12 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam 12 Teşrinisani 1931 —z Dikkat: — Bilmece hallini 15 gün zarfında gön- leriniz.İki hafta Sıra ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız ! 1 - Kadıköy erkek lisesinden 44 Sü: leyman B, 2 - Aksaray Lâleli caddesi 16 Güzin II, 3- Bakırköy Bezazyan lisesinden Kamer Mosikyan ef. Doğru söz * Muallim, hararetle ders an- latıyordu. Gevezenin biri ayağa kalktı: — Muallim bey dedi. Yazın kırlara gıdecekmiyiz? Muallim bu münasebetsize şu cevabı verdi: — Evet oğlum gideceğiz. Çünkü otlamaya ihtiyacınız var!?. Çocuk aklı Annesi Şadiye bağırıyor: — Oğlum ayakkabısız sokağa çıkma diyorum sanal.. — Peki amma anne, madam ki yatağa çorapsız yatıyoruz, sokağa da ayakkabısız çik- ) sak daha iyi değil mi? On — 2 beş Raif anneannesine sokuldu: — Anneanne bana 170 ku- ruş versenel.. Anneannesi bir müddet ke- sesini karıştırdı: — Evlâdım, dedi, 10 kuru- şam yok. İstersen 2 beşlik vereyimi?.. Küçük muharrir Göze kaçan tozlar Göze kaçah tozlar insanı ekseriya rahatsız eder. Bazı tozlar çıkmamakta inat eder. Tozu çıkarmak için yapılacak şey, ılık asitborikli suyu, temiz bir ukla derhal göze akıtmaktır. Gerek gözden akan şeyler, gerek asitborikli su, tozu, göz pınarına sürükler. Gözünüze toz ve çöp kaçtığı zaman kat'iyen el ile uğuşturmayınız. El ile uğuşturdukça toz daima içeri kaçar ve çıkarması güçleşir. Bilmecemiz 200 kariimize hediya veriyoruz 1 inciye zarif bir kol saati diğer - lerine şekerleme, kitap, çikolata, defter, esans vo kartpostal. 6 harfli bir kadın ismi bulunuzl 1, 2, Süncü harfleri eda, 6, 6, 1 inci harfleri Avrupada bir nehir ismi, 6, 4, 8, Gancı harfleri bir vilâyet ismi, 1, 2, 5 inci harfleri bir meyva, 5,4, 8, 2 inci harfleri bir erkek ismi, 2, 1 inci harf- leri zaman 2, 3 üncü harfleri çok değil, 5, Gıncı harfleri bir nota ve 6, 6inci harfleri erkek manasını ifade etsin, Heyeti mecmuası aynı zamanda edebi- yat lisanında müstamel bir kelime olsun ? Bilmece müddeti 15 gündür. Çocuklarım! Kalbinize Bir parça neşe katayım: Size Nasrattin Hocadan Bir hikâye anlatayım; Birgün, bizim hocanın Pek çok sıkılmış canıl Karanlık görüyormuş Kederinden dört yanı! Demiş ki: “Hiç neşem yok, “Ben ne yapsam acabal Bâri konuşmak için Gideyim bir ahbabal Çıkmış hemen evinden, Dere, tepe düz gitmişl Tenha dağ yollarında Epi seyahat etmiş! Belki iki, üç saat yolları aşmış yayal Ulaşmış ahbabının Olduğu kasabaya! Bizim zavallı yoldaş Hep ter içinde kalmış! Varmış nihayet eve, Hemen kapıyı çalmış! Ona bütün ev halkı “Sefa geldinl...,, demişler! Karşılıklı oturup, Alâ yemek yemişler! Sonra kahveler gelmiş, Dinlenmeden, durmadan! Hocanın kavuğu Sohbete koyulmuşlar, Geçmiş bir hayli zaman! Gülüp konuşuyorken, Pek çabuk akşam olmuş! Gicenin karanlığı Bütün odaya dolmuş! Hocaya demişler ki: “Bu akşam burada kall “Gece vakti dağlarda “Çoktur ayi, kurt, çakal! Hocanın “Kurt...,, sözüne Hiç açılmamış ağzıl Olmuş ahbap evinde Uyumak için razıl Ev sahibi pek fazla Muzipliği severmiş: “Birkere şu hocaya “Oyun oynasaml..,,dermiş! Bir an şöyle düşünmüş: “Bu gece eğlence varl..,, Muziplik yapmak için Nihayet vermiş karar! Bizim hoca uyurken Takkesiz yatamazmış! Atamamış bir türlü Bu itiyadı yaz, kış! Koca bir kavuk bulmuş O anda ev sahibil Demiş: “bunu giyersin “Başına takke gibi! ii Yatacağı odada Hoca yapyalnız kalmış! Entarisini giyip, Kavuğu ele almış! Ta çenesine kadar Bakmış kavuk dalıyor: Ne göriyor etrafı, Ne