12 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

12 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i Gi Sahife 8 mama mar Akşam 12 Teşrinisani 195. Bira içmek müsabakası Bavyerada yapılan müsabakada bir Almanlar, dünyanın en çok bira içen insanlarıdır. Almanyada da en çok bira içilen yer Bavyeradır. Bavyeralılar su nedir bilmezler, yemekte, harareti teskin için, kahvede oturunca daima bira içerler. Bavyerada bira içmek için te- şekkül etmiş cemiyetler vardır. Bunların azası, haftanın muayyen günlerinde toplanırlar ve kabil olduğu kadar çok bira içerler. Burada bira içmek dini bir emri yerine getirmek gibi addolunur, bira bardakları merasimle boşal- tılır.Bavyerada her sene sonbahar- da birde bira içmek müsabakası yapılır. Münih civarındaki bir bira fabrikasının Jbüyük Obahçe- genç iki saatte 36litr sinde yapılan müsabaka en mü- him eğlencelerden addedilir. Mü- sabaka günü bahçe bir panayır yerini andırır. Kadın erkek, çoluk çocuk bin- lerce halk toplanır. Bir tarafta çalgılar çalınır, köylü kızları şar- kılar söyler, danseder, öteki ta- rafta kendisine güvenen kahra- manlar ortaya çıkarak bira içmeğe başlarlar. Müsabakaya şehirli, köylü bir çok kimseler iştirak eder. Köy- lülerin nişanlıları da gelirler ve maçı kazanması, bira şampiyonu olması için teşvikte bulunurlar. Müsabakaya iştirak için Avus- turyadan , bilhassa Tiroldan , Isviçreden de bir oçok kim- e bira içti Bavyeradaki bira bayramına ait resimler ve şam- piyon olan genç seler geli,or. Bu sene yapılan müsabakada Ortaya 200 kişi çıkmış, fakat bunlar gittikçe azalmıştır. Nihayet birinciliği 36 litre bira içen bir Tirolli kazan- mıştır. Tirolli bu kadar birayı iki saat beş dakika zarfınde içmiştir. Bira içmek şampiyonu orta boylu, yayıf bir gençtir. Müsa- bakaya giren sişmanlar arasında çabuk mağlüp olacağı zannedilir- ken diğerlerini gölgede bırakmıştır. Müsabaka bitikten sonra genç omuzlar üzerinde (o gezdirilmiş, şerefine şenlikler yapılmış, genç köylü kızları önünde raksetmiş- lerdir. Bu eğlencenin ve içilen biraların parasını bira fabrikaları vermiştir. Japon filosu seferber halde.. Mançurideki vaziyet mmünasebetile Japon filosu seferber hale konmuştur. Büyük zırhlılar da ihtimale karşı hazır bulunuyor. Resmimiz Japon büyük harp gemilerini bir arada gösteriyor. Türk yemekleri ağırmıdır ? Son seneler zarfında nedenustaahçıyetişmiyor Ağır tatlıların, böreklerin kolayca hazmedilmemesinin sebebi nedir ? BE Ahçıların söylediklerine bakı- lırsa, oTürk Oyemekleri hiç te mideyi bozucu şeyler değildir. Bunlar diyorlar ki: “İyi yağ ve iyi harçtan yapılan yemeğin, yen- mesine doyum olmaz. Böyle bir yemek ne mideyi bozar, ne de güç bazmedilir, Eski adamlar canlarının kıymetini bilmez miydi? Eğer böyle olsaydı, saraylarda konaklarda yaşayan adamlar bu yemekleri yemezlerdi. Bu, ilk görünüşte haklı bir iddiadır. Fakat bugün çok yağlı yemeklerin, (böreklerin kolayca hazmedilemediği de bir hakikattir. Acaba bu neden ileri geliyor? Fikrimizce bunun başlıca sebebi yaşama şartlarının eskisine nazaran değişmesidir. | Bugünkü hayatın icabı olarak herkes çok çalışmağa mecburdur. Eskilerimiz bu kadar çok çalışmıyorlardı. Zamanımızda, tekaüt olmuş ihtiyarlar bile çalışmak mecburi- yetinde kalmışlardır. Eski türk mutfağı ısraf dev- rinin mutfağı idi. Halbuki şimdi sürü hizmetçi halıra gelirdi. Şim- di bu kadar geniş aile kadrosu kalmamıştır. Iktisadi şarait aileye küçültmüştür. Bu şarait altında mutfaklar da küçülmüş, iyi ahçı yetişmesine imkân kalmamıştır. Evvelce ahçıların yetiştiği yer- ler saray ve konaklar muhitiydi. Burada çıraklar yavaş yavaş yetişir, usta olurdu. Saray ve konak mutfakları