25 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

25 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

25 Şubat 1930 Mamulâtının nefasetile Avrupada Amerikada pek büyük bir şöl ettiği sanayi sergilerinde daima fevkalâde takdir edilen en bi HACI BE ALİ ik kazanan Garpta ve Şarkta iştirak madalyeleri hakkile ihraz eden KİR MUHiDDİN Ticarethaneleri : Ankara, Beyoğlu, Pangaltı, Galata, Kadıköy, İskenderiye, Kahire Acentaları : İzmirde Eskiyol Bedestani Hasan Tahsin Mersinde, Yeşil Ova ticarethane: il W. C. 2 London Bey - Erzurum, Ali Zade Halis Bey - lerede W. R. D. Krokes 109 Kingsvay Bomonti Fabrikası | DOPPEL : Mky Evkaf umum müdürlüğünden: İstanbul evkaf veznesinden maaş alan mütekaidin ve eytam ve eramilin senci haliye mart yoklamalarının icrasına 24 şubat 930 pa- zartesi günü başlayacak ve martın onuncu gününe kadar devam ede- maaş üçer adet fötuğraf çektirecek ve bunlardan irleri muhtarn işer fotuğraf ilmühaber tezkerelerile yoklama ilmühaberlerine yapıştırılıp ve tahmim edilecektir. Mütabaki senedi resmisi ve cüzdan ve nüfus ve maaş beraber yoklama muamelelerini icra ettirmek üzere her gün İstanbul Evkaf muhasebe kaler ine müracaat eylemeleri ilân olum Tüccar ve Banka memuru olmak için Pazartesi ve perşembe günleri saat 16-17 ve 18 den 20 ye kadar iki sınıf açılmıştır. Dört ay zarfında kâmilen tedris olunur. Malümatı tüccariye, ilmi hesapı tüccari, usulü defteri, basita, müzaafa, pakra- domar, Amerikan usulü ve banka muamelâtı. Son imtihanda muvaffak olanlara muhasebeci şehadetnamesi verilir. Ve iş tedarikine muavenet edilir.Dersler 20 şubat perşembe günü başlanmıştır.Programı meccanen almak ve kayd olmak için Beyoğlunda Perapalas sırasında Amerikan lisan ve ticaret dersanesine müracaat.Hususi ders dahi kabul olunur. Müdürü: Agop Pakraduni. | | Defterdarlık ilânları | | Maliye vekâletinden: İLÂN 336 senesinden 927 mali senesi nihayetine kadar milli hükümet bütçelerinden matlubu olanlarla gerek milli hükümet ve gerek sakıt hükümelin adi emanat ve milli hükümetin bütçe emanatı hesaplarında mukayyet olanlar ve gerek 927 senesi gayesine kadar ifa edilen hidemattan —mütevellit alacaklar 928-929 - senelerinde bütçe emanatına alınmış olanlarla eytam sandıkları tasfiye komis- yonundan 927 senesinde hazineye devr edilüp hazinecede 928 senesinde ait olduğu malsandıklarına nakl olunan mebaliğ tasfiyeye tabi bulhunduğundan bu gibi alacağı bulunanlar şubat 930 nihaye- tine kadar arzuhal ile bulundukları mahallin en büyük malmemu- Tuna müracaat eyleyüp yetlerinaeki matlubat vesikalarını vererek mukabelinde müracaat vesikası almaları lâzımdır.Bu müddet zarfında müracaat etmemiş ve vesika almamış olanların iddia ettikleri ala- cak 1513 No l kanun mucibince katiyen hazine lehine sakıt ola- caktır. Şubat 930 nihayetinden sonra hiç bir mazeret kabul edil- meyeceğinden alacak iddiasında bulunanlnrın930 senesi martından evel bulundukları mahallin en büyük malmemuruna müracaat etme- leri ilân olunur. SATILIK DÜKKÂN — Eyipte Cammikebir Kurukavakta 13- 15 No. dükkân sahibinin vergi borcundan dolayı 24/2/930 tarihin- den itibaren 21 gün müddetle müzayedeye konulmuştur. -Talip olanların İstanbul vilâyeti idare heyetine müracaatları. tinden: