11 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

11 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akşam 11 Kânunusani 1932 ği Istanbulun temizliği 7 2 an SERA o a Istanbul bugünkü pis vaz- KÜÇÜK İLÂNLAR iyetten kurtarılamaz mı? Şubatta şehir meclisinde bu hususta münakaşalar olacak Bir sokakta yığılan çöpler Istanbulun temiz bir şehir olma- dığı artık bugün su götürmez bir hukikattır. Geçen sene tetkikat için şebrimize gelen Cemiyeti akvamın messi bürosu murahhası bir müddet Istanbulda kalmıştı. Bu zat, İstanbulu gezdiği bir çok Avrupa şehirleri içinde, öte- denberi pisliğile maruf Napoliden bile daha pis bulmuştu. Belediye- nin canını sıkan bu hüküm üzerine bir müddet dedikodular olmuş, sonra bu bahis unutulup kapanmıştır. Halbuki şehrimizin büyük cad- delerine, nisbeten bakıldığı halde, sokak içleri büsbütün bakımsız bir haldedir. Belediyenin kullandığı çöpçüler yalnız büyük caddeleri süpürü- yorlar. Esasen buna da bir temiz- lik denmez. Maattessüf, bele- diyenin temizlik usulleri ihtisap ağalığı zamanından (farksızdır: Elinde kocaman bir süpürge ile ortalığı toza, dumana katan orta- lığın pisliğini döke saça arabasına dolduran çöpçüler. Istanbulun öyle sokakları var- dır ki beğenmediğimiz bu eski tarzda usulle bile süprülmemekte- tedir. Belediye - şimdi tatbik edilen şekle göre - şehrin temizligini büyük caddelerin süprüntüsünü temizletmek ve evlerin cöpünü toplatmaktan ibaret telâkki ediyor. (Hoş, bazı evlere çöpçünün uğra- madığı da ender değildir ya!..) Yüz binlerce lira masafla bunu yapan belediye şehrin temizlendiğine dair derin bir vic- dan istirabatı duyuyor! Belediye erkânı, fırsat düştükçe Istanbulun temizliğinden dem vuruyorlar. Halbuki Istanbul sokaklarının kar ve yağmur sellerinden başka senelerdenberi yıkanıp temizlen- diğini gören olmamıştır. Yazın büyük caddelerin toz- larını bastırmak maksadile alınan sulama makinesi eskidiği için itfaiye teşkilâtından ıskarta edilen bir arozöz kullanılıyor. Ömründe yıkanıp temizlenmi- yen bir şehrin temizliğinden bah- setmek biraz garip olmaz mı? Istanbulun pisliği , yalnız toz ve çamurdan ibaret değildir. Şehrin muhtelif semtlerinde patlıyan lağımlar , sokaklara dö- külüyor. Belediye yangınları söndürmek bahsinde olduğu gibi, şehrin temizliğine de kabahati Terkosta buluyor, temizlik meselesinin hal lini Terkos meselesinin halline terkediyor. Bir kaç ay evvel Istabula gelen bir Bulgar belediyecisinin söyle- diği, gibi, bir sahil şehrinin yan- gınlarda ( susuzluktan (| şikâyet etmesi ne kadar garip ise sokak- ların temizliğinde denizden istifade etmemesi de o derece kayitsizliktir. Son zamanlarda şehrin temizliği meselesi şehir meclisi âzasından bazılarının, bilhassa doktorların nazarı dikkatini celbetmektedir. Bunlar önümüzdeki içtimada bu hususta mühim bir müzakere ka- pısı açmağa hazırlanıyorlar. Bu müzakerelerin nasıl bir netice vereceğini bilmeyoruz. Belediyenin şimdiden temizlik işini göz önüne alarak esaslı bir faaliyet göster- mesini temenni ederiz. Berut muvaridatı (Berut) da uzun müddettenberi veba vakası zuhur etmediği anlaşıldığından mezkür liman mu- varidatına karşı konulmuş olan muayenei tıbbiye ve itlâfı far tedbirleri kaldırılm';tır. Arjantine muhaceretin tahdidi Rio de Janeiro, 9 (A.A.) — Hükümet Omuhaceretin tahdidi hakkındaki 12/12/931 tarihli ka- rarnamenin meriyet müddetini 32 kânunuevel tarihine kadar temdit etmiştir. Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş 9 60 > ME 76 > Her fazla defa için 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Tazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki oilânlar yalmz “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur, ilânlarla ilânları 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilmez. 