9 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

9 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

9 Teşrinisani 1931 Sevimli bir fransız artisti: Albert Prejean.. Prejean ziraat makineleri satarken nasıl sinema artisti oldu? Albert Prejeanın Akşam karilerine hediye ettiği resmi Paris, 29 (Hususi) — Fransız jön prömiyeleri arasında en çok şöhret bulan ve en sevimli adde- dilen biri de Albert Preje- andır.. Prejeanın (Paris damları altında) filiminde kazandığı şöhret baskın filmini çevirdikten sonra on misli artmıştır. Albert Prejean on senedenberi sinema artisliği yapmaktadır. 1921 senesinde ziraat makineleri sat- makla hayatını kazanırken sinema artistliğine merak etmiştir. lik çevirdiği filim (Üç silâhşorlar)dır. Orada figüranlar arasında çalış- mıştır. Spora çok meraklı ve çevik olduğu için ( Kurtların mucizesi ) filminde kurtlarla boğuşan aktör rolünü yapmıştır. Prejeanın bütün gayretine rağ- men kendisine ehemmiyetli bir rol vermeğe hiç bir rejisör razı olmamakta idi. Nihayet (Adalet) filminde bir gazeteci rolü alabil- miş fakat büyük bir muvaffakiyet gösterememiştir. Prejean, artık sinema artistli- ğinden vazgeçmek üzre iken, Röne Kler (Uyuyan Paris) filmi- nin baş rolünü kendisine teklif etmiştir. Prejean 'çok çalışmış ve bu filmde muvaffak olmuştur. Bundan sonra kırmızı değirmen hayali aşk ve karbüratör filimle- rini çevirmiş, asıl Matmazelin şoförü filminde nazarı dikkati celbetmiştir. . ( Verdün ) filminde fransız askerini (otemsil etmiş, (Hasır şapka) yi çeyirdikten sonra ismi ağızdan ağıza dolaşmağa başlamıştır. Asıl sesli filimler Prejanı tanıt- mıştır. (Yeni efendiler) filmindeki oynayışı, söz ve şarkı söyleyişi şöhretine oçok yardım etmiş, Berlinde fransızça filim çevirmek üzere angaje edilmiştir. Gene Maes ile (Köpek balıgı) Mari Bell ile (Coker) filimlerini çevir- dikten sonra Parise gelmiş (Paris damları altında ) filmini çevirmiş- tir. Burada kazandığı şöhret üzerine gene Berline gitmiş ve (Dilenciler operası) ile (Baskın) ı çevirmiştir. Şimdi Marie Glory ile (Aşıkane macera ) filmini yeni bitirmiştir. Osso film şirketi ile beş senelik bir mukavele imza ettiğinden bundan sonra bu şirket hesabına film çevirecektir. Prejean ile Osso filim şirketinin merkezinde görüştüm. Prejean hakikaten çok sevimlidir, konuş- | ması da tatlıdır. Şimdi Jim Ge- rald ile birlikte “Gemici şarkısı,, filmini çevirmektedir. Bu filmin büyük bir kısmı Istanbulda cere- | yan ettiğinden yakında Istanbula gidecektir. Prejean dolayı çok memnun olduğunu, İstanbulu gör- ötedenberi arzu ettiğini söylemiştir. o Artist bulunduğu sırada bir sahnede bir kaç şarkı söylemesi ihtimali vardır. Sinema haberleri x Meşhur artist Elvire Popesco bundan meği yakında Paris civarındaki yoinville | stüdyolarında “Memnu gece,, is- minde bir filim çevirecekti. »* Paris civarındaki sutyolarda: “Çok sevimlidir, isminde bir filim çevriliyor. Filmin baş artist- leri Henry Garat ve Meg Lemo- nierdir. Xx Boucotnun yeni filmi olan “ Müvezziler Şahı ,, Pariste mat- buat ve sinema âlemine gösteril- miştir. Filim çok