan #S0- Cemil B. Son Jozef mek. No, 98 Tayfur. Rüştü B., 16 Üsküdür Muradiya No, 82 Bozkurt B., 1T - Kürü Çeşmede Suzan Hikmet ., 18 - Geleabevi mek. - talebesinden 284 Selâhaddin B., 19 - Kadıköy, Nazifbey sok. 17 Beliram Kerim B., 20 - Çanı kiz Orta mek. 84 Nihal vasif H. ikolata kazananlar: 21 — Sarıyar mek. Selma Tahir H. 22 - Darüşşafakadan 261 Togo B.. 23- he Ankara Ahiza- fer sok. Fisa H, 24 Sir koci 48 inci ilk mek. İnes, 25 - Galata Balina, Sonbenuya kiz mek. M Akşam - Çocuk dünyası M”ğonîn Doyl Mkana 17 husta kliselerde dua ediliyor Meşbur İngiliz roman muharriri ve espritizim —mütehasssı Sir Artor — Konan Doyl — kalpten ağır sürette hastadır. Muharririn bir an iyileşmesi için dünyanın her tarafındaki kiliselerde espri- tistler tarafından dualar okun- makta ve hususi ayinler tertip edilmektedir. Amerikan kiliselerinde alelâde yapılıyor. Her memlekette ayrı ayrı dualar hazırlamıştır. Bu dumlar muharrir akat buluncaya kadar her gün ll poekir. Her ga muntasaman dualar okunan memleketler Müt- tehidei “Amerika, Avusturalya , Kanada ve İagilteredir. Çocuklarımıza İstanbulu tamıtalım Kadıki Mi 16 Armomuhi Basına: Farük arpaş etinda Nocmoddin: B Kartpostal kazananlar: S1 . arman eç 89 - Tamit, kozlukta No, 17 Nebahat Covdet l , 38 - Taksim, No, 48 Müe. Alis Akyan, 84 - Üsküdar fa gir Kadiköy Sön Tözat mek, Rebi Cevci B.. Sö - Haseki hastanesi sok. 3& Suzan Hatice H, 37- Beyağlu Davit Barıh, 38 - Mudanya tapu momuru Kati B., 40 - Fariküy, .. D - Binci | ilk mek, No, 85 Şerifr Müzattör H , 48 Ankara Hacı bayram. Portev-B. . 49 İzmir göztepede No, 6 Muhlika EL , d Küti askeri lisesinden 206 Ahınet Kü mil B. Tialyan Tisesinden — AMair Mizrahi, 46 - Küleli askort lisosinden 650 | B Ihdan Beç 47 - Ankara İsmat paşa Malillosinde” Kümil B. , 48 - Kasimpaşa- d Hasan Türgüt Bi , 49 - İst. kaz lisesi 8T Naciye H, 50 - Kizıltoprk Esat Müzatför Bi S- Kündili Küs Orüu Şi eee cam ae Yüldin sok: 38 Nösrin H, SA - Ankara aü raüsmme H | beli e KM > Nö: 8 Münür B 55 56 - Şehanle- başınla » | Feyzisti kiz Hsesinden | Berin Cemil H. , 58 - Ankarada: Arsisır hano sok 19 Rayegin - Sami H, 5ü Hanet ilk mek, Dütlane Sadedilin H , S0 - Söta, auratyan. Kazanan karilerimizin - Perşembe İ - matbaamızdan — hediye- Terini aldırmaları rica olunur. - Resim bilmecesi No: 22 | .Cingöz, Rejisörün tarifi üzere | aa adımımı atar atmaz orada bekliyen köpek arkasından atıldı. Mütbiş hırıltılarla sivri - dişlerir Cingörün — pantalonuna — geçirdi. Zavallı büyük artist () yarı kor: kudün, yarı rob icabi telüşla kas | çarkem oraya: birakalımış bir boya teknesine - yuvarlardı. Tekneden çıktığı zaman bir afrika zencisi gibi hertarafı simsiyab olmuştu, amma köpekten de kurtülmüştul. — Own burkâli karşısında Rejisör (-Bravol çak iyi yaptnl) diye ellerini çu , Meğer bütn - bunlur temizlendikten — sonra rol aldı. " Bu rolda Cingöz bir düvar ilâncısı olacaktı., — Sahte bir duvara — dayanmış — merdi- yene — çıktı, — elindeki — büyük fırça ile yapıştırdığı ilânın ÇOCUK DUNYASI Dikkat ! Küçük- sanat- kârlar için ayır- diğımız — köşede neşredilmek üzerel bir çok resimler almağa başladık. Bunlardan bazı- larını neşrediyo- ruz. Fakat, gelen karikatürler sında — Avrupa resimlerinden ko- pya edildigi mu- hakkak - olanlar da vardır. Gaze- temizde ayırdığı- mız bu- köşede, çocuklarımızın resim yapma kabiliyetlerini ilerletmek istedi- gimizden, kopyar larını bulduğumuz resimleri dercet- miyecegiz. Çocuklar | Ne görüyor , — nasıl — Rica ederim bir daha bizim eve geldiğin zaman çocukların yanında içki kullanma ! — Alışır diye korkıyorsan... Hiç merak etme azizim | Cingöz de benim gibi hilâliahzar cemiyeti azasındandır. — Galatasaraydan L.N. B — — Kumbaranı doldurmadan on para vermem... —O halde kumbaram ölünceye kadar boş kalacak demek..? ! Pi Müsabakasında birinci gelene 100 lira mükâfat vereceğiz. Her gün neşrettiğimiz resim- kur'a çekilecek ve 1 inci gelen 100 lira alacaktır. kişiye hediye verecegiz. Müsabakamızda en fazla bilenler arasında da kur'a çekilecek ve bunlardan * inci gelene 20 lira ikinci mükâ- ler ve SÜ inciye kadar kazananlarâ da muhtelif hediyeler vereceğiz. a İstanbulu tanıtalım lerden 30 unu birden doğru bilen karilerimiz arasında BUNDAN BAŞKA »e 50 (7 fat verilecektir. 