13 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Kânunuevvel 1931 Ankarada şild maçları : hitam buldu Akşam Pantalon davası! Bir heyet iki pantalon tetkik edecek! Fransada son günlerde, cidden garip bir dava, bir pantalon davası görülmeğe başlanmıştır. Sahife - — Müthiş bir hayvan 100 asır evel yaşıyan bir hayvanın iskeleti bulundu Gençler birliği birinci oldu, Bu müthiş hayvanın azı dişi 4 kilo 125 grama ğırlığındadır 10 bin sene evel yaş:yan hayvanın kemikleri Amerikada bundan tahminen 10,000 sene evel ölen muazzam bir hayvanın, bir (Mastodon) ın iskeletini geçenlerde tesadüfen 10 yaşında bir çokcuk tarafından bulunmuştur. “Donooan Harper,, adındaki bu çocuk bir çifçinin oğludur. Bir gün kırlarda küçük bir nevi hayvan O yakalamaya uğraşırken, çıplak ayağının par- mağına sert bir cisim çarparak acıtmıştır. Buna kızan çocuk, yerde taş sandığı şeye bir tekme vurmuştur. Zaten erazi yumuşak olduğundan, tekme tesirile, kaz- dığı şey yerinden oynamış, ve çocuk bunu çekmiştir. Çocuk bu cismin bir azı dişi, lâkin o zamana kadar görmediği büyülükte bir azı dişi olduğunu hayretle (o müşahade etmiştir. Bu dişin, tartıldığı zaman 4 kilo 125 gram ağarlığında olduğu anlaşılmıştır. Çocuk bulduğu dişi derhal eve götürmüş, orada tekmil komşu- ların iştirakile bir meclis kuruk muştur. Bu toplanışta, 4 kiloluk dişin olsa olsa kablettarih zama- da yaşamış bir hayvana ait ola- cağına karar verilmiştir. Bunun üzerine çifçi “Feldheiser,, dişin bulunduğu yeri kazarak muazzam bir alt çene kemiği meydana çıkarmıştır. Akıllı çifçi taharriyi terkederek işi “Buffalo,, şebri taribi tabii müzesine haber vermiştir. Müze müdürü Dr. Fish, şehirden zengin bir sportmen Wlan oatt Rihmond ile kemik- lerin çıkarıldıkları yeri ziyarete gelmişlerdir. Gördükleri kemikler, onlara şimdiye kadar malüm.olan “ Mastodon ,, ların 'en büyüğü- nün karşısında ( bulunduklarını anlatmış, ve bu hayvanın adını “ Mastodon americanus ,, olarak tesbit etmişlerdir. Nihayet kemikleri (tamamen meydana çıkarmak için, tekmil masrafı zengin Richmond tarafın- dan verilmek üzere işe girişilmiş- tir. Evvelâ kemiklerin bulunduğu yerin üzeri büyük ahşap bir hangar ile örtülmüş, ve sonra sistematik bir surette (toprak eşelemeğe başlanmıştır. Bulunan kemikler hayret vere- aynı Kemikleri bulan çocuk ve hayvanın bir dişi cek derecede büyüktür. Ilmi araş- tırmayı idare oeden, Buffalo müzesi (omemurlarından O“ Dr. John T. Sanford' , un ölçtüğü kemiklerden, altçene kemiği 1 metro, baldır kemiği 1 metro, kol kemiği 90 santimetro, kabur- gaların beberi 1,34 metro ve hav- sala kemiğinin genişliği (1,60 metrodur. Bu hayvanın bir bacak kemiği hemen de bir insan vücudu kalın- lığında, ve bütün uzun senelerin tahribatına rağmen güçlü kuvvetli bir adam ağırlığındadır. Yapılan tahminlere nazaran bu hayvan 10,000 sene kadar evvel yaşamış, ve sonra cesedi kumlar arasında gömülü kalmıştır. Bu keşifter sevinen yalnız ilim adamları değildir, çifçinin de yüzü mütemadiyen gülüyor. | Çünkü kemikleri görmek istiyen meraklı halk mutlak onun çifliğinin avlu- sundan geçmeğe mecburdur. O da bunlardan 25er cent alarak iyi bir varidat temin etmektedir. Freundschaft'in seferi Berlin, (A.A.) — Almanya- Aksayişark seferini icraya teşeb- büs etmiş olan ve Bengale körfezinde denize düşen Freun- dschaft deniz tayyaresinin müret- tebatı Berline vasıl