11 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

MM 1 AA 11 Kânunusani 1992 Meşhur bir çok sinema yıldızları Holli- vuttan ayrılmağa karar verdiler Marlene Dietrich Almanyaya geliyor, Carles Rogers sahne artisti oluyor, Antonio Morena Meksikaya gidiyor Hakkındaki dedikodulardan müteessir olarak memleketine dönmeğe Hollivut, (Hususi) — 1932 se- mesi, sinema paytahtında, artistler arasında mühim değişiklikler ya- pacak gibi görünüyor. Alinan haberler birçok büyük yıldızların filim hayatından çekilmeğe, yahut Hollivuttan ayrılınağa karar ver- diklerini bildirmektedir. Bunların hepsinin ismi tamamen malüm ol- mamakla beraber üç maruf artis- tin sinama şehrinden ayrılacağı tahakkuk etmektedir. Hatta bun- lardan biri şimdiden New Yorka gitmiş, bir daha Hollivuta dönmi- yeceğini bildirmiştir. Bu üç artist Marlene Dietrich Charles Rogers ve Antonia Morenodur: Marlene Dietrich ismi etrafında yapılan dedikodulardan müteessir olarak (o Hollivuttan (ayrılıyor... Marleneyi OoAlmanyada görerek çok taktir eden ve Emil Yanings'in | Mavi Melek filminde baş kadın rolünü veren meşhur rejisör Joseph von Sternberg, Ameri- kayı dönerken bu artisti de birlikte getirmişti. Marlene burada Paramount şirketile kârlı bir mu- kavele yapmıştı. Artist, Hollivuta geldikten bir müddet sonra Josefh von Sternberg karısından ayrılmak için mahke- meye müracaat etti ve talak kararı aldı. Fakat kadın, Marlene- nin kocasını baştan çıkardığını iddia ederek Marlenenin aleyhinde dava açtı. karar veren Marlene Dietrich Bu dava Amerikada artist aleyhinde çok fena tesir yapmış, bazı şehirlerde Marlenenin filmle- rine boykot yapılmıştır. Bu ithamlar artiste çok ağır gelmiştir. Paramount ile mukave- lesi nisan ayında biteceği için Amerikada yeni filim çevirmiye- çek Avrupaya dönecektir. Marlene bundan sonra Berlinde filim çevirecektir. Ilk filmin ismi Kleopatradır. Bu filmi idare et- mek üzere Marlene Dietrich de Almanyaya gelecektir. Charles Rogerse gelince: Buddy namile tanınmış olan bu artist sinema hayatından bütün bütün çekiliyor. Charles Rogers meşhur bir artisttir fakat kendisine(Buddy) denmesine fena halde kızmakta- dır. Buddy Ingilizce Konca.. de- mektir. Charlese, daha pek genç olmasından kinaye olarak bu isim verilmiştir. Charles ekseriyetle Nancy Ca- | roll ile filim çevirmekte idi, ve çok şöhret bulmuştur. Yalnız oynadığı filimlerde hep genç rol- lerini yapmaktan usanmış, yeni çevireceği filimlerde rollerinin daha ciddi olmasını, hattâ cani, apaş rollerinde Ooynamak istediğini Paramunt şirketine bildirmiştir. Buddynin mukavelesi geçen ay | | | geçerek, Hollivuta gelip filim çe- iki filim çevirmesini istemiş Char- les de kabul etmişti. Yeni çevireceği This Rekless Age idi. Buddyye yeni filmdeki rolü izah edilmiş, gene eskisi gibi pek genç bir delikanlı: rolünü O oynuyacağını anlıyan Charles Hollivuttan Nev Yorka gitmiştir. Oradan yazdığı mektupta artık sinema hayatından tamamile çekildiğini bildirmiştir. Buddy musikiye çok meraklıdır. Bir çok caz musiki aleti, bilhassa Bonjo, armonik, boru çalmakta pek mahirdir. Buddy şimdi Nev Yorkta telsiz şirketinin ' verdiği konserlerin caz orkestresini idare edecektir. Diger taraftan da (Zieg- field Foliet) ismindeki meşhur muzikholda numero yapacaktır. Antenio Morenoya gelince bir zamanlar kadınların pek beğen- dikleri bu artisde Hollivuttan