25 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

25 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

b. / teşkilât Sahife 2 (Baş tarafı Birinci sahifede ) kalmıyacaktır. İktisadi program neticelerini vermeye başlayınca hükümetin bu işlere müdahalesin hiç hacet kalmıyacaktır. Yalnız , bu. iktisadi | manzümesi neşredilince - | ketin bir kaç ayda cennete ıdq | neceğini zannetmek hatâ olur. Bir programın tatbik edilmesi , W semere vermesi senelere mühtaç- | tır. Bilhassa - iktisadiyat , devlet idaresinin menfi tesirlerile pek | çabuk bozulan , fakat — müsbet tedbirlerile gayet ağır — inkişaf eden , çok yavaş düzeler güç | bir iştir. Meselâ, bir. hükümet, yanlış bir kaç hareketle milli " paranın kıymetini altı ayda düşürür. Fakat, sonradan ne yapsa, paranın eski kıymetini ayaı kısa zamanda iade edemez. Yahut bazı kanunlar çıkararak , — bazı Koyarak ticaret hayatını bir ayda felce uğratmak; — istihsal mekanizmasını bozmak pek ko- laydır. Fakat sonradan iki üç sene çalışılsa, eski hayat ve faaliyet yerine gelemez. Bu işlerde çek basiret gerektir. Hiç — ümitsizliğe sabretmek kurtarmak ( devrinden Lauzanne — sub- idar , beş sene en elim şerait içinde beklemek ve çalış | mak icap etti. İktisadi zafere | vasıl olmak için hiç olmazsa okadar sabretmeliyiz. Necmeddin Sadık tedbirler memle- kapılmadan mdır. Şalışmak , Vatanı İngiliz kadın polisleri şehrimizde Bunlar İngilterede fuhuşla mücadele ediyorlar Bu zabah Semiramiz” vapurile | şehrimize — İngiliz — kadın polis ilâtı reisi olan iki Mistres miştir. Bunlardan biri miralay esini haiz olan Mistres Allen diğeride Mistres Tangarllır . İngiliz kadın polisleri reisleri bun- dan bir müddet evel Kahireye gitmişler, Mısırda kadın . polis teşkilâtile meşgul olmuşlar, oradan da Atinaya tayyareyle geçmişlerdir. Akropolis namındaki — yunan etesi ingiliz kadm polislerin- Gen bahsedetken: sert bakışlerile ve bir çocuk başı kadar büyük yumruklarile birer dev olduklarını yazıyor. İngiliz kadın polisleri Tokatlı- yan öteline inmişlerdir. " Mistres | Allen ile Mistres Pangart İngilte- | rede fuhuşla mücadele ediyorlar. Atlama rekoru! Bir polis motörü 4metroluk derin bir çukurdan aştı! Dün Aksarayda bir polis mo- tosikleti büyük bir kaza geçirmiş, bir polis doktoru ile bir zata memuru feci bir akıbetten kur- tulmuştur. Hadise şudur: Yenikapıda deniz kenarında - ölü bir adam bulun- duğu dün sabah polis müdiriye- tine telefonla haber verilmiştir. Zabıta doktoru Cemil bey pı Refik efendi tarafından lare edilen motosiklete binercek polis müdiriyetinden hareket etmiş ve Aksaraya kadar bilâ hadise gel- Miştir. Motosiklet Aksaraydan Langaya sapan yol üzerinde yanlış bir manavra yüzünden 4 metro derin bir çukurun - Üzerinden aşmıştır. Bu esnada doktor Cemil bey haklı olarak büyük bir korku geçirmiş ve gözlüğü düşüp par- Şalanmıştır. Motosiklet fevkalâde bir tesa- düf eseri olarak devrilmemiştir. Büyük bir tehlike geçiren doktora geçmiş olsun. Maliye müfettişleri | vergi müşkilâtını tespit edecekler Ankara, 24 (Telefon) — Bay- ramdan sonra maliye müfettişleri burada toplanacaklardır. Bu içtimalarda kazanç vergi- sinin tatbikatına ait —müşkilât hakkındaki — mütalâalarını tespil edeceklerdir. Fitre tevzü yüzünden bir cinayet Bursa, 23 (Hususi) — Çatalağıl köyünde, fitrelerin tevzül mese- lesi — görüşülürken —bir — kavga çıkmıştır. Teklifinin itirazla kar- şılanmsından — hiddetlenen — köy muhtarı Hamit efendi, kendisine hücum eden bir kaç kişiyi korkutmak için, silâhını tavana ve döşemeye sıkmış ve kurşun- lardan - biri, kendisini arkadı yakalayan Üzeyir isminde birine isabet ederek ölümüne sebep olmuştur. Muhtar Hamit efendi tevkif edilmiştir. Monako prensi çekildi mi? Monaco 25 (AA) — Bi tebliğ prens Pierre'in prensli; terk ettiğini ve varis prensesin meclisi — umuminin 21 şubat tarihli içlimamı mütcakip saraya dahil olduğunu bildirmiş idi. İçti- mai tertip edenler bu tekzip etmektedirler. 24 saatte 9 sirkat, vakası oldu 1 — Kasımpaşada Adil beyin manifatura — mağazasının - kilidini dün gece üç meçhul şahıs kırarak içeriye girmişlerdir. 5 Bu adamlar ellerine geçirdik- lerini toplarken zabıta memurları kendilerini görmüştür. Bunun üzerine hırsızlar kaçmış- dardır. 2 — Harbiyede —oturan Sudi beyin evine dün hırsız. girmiştir. Sarık kapının yanında asılı duran misafirlerin paltosunu alıp kaçmıştır. 3 — Pangaltıda Denizliyan efen- dinin evine dün gece hırsız girerek seccade, hahı, palto ve saire gibi bir çok eşya çalmıştır. 4 — Mehmet efendi isminde bir adam dün gece Sirkeci oteb- lerinden birinde bütün eşyasını çaldırmıştır. 5 Gedikpaşada , — Çatal hanında oturan Anderyes efendi- 'nin odasına hırsız girmiş, öteberi çalmıştır. 6 — Beşiktaşta sakin Mürüv- vet hapımın evine giren bir hır- sız 50 iralık eşya aşırmıştır. 7 — Ayvansarayda aşçı Hamdi efendinin dükkânından bir çok tencere,tabak ve saire çalınmıştır. haberi 8 — Topkapıda Kara Mehmet | mahallesinde Mustafa efendin yazmahanesine hırsız girmiş bir çok eşya çalmıştır. 9 — Divanyolunda — bakkal Hamdi efendinin dükkânma giren bir hırsız 10 paket çıkolata 7 paket çay ve 22 paket tütün çalmıştır. ZEKÂT ve FiTREYİ Tayyare Cemiyetine veriniz | İzmire giderlerken mera- sim yapılmıyacak Ankara 24 (Telefon ) — Gazi Hz. merasim yapılmamasını cemir bu-. | yurmuşlardır. Gazi Hz Gazi istasyonundan hareket buyuracak- lardır. İzmire giderlerken hiç bir İktisat programı İlmal edildi, program 400 sahifeliktir Ankara 24 ( Telefon )— İktisat vekili Şakir B. iktisadi programı ikmal etmiş ve buna ait esbabı mücibe — Tâyihasını hazırlamıştır . Program 400 sahifedir. İhtiyaç listesi Listede mühim tadilât icra edildi Ankıra N (Tüeku) — Beciz. | komiser vekiliAbdülkadir B.Maliye | vekâletile — temaslarına devam ediyor. İhtiyaç Jiste mühim tadilât yapılmıştır. Paramızın istikrarı Osmanli bankası bir İspan- yalı mütehassısa tetkikat | yaptırılması fikrinde —| Osmanlı bankası direktörü M. Dö Sonbiye'nin muaveneti nak- diyede bulunmak için hükümete teklifatında maliyemizi kontrol altına almak istediğini dün yazmıştık. — M. Dö