Yenikapıda Kâtipkasım mahalle- sinin Alboyacılar sokağında Emanet mali bir katlı ahşap baraka enkazının - bilmüzayede satılması mukarrer bulunduğundan - talip olanlarin Martın 17inci Pazartesi günü saat 14te daire encümenine belediye müdüriyetinden: Fenerde Tahta Minare Ulah caddesinde 8 numaralı hanenin son derece harap ve maili inhidam bulunması dolayısile 3 gün zarfında mahzuru izale edile- takdirde hedmedileceği adresleri meçhul bunan hane sahip- tebligat mekamına kaim olmak üzere ilân olunur. Fatih ö dean Kiralik Hane bulgar çarşısında İzzet Mürebbiye aranıyor | Tahsil görmüş bir murebbiye hanıma ihtiyaç vardır. Fransızca veya Almanca bileüler tercih edi- lecektir. Galatada No 13 Galata han birinci kat Doktor EminRiza beye müracaat. Şişlide Paşa sokagında N-31 bahçe or- tasında altı odalı elektirik terkos havagazı hamam ve her türlü istirahatı cami hane kiralıktır ta- lipler bulgar çarşısında bakkal Koço efeni Diğer ziyalar vazi- felerini göremediği vakitlerde EVEREADY elektrik cep lâm- basile — Eveready bataryalarının ver- dikleri zi venebilirsini biç bir elektrik cep lâmbası kıymet ve dayanıklık itibarile bu derecede olamaz, Diğet hiç bir elektirik cep ümbesimn siyası ba kadar küvvetli va padlak olamaz. Bvere aây dönyanın en iyi cep mbesıdır. Taklit- Temlen sakımtnız, Deposu Beyoğlu Tönel meydam No. 352, FRİDMAN “SUİHAZIM İNKIBAZ Kadıköy Sull jcra — memurlu- igundan : Yeldeğirmeninde Karakol soka- gında kâin atik 28 cedit 99 nu- ralı üç kat üzerine beş oda, ik: ve mutfağı hava- havi ga anya — suyunu v İ bahçesi bulunan bir bap hanenin şuyumun - izalesi için fruhtu kararlaştırılmış olmakla de beş pey al zayede günü olan azartesi günü saat on beşte Kadıköy Sulh icra dairesine aat eylemeleri ilân olunur. İDAREİ BAHRİYESİ Limanımızdan - hareket vaporlar (ROMANYA) vapuru 25 şubat salı saat 10,30 da (Köstence)ya (PRENÇİPEZA MARİA ) va- edecek puru 27 şebat — Perşembe aai 10,30 da (Kö: (ROMANYA) vapuru | Mazt çümartesi sant 14 te (Pire ve Romanyanın başlıca merker- 'e Cenupi Av leri ve merl pa için üoğru bilet verilir. Oryan Ekspaes ile aktar İstanbul - Berliri İstanbul - Varşuva seyahat saat devam eder. Bir gece tr | bir gece vapur la taisilât Galala merkez rihtim Hanında kâin umumi acenteliğine müracaat. telefon Beyoğlu 2034 a yapılır, 44 ROMANYA HÜKÜMETİ Sahife 11 EEE Bayramlık ŞAPKA ve KUNDURA larınızı LÂSTİKÇi HÜSEYİN HÜSNU ve ŞERiKi mağazalarından alınız. YeniPostahane karşısı Türbe sokak Sadıkiye Han 36 79 4 tanbul Mülhakatından Beyoğlu ile Gal, Demiryolu Türk Anonim Şirl İslanbul mülbakatından Beyoğlu ile Galata beyninde tahtel'arz Demiryolu Türk Anonim Şirksli hissodaranı, 24 mart 1480 tarihine müsadif Fazarlesi günü saat 15 te, Böyoğlunda, 'Tünel meydanında Metro hanında Kâin şirken merkezi datesinde, sureti adiyede in'ikat edecek olaa heyeli umamiyeye davek olunurlar, Lâakal on hisse senedine malik vulpla, heyeli umumiyenin bu içtimama işlirak etmek arzusunda bulünan hissedaranın ücaret kahununun 971 inci maddesi ahkâ Tuma tevfkan tarili içtimadan İsakal bir hafta evvel vadesi hulüi elmemin Kkuponları ile beraber hisse senetlerini İstanbalda ; Şirketir merkezi aresinö Brükselde : « Sosyete Financlere de Transporis ot d Rüyreprises İadlestrle zam şirkeli tevdi eylemeleri isap eder. İşbu hisso senetlerinin tovdimne ait damga Tesmi ve rüsumu saire bunları tevdi ednlere aittir. RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — Bedlisi ilare, mürakınler, ve hesap komiserleri raporlarınm kiraatı. 