1 — İş arıyanlar YERALAN EE KE 1) LA SEE 750 lira — kefaleti nakdiye veri rim, Ticarethanelerde, (o müesseselerde, şirketlerde iş arıyorum. Tahsilim iyidir. Akşam'da —2 Türkçe ve fransızca — muhx sebe ve muhabere idare etmeğe muk- tedir tecrübeli bir muhasip, ehven bir ücretle cumalardan maada hergüni veya 2 saatini hasredebilecek bir iş aramaktadır. Akşam gazetesinde M. M, M. adresine müracaat. Tecrübeli, bir alman müreb- biyesi — İş arıyor. Madam Gata, Beyoğlunda post restant adresine mü- racaat, 0 Tahsilim ortadır — Daktilo ve Fransızca bilirim. Muamelâta vakıfım. Bir müessesede çalışmak istiyorum. Beşiktaş : Kırtasiyeci oOKemal Osman bey vasıtasile Meliha. —1 Türkçe okur yazarım — On sekiz yaşındayım, 20 - 25 lira kadar aylıkla her ne iş olursa olsun çalışmak istiyo- rum. Akşamda Ş. N. şeraitle hususi müessese ve şirketlerde vazife arıyor. Müracaat: Akşam Ee Milân — Darülfünunundan mezun bir Politeknik mühendis, sanayi ve beton inşaatı mutahassısı olup iş arıyor. Taliplerin 1. V. rumuzu ile gazetemize müracaatları. — 4 2 — İşçi arıyanlar ME YY > TAN Bir trikotaj fabrikası — mahir el dikişçisi ve makaracı kız ve kadın işçiler arıyor. Mahmutpaşa, Büyük Yıl dız han: Zemin kat No. 9 0 20 lira aylık — Yemek pişirmek, ev işleri görmek üzere bir kadın hizmetçi aranıyor. o Halıcıoğlundaki oeczahaneye müracaat edilmesi. pl ruz. Adres: Beyoğlu Ensiz sokak No. 6. Vakti müsait — bir doktor müsait, Almanca bilen — Daktilo arıyo- Işçi arıyoruz — Brode makinele- rinde işleme bilen ve trikotaj sakatla- rının tamirinden anlıyan hanım isçilere Mahmut, —2 Trikotaj ve Broderi fabrikası, a Bezciler No, 49 3 — Satılık eşya Satılık piyano — Meşhur bir Ak man markalı kruvaze bir piyano £atr lıktır. Beyoğlu Kalyoncu kulluk caddesi No. 79 bakkal Paraşkovayaya müracaat, — 5 Maçkada — Behçet bey apartıma- nı altındaki kasap, sebze ve bakkaliye mağazası taşraya azimet sebebile devren satılıktır. Sahibine müracaat. —2 Bakkaliye mağaz. Malile ve emtiasile devir edilecek bak- kaliye mağazası olanlar Sirkecide Paris Satılık piyano — Mükemmel bir Piyano az kullanılmış acele satılıktır. Beyoğlu Hamalbaşı No. 27 1 ci kat. 4 — Kiralık-Satılık Satılık ev aranıyor — tramvaya uzak olmamak şartile sıhhi şeraiti baiz dört, beş odalı bir ev alınacaktır. Ev sahiplerinin tahriren Aksaray - Et mey- danı kahveci Demir ağa vasıtasile Şevki beye müracaatları. —2 hane devren 1500 liraya veriliyor, Sahi- bi memleketine askerlik için gidiyor. Tafsilât için, Karaköyde mertebani sk. 17, Hulüsi bey han, 5 numaraya müra- caat. il Emlâk satın alırız — İskeleye, tramvaya, şimendifere otobüse yakın olanlar muraccahtır, 9-12 arasında mü- racaat. İstanbul Bahçekapı dördüncü vakıf han asmakat. No. 29 —. Acele satılık ev — Beşiktaşta, 10 odalı 5 kat, her bir katta helâ, mut- fak, terkos, elektrik, bahçe ve ayrıca bir arsa, müracaat Beşiktaş Yeni mahalle Posta caddesi. No. 20 — Modern ve mefruş kiralık apartıman — Lâleli tramvay dura gına bir dakika mesafede denize fevkal- âde nezaretli, yeni ve her türlü konfo- ru cami bir apartımanın beş odalı bir dairesi ayda 100lira bedelle kiraya verilecektir. Emlâk ve Eytam bankası İstanbul şubesinde Nahit beye müraca- at. > Yün iplik ve Şayak — İmal eden bir fabrikanın nısfi veya tamamı satı- lıktır. Tafsilât için Hilmi Bey kuyumcular No. 26 Burssa adresine yazılması — 7 Dört köpek bir fareyi kovalıyor Pariste büyük bulvarlardan birinde oturan kibar bir ailenin evinde çok garip bir vaka olmuştur. Bu ailenin dört tane beyaz tüylü, sevimli köpeği vardır. Bu köpekler bir gün salonda oynaşırken bir delikten küçük bir