Sorbiye Devlet bank: Vönün teşkili için maliye vekiline | verdiği mektupta Türk parasının istikrarını temin için bir müte- hassısa — yeniden — telkikat yaptı- Tılmasını teklif etmiştir. Bu zat halen İspanyada çalış- makta olan bir mütehassıstır. Ma- | mafih mektupta köyle bir tet- kikattan sonra Osmanlı banka- sımn bu mesele üzerinde çok esaslı — bir faaliyete geçeceği tasrih ve ifade edilmiş değil- dir. Halbuki — Ankarada — hasıl olan kanaate göre hükümetçe bu mevza etrafında esaslı tetkik- ler yapılmış olduğundan Osmanlı Tankasann ni yeni | tetkikat tek- manasız. telâkki — olunmuştur. ükümetin bu mektuba verdiği cevap Osmanlı bankası ” noktai nazarının mütalâaya Şayan olma- | dığı merkezindedi | Osmanlı bankası Maliye veki- line - verdiği mektupta — Devlet bankasının teşkilini şimdilik zaruri görmediğini ve daha evvel işe paranın istikrarını teminden baş- lamak lâzım geldiğini ifade eyle- miştir. Dikkat! Her — hafta * Pazartesi , günü neşredilen bilmece hedi- yelerile kazananların isiml <yalnız bu haftaya mahsus olmak üzere Perşembe günü ÇOCUK DÜNYASI sahifemizde neşredeceğiz. ingiliz lirası İngiliz lirası bu sabah 1041 kuruşta açılmıştır. Ünifiye bu sabah 146 kuruşta açılmıştır. Atinada miting Muhacirler Veni- |zelosun Ankaraya gitmesini istemiyor Atina, 24 ( Hususi) — Rum muhacirleri mübadil emlâk mese- lesi hakkında büyük bir miting tertip etmişlerdir. Miting şiddetli bir nümayış şeklini almıştır. Maamafih — miting — hükümet aleyhtarı bir şekil almamıştır Bu- nunda delile hükümetin bazı metalip dermeyan edilmekle be- raber muallâk meselelerin halli hakkındaki mesaisine muzaherete karar verilmesidir. Bu miting esnasında muhacir hatipler M. Venizelos ile M. Mi- halakopolosun Ankaraya müsam- mem seyahatleri aleyhinde bulun- muşlardır. Mamafi -siyasi mahafilde gerek | Ankara seyahati ve gerek mü- allâk meselelerin halli için hükü- m çizilen hattı hareketin değiştirilmiyeceği beyan edilmek- tedi Atinadan son talimat geldi Mübadele — komisyonu — yunan mübadele murahhası M. Fokas bu sabah Semiramis vapuru” ile şehrimize gelmiştir. M. Fokas mübadele komisyonu erkânı tarafından karşılanmıştır. Ankara yunan - sefirine son talimatı hamil olan M. Fokasın bu akşam olmazsa yarın Ankara- ya hareket muhtemeldir. Biri daha öldü! MÜDT Hati kim olduğunu meydana çıkaracak Evvelki — gece Çenberlitaşta halıcı Necmi, İbrahim, Hüseyin isminde 3 arkadaş, yanlarında bulunan kadınlara sarkıntılık eden 4 kişiyi - bıçaklamışlardı. üçü Cerrahpaşa hastanesine nak- ledilmişti. Katiller de bulnan 2 kama ile 2 bıçak tahkikat evrakiyle birlikte adliyeye tevdi edilmiştir. — Yıkıcı İsmailin hangi kama ile vuruldu- nu tespit etmek için ceset mor- ga nakledilmiştir. Morg raporu bugün hazırlanacaktır. Yaralılardan Abbas'a vaka sa- | bahı Aameliyat — yapılmış, buna rağmen hayatı kurtarılamamıştır . Diğer yaralılar için ölüm tehlikesi Hastahanede — ölen çak yarası ameliyatla tevsi edildiği için morga naklinde bir fayda görülmemi Hareket gazetesinin muhakemesi Hareket gazetesile Herman şir- keti arasındaki dava 27 şubat perşenbe günü rüyet edilecektir. Azılı bir kadın Dolapderede Vişne sokağında oturan madam Maryam komşusu Şahin efendiyi fena halde döv- Müştür. 