olmuştur. Sefer heyeti reisi Hans Bertran, daha kuvvetli bir deniz tayyaresi ile teşebbüsünü tekrar edeceğini ve fazla olarak Afrika sahilleri üzerinden uçacağını söylemiştir. M. Duc namında biri, kostümünü boyatmak için M. Cocöre namın- da bir boyacıya vermiş, boyacı da pantalonunun yerine başka bir pantalon verdiği cihetle, aky- hine dava açmıştır. Müddei davasını teşrih eder- ken demiştir ki: — Hakim efendi, boyacı M. Cocöre boyatmak için bir kos- tüm vermiştim. Boyacının tayin ettiği kısa müddet hitam bulunca, kostümümü almağa gittim. Boyacı bana yalnız, caket ile yelegi verdi ve pantalonun birkaç güne kadar hazır olacağı teminatile beni başın- dan savdı. Garibi de şudur ki, benden iade etmediği pantalonun boyama ücretini de aldı, bir defa, iki defa, üç, dört, beş defa boyacıya uğradım. Fakat panta- lonu geri alamadım. En nihayet altıncı müracaatımda bana bir pantalon iade etti. Fakat bu pan- talon benim pantalonum değil.. Maznun söze karışarak: — Hakim efendi, iade ettiğim pantalon kendi pantalonudur. — Hayır hâkim efendi yalan söyliyor. lade edilen pantalon benimki değil. Elimde de bunu isbat edecek deliller var. İşte reis bey! Bana iade edilen pantalon elimdedir. Onu, eşile mukayese ediniz. Hâkim hayretle sormuştur: — Hangi eşile?. — Evet, bugün giydiğim eşile mukayese ediniz.. Ben bir kostüm yaptırdığım zaman aynı kumaştan iki pantalon yaptırıyorum. Işte, görünüz, elinizle dokunu- nuz ve sonra hükmünüzü veriniz... Davacı bunu söylemekle bera- ber, mahkeme kürsüsüne çıkmış, biri elinde, diğeri bacaklarında bulunan iki pantalonu göstermeğe başlamıştır. Hakimler, zabıt kâ- tipleri, ayağa kalkarak tetkik etmişlerdir, Hakim sıkılarak, O büzülerek sormuştur: — Acaba giydiğiniz pantolonun içini de muayene edemez miyiz. terziler, (diktikleri (o pantolonun arkasına da markalarını dikerler. — Maalmemnuniye hakim efendi, tedkik edebilirsiniz... Demiş ve hakimler ile samiinin hayretli ba- kışları önünde, pantalonunu çıkar- mağa başlamıştır. Kadın samiler, bir hissihicap ile başlarını öbür tarafa çevirirken, müddei, çıkardığı pantalonu, hakimlere üzatarak: — İşte efendiler! bakınız, bu pantalon bana iade edilen panta- lona benzer mi? diye soruyordu. Hakimler pantalonu tedkik etmiş- ler, fakat terzinin markasını bula- madıkları cihetle, bir naibin re- yasetinde teşkil edilecek bir hey- etin müddiinin kostümünü diktiği terziyi ziyaret ederek tahkikatta bulunmasını ve bu hususta mah- kemeye mufassal bir rapor ver- mesini kararlaştırmış, dava talik edilmiştir. Brezilya yunanistanla ticaret muahedesi yapıyor Yunanistan hükümeti kendisile ticaret muahedesi yapmıyan hü- kümetlerin ithalâtına ağır gümrük resmi koymuştur. Bundan mak- sat ticaret muahedesi olmiyan memleketleri yeni omuahedeler aktine mecbsr etmektir. Bu vaziyet karşısında ilk defa olarak Brezilya hükümeti yeni bir ticaret muahedesi yapmak için Yunanistana müracaat et- miştir. Yeni ticaret muahedesi muçi- bince Brezilya Yunanistandan ne kadar mal alırsa o nisbette mal satacaktır. Çankaya ikinci geldi NR Gençier birliği takımı Kara Ali pehlivanı yeneceğini iddia eden Rifat pehlivan Ankara 9 (Hususi) — Bu seneki Şild maçlarının finalı geçen cumar- tesi yapıldı ve maç gençler bir- liğinin muvaffakıyetile neticelendi. Bu suretle Halk fırkası tarafından ortaya konmuş olan Şild Gençler birliğine intikal