17 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Kânunuevvel 1931 Figüranlar İstenilen evsafta figüran | bulmak çok güçtür | Holivutta büyük filim şirketle- rinde figüran bulmak için birer daire vardır. Bu dairelere her sene müracaat edenlerin miktarı | vasati olarak 25 bin kişidir. Bütün | bunların ümidi bir filimde rol alıp kendini beyendirmek ve yılaızlar sırasına geçmektir. Hal- buki ekseriya bu kadar adamın arasında bile istenilen tipte birini bulmakta müşkilât çekilir. Filim müstahdemin dairelerinde daima muayyen bir takım tiplerin bulunması lâzımdır. Bunların ara- | sında kuş taklidi yapabilecekler, | hayvan seslerini taklit edebilenler, hokkabazlık bilen, çok şişman, çok zaif, dalgıç, rus çalğıcısı yakışıklı zenci kadın ve erkek, çok yaşlı kadın, bir kaç aylık küçük çocuk, bir kaç çinli, caz- bant takımı, şoför gibi kimseler vardır. Bunlara filimlerde sık sık ibtiyaç hasıl olur. Bazen bir filim için sahne vazi- inin istediği figüranı bulmak bir mesele şeklini alır. Geçenlerde Büster Keatonun bir filmi için iki gözünün renkleri başka başka olan bir adama ibtiyaç hasıl olmuştur. Ancak bir hafta zarfında böyle bir adam | bulunabilmiştir. Gene ayni filim için kör rolünü yapacak hakiki bir kör aranmıştır. e Getirilen körlerin hiç biri rolü iyi kavrayan bir artist olmamıştır. Lionel Barrymore Jhe (misteri- | cus Jsland) filimini çevirirken 200 cüce ile gayet uzun boylu | adama lüzum görülmüştür. Iptida 4 bunları bulmak imkânsız zanne- dilmişsede bir ay zarfında200cüce ile devasa adam bulunmuş, ve | lâzım olan sahne çevrilebilmiştir. Yeni bir yıldız i Wiliy Fritschle Lilian Harvey yakında tekrar birlikte bir filim çevireceklerdir. Bu iki artist “Kongre eğleniyor, filminden sonra ayrı ayzı çalışıyorlardı. Yeni filim de eskileri gibi operet tarzında olacakt Akşam ai MALİ ZAMA .... Marius Bu hafta Melek sinemasında Marius filmi gösterilmektedir. Fil- min mevzuunu anlatalım : Marsilyada bahriyelilere mahsus bir bar.. Bu barın sahibinin oğlu Marius, Fanni isminde bir kız sevmektedir. Fanni de Marius'a deli gibi meftundur, ve gayesi delikanlı ile evlenmektir. Fakat Marius'un bir sevgilisi daha var: Deniz ve seyahat etmek arzusu.. Delikanli bunun için OFanninin izdivaç tekliflerini anlamamazlık- tan gelmektedir. Bir gün limana gelen bir gemi Mariusu taifeliğe kabul ediyor. Bunu haber alan Fawni âşıkını elinden kaçıracağını anlayınca ona nefsini teslim edi- yor. Genç kız bu suretle Mariu- su yanında tutacağına kaildir. Fakat Mariusun denizi ne kadar sevdiğini görüyor. Onu bedbaht etmek istemiyor. — Ben tüccar neceğim diyor. Marius bunun üze- rine kıskanıyor, kızıyor. Gemiye binip gidiyor. Fanni yaşl: gözlerile sevgilisinin vapuru uzaklaştığını seyrediyor. Gecede 10 bin lira Moris Şövalyenin son filmi Los Anctleste gösterilirken Paramunt Pamis le evle- KA e e İla eni de e kanar ik Sahife 7 itsehle Lilian Harvey ! kapalı | kendilerine bahçeyi hatırlatan ve | tarafında | dıvarları ve A Çiçek merak Hollivutta bütün artistler çiçeklere bayılır artistleri bü yerlerde Sinema n gün çalıştıklarından bahçede imiş hissini veren çiçek- leri çok severler. Ekser artistler Hollivutun meşhur çiçekçilerinden birine abonedir. Çiçekçi haftada iki defa artistin evine bir msmur göndererek her tarafı yeni çiçek- lerle süsler. Norma Şhearerin en çok sev- diği çiçek meneksedir. Senenir hangi mevsimi olsun evinin her sepetierle, vazolarla, beyaz, mor, katmer menekşeler konur. Joan Cravfordun salonunun eşyaları beyazdır, onun için salona yalnız Obeyaz zanbak konur, yemek odası pem- bedir, oraya pembe gül yatak | odası mavi, olduğundan oraya da kokusuz olan (unutma çiçekleri konulur. Jean Cravford suareye gittiği akşamlar mutlaka gögsüne bir beni) ! orkide takar. Marion Davies güllerin her rengini, her cinsini sevdiği için evinin bahçesi adeta bir gülis- tandır. Anita Page sarı renkte çiçek- lere bayılır. Evinin her odasında mevsime göre yalnız sai çiçek | bulunur. Marie Dresler çiçeklerin hepsini İ sever. Onun nazarında yabani bir kır çiçeğinin, nadide bir çıçek kadar kıymeti vardır. Greta Garbonun kendine ya- kıştırdığı çiçek örkidedir. Bahçe- sinde yalnız orkide yetiştirir. Bunların her rengi her cinsi ken- disinde vardır. Evin her tarafı orkide ile süslenir, ve kendisi de yalnız orkide takınır. | Jeanette Mac Donald