ayrılıyor. Antonyo kendi memle- filmin ismi keti olan Meksiko şehrine gitmek- tedir. Orada sahne vazii olacak- tır. İlk çevireceği filim meşhur | bir ispanyol romanı olan (Santo) dır. Oynuyan başlıca artistler meksikalı Lupita Tovar ile Fre- derico Gonbardir. Filmin gayet gözel olacağını ve Antonyo More- sayılı rejisörler sırasına nonun bitmişti. Paramunt şirketi daha | virteceği rivayet edilmektedir. | | bem, Berlin mek rı tupla Almanyanın Hollivutun- da stüdyoları bir ziyaret Senenin sonunda çevrilen filimler Az, fakat öz! Kurt Gerron ve Berlin 30 ( Hususi ) — 1931 senesi bitiyor... Siz bu mektubu- mu okurken 1932 senesine gir- miş olacak.. Eski sene gider ve yenisi girerken hangi filimler çevriliyor diye merak ettim, ve Almanyanın Hollywoodu omesa- besinde olan Berlin “civarındaki Neubabelsberge gittim. Burada büyük Ufa atelyeleri var.. Ekse- riya bir kısmında muhtelif şirket- lerin filimleri çevrilen bu atelye- lerde sene sonunda yalnız Ufa filimleri çevrilmekte idi. Bu ten- halıktan istifade eden Ufa şirketi meşgul olmayan atelyelerde her- hangi bir filim diğer sahnelerinin dekorlarını yaptırmakta, bö her filimde, dekorlarını sökülü yeniden yapılmasının beklemeden, muhtelif sahneler fasılasız çevril- mektedir. Bu filimlerden en mühimmi, Erich Dommerin idaresinde, çev- rilen “Galip,, filmidir. Rejisörleri “ Haus Hiurich,, ile “PaulMartin,, olan bu filimde baş rolleri “Hans Alberis ile Kaethe von Nagy oynuyolor. “Galip, filmi Alamanca, ve Fransızca olarak iki nüsha çevri- liyor. 2— Ikinci filim “GüntherStop- enhorst,,un idaresinde, “Wilhelm Thiele,,nin rejisörlüğü ile çevrilen | bir oprettir. “Iki halp ve bir vu- ruş,, adındaki bu operet filiminin baş rollarını “ Lilian Harvey,, ile “Wolf Albach-Retty,, oynuyorlar. Diğer rollerde “ Otto Wallburg,, Rosa Valetti, Hermann DBlass, Tibor von Halmay, Kurt Lilien, vardır. Çok eğlenceli olan bu operet filmi de hem almanca fransizca olarak iki nüsha çevriliyor. Kaethe von Nagy 3 — Üçüncü filim “Bruno Du- day, ın idaresinde çevriliyor. “Mühletli aşk,, adındaki bu filmin reji “Kurt gerron,,dur. Mü- cessem kitlesi, lâkin tükenmek bil- miyen neşesile Kurt gerron şüphesiz atelyelerin içindeki en enteresan insanlardan biri. Baş rolü yapan “Dolly Haas ,, esasen ufacık bir yıldız olduğu halde “Kurt gerron,, un yanında bütün bütün minimini kalıyor. Değil ufacık “ Dolly Haas,, uzun mütenasip endam- lı “ Kaeshe ven Nagy, bile bu sabık aktör, balık rejisörün yanında parmak gibidir. İkisi konuşurlarken çekilmiş bir resim- lerini yollayorum. Sizde gözünüzle vaziyeti görün. Bütün o muazzam cüssesine rağmen “Kurt Gerron,, büyük bir telâş ve asabiyetle oradan oraya koşarak, her şeyi en ince tefer- rüatına kadar titiz bir itina ile tetkik etmekte, ve filminin çok güzel, kendisi kadar neşeli ol- masına çalışmakta.. Daliy Hoas,, dan mada diğer rolleri “Heinz Rübmann, Fritz grünhanm, Yessy Virogh, Dskor Sima, Ernes Verebes,, oynuyorlar. Bestekârı “Walter Jurmann,, dır. 4 — Dördüncü filim kısa bir İ terbiyevi filim olup “Dansa davet, adındadir. Bir nevi dans dersi olar bu filmin rejisör “Heinz Hille, dir. Şehir operasından bir gurup dan- söz bu filme iştirak ediyor. 5 —Bu da renkli- terbiyevi bir filim olup Ufa'nın kendi patentine göre çevriliyor. Bu filimlerin çevrildiğini dükten sonra şu düşünce ile atak yelerden çıktım: “az fakat özl,, gör-