15 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

15 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

15 Kânunusani 1932 Akşam DEDIKODU Kendi malını çalan hanımefendi hazretleri Gayet enteresan bir dedikodu işittim. Hasbelvazife hemen yetiş- tireceğim!? Ne yapayım? Dayana- mıyorum! Huyum kurusun! Can çıkarmış da huy çıkmazmış.. Efendim, mesele şöyle: Bir hanımefendi hazretleri var. Evet, evet! Sadece “hanımefendi,, değil de “hanımefendi hazretleri. ,, Zira, ilk tavsif, bu muteber şah- siyete pek “sudan, , pek hafif düşer.. Bahsttiğim hanımefendi hazretleri, o derece sivrilmiş bir simadır... İsminin yalnız baş harfini bile çıtlatsam, ihtimal kim oldu- ğunu sezinirsiniz. Bu hanımefendi hazretlerinin bazı âşıkları meucuttur.. Hanım- efendi hazretleri, çok güzel amma çok çok çok güzeldir. Çok da gençtir. Yirmi küsür yaşlarının ilk kademelerindedir, Bu hoş ve elverişli vaziyette bulunup da aşığı olan kadınlar, alelümum ne ya- parlar? o Âşıklarından ikramlar görür, hediyeler alırlar, değil mi? Bizim bahsettiğimiz hanımefendi hasretleri katiyen bu kaideye riayet etmiyormuş: Bilâkis, seviştiği erkeklere ikram etmeği, onlara giranbaha hediyeler almağı, üst baş yapmağı zevkının tetümmatından (o addediyormuş. Amma, bu erkekler, zenginmişler, “ jigolo ,, denilen tipe hiç benze- miyorlarmış; zarar yok; hanıme- fendi hazretleri gene bol keseden onlara para yedirecek. Erkekler,- izzeti nefislerine dokunsa bile, - gene de, hanımefendi hazretlerinin parasını yemeğe mecburdur. Ve illâ,- zevki ismetpenabilerini gereği gibi tatmin edemedikleri için - onunla (o sevişmekten (mahrum kalırlar. Böyle bir aşk siyaseti kullan- dığına göre, hanımefendi hazret- leri, bari, milyarder olsalar, hiç değile milyoner kırması olsalar?... Yok hayır.., Mensup bulundukları aile, refahı hal içindedir. Iyi ge- çinir. Fakat, sağa sola para saçarak zenginlikte değildir. Ha- nımefendi hazretleri, tuvalet mas- rafından. gayri, bir ayda, cep harçlığı diye, alsa alsa, meselâ, yetmiş beş, yüz lira kadar bir para alıyor... — Peki, öyleyse, âşıkların böyle bol para saymanın imkânını sasıl buluyor? - diye soracaksınız. İşte size anlatacağım dediko- dunun asıl can alacak noktası burada ya: Hanımefendi hazretlerinin, an- neden kalma, şöyle böyle, epice mücevherleri vardır. o Ailenin- (kara gün için...) diye güvendiği servetlerden biri, bu mücevher- lerdir. Işte, hanımefendi hazret- leri kasadan bu (mücevherleri çıkartıyor. Birini alıp, baloya giderken filân takıyor. Fakat, mabfazadaki omücevherleri de, meselâ o gün evde misafir (o hanımlara (gösteriyor. Elmaslar, gene kasaya kilitleniyor. Birkaç zaman sonra, lâzım olup da açılınca, birde bakıyorlar: “ Vayl Filânca broş, yahut falanca kolye yerinde yok!. Nereye gitti? — Mutlaka, o gün, misafirler- den “;..,, hanım aşırmıştır! - diye aile hükmünü veriyor. Biçare ve bigünah “...,, hanımı hırsız diye lânetlemek' mecburiye- tinde kalıyorlar. Öyle ya: Mücev- herleri, kasadan şeytan alıp götürmedi ya... Halbuki, yukarda anlattığımız caka iktiyacını ,, tatmin için, kendi mücevherini, hanımefendi hazretleri bizzat görültüye getir- miştir. “ (Hatice Süreyya) bulunan | ŞEHİR HABERLERİ İki sene geçti Duvar enkazı bir türlü kaldırılmadı Ortaköyde Feriye (sarayları karşısındaki saray bağçası dıvarı iki sene evvel birden bire yıkıl- mış, dıvarın enkazı günlerce cad- deyi kapatmış, tramvaylar bir müddet işleyememişti. Hâlâ bu enkaz orradan kalkmamıştır. Bu- nun sebebi şudur: Belediye, duvar emlâki milliye- den olmak itibarile enkazı kaldır- mak için bin lira masrafı göze almamış; bunu defterdarlığa yaz- mıştır. Defterdarlık enkazın kal- dırılması “belediyeye ait olduğunu ileri* sürmüştür. Her iki daire arasında