17 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

— - 17 Kânunuevvel 1931 Dikkat: — Bilmece hallini 16 gün zarfinda gön- deriniz.İki hafta Sıra ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız | Beşir, hemen her gün teyzesini görmeğe giderdi. Teyzesi de ona hemen ker gün, annesine götür- mek için bir şey verirdi. Yine bir gün teyzesi, küçük ve yaramaz Beşire büyük bir parça pandispanya verdi. Beşir, bütün yolun devamınca pandispanyayı kolunun altında sıkarak taşıdı. Eve geldiği zaman o güzelim pandispanya bir avuç kırıntı haline girmişti. Annesi: — Oğlum, Allah sana akıllar versin, dedi, pandispanya öyle taşınır mı? Onu güzelce yaprak- lara “sararsın; kasketinin içine koyar ve koşarak eve gelirsin ! Beşir ertesi gün, teyzesinden gelirken, ihtiyar kadıncağız ona, henüz yayıktan çıkmış taze tere- yağı verdi. Beşir, annesinin nasi- hatini hatırlıyarak tere yağını yapraklara sarıp kasketinin içine soktu ve başına geçirerek yola çıktı. O gün hava çok sıcaktı. Biraz sonra yağlar erineğe başladı. Eve gelinciye kadar, Beşirin yüzü ve üstü başı yağ içinde kalmıştı. Annesi; amaaa Beşir kedi yavrusunu kucağına aldı ve yolda gelirken dereye sokup çıkardı. Zavallı kedi yav- rusu derhal boğulmuştu. Annesi kediyi görünce: — Beşir, sen akıllanmıyacaksın! dedi, kedi yavrusu böyle getirilir mi... Onun boynuna bir ip takıp yürütseydin! Beşir ertesi gün tekrar teyze- sine gitti ve kendisinden bir okka taze ekmek aldı, Ekmeği bir ipe bağlayıp çekmeğe başladı. Beşir eve geldiği zaman, ekmek ça- murlar içinde bin parça olmuştu. . Beşirin annesi köpürdü ve hid- detinden ağzından köpükler saç- mağa başladı. Çocuklar ! Bundan sonra ne oldu biliyor musunuz? Bu hikâyeyi bana anlatan da Beşirin akıbetini bilmiyordu. Fakat, siz tahmin edebilirsiniz: Güzel bir dayak! * * ————— Akşam mir Bilmecemiz 10 harfli bir erkek Ismi bulu- nuz ki: “ Gece şafak atınciya | uşağına yalan kadar oturdun!,, manasını ifade etsin. Hediyelerimiz | inciye yerli malından bir kostümlük kumaş, ve (200) kariimize de şekerleme, çikolata, albüm, cep defteri, esans, kartpostal verile- cektir. Bilmece müddeti 15 gündür. Çocuk da m Izmirde Çocuk bahçesi Izmir belediyesi Karşıyaka ço- cukları için bir çocuk bahçesi açmağa karar vermiştir. Karşıyaka- daki Belediye bahçesi tanzim edilerek mükemmel bir çocuk bahçesi haline ifrağ edilecektir. Bu haberin biran evel tahakku- kunu temenni ederiz. am Eğlenceli fıkralar Hüseyin bey çok yalan söyler, bu fena âdeti terketmek için söylediği ozaman kendisini ikaz etmesini emretti. Gene bir akadaşına : — Benim bir erazim var, uzun- luğu beş yüz kilometre! Uşak karşıdan işaret edince: — Genişliği de yarım santim- dir; dedi. ” “. Bir milyoner amerikalı trende | giderken canı sıkılarak yanındaki museviye: — Bana bilmece sor, eğer bile- mezsem sana bin dolar veririm, eğer sen bilemezsen bana elli dolar verirsin. Musevi bu teklifi kabul ederek amerikalıya sorar: — Bir, iki, üç, dört? Amerikalı bir hayli düşünür, bulamaz; bin doları verdikten sonra sorar: Ankara Bel bağladı kalbimde Kâzım, İsmet ve Gazi, Dünyada yanan güneş hızını senden aldı, Onun için yurdumuz böyle yer yer kızardı. Bir kor gibi yanıyor damarlarımda mazi, Akşam bilmecesi İsim: — Halli 7 Kânunuevvel 931 — Söyle bakalım nedir? Musevi amerikalıya elli dolar iade ederek: — Al, ben de bilmiyorum. “» Kahveci Ibrahim efendi kahve- sinde daima yalan söyliyen Os- mandan bıkmıştı; kendisine her yalan söylediği zaman kırk para alacağını söyledi. Kahvede soğuklardan bahsedi- liyordu. Osman atıldı: — Bizim köyde öyle soğuk olur ki, duvardan atlamak isteyen bir kedinin: donarak havada kal- dığını gördüm! Kahveci: — Bu kırk paralık yalan değil, dedi, buna beş guruş vereceksin! » ». Sınıfta talebeler toplanmıştı. Herkes birbirine