19 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

19 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

—) Mart 1980 — — Milyonerler çoğalıyor Amerika'da, son bir istatistiğe göre 43 bin Bir kaç ay evel Nev York borsasında bütün servetlerini kaybedenlerden bir çoğu yenıden milyoner sınıfına girdi Amerika'da her sene şubat ayında maliye vekâleti tarafından bir cedvel neşredilir. Bu cedvelde kazanç — vergisi — için — verilen beyannamelere — istinaden — mi yönerlerin — miktarı — gösterilir . Bir kaç ay evel Nev York bor sasında vuku bulan sukut - neti- cesi olarak bir çok kimseler ser- vetlerini - kaybettikleri için bu sene neşredilecek cedvel - çok merakla beklemiyordu. Nihayet cedvel 20 gün evel neşredilmiş 've milyonerlerin miktarının azal- mayıp bilâkis arttığı görülmüştür. Bu sene zarfında Amcrika'da #enelik kazancı bir milyon dolar- dan fazla olan 496 kişi vardır ki sene 206 olduğuna göre fazladır. arasında 29 zengi kazancı 10 milyon dolardan faz- 42,618 kişinin senelik kazancı S0 bin dolardan fazladır. S0 bin dolar iradı, yüzde beş hesabi ancak bir milyon dolar temin edebileceğinden bu 42,618 kişiyi de milyoner addetmek lazımdır. Bu suretle milyonerlerin yekünu 43,114 kişiye baliğ oluyor . Geçen sene senelik kazancı üç Bin ile beş bin dolar arasında 1,209,345 kişi varken bu sene bu aıktar 3,11,498i bulmuştur. Nev York borsasındaki geçen fırlma — milyonerlerin — mıktarını yüzde elli derecesinde — azalt- aıştı, fakat bunlardan bir çoğu yeniden vaziyetlerini ıslah etmiş- lerdir. Buhranda beş parasız kalan- lar hiç neşelerini kaybetmeden tek- rar işe başlamışlar ve bir. kısmı yeniden zengin olmuşlardır. Bu kususta şu garip fıkra nakledili- yör: Amerika'nın maruf mizahçıla- rından ve tuhaf şarkılar yazan muharrirlerinden Eddi Cantor çok para kazanmış ve 496 milyoner arasına girmeğe muvaffak olmuş- tur. Cantor parasını — esham üzerine yatırmıştı. Son bubranda 4 gün zarfında bütün parasını yediği lokantaya gelmiş, enpahalı İstridyeleri, tavukları, meyvaları, bavana sigarasını ısmarlamıştır. Cantor bundan sonra vaziyeti öğrenmek için borsaya uğı eshamın mühim sureti öğrenmiştir. Bunun ü taya dönerek garson: — Bugün stridye istemiyorum, detridyeyi silin.. demiştir. Beş on ;dakika sonra telefonla eshamın bir parça — daha — düştüğünü öğrenince: — Tavuğu da silin bir müddet #onra? — Meyvayı da silin, bavanayı da silin... Emirlerini vermiş, gar- 801 — © halde ne getireyi deyince “Bir kinin kesesil,, cen bini vermiştir. Filhakika milyonerlerden para- #ını kaybedenler hep kinin alarak möbetlerini - geçirmeğe - çalışmış- lardır. Conter bu vaziyetten müteessir olmamış, şimdi paralarını — nasıl kaybettiğine, bugünkü vaziyetine dair komik monologlar yazmakta, bunlar çok rağbet görmektedir. Canter'un yakında tekrar 496 kişilik İisteye gireceği tahmin olunuyor. e — 114 milyoner vardır Amerlika servetinin başlıca merkezi olan Vol Strit Nişanlısına ders vermiş! Nikâh memurunun sualine kız “ Hayır! » cevabını verince, / Fransada Roşefor şehrinde ga- ir vaka olmuştur: Şehrin en eski ve meşhur dok- toru M. Mey kızı Süzan'ı, askeri doktorü - olan M. Piyer Selân ile ııış lar ve nihayet 27 şubat günü düğünleri icra edilmek üzere bir çok akraba ve ahbap davet edi- lerek belediye dairesine gidilmişti. Nikâh memuru genç kı razi musunuz? diye — sorunca, j gayet nazikâne fakat kat'i bir tavırla: — Hayır.. diye cevap vermiştir. Puyer bu söz üzerine fena balde bozulmuş ve reddin sebebini sor- muştür. Suzar — Iki senedir — düğünümüzü bep aydan aya atarak beni bek- Süzan Mey lettin ben de seni herkesin İki genci, ayrılmış bilen şehir huzurunda mahcup etmek için | abalisi kolkola görünce hayret Tet cevabı. verdim demiş ve be- lediyeden çıkarak evine avdet etmiştir. Herkes artık iki gencin ayrıl- | mış olduğunu zannetmiş, bir çok dedikodular çıkmış iken, 3 mart günü akşamı iki genç, bu defa yalnız olarak belediyeye gelmişler 've nikâhlarının icra edilmesini is- temişlerdir. | Memurun sualine ikisi birden “evet,, cevabını. vermişler, sonra