bitmez, tükenmez müha- berat ve ihtilâf yüzünden enkaz hâlâ ortada yatup durmaktadır. Memnu silâhlar Tiyatrolardaki şüpheli eşhasın üzerleri aranıyor Eminönü polis merkezi kendi mıntakası dahilindeki bilumum komiserliklere oyeni bir tamim göndererek her gace polis me- murlarının sinema ve tiyatrolara girerek şüphe ettikleri adamların üzerlerini aramalarını bildirmiştir. Bilhassa Beyazıt polis komiser- liğinin kendi mıntakası dahilinde sık sık araştırma yapması bildi- rilmiştir. Bu tamim üzerine rama- zanın ikinci gecesinden itibaren polis memurları sinema ve tiyat- rolarda şüphe ettikleri eşhasın üzerlerinde - araştırma yapmağa başlamışlardır. Bu asırda Ticaretin ruhu Reklâm! dır Malınızı çok satmak için Akşam'a ilân vermeniz kâfidir. Zira: AKŞAM Bütün Türkiyede en fazla satışı olan gazetedir Çarşıkapıdaki Ayakkabıcılar cemiyeti merkezi Evlerinde iş gören ayakkabıcılar yaptıkları ayakkabıları Çarşı- kapıdaki cemiyetin merkezine getirerek burada satar. Bu sebeple sabahları burası çok kalabalık olur, âdetâ bir nevi borsa halini alır Ayakkabıcılar cemiyeti bunu Ayakkabıcı esnafı nazarı dikkate alarak satışları daha iyi tanzim için üstü kapalı bir yer tahsis edeçektir, Arabalı hırsızlar Arabayi kapıda bırakıp kaçtılar | Arnavutköyünde oturan şirketi hayriye anbar müdürü Hulki beyin evinde garip bir hırsızlık olmuştur. Evvelki gece ev halkı uyurlar- ken hırsızlar oiçeriye girerek ellerine geçen eşyayı toplayıp kapının arkasına yığmışlar ove kapının örüne bir araba getirip çaldıkları eşyayı arabaya yüklet- meye başlamışlardır. Halbuki beyin kızı gürültüyü duyarak uyanmış ve ev halkını haberdar etmiştir. Hırsızlar yakayı ele vereceklerini anlayınca eşya yüklü arabayı kapının önünde bırakıp kaçmışlardır. Hadise polise bildirilmiştir. o Arnavutköy polis merkezi arabalı hırsızları aramak- tadır. Talililer * Tayyare piyangosunun bu defaki keşidesinde 50 bin lira kazanan biletin bir parçası Ahırkapıda Nemli zade tütün deposunda amele Mümin usta ile yedi arka- daşında idi. Mümin usta ve arka- daşları Sirkecideki Isabet gişesine müracacaatla gişe sahibi Kâmil beyden o paralarını almışlardır. Resmimizde Mümin usta paraları alırken görülüyor. Kadastro müdürlüğü Tapu ve kadastro umumi mü- dürlüğü kadastro müdürü Mekki bey, vekâlet emrine alınmıştır. Kadastro müdürlüğü vekâletini müfettiş Sadettin bey ifa ede- cektir. Bir ay sonra. Sandalla denize açılan çocuğun sergüzeşlti Geçenlerde Kumkapıda Nazar isminde bir çocuk ortadan kayb- olmuş, gerek zabıta ve gerekse ebeveyni tarafından uzun müddet arandığı halde bulunamamıştı Hadisenin üzerinden bir ay geçmiş, ebeveyni artık ümidi kes- tiği sırada Nazar meydana çık- mıştır. Çocuk bu tegayyübü hak- kında verdiği ifadede kendisinin gezmek üzere sandalla Kumkapı sahillerinden açıldığı esnada bir- denbire. fırtınaya tutularak bir müddet Hayırsız ada civarında dolaştıktan sonra Mudanyaya ka- dar gittini ve orada kaldıktan sonra İstanbula geldiğini söyle- miştir. Neden geç kaldı? Dün köprünün geç kapanmasının sebebi Dün sabah gene köprü geç kapanmıştır. Halbuki (belediye reis muavini Hâmit bey, bir daha köprünün geç kapanmasına emkân bırakılmayacağını temin etmişti. Belediyece yapılan tahkikata göre dün Şark isminde bir vapur tam köprü kapanacağı sırada Haliçten tışarıya çıkmıştır. Hatta bu yüzden az daha köprü ile vapur arasında bir müsademe olacaktı. Vapurun bu hareketine köprü üstündeki liman fener memurunun yanlış bir hareketi (o sebebiyet vermiştir. Bu yüzden köprünün kapanması on dakika gecikmiştir. Hâmit bey bize dedi — Bu vapur kapdanının ve diğer alâkadarların tecziyesi için zabit tutturuyorum. Heyeti vekile kararı köprünün p kapanma saatlerini tayin etmiştir. Bu karara muhalefet ettikleri