2 — Mevcudaz hesabı, büânço, kâr ve zarar hosabi ile senel hesabiye temettü- 'atının tevzüne dair meclisi idare teklifatımmım tasdiki. 3 — Meelisi idare azasının tağinleri. 1 — Müdiran bcretlerinin tesbit ve tayini için meclisi idareye salâhiyet itası 5 — Mürakipler ile hasap komiserlerinin intihabı ve aklatının tayini, 6 — Meelisi idare azasının bizdat ve yahat bilvrasıta alâkadar olabilecekleri girketler veya müssseseler ile ledelhace şirket namıma muamelâtı ticariye akdede bilmeleri için kendilerine ticaret kanununun 323 ümeü maddesi ahi tevfikan müsaada itası, asani 1920 “İstanbul Emvali eyt2m idaresinden: Rıfkı beyin istikraz ettiği mebaliğ mukavilinde idaremiz uhdesinde vefaen mefruğ bulunan Yeşil- köyde Şevketiye mahallesinde Papatya sokağında 12 numaralı maa bahçe bir bap hanc satılıktır. Mezkür hane 7 oda, 1 sofa, 1 mutfak, 1 kuyu, 1 sahranç, 1 kârgir ahır, 1 balkon, 2aptesane, 1 hamam ve geniş bir bahçeyi havi Olup cümlesi 1152 zira üzerindedir. Kıymeti muhammenesi 3496 liradır. 1300 lira bedelle talibine kat'i ihalesi 18/2/930 ta- rihinde icra edilecektir. Fakat mezkür miktar haddi lâyıkında görülmediğinden müzayede, tarihi ilândan itibaren 19 gün daha temdit edilmiştir. Fazlasına talip olanların 11/3/930 salı günü saat 15 e dadar | idaremize müracaatları. Sullanalımct: Adliye hinası d Emlâk ve Eytam Bankası Umum Müdürlüğünden . vali Eytam idaresi, Esas No, Mevkti Nevi — Teminat mikdarı 195 — Anadoluhisarıdla — - — 8605 arşın mrabbar 460 Köksu mevkünde sahilde — iratlı arsa, 196 — İstanbul Hasköyde Rüsumat kulübesi müştemil 500 iskele caddesi 3091 arşın murabbar arsa. 199 — İstanbul Hocapaşa Salim — Kalınmustafaağa 2500 paşa Oteli yanında medresesi, 200 — Boğaziçinde Büyükdere — 4988 metro murababbar — 500 caddesinde arsada karakolhane Bankamıza hissei iştirak mukabilinde devredilen gayrı menkuller. 'den mevkileri vo nevileri yukarda gösterilen dört parça emlâkin satısı Mmüzayedeye konulmuştur. Müzayede bedeli peşincir. İhale 10 mart 930 tarihine tesadüf eden Pazartesi günüdür. Mü- zayede kapalı zarfladır. İhale Ankarada Baüka idare meclisi huzuriyl- icra edilecektir. Her birisine ait teminat akçası hizalarında göstetil- miştir. Talip olanlar İstanbul ve İzmir şubelerimize de müraczatle Mufassal şartnamemizi mütalaâ edebilirler. Bu şertnamelerden bir tanesinin imza edilmesi ve teklif mektuplariyle birlikte verilmcsi, sarfların şartaameye muvafık surette kapatılmas. , we yevmi iba'leye yetişmek üzere taahhütlü olarak postaya verilmes, icap eder. Çünükler mhafara nüdürlüğünden: Gümrük muhafazasının 13 numaralı motörüne 60 beygir kuvvet de az kullanılmış bir adet deniz makinasının mubayaa / ve vaz müteahhidine ait olmak üzere 20 gün müddetle aleni münakasaya konulmuşlur. Kanundaki şeraiti haiz olan taliplerin şartnameyi tetkikle münakasanın hitamı olan 10 mart 930 pazartesi günü *,7,5 teminat lariyle birlikte saat 14 te komisyonda hazır bulunmaları.