etmiştir. Çankaya- lılar ise, önümüzdeki sene Şildi kazanmak için azami gayret gös- tereceklerini söylemekte ve esaslı bir çalışma programı dairesinde çalışmak için tertibat almakta- dırlar. Memleket sporculuğunda mumtaz bir mevki sahibi bulunan Mubafız Gücü, bu sene vazifesi dolayısile Ankarada bulunamadığından bu maçlara iştirak edememiştir. Lik maçlarına iştirak eden diğer klüp- lerden, Imalâtıharbiye ikinci ve Çankaya da üçüncü olmuştur. Maamafih ikinci devre maçla- rının icrasından sonra ikinciliğin Imalât ile Çankayadan hangisine kalacağı henüz kestirilemez. Çan- kayalılar muntazam çalışıyorlar. Buna karşı Imalâtın birkaç oyun- cusu askerlikleri dolayısile Anka- radan ayrılmış olduklarından ta- kım eski kuvvetini kaybetmiştir. Rifat pehlivan ne diyor? Akhisar, 4 (Hususi) — Son defaki Türkiye baş pehlivanları müsabakasında Bandırmalı kara Aliye mağlup olan Manisalı Rifat pehlivan mağlubiyetinin sebebini bana şöyle anlattı: — Kara Ali benden kilo itiba- rile hafiftir, fekat oyun itibarile sorarsanız size hayır diyeceğim... Cüreş mahalli çok fazla sulanmış- tı Aliyi bir iki defa kapaklattım en sonunda o beni alt etmek istedi ayağıma bir istinat aradım yer çamurlu olduğu için tuttu- ramadım ve oanda ayağım kaydı... Beş on gün sorra Akhisarda yapacağımız güreşte Kara Aliye nasıl pes dedireceğimi görecek- siniz. Mehmet Selim pehlivanın bir tavzihi 11/12/941 cuma günkü nüsha- nının yedinci sahifesinde Kara Ali Yunanlı Londos pehlivanlar hakkinda omalümatım olmadığı halde ve altında imzam dahi bu- lunan uzunca bir yazıyı okudum, hayretler içinde kaldım. Bendeniz Himayei etfal cemiyetinin daveti üzerine Ankaraya gittim ve icra olunan güreşlerde hakemlik ettim ve cemiyetin muhterem âzasının arzusu üzerine Kurtdereli Mehmet pehlivan ve Osmanlı bankası memurlarından Cemal bey ve bendeniz sorulan suellere icap eden cevapları verdik. Bundan başka ne bir gazeteye ve ne de hiç bir kimseye güreşler hak- kında beyanatta bulunmadığımın muhlerem gazetenizin bir köşesi- ne dercini rica ederim. Su yolcu pehlivan Mehmet Selim fiaiya şampiyonası Poma — Futbol şampiyonluk maçları neticesi şunlardır; Milano - Cenova Casale - Alexandria Bologna - Yuventus Roma - Lazio Teriestino - Ambrosiana Bari - Modena Torino - Napoli Provercelli - Brescia Fiorentia - Propatria Lehistan futbol şampiyonası Varşova — Lehistan futbol şampiyonası neticeleri şunlardır: Legia (Varşova) - Pogon ( Lv- vow ) 2-1 (1-1), Czarni (Lwow) - Cracovia ( Cracovi ) 2-0 (1-0), Ruch ( Silezya ) - Warszavvianka (Varşova) 2-1 (0-0). Her türlü intizarın hilafına ola- rak Visla takımı Polonya şampi- yonu Gabarnia takımını 5-3 mağ- lup etmiştir. Mamafih Vislanın bu zaferi Gabarniaya şampiyonluğunu kaybettirmemektedir. Bu suretle Visla Polonya ikincisi olmuştur. Ondan sonra sıra sıyla şu kulüp- ler gelmektedir: Pogon, Ruch, Lks, Marta, Polonia, Cracovin, Warszwianka, Lecbja. 5 milyon franklık bir teklif Ağır siklet dünya boks şampi- yonu alman Şimelinge 5,000,000 frank teklif edilmiştir. Dünya şampiyonu bu miktarı kâfi gö- rürse, orta siklet sabık dünya şampiyonu Nikey Walkerle döğü- şecektir. Fakat bu maçtan evvel Walkerin Striblingi döğmesi bek- leniyor. Oksford da yenildi Kembriç takımının ezeli rakibi olan Oksford darülfünunu takımı da Oksford şehir takımile yaptığı bir futbol maçında 1-0 yenmiştir. URBBANNEHMW SEöL-SENEOHNEO