ve köprünün vaktinde kapanma- sına mani oldukları için müseb- biplerini mahkemeye tevdi ede- ceğiz. ,, Bir kadını tehdit Seniye hanım isminde bir kadın Beyoğlu polis merkezine müra- caatla Beyoğlunda sağsol sokak- tan geçerken Hasan isminde birinin, kardeşi ile beraber üzerine hücum ve kedisini ölümle tehdit ettiklerini iddia etmişti. Beyoğlu polis merkezi maznun Hasan ve kardeşi haklarında tanzim ettiği tahkikat evrakını müddeiumumiliğe vermiştir. Seniye hanım şikâyetinde bazı şayanı dikkat noktalara da temas etmek- tedir. AKŞAM ABONE ücretleri Türkiye Ecnebi 1400 kurup (o 2700 kuruş 750 » 1450 >» 400 » 300 » 150 » ir BENELİK 6 AyLık SAYLIK J AYLIK ücretleri (doğrudan ap” Abone doğruya AKŞAM idaresi namına gönderilmelidir. Adres tebdili için yirmi beş ku- ruşluk pul göndermek lâzımdır. Ramazan 7 — Kasım: 69 5. İmsâk Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı E 125 220 719 946 1? 1,37 Va, 5,39 7,24 12,23 14,50 174 1840 Halk türküleri Konservatuar Halk ve Yürük türkülerini toplayıp birer birer pilâklara çekilyorlar. Bunun için bir heyet Maksimbarda mütema- diyen çalışıyor. Bazan bir köylü dayı, bazan bir halk şairi, bazan da kaytan bıyıklı kaloş kundralı yürük delikanlısı, mikrofonun kar- şısına geçip bildiği şarkıları oku- yor. Bunların içinde ne güzelleri var.. Meselâ: Sabah yeli sen yellerin başısın Nazlı yare benden selâm taşısın Aç böyaz göksünü varsın üşüsün Ben murat almadım varsın yel alsın... Genç bir aşık la şunu okudu: Kadir mevlam senden bir dileğim var, Ver bana bir güzel gönlüm eğlesin Aleme vermişsin nedir günahım Ver bana bir güzel gönlüm eğlesin Gayet güzel olsun densiz olmasın Gerdane bir karış, bensiz olmasın Beli ince olsünda cansız olmasın Ver bana bir güzel gölnüm-eğlensin. Bu: Türkününde ismi “bir aşıkın duası,, imiş... Aşıkda Amma ince eleyup sık dokuyor.. Güzel olacak. Densiz olmayacak, gerdan bir karış olacak, fakat bensiz olma- yacak, bel ince olacaklâkin cam sız olmamak şartile... Hiç şüphe yokki şirin en güzeli halkın söylediği şiir. Hi Kadın - Erkek Kılıbıklarla mücadele için bir gazete çıkıyor Son zamanlarda alevlenen ka- dın - Erkek meselesi Izmirdo ok duğu gibi buradada epeyce alâ- ka uyandırmıştır. Bilhassa izmirde tesisi düşüdülen “kılıbıklarla mü- cadele,, cemiyeti Istanbulda büyük bir alâka ile karşılanmıştır. Şeh- rimizde daha şimdiden bu cemi- yete girup kılıbıklarla mücadele etmek isteyenler vardır... Bazı genç kocalar arasında Istanbulda'da bir | “kılıbıklarla mücadele, -cemiyeti ( teşkili de düşünülmektedir. Hotta bu işe ön ayak olmak isteyenler kılıbıklar ve kılıbıklık aleyhinde neşriyatta bulunmak üzere bir gazete çıkar- mağada karar vermiştir. Bunlar vilâyete müracaat ederek “Kılıbık, isminde birde gazete imtiyazı almışlardır. Burada cemiyet teşekkül ettik- ten sonra İzmirdeki cemiyetle muhabere edecek ve aynı cephe- de çalışacaktır. Misafirlikte yaralamışlar ? Safiye hanım isminde bir kadın polise ve adliyeye müracaatla bir evde kendisinin zorla soyulduğunu iddia etmiştir. Yapılan iddiaya nazaran Safiye hanım bundan bir kaç gün evvel Beyoğlunda Ingiliz sarayının arkasında bir eve misafirliğe şitmiştir. Gece yarısı odada uyurken ev sahibi hanımla diğer hir erkek içeriye girmişler ve birden bire üzerine hücum ederek koynundaki altın saatini ve çantasını zorla almışlar ve kendisini de mütead- dit yerlerinden yaralamışlardır. Bu iddia üzerine müddeiumumi- lik ve adliye tahkikata başla- mıştır. Turing klüp belediyeden yardım istiyor Şehir meclisi bu sene bir çok yerler yaptığı muavenet tehsisatını kesmiştir. Bu meyanda Turning klübede yardım yapılmamıştır. Turing klüp bediyeye müracaat etmiş, klübün tekâmülü için belediyenin omuavenet etmesini rica etmiştir.