5 Kadın yüzünden Dün gece üç meçhul şahıs İbrahim efendiyi bir kadın mese- lesinden dolayı topuğundan yara- lamışlardır. Otomobil kazası İtalyan sefaretinin 204 numaralı etomobili bu sabah Muhiddin bey isminde bir zata çarpmış, yaralan- masına sebep olmuştur. Yaralı- | |ardan yıkıcı İsmail ölmüş diğer Romen boksi örü maglüp oldu Küçük Kemalin Tayikdli bittt Dün gece Galatasaray klübü | salonu heyecanlı boks- maçlarma | ve kiymetli bir. galibiyete şahit | oldu. Salonu dolduran kesif. bir seyirci kitlesi büyük bir heyecan | ı îî'l:îlen;ğ:ı boksörü - sabırsızlıkla Nihayet - seyircilerin arasında evvelâ Romanya şampi- yonu Karpen ve iki üç dakika mra bir alkış tufanı arasında ik Kemal ringe çıktılar. | / Maçtan evvel ringin ortasında | duran eldivenler seçildi boksör- lerin bandajları (muayene edildi. Maç ikişer dakikadan on ravunt ve eldivenler 6 onsluk. Karpen 62 kilo, Küçük Kemal 63 kila $00 gram. Gong çaldı. Boksörler köşele- rinden - firladılar. El sıktılar ve alkışları maç başladı, | / Karpen daha ilk dakikalardan itibaren eyi bir boksör olduğu hissini güzel ayak oyunları, em tfak bir brsatı övtetilemeki” va her iki elini kullanmasile vermişti. İlk ravunt her iki hasmın bir birlerini denemesile geçti. | İkinci ravuntta -Kemalin güzel | ve seri hücumları ve Karpen'in astaca kaçışları ve mukabil hü- Üçüncü ve dördüncü ravuntlar çok sıkı ve mütekabil vuruşlarla bitti. Beşinci * ravant küçük Kemal biraz daha faal heyecan en yük- sek derecesini bulmuştur. Altıncı ravunt başladı. Karpen- de maça ilk başladığı çeviklik ve ayak oyunları baki. Bilhassa çe- nesini büyük bir gayretle kapıyor. | Küçük Kemal de bunu anlamış olacak ki dövüş tabiyesini değiş- tirdi. Bu ravündüm — sonlarına doğru Kemalin - bütün, kuvvetile Karpen'in midesine bir yumruk vurduğu gör Yumrugu yiyen Karpen anide yuvarlanmıştı. Şimdi herkes heye- candan ayağa kalkmış hakemin | sayılarını bekliyordu. | Hakemin sekiz sayısı üzerine | kalkmak istiyen Karpen kalkama- di. Ve salonu - dolduran halkın yaşa nidaları arasında küçük Ke- mal'in galibiyeti ilân edildi. Boksörümüzün bu güzel biyetini tebrik ederken, kendisini yetiştiren arkadaşlarını da takdir ederiz. Kemal Rıfat Zilzurna bir sarhoş Bir kahveyi alt üst etti İbrahim isminde bir adam dün gece adam akıllı zil zurna sarhoş olduktan sonra Unkapa- nında Sabrinin kahvesine gitmiştir. Cesnada kahvere karagöz oynanıyormuş.. Bir aralık beyaz perde üzerine tuzsuz deli Bekirin hayali teressüm etmiştir. Bunun üzerine İbral | — — Ulan benden iyi tuzsus Deli | Bekir mi olur? Diye bir nara atarak ayağa kalkmış, kargöz perdesinı delmiş, karagözleri yırtmıştır.Bununla da hiddetini alamayan İbrahim kara- | gözcü Sabriyi ve muavini Musta- | fayı ağır sürette yaralanmıştır. Bu hakiki; tuzsuz Bekir zabıtaca yakalanmıştır. AKŞAM Daktilograflar piyangosu