17 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

17 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Sadık Zade Biraderler Vapurları : Karadeniz Postası SAKARYA vapuru P 20 K. eyer İ AZAK akşam saat 17 de Sirkeci rıhtımindan hareketle (Zongul- dak, İnebolu Ayancık, Samsun, Ordu, Rize)ye azimet lelerle Görele Trabzon, ve ve ayni iske- Gireson, Ünye ye uğrayarak avdet edecektir. Fazla tafsilât Meymenet hanı altında acen- talığına müracaat. Tel. 22134 ve için Sirkeci Scandinavian Near Eas Snevska Orient Linient Gethenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baltık limanlarile Şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde imet ve avdet için muntazam postalar. Hemland -eriüsseyr vapuru Goten- lin, Oslo, ve Dan limanımıza şamı Ham Stokolm, Oslo Balik limanları vel nu ayni günün bmwz, Stokolın,Oslo, Dantzig andimavya ve Baltık Jimanlarma ireket edecektir. Fozl silât için Galata'da Arapyan Tar müracaat, Tel, 4 üncü kâin acentalığına 1930 ve 923. iş OCAĞI M Şier sınıf işsizlere iş ve isteyen ler mm İş ocağına ortak alınır. istanbui Yeşildirek isçi, veri Zayi — 3126 numaralı kamyo- nun plakaları zayi olmuş oldu- gundan hükmü kalmadığı alâka- darlara ilân olunur. Kopernik Haçaduryan Cafer Fahri et Beyin kitapları Kuruş Yeni Tavukçuluk 200 Av ve salon köpekleri 50 Keçi beslemek usulü 50 Tavuklara çok yu- murtlamak için ne yedirmelidir? Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? 10 25 “Mufassal Yeni Tavukçuluk,, “kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. — Tevzi merkezi Çifçi Kütüphanesi ” | nulmakta olduğundan | adası Bahçeler Şık kadın tuvaletlerinin Jâzımı gayri müfarikidir. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 391 No.lı EPREM mağazalarında en güzel kürk- leri rekabet kabul etmez fiatlarla bulacaksınız. 'OKSİMANTOL ÖKSÜRÜK.ve BOĞAZ LİYALISL İLİ alya Sahile Acele istifade ediniz Müessesemiz sureti mahsusada Ve muvakkat bir zaman için mütehassıs bir mühendis celbeylemiştir. Her türlü radyo tamiratı ve tashihat yapılmakta ve icap eden nesayihi fenniyede bulu- ihtiyacı olanların hemen Beyoğlu 269 telefon numarasına müracaatları rica olunur. Galata Ünyon Han 53-56 No. larda GANZ elektrik fabrikalrı Türkiye mümessili Dr. ÇIPRUT CİLT, SAÇ ve ZÜHREVİ hastalıkları mütehassısı Beyoğlu As- malımesçit, Atlas Han No. 2 Tel. B. O. 3353 Sultanahmet ikinci sulh hukuk hakimliğinden: Kastoryano ve Sofranya ve Kalyopi hanımlarla emvali met- ruke ovesairenin şayian uhdei tasarruflarında bulunup bilmüza- yede izalei şuyuu karargir olan Mahmut paşada yeşildirek bakkal bezciler sokağında 1,3,25,29 nu- maraların havasını havi tahtalı han namile maruf han arsasının 932 senesi kânunusani ayının 19 cu Salı günü saat 15 te ihalesi icra kılınacağından talip olanların kıymeti muhammenesi olan 5400 liranın */,10 nisbetinde pey akçe- sini alarak Sultanahmet ikinci sulh ilân mahkemesine (omürâcaatları olunur. Gayri mübadil bonolarını en kârlı alır ve satar. Balıkpazar Maksudiye han No.35 Bamamınızan M. Derviş İst. Asliye mahkemesi kuk dairesinden: Burgaz Anastasiyanın vekili bey tarafından mezburenin oğlu Burgaz sokağında 15/2 numaralı 4 ünncü hu- M. avukat Hayreddin adasında hanede mukaddema sakin Apostol To- dori Kolaridi aleyhine ikame olunan tapo kaydinin tashihi davasinın mah- kemesi, 12/12/9831. tarihine müsadif cu- martesi günü saat 13.30 tayin edilmiş yevmi mezkürda o müddaaleyh atı vücut etmemiş olmakla hakkında muame lei giyap kar ile tebliğ ettiril mesine Ve tay an 18/1/932 saat 14 te yene isbatı vücut etmediği tak dirde hadisatı kabul