beğenilmiştir. Istanbulda | le ilmi Tabiilik istiyor Jeanette Mac Donaldın fotografçıdan davası Geçende oAmerikaya (avdet eden maruf sinema artistlerinden Jeanette Mac Donald, o Paristen hareket etmezden evel fotoğraf- cısına karşı garip bir dava açmış- tır. Fotuğraf objektifi karşısında duranlar, yahut bir ressama resimlerini yaptıranlar, san'atkâ- rın yüzlerinde, ve yahut vücutla- rında gördüğü gayrı tabiilikleri bâfif rötuşlerle tashih etmesine itirazda bulunmazlar. Binaenaleyh çekilen fotograflar, yahut yapılan resimler, böretuşlar yüzünden daima hakikati ifade etmez. Fakat sinema artisti Jeanette Mac Donald bu umumi kaideye | karşı bir istisna teşkil eder. O, yüzünün çizgileri bütün revnak ve taravetile görünmesi için rötuşa ihtiyacı olmadığı ve tabiatın, ken- disinden hiç birşey esirğemediği kanaatındadır. Fakat artistin fotoğrafcısı, bu fikirde olmadığı cihetle, gerdanın- da hafif rötuşlar yapmağı,lüzumlu görmüştür. Jeanette Mac Donald bu şe- kilde rötuş edilmiş fotografını, resimli gazetelerden birinde gö- rünce, kendisini tahkir" edilmiş saymış ve fotografçıdan yaptığı bu güzelleştirme ameliyesinden tazminat istediği gibi hakikate tevafuk etmeyen bu fotograf cam- larının da kırdırılması için aleyhine dava açmıştır. Yüzme yarışı Hollivutta havalar elân sıcak gittiği için denize girenler pek çoktur . Geçen hafta yapılan yüz- me yarışlarında Paramuntun genç artistlerinden Judith Wood birin- ciliği kazanmıştır. Marlene artık Amerikadan bıkmış Alman artisti yakında Avrupaya gele- cek ve Avrupada filim çevirecek Marlene Dietrich Meşhur Alman artisti Marlene Dietrichin, oçevirmekte olduğu Şanghay ekspresi filmi bitince Avrupaya avdet edeceği ve bun- dan sonra Avrupada filim çevire- ceği haber veriliyor. Hattâ bu filmin ismi bile kararlaşmıştır: Kleopatra... Marlene Dietrich bu eserde Kleopatrayı (o temsil edecektir. Marlenenin birdenbire oAvru- paya avdet etmeğe karar verme- sinin sebebi henüz anlaşılama- mıştır. Artist ötedenberi Amerikaya alışamadığını, buradaki yaşayış tarzı hoşuna gitmediğini, daima Almanyayı aradığını söylerdi. Hattâ bu sebeple geçen yaz Almanyadan Amerikaya döner- ken küçük kızını da birlikte Hollivuta getirmiş, bir müddet sonra kocası da kendilerine ilti- hak etmişti. Bu seyahatin Joseph von Sternberg'in eski karısı tarafında! ikame edilen dava ile alâkadar olduğunu iddia edenlerde vardır. Mahkeme, sahne vaziini eski ka- rısına türk parasile bir milyon lir: kadar tutacak tazminat vermeğe mahküm etmiştir. Bu münasebetle Marlene Dietrichin ismi sık sık gazetelerde dolaşmıştır. e Artistin bundan çok müteessir olduğu ve artık Amerikada kalmak isteme- diği de söyleniyor. Artistin Avurupaya avdetinde bu sebeplerden ikisinin de amil olması muhtemeldir. Cennet yolu filminin Almanca nüshasında ve diğer bir çok filim- lerde seyrettiğiniz Heing Ruhmann alman sinemasının en genç ve en muktedir artistlerinden biridir. Genç artistin en çok sevdiği köpeğidir. Stüdyo haricinde geçen zamanlarında köpeğinden biç bir zaman ayrılmaz. Yukardaki resmidede sevğili köpeği ila beraber gü Gt vi zik km ln A im