öpüşmüşler ve kolkola belediye- den çıkmışlardır. etmiş, sonra birer ikişer peşlerine takılarak evlerine kadar refakat etmişlerdir. Yeni evliler evlerine girince, sokakta toplananlar cad- | deyi kaplamıştır. Ahalinin ısrarı üzerine iki genç evlerinin — balkonuna — çıkmağa olmuşlar, ve herkesin mecbur kışı arasında, öpüşerek barışmış | olduklarını ilân etmişlerdir. Genç kız, belediye daire verdiği | inde | olduğunu nişanlısına —- —— Bir aşk macerasının sonu Sahife 3 gi Prenses İleana niçin nişanlısından aynldı Romanya kraliçesi Mari'nin kızı prenses İleana bundan bir müd- det evvel kont Hohberg isminde bir genç ile nişanlanmıştır. Herkes / prenses. ile kontun evlenmelerini beklerken iki gencin nişanları bozuldu. Kont Hohi ile İleana'nın — nişanlanmalar ve ayrılmalarının meraklı bir ta- rihçesi vardır. Nasıl Nişanlandılar? (a evelce genç bir ine gönlnünü kaptır- Ara sıra prenses / sevgili ber koca, saraydan uzak- 'ta görüşürlerdi. Kraliçe prenses ile bu bahriye evlenmesine katiyen razı Bu esnada kont Hobberg di çelmi aşlar Kraliçe Tazma “bahriye - zabiti unutturmak için Hohberg ile İle- ananın aralarındaki - samimiyete müsamaha ediyordu. Çok — yakışıklı - bir. adam olan kont Hohberg, İleana'ya bah- riye zabilini unutturmuştu. Bir az sonra iki geç birbi ile çılgın gibi sevişmeğe başl lar. Lâkin Hohberg sergüzeştçu, serseri bir adamdı. Saraya gidi geldikçe prensesten para çekmeği de ihmal etmeyordu. Prenses gene kaçıyor Bir az sonra iki sevgili saray- dan kaçtılar. Predila isminde küçük bir kasabaya giltiler, te prenses ile kont bu ka- sabada nişanlanmışlardır. İleana ile Holberg bir akşam adam ikten sonra muzika çal- alayı valâ ile kiliseye gitmiş! irlerile nişanlı ol- daklarını ilân etmişlerdir. Kralir çe bu emri vaki üzerine gençle- rin kararını kabul etmeğe mec- bur olmuştur. Nasıl ayrıldılar? Pek az zaman sonra hiç ümit edilmedik bir havadis çıkmışt Kont zabitai ahla- ten kalağı KA 5 kontun daha bir çok foyaları mey- dana çıkmıştır. Kont şimdiye ka- | Prenses İleana ve kont Hohbi dar nişanlısına hediyeler almış, lâkin bunların biç birinin parasını vermemiştir. -Alacaklılar ” faturaz larını saraya götürerek paralarını talep etmişlerdir. 1 Bundan başka kontun bir para meselesinden dolayı“Almanyada iki sene hapse de mahküm oldur. ğu anlaşılmıştır. K Kraliçe bunun Üzerine nişan bozmuş ve kızınm hallerini unut- turmak için prenses ile berabet serabate çıkmıştır. a ont nişan bozulduğu — halde İlea'nayı hâlâ rahat bırakmamak- tadır. Prenses te genç ve yakışıklı nişanlısını unutmamış görünüyor. Hindistanda harp başlıyor Gandi, taraftarile birlikte memlehaları zaptetmeğe gidiyor Hintlilerin mi deri Mahatma tan'da İngiliz idaresini devirmek ve bu memleketin — istiklalini temin etmek için bilfl mücade- leye başlamıştır. Gandi halkı hü- kümete karşı ademi itaate sev- Ahmetabattaki kendi muallimler mektebinin B0 talebesinin başında olarak Bom- bay memlehalarına doğru hareket etmiştir. Tuz hükümet inhisarı altındı Talebe ne bunların izini kip eden ahali cebren tuz top- hyarak ademi itaat hareketine kapı açacaklardır. Gandi ve talebesinin -Ahmet- abattan hareketi gayet nümayiş- kârane olmuştur. Heyet bareket ederken beyaz takye geymiş yüz binlerce milli kongre mensubu bir ağızdan “Gandi selâmetle, diye bağırmıştır. Gandiyi görmek ve selamlamak | için binlerce ahali geceleyin şosa boyunda uyumuştur. - Hind'li bir | kadın Gandiye bir at hediye etmiş ve taraftarlarına çiçek ve hint cevizi vermiş! Hint bükümeti Baroda — memlehalarını mekten men için bir alay göndermiştir. Gandi'nin hareketi haberi gel- dikten sonra Hindistan — savahi- | at alayının | Gandi lindeki — limanlarda — İngiltereye karşı bir çok tecavüz vuku bul muştur. Avrupalılara mal satan bir çok yerli mağazalar ” milli | kongra mensubu gençler tarafını tahrip olunmuştur. Bombayda Hintli gençler bit İngiliz bayrağın / indirmek isteğ) diklerinden zabıta ile musademi vuku bulmüş ve bazı tevkifal dan yapılmıştır. Bombaydaki milli kongre fırkaç gazetesi * H in harp başladıgını ,, il :