farenin çıktığını görmüşlerdir. Köpekler hemen fareyi kovalamağa başlamışlardır. Bu hal on dakika kadar sürmüş, nihayet fare kaçabilmiştir. O sırada yanında fotoğraf makinesi bulunan ev sahibi, yukarıdaki resmi çekmiştir. ihtiyaç vardır. Hacı Hüseyin mahtumlara,, 1 aranıyor — oteli müdürü İbrahim beye müracaat, —1 Taksimde — iyi işliyen bir kahve- Satılık çiftlik — Topkapı haricinde meşhur 300 dönümlük celâl bey çiftliği satılıktır. Görmek ve sual etmek isti- yenlerin Saraçhane başında horhor yoku- şunda No. 148 de doktor Behçet beye müracaatları, — 8 Pazarlıksız 1800 liraya — Satı- lik kârgir hane. Maa bahçe 2odal mutfak, Aksaray tramvay depo caddesi No. 6. Öğleden sonra içindekilere müracaat, Kiralık daireler ve odala Yeldeğirmeninde düz sokakta No. 64 Ankara apartımanında fevkalâde neza- retli daireler ve odalar kiralıktır. Kapr cıya müracaat edilmesi. —1 Muhallebici ve pastacı dük- kânı — Işlek semt ve mevkilerde mobilyasile devir edilecek muhallebici veya pastacı dükkânı olanların Sirkecide Paris oteli müdüri İbrahim beye müra- caatları, —d Otel ve kıraathane — Sirkecide piyasa mahallerinde mobilyasile devre- dilecek otellerle kıraathane vardır. Talip olanların otelciler cemiyeti reisi İbrahim beye müracaatları. — 1 Kirası ucuz apartıman — Ayaz- paşa küçük mezarlık sokak No. 3 Os man paşa apartımanı beş oda, bir salon, elektrik, havagazı, terkos, banyo ve nezareti vardır, —48) Satılık hane — Kadıköyünde Mo- da caddesinde 113 No.lı hane irat ve müştemilâtile satılıktır. Görmek. için içindekilere pazarlık için Ömer Abit han zemin kat No. 7 ye müracaat. Telefon B.0. 874. —4 Mercan — Bezaz cedit mahallesi Çukur çeşme sokağı No. 24 Mehmet Necip dokuma fabrikası ittisalimizdeki arsalardan birini satın almak istiyor. Alâkadarların müracaatı. —2 Satılık gayst güzel köşk — Yeşilköyde kalöriferli kâgir yeni bir köşk satılıktır. 12 odası, kışlık bahçesi tarzında kapalı taraçası, (mükemmel banyosu, garajı, elektrik tesisatı, tak- riben 2000 arşın bahçesi, motörlü tatlı su kuyusu vardır. Manzarası fevkalâde, Yeşilköy İrfaniye caddesi 9 No. Telefon Yeşilköy 5. —7ı 5 — Müteferrik Bilumüm münazaalı — işleriniz için, senetli ve senetsiz alacaklarınız, emlâkten mütevellit müşkilâtınızın halli, terhin ve avans hakkında bize müracaat, ediniz. Istişare için para alınmaz. Şerait son derecede müsaittir. ( Karaköyde Tünel ittisalinde, Mertebani sk. 17, Hulüsi bey han,.5 No. ya müracsat.—I Para —Her semtte satılık emlâkimiz vardır. senede yüzde 12 ve ipotekle ikrazat 9-12 arasında müracaat. İstan- bul Bahçekapı dördüncü vakıf han asmakat 29 —4 Kullanılmış posta pulları — 100 tanesini 12 1/2 kuruşa alırım, Zamska, Beyoğlu Tarlabaşı caddesi No. 18 — 2 m > Lisan meraklılarına — kuvveti- nize göre kurler: Edebi, tarihi, gazete tercümeleri, ihzari, kıyasi, gayri kıyasi fillerin tasrifatile kuvvetli mükâlemeler. imlâ, gramer, terkip ve synonyme kaideleri 16 tabloyla serbest pratik hususi, tüccari mektuplar, syntaxe ve tahrir usulleri: 1914 den beri muvafla- kıyet: Divanyolu Firuzağa camii yanında erkek - kız - gündüz ve gece fransızca, İngilizce lisan tedrisanesinde çok esaslı öğrenirsiniz. Müdürü Ziya: Ayda 5 lira. — 8 Mam italyanca ve fransızca mual- limi — Uzun senelerin verdiği tecrübe ve vukuf ile en kısa bir zamanda ve ameli olmak üzere italyanca ve fransızca öğrenirsiniz. İstanbulda dördüncü Vakıf hanında birinci katta 30 numaraya mü racaat. —ı Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarehanesini oadre$ olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH -SZ-SO- MSC- “AD-SM-APN- 400-YH-MG- Pul meraklısı - Ş N namlarına gelen mektupları idareha* nemizden aldırmaları morcudur. arz