kalbindeki mu- radı söyleyordu. Biri: — Ben hepinizin babası olmak isterim dedi. Bir başkası: — Ben dedeniz yorum. Öteden biri atıldı: olmak iste- — A oğlum, dedi, tereyağı bu N Senden gelen rüzgârda ne ezeli bir ses var, make şi nama ak. Ne bitmez, ne tükenmez hatıralar fısıldar, -raydın.. Suda sertleşir ve erimezdi. ey en Eğer görmezsem senin taşını, toprağını, Gönlümde can veremez o kızıl kor yığını.. — Vaz geç, kardeşim vaz geç dedi. Deniz olup ne yapacaksınl 3 a Bil ki aziz yurdumuz, seni candan severiz | Birkaç gün sonra Beşir tekrar Yabancı gözler için hepimiz birer eriz. teyzesine uğramıştı. Kadıncağız, Ey vatanın saadet yolu olan Ankara | Beşire, yeni doğmuş bir kedi yavrusu uzatarak: — Çabuk, bunu annene getir! mevzuu etrafında nutuklar biriktiren, yarın zengin olur! Bugün yüce memleket zafer aşkile doldu. En kudretli aşkı da senin bağrında buldu. Gururumla bakarken ufkunda yanan aya, Mekteplerde tasarruf haftası münasebetile temsiller veriliyor Tasarruf haftası devam ediyor. Bir çok mekteplerde tasarruf söyleniyor ve temsiller veriliyor. Bu sene mektepliler arasında yerli mallara her zamankinden çok daha fazla rağbet vardır. Çocuklarımızın yerli malına ve tasarrufa mektepten başlamaları lâzımdır. İs. kız orta mektebi fransızca muallimi Zeliha Osman H. bu mevzu etrafında mühim Oir konferans vermiş ve tasarruftan genç kızlara düşen vazifeyi izah etmiştir. Biz de bir muallimin yazdığı levhayı tekrarlıyoruz: Çocuklar! bugün para Canlanır hayalimde yeşil gözlü « Çankaya |» talebe tarafından milli iktisat ve — Kuzum kardeşim, şu Fino'yu biraz da bana versene..! — Vermem,. Para biriktir de bir tane de sen al/ Ey Türk'ün tarihile dolu olan Ankara 1... * Kaynak - Karşıyaka : Âdile Neclâ Sepet atlatmaca Bütün oyuncular — bir kız bir erkek olmak üzere — bir daire teşkil edip otururlar, Oyuncular arasından intihap edilen hakem «line küçük bir sepet alarak yanındakine verir ve böylece sepet elden ele dolaşmağa başlar. Sepet elden ele dolaşırken piyano çalınmakta- dır. Piyano durur durmaz elinde sepet bulunan oyuncu daireyi terketmeğe mecburdur. Bu oyun piyanistin yapacağı mahi- rane fasılalarla bir kat daha heyecanlı olur. Sepeti yanındaki oyuncudan baş kasına vermek yasaktır, Daireyi teşkil eden iskemleleri her oyuncu, oyundan harice çıktıktan sonra kenara çekmelidir. Oyuncular azaldıkça yerler değiştirilerek arada müsavi me- safe bırakılmalıdır. Sona kalanın —Piya- nonun iştirakile hep bir ağızdan söy- lenilen her hangi bir şarkıdan sonra — hakem tarafından şampiyon ilân edilir, O Maçkada « M. 5, > imzalı mektup sahibine — Sorduğunuz roman İs, An- kara caddesinde Tefeyyüz kitaphanesi tarafından tabedilmektedir. OLULER Ölüleri aramak Bilmem ki neye yarar! Onların şımdi ancak Durgun bakışları var, . Bir muma benzediler, Eridiler, bittiler, Bir nefeste gittiler, Çok uzaklara kadar., - Bilgi Âlemi - Şevket Hıfzı Bestekâr bülbüller..! olan Misyoner propağandası terkin edilecektir. Genç Hıristiyanlar cemiyetine giden zi talebe ceza görecek Ötedenberi memleketimizde Amerikalılar tarafından yapılmakta dikkatini celbetmiş ve talebenin “Genç Hıristiyanlar cemiyeti, ne gitmemeleri tavsiye edilmişti. Bazı talebenin hâlâ bu müessese- lere devam etmekte olduğu Maarif idaresine haber verildiğinden, badema bu cemiyete devam edecek olan mektep talebesinin şiddetle tecziye edileceği mektep idarelerine bildirilmiştir, Genç kızlarımızdan bazılarının mektep saatleri haricinde,mezkür cemiyete gittikleri sabit olursa, bunların da mektepten kayitleri “Koca koca gemiler sineni delip geçerler!?,, Mes” Bilmece kuponlarını : « Akşam gazetesi Çocuk Dünyası muharrirliği > namına gönderiniz. mektep idarelerinin de nazarı — Bu resmin nereleri hatalıdır ? Arayıp bulunuz.. (Bu bulmacanın hediyesi yoktur. )