etmiş bulnnacağına ve tebligatın bir ay müddetle karar verildiği tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur, ilânma Güzel Bir Kürk emma & .B Viyana'lı Dr. Besaroviç'in formülü dairesinde istihzar olu- nan burun pomadasıdır. Her nevi nezle ve gripe karşı pek müessir ve gayet basit *bir tedbiri şafidir. Çok tatlı ve hiç bir tâhriş vukua getirmek- sizin küçük çocuklar bile bu pomada ile tedavi edilebilirler. Bütün eczanelerde satılır. Fiatı 30 kuruştur. ASiPiN - KENAN Komprime- leri : GRİP, NEZLE, BAŞ ve DİŞ AĞRILRININ en birinci ilâcıdır. Saç boyaması ile daimi ondü- lâsyon mütehassısları JOSEPH ve GÜSTAV Marcel müessesesini terk ve ANTOİINE idaresindeki GEORGES müessesesinde emirlerine ama- de bulunduklarını muhterem müşterilerine arz ederler. Telefon: B.O. 3497 İstanbül 4 üncü icra memurluğundan : İstanbul Yeşilköyde istasyon caddesinde cczahane karşısındaki hanelerinde mukim | iken elyevm ikametgâhları meçhul olan Todori evlâtları Kornelyos efendi ile Atina hanıma : Babyan Agop efendiden istikraz eylediğiniz 1000 liraya mukabil vefaen ferağ ettiğiniz Yeşilköyde köyiçi mahallesinin ayazma sokağında kâin 19, 21 numaralarla murakkam tevsii inti- kalli iki bap dükkânın 14 mayıs 337 tarihinden itibaren yüzde faiz ve sigorta ücretleri ve sair masraflarile paraya çevrilmesi talep olmakla ikamet- gâhınıza gönderilen ödeme emirlerine verilen 'meşruhatta ikametgâhlarınızın halen | meçhuliyeti bildirilmiş olmakla ilân tarihinden itibaren 25 gün içinde istenen faizle saireye ve borcun tama- mına veya bir kısmına bir güna itiraz nız varsa bizzat veya bir vekili kanuni göndererek dermeyanınız ve işbu müd- detin hitamından 30 gün içinde da bor- | cunuzun talep veçhile tediyesine bir sureti tesviye dahi göstermediğiniz tak- dirde ilân tarihi mebde olmak' üzere 60 gün içinde takibatı yeye salâhiyet gelmiş bulunacağı ödeme emirleri teliğleri makamına kaim olmuak üzere 931/846 dosya numarasile tarafınıza ilânen tebliğ olunur. ... 0. Samsun fabrikamızdan Tokat mamulât ve levazım nakliyatına | 1000 ton katran yağı | ve ticaret odası vesikasile linde Ankara'da Nafia leri rica olunur. Bu münasebetle edilecektir. lm Alafranga Keman dersleri Almanya'da Ballenstedt kon- servatuvarı keman muallimi İzzet Nezih B. O, Parmakkapı Afrika han 28 | Beyoğlu ikinci sulh hukuk hakimli- ginden: Doktor Fakaçellis ve Kuremenos Efendilerle Cevdet ve Kâmil Beyler ve Zehra hanımın şayian ve müştereken mutasarnf oldukları Galatada Lüleci Hendekte Hoca Ali sokağında 99, 101 ve 103 numaralarla mürakkam tahtında altı dükkânı müştemil bir bap apart | manın hükmen izalei şüyuu zımnında artırma ile satılığa çıkanlarak 13 Kâ- nunu evvel 1931 tarihli müzayede de gayrı menkulü mezküre 21500 lira ile hissedar Cevdet bey talip olmuş isede kıymeti mullammenesini tecavüz etme- mesi hasebile ikinci artırmanın icrasına karar verilmiştir. 1 — Gayrı Menkulün kıymeti yetmiş bin yüz elli liradır. | 2 — Gayrı menkul beş katlı olup her katta ikişer daire vardır. Daireler dör İ der ve beşer odayı ve birer helâyı ve banyo mahallerini havidir. Ve bodrum katında odunluk ve kömürlük ve cep- hesinde altı dükkânı ve üst katta üstü açık taraça ve üstü kapalı çamaşırha nesi vardır. Elektrik ve su tesisatı mevcuttur. 