bir nevi ahçı mektebiydi. Bir çok yemekler konaklarda ahçılar tarafından bulunmuştur. Konak sahibine yeni bir yemek beğendirmek için ahçılar bütün kuvvetlerini zekâlarını sarfeder- lerdi. Meselâ bir ahçı yeni börek icat etmiş, derhal adına Ali paşa böreği koymuştur. Türk mutfa- ğında bu neviden bir çok yemek isimleri vardır. Türk mutfağı Abdülâzizin sara- yında son inkişaf devresini bul- muştur. Abdülâziz pek şikemper- ver bir padişahtı. Bir oturuşta bir kuzu dolmasını yediği halk ara- GC içtimai ve iktisadi hayat tarzımız sında rivayet olunur. tamamile değişmiştir. Bugün lokanta (listelerinde Evvelce en mureffeh mesken | gördüğümüz tatlı isimlerinin, hattâ tarzı konaktı. Şimdi bunun yerine Beykoz paçasının bile menşei büyük muffaklardır. Diğer taraftan türk mutfağı Suriyenin tesiri altında kalmıştır. Hamur işi tatlılar ve kebaplar Halep ve Şamdan gelen tatlıcılar tarafından bize öğretilmiştir. apartıman kaim olmuştur. Aile kadrosu daralmıştır. Evvelce bir aile denildiği zaman karı kocadan başka evin içinde damatlar gelinler, dadılar, cariye- bir kaç ahçı, uşaklar bir İzmit Belediye Dairesinden Bedeli keşfi ( 250800 ) lira (15) kuruş olup musaddak projesine nazaran hattı haricisi on üç kilometro olan İzmite cari Paşa suyunun Font boru esası üzerinden şehir tesisatı ile birlikte ve kapalı zarf usulile 30/Teşrinievvel/931 tarihinden itibaren bir ay müddetle mü- nakasaya vaz olunmuştur. 1 — Münakasa Belediyelerce yapılacak müzayede ve münakasa nizamnamesi ahkâmına tabidir. 2 — Ihale 30/Teşrinisani/931 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 15 te Izmit Belediye dairesinde icra edilecektir. 3 — Talipler muhammen keşif bedeli üzerinden yüzde yedi buçuk nisbetinde teminatı muvakkate akçelerini nakden ve yahut Devletçe muteber tanınmış bir bankanın teminat mektubunu ve ehliyeti fenniyelerini münakasa şartnamesinde gösterilen esaslar dairesinde tevdi edeceklerdir. 4 — Arzu edenlere proje ve teferruatı ile münakasa şartaamesi ve mukavele suretleri yirmi beş lira bedel mukabilinde İzmit belediyesinde verilecektir. : 5. — Mütemmim malümat almak istiyenler İzmit, İstanbul ve An- proje ve teferrutını tetkik edebile- kara belediyelerinde mevcut ceklerdir. 6— Talipler muvazzah adreslerini ihtiva edecek ve pullu olarak imza edecekleri teklifnamelerini (İzmit belediyesi tarafından tanzım ve ilân edilen paşa suyunun Font boru ile şebre isale ve tevziatı hakkındaki tesisata ait mevcut ve musaddak bilümum plân, resim, keşifname, şartaame, mukavelename ve hesabat ve teferruatı mün- derecatına tamamen ittila hasıl eylediğimden mezkür tesisatı mev- cut ve musaddak proje ve teferrustındaki şerait dairesinde ve bu hususta tanzim ve teati olunacak mukavelename tarihinden itibaren on sekiz ay zarfında Türk lirası bedeli maktu mukabilinde vücude getirip belediyeye ahkâmı mahsusası mücibince teslim eylemeği ka- bul ve taahhüt eylerim) şeklinde tanzim edeceklerdir. 7— Talipler derubte edecekleri işbu su tesisatını bâşarabilecek fenni ve mali iktidarları haiz bulunduklarına dair maruf ve muteker müesesatı maliyede verilmiş mali vesikalarla muteber fenni vesaik ile beraber münderecatlarına ittilâ ve tamamen kabul edildiğinde dair altları imza edilmiş şartname, mukavelename, keşifname plân, resim, proje ve Şşeraiti lâyibası ve hesabatı fenwiye cetvelini teklifnamelerine leffen ita edecekleri ilân oluuur. fenniye » Taksim zan- Dr. Horhoruni isi ırazı zühre ınesi. Ilor gün * PAMELA EZ STAMP EPS VS takla TETA AAA TT Tıp Fakültesi Reisliğinden: Tıp Fakültesi Birinci seririyatı hariciye müderris muavinliği mün- haldir. Taliplerin tıp fakültesine müracaatları, öl Eg