de nefes alıyor! Bir kaç tecrübe etmiş, Geçmiş bir hayli zaman! En nihayet bir iple Boğmuş tam ortasından! Kavuğu küçülerek, Gelmiş sade kaşına! Yatağa girip çekmiş Yorganını başına! Ev sahibi demiş ki Gelip ertesi sabah : “Niçin boğdun kavuğu ? “Buruşturmuşsun ; vah.. Vah..,, Hoca kavuuğa bakmış Açılarak gözleri ! Sonra ev sahibine Söylemiş şu sözleri : “Beni bir iki saat “Hep uykusuz bıraktı | “Ben onu boğmasaydım, “O beni bogacaktı!...,, Necdet Rüştü benin dertleri Seyahat arzusu Her sene olduğu gibi, bilhassa geçen sene ve bu sene Balkanlar. dan memleketimize bir çok mek- tepli seyyah geldi. Bu sene gelen Bulgar ve Ro- men talebelerile temasa geldik. Bizi memleketlerine davet ettiler. Bittabi biz de bu ziyaretleri iade edeceğiz. Fakat, böyle bir seyahate, istiyorum ki, bir çok mektepli zümresi iştirak etsin. Bu münasebetle komşu mem- leketleri tanımak ve oradaki mekteplilerle temasa gelmek için, seyahat programının, hepimizin iştirakine müsait bir şekilde tan- zimini istiyorum. Acaba mümkün mü? İs, Ticaret mk. talebesinden S.R. Her masalda tembelliğin Çeker durur cezasını, Şu ağustos böceğinin Duydum bir macerasını. Ben söyleyim siz dinleyin : Bilirsiniz, bizim evin Bahçesinde bir kümes var; Orda eski bir hükümdar - Bizim küçük horoz - Yaşar! ga a Bir davet, bir ikram.. — Gürültüden hoşlanmayan bir kadının evinde — — Her zaman bana: «Bize gel de beraber yemiş yiyelim. Oynayalım!» derdin... Işte ben de bütün mahalle arkadaşlarımla birlikte geldim. — Sen hele şu pastayı ye bakalım! — Arkadaşlara birşey vermiyecek misin? — Onlara da, annem gelince süpürge ikram eder... Vaktında ötenler Geçen gün bu pek geveze Böcek yaklaşır kümese Horozla şöyle lâf açar: “ Ey ezelden şaşkın horoz * Hep kibirli taşgın horoz * Böyle kime çalımların *“ Bilmezmisin acap nesin? * Benim kadar çıkmaz sesin! * O manasız çığlıkların, * Dehşet verirken her kese, “ Saşar âlem bu pis sese./, Akşam bilmecesi İsim: Halli : — 12Teşrinisani 931 4 - Galatasaray lisesinden 101 Cabir B, 6 - 27inci mek. talebesinden 88 Nuriye Sükrü H, 6 - Aksaray 45 ind mek. Ömer Servet B. t Oyuncular bir daire içinde el- ele verip dura- caklar, İçlerinden biri yanındakine ve ya her hangi bir o oyuncuya bir mendil atıp bu üç kelimeden birini söyliyecek: Toprak, Hava, Su. Mendili alan oyuncu hemen cevap olarak toprak, hava veya suda yaşıyan hayvanlardan birinin ismini söylemeğe mecburdur. Eğer: - Toprak denildiği zaman, birdenbire, toprakta yaşıyan bir hayvanın ismini söyleyemez ve yanlış cevap verirse oyundan çıkarılır.. Meselâ: - Toprak.. deni- lince derhal: - Tavşan.. diye cevap verilecektir. Söylenilen isimler, oyun devam ettiği müddetçe ikinci defa tekrar edilemez. Açık muhabere ii) Natık Nail B — Gönder- diğiniz bilmecenin sureti hallini yazmamışsınız ? imi Ankarada Sabahat Celâl H. — Hediyenizi postayla gön- dedik. ji Çarşambada Necmettin B.— Hediyelerinizin omatbaadan aldı- rılması lâzımdır. Gönderdiğiniz mektubu almadık. Mamefih posta ile namınıza bir kitap gönderil- miştir. Küçük musikişinaslar , Horoz öter, alay eder ve şöyle der: Horoz sesim bak her sene Nızamı hiç bıraktı mı? Biraz güzel değilse de Bilirim ötme vaktimi. “. İşte oğlum /.. Sen de böyle Sözünü vaktinde söyle... Kadıköy: H. Adnan 2 — Mehmet Ali B. Beşiktaş Şemsülmekâtip talebesinden sf. 6 Mehmet Ali beyin Küçük musikişi» naslar sırasında Lir resmini neşrediyoruz, M. Ali bey 12 yaşındadır ove üç senedenberi keman çalmaktadır,