3 — Gayrı menkulün | ve haczi yoktur, 4 — Tapuda müseccel ve gayrı mü seccel hak sahipleri tarihi ilândan iti- İ baren müzayede gününe kadar satış memuruna müracaat eylemeleri. Aksi İ takdirde satış bedelinin paylaştırılma sından hariç tutulurlar. Fazla tafsilât almak isteyenler, 931/175 numaralı dosya her kese açıktır. Müzayedeye iştirak edebilmek için yüzde yedi buçuk teminat göstermek lâzımdır, Gayrı men- kul mezkür tarihi ilândanitibaren yirmi gün zarfında yani 10 Kânunusani 1932 pazar günü saat on dörtten on altıya kadar en fazla bedel veren zatın uhde- sinde bırakılır, üzerine ihalesi icra kılı nan zat bedeli müzayedeyi beş gün zarfında Mahkeme veznesine teslim edecektir. Aksi takdirde bilcümle zarar | ve ziyan ve faiz ona tazmin ettirilir, İ “Talip olanların müracaatları ilân olunur. halen ipotek Dr. HORHORUNİ Zühreviye ve bevliye tedavihanesi : Sabahtan akşama kadar. Beyoğlu "Tarla- başı, Taksir k Sok.No. 41 MAMA Dr. Hakkı Şinasi Yavrunuzun en sıhhi gıdasıdır 4 ders 5 liradır. masumu vr ve Sahife 11 — - Tütün inhisarı umumi üdürlüğünden: ve Sıvas havalisine gönderilecek ait ihalei evveliyenin mahalline 1 Kânunusani 1932 tarihinde icra olunacaktır. Taliplerim mezkür fabrika müdiriyetine müracaatları icabeder. TAYYARE YILBAŞI PiYANGOSU BUYUK iKRAMIYE: 1,000,000 Liradır Keşide yılbaşı gecesi yapılacaktır. Biletler azalmaktadır /G.cele ediniz! 'Nafıa vekâletinden: pazarlık suretile mübayaa edilecektir. Pazarlık 31/12/931 tarihinde perşembe günü saat on beşte An- i kara'da nafia vekâleti müsteşarlık makamında yapılacaktır. Pazar- lığa iştirak edeceklerin dört bin beş yüz liralık teminatı muvakkate birlikte aynı gün ve . yonda bulunmaları lâzımdır. Talipler, şartnameleri iki lira mukabi- n vekâleti insşaat dairesinden; İstanbulda Liman İşleri Müdürlüğünden tedarik edebilirler. . Etibba Odası Riyasetinden: Müderris Tevfik Salim paşa tarafından 18 K. evvel 1931 cuma e sabah saat 10 da sabık Türk ocağı salonunda ( yeni odeksi ve Milli tasarrufta hekimlerin ve eczacıların vazifesi ) hak- kında münakaşalı bir konferans verilecektir. Âzayı kiramın teşrif- saatte komis- Türk yerli müstahzaratımız da teşbir Istanbul mavnacıları Tahmil ve Tahliye T. A. şirketi idare meclisi reisliğinden: 14 kânunuevvel 931 tarihine müsadif pazartesi günü Sureti İev- kalâdede içtima eden hissedaran heyeti umumiyesinin ruznamedeki hususatın o müzakeresine kanunen nisabı ekseriyet hasıl olmadığın- dan yevmi içtima 9 kânunusani 932 tarihine mmüsadif cumartesi günü saat İ4 e talik edilm İdare meclisi reisi v. Mustafa Dr. Ihsan Sami Gonokok aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı tesirli ve taze aşıdır.Divanyolu Sultan Mahmut türbesi No 1S9 mahkemesil- Beyoğlu 3 sulh hukuk den : Müddei Ahmet Numan bey tarafından İsmail efendi ve Kasımpaşada Ku'ak- sızda Değirmen sokağında 6 No.li haiie- de sakine Makbule hanınıla Badul'arla Mezarlık sokağında 41 No.h hanöde sakine Mevhibe hanım aleyhlerine ikame eylediği izalei şuyu dâvası için müd deaaleyhlerden Mevhibe ve ( Makbulo hanımlara gönderilen dava zaptının zahrına ikametgâlları meçhul. olüu; mahallesi heyeti ihtiyariyesi ve mül tarafından verilen şerhten anlağı olmakla bir mah müddetle ilânen teb gat icrasına 'kârar verilmiş olmakla yevmü muhakemesi olan 21/1/932 tari hine müsadif perşembe günü saat l0da mahkemede hazır bulunmaları ve yahut musaddak vekil göndermediğiniz -takdir- de hakkınızda gıyaben muamele..yapı: lacağı ilân olunur. Sekizinci' içradan : Bahçekapıda Delikli sokak Türk mefruşat ma- gazasında tahtı hacze alınıp Si tışma selahiyet gelmiş olan mü- öde Masa ve Gardirop 21/12/931 tarihine müsadif pazar: tesi günü saat 12 den 14 de kadar paraya çevrileceğinden ta- liplerin mahilinde hazır bulunma- ları ilân olunur. Zayi — Tramvay şirketine ait bir torba içinde biletleri Vatman saham lığında zayi ettim. Bulanın insa- niyet namına Şişli deposuna teslimi 534 Hakkı