6 ıncıya kadar kazananlara B er liralık hediye- Hergün dercettiğimiz resimleri kesip saklamayı unutmayınız! Açık muhabere | — Halledilen — bilmeceleri şu (& ENB. Haşim beye — Mek- | adrese gönderiniz: taplarının muntazaman alıyoruz. l Akşam gazetesi Müsabaka ve piyangolarda kazan- | ÇOCUK DÜNYASI mak, bir tali meselesidir. İ (i Marko Dalvaef.—Eksi rak gönderebilirsiniz. (# Maçkada Berin Tevfik H. — kenarlatını düzeltiyordu. Tam bu | Fakat rejisör memuundu. Habre Cingözü tebrik ediyor. (Sen bir | dahi olaksın!) diyordu.. İki kova su Cingöz merdivenin tepesinden aşa| ile Cingöz gene kendine geldi. paldır küldür yuvarlandı!. Yalnız | Rejisör bu defa Cingöze iri bir iyi, Birde kafasına tutkal | yer fırçası vererek: (Bu sefer bir uşak rolü veriyorum, göreyim seni üstat .) dedi... (Sonu var) Vğm l 1 JARİCİ MESELELER Filipine istiklâl Asyanın — cenubi. şarkisindeki zengin adalardan Filipin cezairl müçtemiası vaktile Ispanyanın ikem Amerika - Ispanya muharebesi nc- ticesi olarak Amerikaya terkolu Amerika kıtasına / sığışı ttebidei Azerika yi Ammk.mn Şarki As) stinatgâh teşkil eden fuzuna bir bu adalar bu adalar Amerikanın eczasından olur tabaasından. olduğundan bu ada lardan Kaliforniya ve diğer yer- lere iş bulmağa gidenlerin Ame- rikaya girmesine mümanaat edil- ir çok işçi Amerikan in müthiş rakip kesil- için Filipini müstakil bir devlet addetmekten yoktur. başka - bir çare dâl istiyorlar. Bu talebe karşı daha ziyade muhalefet etmek Amerikan siya- seti için iyi bir şey olmıyacaktır, Amerikadan 'çök wzakta' ve Baliri Mmuhiti kebirin öteki tarafında olan bu adaların müdafaası Ame- rikan hazinesine gayet ağır bir yük teşkil ediyor. Velhasıl Filipine istiklâl veril- mesini icap eden bir çok sebep- ler vardır. Zeminin müsait olma- Filipi tarafından tanzim olunan cumhu- riyet rejimine —müs esasi üzere bir nevi vermiştir. Bu kanun İâyihasına nazaran 'on sene zarfında tedricen Filipine serbesti verilecek ve bu müddetin sonunda Filipinde arayi umumi- yeye müracaat olunarak Koca katîileri Yalnız bir kad- erkeği ehirlemiş Macaristanda — Szolmak — şehri cinayet mahkemesinde koca katili kadınların — muhakemesi — devam “ediyor. Şimdiye kadar elli ceset mezardan çıkarılıp fethi “meyit ameliyatı yapılarak muayene edi- İmiş ve bunlardan kırk dördünün midesinde arsenik bulunmuştur. Bulunan zehirlerin miktarı bir alay askeri zehirlemeğe kâfidir. Gariptir ki zevcelerinin cinaye- tine kurban olan erkeklerden birinin nazarında bir şişe zehir bulunmuştur. Kocasını zehirliyen ve yetişmemiş gibi bir de me- zarma “bir şişe zebir. bırakan Köteles isminde ellilik bir kadın- dir. Bu kadın kocasınn her zaman kendisini her zaman döv- düğünü — ve intikam almak içi ve bununla da / inti- i teskin edemiyerek ir şişe zehir - bıraktı- af etmiş ve hakimin Terdiği zehir şişesi kendisinin kocasının mezarına koyduğu şişe olduğunu tastik etmiştir. Bu ka- dın müebbet küreğe mahküm edilmişti Tevkif edilenlerden beşi muhake- melerinin neticesini beklemiyerek intihar eylemiştir. Koca katili kadınların bunlardan ibaret olma- dığı ve daha yüzlerce katil oldı Tanolükkyer | İşilleri edik: ai kadınlardan yalnız Lusi Olahfın zehirlediği — erkeklerin — yüzden fazla olduğu tahmin olunuyor.