25 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Holivut mektupları Kalifornia yer yüzünde cennetten bir numunedir Holivat, şabat (Hususi) — Ka- Kifornia , yer yüzünde cenmetten bir numunedir. Havası güzel, gür neşi baldur. Kış mevsimi burada ilkbahar gibidir. Yazın da deniz- den gelen serin rüzgü: hığı azaltır. Toprak tir. Burada her yetişir. Portakal , muz erik gibi meyvaları her meşhurdür Bu güzel kıta bir zamanlar iâmilen çöl imiş. Bu çölün imarı kararlaştırılınca 250 milyon dolar sarfile 400 kilometrelik bir su kemeri yapılmış, her taraf sulan- mağa başlanmış. Bu suretle bale çeler, portakal ormanları vücuda gelmiş. Bu mamure sulama ame- Tiyatının yapıldığı yere kadar devam eder, ondan sonra gene çöl başlar. -Fakat bu çöl sene bir parçası sulanmakta, yeni bahçeler vucut bulmaktadır. Kalifornia'nın merkezi Los An- celos'tur. Los Ancelos 1900 sene- sinde 100 bin nufuslu küçük bir şehirdi, şimdi bir buçuk milyon nufusu vardır. “J04 te elli milyon dolar sarfile büyük bir liman yapılmıştır. Los Ancelos artık ü mahsul burma, tarafta Sza Fransisko'ya rekabet etmek- | Anita Paj'ın resim merakı | Holivut'tan bir manzara Paramunt stüdyolarının kuş bakışı görünüşü tedir. Bilhassa yanı başındaki petrol meabaları şehrin ehemmi- yetini çok artırmıştır. Los Ancelos'un bir buçuk mil- | yön nufusu olduğunn - söyledim. Stüdyoda bile resim yapıyor Sinema artistlerinden Anita Paj resim meraklısıdır. Tatil günlerinde sehpasını, boya kutusunu alır ve deniz kenarma, güzel manzaralı bir yere giderek bütün gün resim yapar. Anit Paj stüdyoda - çalıştığı zamanlar da boş kaldıkça arkadaşlarımın resimlerini yapar. Yukarıdaki resim Anita'yı iş fasılasında filim arkadaşı Jobn Mack Bravn'un resmini yaparken gösteriyer. Fakat belediye istikbali düşüne- rek şehri 10 milyon nufuslu ola- cak surette taszim etmiştir. Cad- deler geniş ve uzundur. Yalnız istasyondan limana kadar 30 sözlü filimine başladığını y: tık. Bir karümiz Petroviç'i Filhakika İvan Petroviç'in oy- madığı bir bu asli filim gösteriliyor, de Peroviç'in sesi sadece seslidir. Hab filim sözlü - olacak ve | artistin sesini işitmek kabil ola- | caktır. Sinema haberleri Fransız komiği Biscot, “Biscot boksör, isminde sesli bir filim çevirmiştir. Filim kısa olmakla beraber çok komik imiş. Biscot sahne aktörüde olduğundan bu filimde çok muvaffak olmuştur. * Adolf Menju Paris cıvarında Joinville — stüdyolarında — “Mon Gösse de filmini çevirmeğe rle- miştir, baharda * Anita Loos ismindea Ame- rikalı bir kadın mubarrir * Erkek- ler sarışınları — tercih ederler , isminde bir roman yazmış, bu roman büyük bir rağbet kazan- mıştı. Bunun üzerine romanı filime çekmek tekarrür etmiş ve hazır- lıklar — başlamıştır. Filimde baş rol için genç bir kız aranmış ve uzun tetkikten sonra Ruth Taylor seçilmişti. Ruth Taylor bu filimde çok muvaflak olmuştur. - Filim gösterilmeğe başlanmıştır. * Fransada “Dünyanin sonu,, isminde büyük bir filim çevrili- yordu. Bu filim bitmek üzeredir. | “Dünyanın sonu, — sesli miştir. çeviril- lometre uzunluğunda bir cadde vardır. Belediye binaların yüksek- liğini 12 kat olarak tayin etmiş- tir. Yalmız şebrin ortaşında ki belediye dairesi bundan müstes- | Holivut mektupları Çöl ortasında bu mamure nasıl vücuda getirildi? nadır. Beş milyon dolar sarfile yeni inşa edilen bu bina Amerika- 'nın en büyük belediye dairesidir. Los Ancelos'un cıvarı çok lâ- tiftir. Bilhassa Holivut. Clendale, Beverley Hills, Pasedena meşhur- dur. Holivut bir zamanlar küçük bir köy iken son 30 sene zarfında çok terakki ve tevessü etmiştir. Mamafih hâlâ Los Ancelos'un bir mahallesi bükmündedir. Pasadena, Beverley zenginlerin — oturdukları Buralarda — bahçeler i ok zarif köşkler vardır. Beverley Hilles'e bilhassa böyük sinema artistleri rağbet eder. Duglas'ın, Harold. Loid'in, bir çok sinema yıldızlarının köşkleri hep buradadır. Bu köşklerin çoğu tazyik edilmiş mukavadan yapı- mıştır. Ön a beş sene dayana- bildikleri halde böyük sanatkâre larüç Gört senede bir bunları bozdürüp yi yapı bırırlar. Evler ekseriyetle ispanyol binaları taklidi, geniş ve ferahtır. Sanatkârlar bu evlerde masıl yaşarlar ? Holivut'ta hayat nasıl cereyan eder ?... Gelecek mek- tuplarında bundan ve Holivut dedikodularından bahsedeceğim. yenileri Klara Bov'un boyası En iyi dudak boyayan artist Holivut'i çe kıyafe ki sanatkârlardan hepsi boya meraklısıdır. Stüdyoda filim dikleri zaman yüzlerine türlü türlü boyalar sürdükleri gibi şehir le de boyanmayı ihmal et Sinema yıldızları arasında en iyi boya kullananları dan biri de Klara Bov'dur. Klara” bilhassa dudakları boyamakta mütehassıstır. Resmi- miz sanatkârı dudaklarını boyarken gösteriyor.